Voor de 4e keer in 1 jaar zwanger, maar durf niet blij te zijn

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Ilona PS, 27 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Heel veel succes Wie weet! Ik denk aan je.
    Ik hoop ook voor je dat het snel 4 uur wordt!

@Suzanne, wat lastig hoor al die spanning. Kan je niet wat leuks gaan doen? Of je zelf verwennen met winkelen ofzo?
    Dan kan je misschien ook je gedachte er even afzetten.
    Ook je darmen zijn in de war als je zwanger ben. Dus ik hoop ook voor je dat dat het was. Bij mijn miskramen had ik juist eerst veel bloed (soort ongesteldheid) en daarna pas de krampen.
    Is de kramp al weg? Veel sterkte!

Met mij gaat het nog steeds goed. Nog 2 nachtjes slapen en dan naar de verloskundigen. Voor het eerst met iets leuks.

Hoe is het met jou Ilona? (al bijna 12 weken!!) Ben je nog steeds helemaal slank?
    Ik merk het wel hoor aan mijn buik. Maar ik moet zeggen dat een positiebroek echt nog overdreven is. Die hangt nog steeds mét labels in mijn kast. ;)

Groetjes!

2. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Suzanne wat spannend joh! Pfft.. Maar al zoveel dagen niet naar de wc lijkt me ook een indicatie voor kramp. Heb je nog kunnen slapen?

Hier is het aftellen begonnen.... tot 4 uur.
    Nog maar 6 uur.. oeh, dat klinkt lang.
    Moet maar snel in de benen iets gaan doen.

3. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

De buikpijn zakt niet echt en heb alweer bruinverlies.
    De vorige keren had alleen bruinverlies zonder kramp al niet veel goeds te betekenen......

4. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    @ Suzanne, wat vervelend voor je! Ik hoop dat het je darmen zijn maar ik denk dat je dat zelf het beste in kan schatten. Heb je pijn? De zus van mijn vriend heeft rond de 5e week ook hele erge krampen gehad. Ze konden toen natuurlijk niks zien en de krampen zijn weer weggegaan. Volgende week heeft ze de termijn echo en kan ze voor het eerst zien of het goed is.
    @ Wieweet, succes vanmiddag
    @ Esli, ik heb een 'positie'spijkerbroek van de H&M. Die zit eigenlijk best strak behalve de taille. Ik heb wel een riem om, want ik vertrouw er nog niet op dat die elastieke band de broek genoeg omhoog houdt....;)

5. Suzanne68

Misschien beetje positief geluid vanaf hier.....mijn darmen maken echt vreselijke herrie...dus kramp misschien toch daarvan en bruinverlies toevallig net op hetzelfde moment?

Ik weiger ook degene te zijn,die het geluk in dit topic omkeert.Dus het moet gewooon goed blijven gaan.

6. Suzanne68

@Wieweet...je zal wel al onderweg zijn?
    Heel veel succes en wacht heel nieuwsgierig op je mooie echoverhaal.

7. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    JAAAAAA !!
    Ongelofelijk maar waar.. het was goed!
    Het was gegroeid en er hebben een knipperlichtje te zien.
    Ze liet zelfs de hartslag horen! Heel lief van d'r.
    Ze zei dat het heel goed was dat er een hartslag te zien was bij deze krappe 6 weken.
    Volgende week mag ik weer komen en dan is het vruchtje groot genoeg om op te meten. Dan weten we dus beter hoe ver we zijn en wanneer ik uitgerekend ben. Spannend wel, maar heeeeeel anders spannend dan vóór 4 uur vanmiddag.
    Ik ga zo meteen m'n banner aanpassen. Zet hem gewoon even op 6 weken. Verander ik hem volgende week wel weer.
    Nou kleintje: groei maar goed en niet loslaten hoor!!

8. Suzanne68

Wat een goed nieuws!!!Gefeliciteerd!!

9. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Super wie weet! gefeliciteerd! Nu genieten!

10. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Dank jullie wel!
    Suzanne hoe is het met jou nu?

11. Suzanne68

Met mij gaat het wel weer wat beter.....heb een beetje buikgriep ,dus denk dat daar de buikpijn vandaan kwam.En geen bruin meer verloren sinds gisterochtend.En mijn borsten zijn meer zeer gaan doen en weer groter....als het een paar daagjes rustig blijft,durf ik weer te gaan hopen.Lief dat je het vraagt.
    Ben zo blij voor je,dat je een goede echo had!

12. Suzanne68

Omdat ik me zo'n zorgen maak,mag ik volgende week dinsdag voor een echo komen om half 3.

13. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Oh, dat is goed geregeld hoor suzanne! Bij 6 weken zie je soms al een mooi hartje! Spannend hoor. Maar even volhouden!

14. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Fijn dat je mag komen suzanne! Misschien heb je wel hetze;fde als ik: kramp, bruinverlies, maar toch een kloppend hartje bij een krappe 6 weken.
    Ik hoop het voor je!!

15. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallóóóóó :)

@Wieweet, gefeliciteerd met je mooie echo :D ! Dit is de eerste, dat er nog maar vele mooie mogen volgen, super meid !

@Suzanne, ohoh het is zo spannend die eerste weekjes. Wat fijn dat je volgende week een echo krijgt. Zolang de testen donker blijven en de (.)(.) lekker groeien zit het vast wel goed. Hou vertrouwen, dat hebben wij ook ;).

@Esli, even positief als altijd. You go girl :p. Je gaat al bijna over naar het 2e trimester. Opnieuw een mijlpaal....YYEEEUUUUUHHHH....:D:D.

Hier alles okidoki. Afgezien van de volle boobies eigenlijk geen kwaaltjes. Geen last van een groeiende buik, dus die positiekleding kan nog wel even wachten. Alleen m'n getailleerde blousjes en jas staan aan de bovenkant op knappen :$ . Dus als mensen al een vermoeden hebben van mijn zwangerschap moeten ze niet op navelhoogte staren maar iets hoger...woehahaha...:p.
    Kreeg vandaag nog een opmerking van m'n collega hoe ik toch zo slank blijf;):(. Die krijgt volgende week de schrik van z'n leven :D.
    Qua werk; ik ben verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering en de planning &control cyclus en maak daarnaast deel uit van het managementteam van mijn directie. Veel cijfertjes en rapportages, m.n. richting einde van het jaar dus :(.

Ben even de draad kwijt.. :(...Hebben we volgende week nog echo's ?
    En waar zijn Blauwe lucht, Barbara, en Crepe ?

Even chillen nu met GTST.
    Ladies, laterrrrrrrr :)

16. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    Hoi!
    Wieweet, gefeliciteerd met je mooie echo!
    En Suzanne, fijn dat je straks al een echo krijgt. Met mijn 1e kindje had ik ook vroeg bloedverlies en kreeg ook een echo met 6 weken. Het is dan wel een inwendige echo, maar dat wist je zelf ook wel waarschijnlijk (ik was toen zo groen als gras op zwangerschapgebied en 't was voor mij even schrikken) en toen ook al een mooi hartje.
    Hier alles goed. Opgelucht na de mooie 12-weken echo, en het goede nieuws aan familie verteld. Daarna was ik opeens helemaal uitgeput en 2 avonden om 7 uur mn bedje ingedoken. Ik merk dat het ook wel een beetje onrust geeft dat iedereen het nu weet. Gisteren een dagje uit naar mn oudste zus, met mn moeder en mn zoontje, en dan heeft mn moeder het over de wieg, en mn zus over borstvoedingshemdjes die ze nog heeft liggen, en dan merk ik dat ik daar toch nog niet klaar voor ben. Heb nog heel sterk zoiets van: ik moet het allemaal nog maar zien... laten we nou niet teveel en te vroeg feest vieren... dan wordt de eventuele pijn straks nog veel groter.... moeilijk blijft het, om positief te zijn. zelfs al heb ik dan al een kindje die er ook 'gewoon' gezond en zonder problemen is gekomen.
    Heb vanochtend mn intakegesprek bij de verloskundige. Normaal heb je dat bij 10 weken, en dan 2 weken later de 12-weken echo. Maar heb het bewust na de 12 weken echo gedaan. Bij mn 2e miskraam heb ik wel dat hele intakegesprek gedaan voor de echo, en bleek later dat het vruchtje toen helemaal niet meer leefde. Dat doe ik dus nooit meer, voelde ik me later zo boos en verdrietig over.
    Ook al heb ik dinsdag een echo gehad, ga toch even vragen of ik het hartje nog mag luisteren...
    Esli, wat is jouw uitgerekende datum? Mijne 1 mei.... dan ben jij denk ik de laatste dag van april? Ik ben morgen precies 13 weken

17. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    heee Dames,

Volgens mij is Barbara lekker vakantie aan het vieren in Belgie met een volle buik!
    Die zal dit weekend wel weer terug komen.

Wat grappig Ilona dat je nog zo slank ben! ben je misschien lang?
    Ik ben vrij klein maar ik heb wel lange benen. Dus er blijft een kleine romp over. :p
    Dan schijn je meer naar voren te dragen. Het moet toch ergens heen. Ik denk dat mn darmen gewoon alvast wat opschuiven.
    Ook al ik me wel al een beetje zorgen maak over mn gewicht hoor. Ik ben al 2 kilo zwaarder.
    Ik eet dan ook best veel boterhammen(6a7 per dag!), dit ook om mijn misselijkheid te onderdrukken. Ik smeer alleen wat smeerkaas op mijn brood, ik snoep haast niet en eet gezond. Dus het zal wel goed zijn. Als het maar goed gaat het de kleine he!

@ blauwe lucht. Ik ben 3 mei precies uitgerekend. Dus juist 2 daagjes later.
    Jammer dat je nog een beetje onzeker ben. Het is niet gek hoor.
    Maar eigenlijk is het nu de tijd om te genieten! Natuurlijk kan er altijd nog wat gebeuren. Maar dat geld voor heel veel dingen in je leven. Je bent op de goede weg hoor!

Hoe oud zijn jullie? Ik kom uit 1980, en net 29.

Ik ga ook vandaag voor het eerst naar de verlos. Ik heb nog nooit een echte intake gehad. Ze hebben een echo apparaat. Dus ze konden de andere keren al zien dat het niet goed ging. Of ik had al bloedverlies.
    Dus mijn vorige afspraken waren altijd ellendig. Dus nu eindelijk een leuke afspraak!
    Bovendien hoop ik op een glimp van mn kleine. Het geeft toch een zeker gevoel als je het weer even gezien heb.

@ Suzanne, gaat het nog? Probeer positief te blijven he!
    Het lijkt er op dat dit topic je echt geluk gaat brengen?
    Hoe is het met je buikpijn?

18. Suzanne68

@Esli....nu gaat het wel weer een beetje....ben best vaak overstuur,maar mijn man zegt,dat dat gewoon de hormonen zijn en ik dus gewoon superzwanger ben.Heb vandaag nog niks verloren meer,dus dat geeft ook wel even rust.Mijn borsten doen nog zeer en ik ben vaag misselijk.Ik blijf ook lekker in dit topic ;) kan wel een beetje geluk gebruiken.Het zou toch wat zijn als ik in juni opeens echt een kindje heb :)
    Voel me nu wel weer positief,maar dat verandert wel weer bij het eerste beetje bruin wat ik verlies ;)...zucht....zijn die 12 weken al om?Dinsdag zijn het er nog maar 6.

19. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    He Suzanne, natuurlijk is het heerlijk als je voorbij de dé 12 weken ben.
    Maar ook als je voorbij de 8 weken ben zegt dat al best veel (dan heb je nog maar 2% kans op een miskraam, en bij 10 weken 0,6!) Dus dan gaat het ineens best snel! En als het dinsdag goed gaat ben je al goed op weg!
    Bekijk het stap voor stap! Sterkte!

20. Suzanne68

En weer bruinverlies...net zoveel als bij de miskramen.....ik ga heel heel heel verbaast zijn als er een goed kindje op de echo te zien is.Die kans schat ik steeds kleiner in.Sorry voor mijn negatieve gemopper.

Deel Deze Pagina