Zo daar ben ik weer! Ze hebben me niet gewogen, daar doen ze blijkbaar niet aan....wel zo relaxed. Verder was het wel een vreemde ervaring om in hetzelfde kamertje te zitten en liggen waar mijn eerste miskraam werd geconstateerd, was weer een hele overwinning. Hartje klonk mooi stevig, alles dus prima in orde! Wel had ik er tevoren met mijn man over gehad dat ik niet naar huis wilde met een knuffel en van al die boekjes enz.....toe ik dat net ging vertellen tegen haar hoorde ik mijn man protesteren....er zat ook een badeendje bij deze keer nu vraag ik je...."nou ja" het is voor een goed doel...hij ook weer blij...ik dus met die tas vol vanalles naar huis...en badeend. Hi Hi Hi. Ik ga jullie nu heel jaloers maken........ik voel de baby al....wel heel zachtjes hoor, maar het is heel zeker de kleine in mijn buik, leuk he`! Ik voel hem duwen en bewegen en af en toe een subtiel plopje. Wat lief he dat de kleine me af en toe laat weten dat alles echt wel goed is, het voelt als een cadautje van de baby naar mij toe. Nou nu weer genoeg over mij......... @Ilona, hoe was je huwlijks dag? Heb je het nog fijn kunnen vertellen aan je zussen en fam? Hoe reageerde ze? @Blauwe lucht, Voor jou alvast heel veel plezier morgen met luisteren naar het hartje, wat heerlijk dat ze zo lief voor je zijn! @ Wie Weet, waarom ga je deze keer naar een andere verloskundige toe? Heb je al gebeld met MvM? @Esli, Wat bijzonder zo`n moment met je tante. Heeft zij eerder of later toch nog een goede zwangerschap gehad? De Mex griep....ik laat me niet prikken, ook ik vertrouw op mijn eigen gezondheid. Ze weten inderdaad niet wat de gevolgen zijn voor de toekomst voor jezelf en de kleine. Ik heb me laten overtuigen door een interpretatie van een collega van mijn man ( ambulance pleeg ). Ik zal mijn man straks vragen mij dit te mailen en dan kijk ik even of ik dit hier kan plaatsen zodat jullie het ook kunnen lezen. Het is wel met veel medische termen maar volgens mij kunnen jullie de essentie er wel uithalen. Wat vinden jullie van "Geluksmama`s de klavertjes vier" Met de achterliggende gedachten dat een klavertje 4 staat voor geluk, we dit topic begonnen met "zwanger voor de 4e keer"! En voor degene die minder dan 4x zwanger zijn binnen 1 jaar brengt dit klavertje 4 ook symbolisch geluk toch? Het gaat dus voor ons allemaal op. Nou liefs van mij
Hallo allemaal ! Hoe is het met iedereen ? Volgens mij gaan we allemaal best lekker, dat houden we d'r in ! @Barbara, wat heerlijk dat je zo'n fijne afspraak nu had bij de vk. Haha en die man van jou met al die gadgets. Ja, zo badeend móet je hebben natuurlijk haha . Aaaarrrrggghhhhh dat meen je niet, dat je de kleine al hebt gevoeld ? Hoeveel weken ben je nu ook alweer precies (sorry....geen banner en last van zw dementie ). Dat jaloers maken is gelukt hoor . Super meid ! @Esli, fijn dat de misselijkheid afneemt, maar idd aan de andere kant toch een soort 'bevestiging'. Heb je een leuke vrije dag gehad, en lukt het sporten nog ? Wat erg van je tante zeg, maar wat heerlijk dat ze zo met je meeleeft. En met je gewicht gaat het prima toch ? @Wieweet, nog wat leuks gescoord met koopzondag ? En al geshopped voor een andere vk ? Kun je dat zelf doen, of moet dat via je verzekering ? Ben benieuwd naar je ervaring met MvM. Volgens mij zijn wij hier allemaal niet zo van die buik-uitpuilers . Of heb ik het mis ? Maar ja, je kunt zo'n zw-broek maar beter klaar hebben liggen . @Blauwe lucht, tja vwb het vaccineren, je staat voor de klas dus wellicht dat het risico voor jou dat je ermee in aanraking komt idd hoger is . Aan de andere kant, wat Esli en Barbara ook al opmerkten, de gevolgen van vaccineren voor zwangere vrouwen en de baby's is nog niet bekend. Morgen mag je naar de vk toch ? Leg je dillemma aan haar voor, maar uiteindelijk is het natuurlijk toch je eigen keus. Topicnaam: Geluksmama's-de klavertjes 4. Ik stem voor, goede suggestie, helemaal mee eens . Inmiddels is onze naaste omgeving op de hoogte. Echt leuk al die reacties, al dachten m'n ouders dat ze in de maling werden genomen (oudste kleinkind is al bijna 20, de jongste 11). Totdat ze de echo zagen, toen was het janken . Morgen ga ik het vertellen op m'n werk. Vandaag weer een afspraak gehad in het zh; het zwangerenspreekuur . Geen idee wat dat inhield. Netjes gewogen en bloeddruk gemeten. En weer een echo, wat een verwennerij en zó leuk om dat iedere keer te zien en ook het hartje weer te horen. Ik ben erg happy dat ik bij de gyn mag blijven en niet naar de vk hoef. Verder info gekregen over kraamzorg, de Mexicaanse (eigen keus, ik laat me niet vaccineren), voeding en de 20 weken echo. Gelukkig krijg ik tussendoor (met 17 wk) nog een extra echo. Dan dus de 20 weken echo en vervolgens met 25 en 30 weken. Echt ze zijn zo lief en zorgzaam in het zh, super gewoon. Pff...weer zo'n lang verhaal. De volgende keer ga ik echt kort .
Geluksmama's-de klavertjes 4 lijkt me helemaal prima! Ha ha, Ik krijg het ook niet voor elkaar om een snel kort stukje neer te zetten! Maar ja dat vind ik ook juist wel gezellig. Mijn tante heeft eerst een kind gekregen en daarna 9 miskramen maar uiteindelijk toch weer een kind. Wel zit er door de miskramen bijna 10 jaar verschil tussen de kinderen. Ik heb niet een hele speciale band met haar. Maar we vertelde elkaar gister dat we veel aan elkaar gedacht hadden. Best bijzonder. Wat heerlijk dat ze je zo verwennen in het ziekenhuis ilona! En fijn dat je er goed bij voelt. En wat leuk weer een echo! Was je kleintje dit keer wakker? wou, ben best een beetje jaloers.. Ik wil ook weer! Maar Barbara, de kleine al voelen! Wou wat ontzettend gaaf. Ik wist wel dat het bij de tweede veel sneller kon. Maar zo snel... ik kijk enorm naar dat moment uit. Maar helaas zal het wel lang duren want volgens de verlos heb ik een 'voorliggende placenta' Mijn dagje was heerlijk. Zon vrij dagje is echt een cadeautje voor mezelf. Ik ben erg benieuwd hoe dat is als de kleine er is. Sporten gaat al best goed. Maar ik doe het nog steeds wel iets rustiger aan. Veel plezier morgen blauwe lucht! Geniet ervan he.
@ Ilona, gefeliciteerd met de goede uitslag, fijn!! @ Barbara, wat leuk dat je hem of haar al voelt! Ik kreeg ook een bad-eendje @ Blauwe lucht, vandaag weer even luisteren? Geniet ervan @ Esli, de tijd gaat inderdaad een stuk sneller nu. Gelukkig maar! @ Wie weet, wanneer heb je je volgende echo? Ik stem voor Geluksmama's-de klavertjes 4. alleen 'de klavertjes 4' vind ik trouwens ook een kort maar krachtige optie. Wanneer gaan we over? Misschien moeten we even een overzichtje maken van onze namen, hoeveel weken, uitgerekende datum, misschien leeftijd, hoeveelste kind, afspraken.... of is dat teveel van het goede? Fijne dag allemaal
Nee hoor leuk crepe zo`n overzichtje, leuk om mee te starten als intro van de nieuwe topic. En dan ook even kort hoe de topic tot stand is gekomen, wie wil dit doen? "De klavertjes vier" is ook een prima idee, ik ben voor! Ik ben vandaag op pad geweest voor positie kleding, zowel op het net als in de stad zelf ( Alkmaar ). "wat een ramp zeg"! Het is echt mijn smaak niet....mogen we er als zwangeren niet leuk uitzien of zo! En ook zo weinig keuze. Ook lijkt het alsof alles nog zomerkleding is met korte mouwen, brrr ik krijg het al koud bij het idee. Of vesten....die zijn er genoeg...met centuur....maar die wil ik niet! Kreeg er hoofdpijn van. Ben ik te kritisch? Heeft iemand nog tips? Deze zijn zeer welkom Groet van mij
Ik heb 2 positiebroeken van H&M en wat 60 denier leggingsvoor zwangere vrouwen. Verder heb ik allemaal normale kleding die prima te gebuiken is als positie kleding. rekbare jurkjes (velvet, french connection, king louie, fillipa k). simpele stretch rokjes van american apparal, t'shirts van allerlei merken. h&m heeft veel wijde dingen, jasje erop en je bent klaar. succes!
Dag iedereen! nou, vanmiddag even snel een bliksembezoekje aan de vk. het was echt: hups, hartje luisteren en weer naar huis, maar heerlijk, het klopte luid en duidelijk en de groei vd baarmoeder was prima op schema. Vanochtend op mn werk verteld dat ik zwanger ben en ze reageerden gelukkig heel positief. pffff... pak van mn hart. Ik duik zo lekker mn bedje in. Heb knallende koppijn. de spanning van het op mn werk vertellen, en toch ook wel even weer spannend naar de vk. Over positiekleding: ik heb een stapel boven liggen, erfenis van zwangere zus. Maar behalve wat truitjes en 2 fijne broeken niet echt mijn stijl. veel jurkjes, en ik draag echt nooit jurkjes. Maar met mn zoontje heb ik het ook eigenlijk hele zwangerschap met gewone kleren gedaan. Had toen op wehkamp.nl - hét online warenhuis van Nederland een paar basis-zwangerschapstruitjes gekocht, gewoon effen, zodat ik wel iets had wat helemaal goed over mn zwangere buik ging, zodat je niet met een blote buik loopt. En daar overheen deed ik dan gewoon een beetje stretchy truitjes en vestjes, of dingen waarvan je de onderste knopen los kunt houden. Ilona, heerlijk dat je zoveel echo's krijgt. ze zijn echt lief voor je! Ik heb gisteren afspraak gemaakt voor 20-weken echo. alleen als ik 20 weken ben is mn man de hele week weg. dus wordt het een 21-weken echo. nog een weekje extra wachten. Maar hartje luisteren vind ik ook al heel fijn. Over 3 weken volgende afspraak bij de vk. zo. ik ga een grote bak thee zetten, en 2 beschuitjes smeren, en dan kruip ik met een boek mn bed in. Ben poepie-moe! Ps: een groot nadeel van ons huis.... vooral voor een zwangere vrouw... we hebben geen wc boven!!!!!!! Dus het is dat ik heeeeeeel veel zin heb in mn bakkie rooibos... maar ik weet dat ik vannacht dan weer 3 keer een koude trap af moet sluipen. Oh ja. Wat ik sinds 2 dagen opeens heb.... puistjes!!!! Ik heb echt werkelijk nooit puistjes, zelfs als tiener had ik ze bijna niet. En nu heb ik opeens puistjes op mn wangen. als ik moe en witjes ben, zie je ze echt heel goed. Balen.... zouden dit zwangerschapshormonen zijn???? Herkend iemand dit?? Kan er wel om grinniken hoor... ik lijk wel 1 van de tieners aan wie ik lesgeef. Het zijn er nu ongeveer 4 op elke wang... ik hoop maar dat het daarbij blijft
oh wat maf! dat heb ik er niet bijgetiept hoor, bij wehkamp, dat het HET online warenhuis van Nederland is. Dat komt er gewoon automatisch bij!
hallo dames, Tja die positie kleding vind ik ook erg lastig. Ik heb een aantal weken geleden een broek gekocht van mamalicious dat is het positie-merk van only. Dat vind ik wel aardig. Bij de h&m vond ik eigenlijk tegenvallen. Het schijnt ook zo te zijn dat je de spijkerbroeken van de h&m niet heel je zwangerschap aankan omdat deze niet zo mooi mee-rekt. Zelf vind ik de kleding van Esprit er leuk uit zien. Dat is wel een beetje mijn smaak. Maar dat is erg duur! ik ga komend weekend kijken in een 'kidsfactory' ik hoop dat ze daar Esprit hebben hangen. Want als het zoveel kost wil ik het eerst even kunnen passen. Ik heb gehoord dat de prenetal ook best wat leuks heeft. Maar verder is mijn ervaring nul he met een eerste. Ik hoop eigenlijk dat ik de dingen goed kan combineren met mn eigen kleding. Ik heb inderdaad ook een redelijke rek-spijkerrok. Die hoop ik heel lang te dragen. Het was zeker heerlijk zon hartje blauwelucht Ik mag over 9 daagjes weer! Ik kijk er enorm naar uit! Mij lijkt zon lijstje ook wel erg leuk. Maar hoe je dat handig doet?
Dag dames, Hier een kort stukje want ik voel me zo beroerd.. Ik heb namelijk last van avondmisselijkheid: nouja, het start rond 3-en tot half 9. In die tijd ben ik niet erg aanspreekbaar en kokhals ik vanuit mijn tenen, pffftt.... Eigenlijk vind ik dat best wel zwaar. Ik werk 5 dagen (onderwijs) en als ik thuis kom plof ik direct op de bank. Er gaat maar weinig warm eten in en daarna ga ik naar bed. Ik hoop echt dat dit overgaat. Mijn avondactiviteiten (ik zing bv 1 avond in de week) heb ik maar even gecanceld, want dat trek ik echt niet. Op het forum typen trek ik ook maar kort, sorry. Ik vind "de klavertjes 4" erg leuk. Als iemand het opent en de 1e post neerzet met onze gegevens dan zou diegene die post ook kunnen bijwerken wanneer er nieuwe dingen in het lijstje moeten. Zo kun je steeds bij de eerste post kijken hoe het er voor iedereen voor staat. Idee? Sorry meiden maar ik ga weer plat. Knuffel, Wil
Ha lieve meiden, Hoe is het met jullie ? Ook lekker aan het genieten van het weekend en het herfstzonnetje ? Heb net nog even een paar uurtjes gewerkt, straks de laarzen aan en heerlijk een frisse neus halen in de polder . @Ingeltje en andere girliez, bedankt allemaal voor jullie leuke reacties op mijn echo . @Blauwe lucht, gefeliciteerd met weer een kloppend hartje. En ook dat alles op schema ligt. Geweldig hoor . En wat fijn dat ze zo positief reageerden op je werk. Weer een stukje spanning weg gelukkig. Oohhhhh puistjes . Gelukkig geen last van, heb juist een glanzend perzikhuidje nu . @Esli, jij bent gelukkig ook alweer snel aan de beurt. Vrijdag als ik het goed heb ? Blijft superleuk . @Wie weet, wat ellendig meid dat je je zo beroerd voelt. Bij mij begon het idd ook 's-middags vanaf ca 15.00 uur. Gelukkig namen de klachten vanaf week 11/12 af en nu heb ik nergens meer last van. Hoop dat je er ook binnenkort van verlost bent . Goede tips over de positiekleding girls ! Heb het nog niet nodig, maar dat gaat vast binnenkort veranderen . Heb verder niet zo heel veel te melden. Klavertjes 4-geluksmama's gaat dus ons nieuwe topic worden, helemaal leuk , ook het idee over het lijstje. Nu nog kijken wanneer we overgaan, we blijven lekker aan de klets hier haha. Ladies, laterrrrrr.....8).....
Wat vervelend dat je je zo misselijk voelt Wieweet. Ik had het eigenlijk de hele dag. Maar ook bij mij werd het tegen avondeten tijd het ergst. Het heeft wel met je suiker spiegel te maken. Dus misschien helpt het om een uur of 3 een boterham naar binnen te werken? Het word echt minder na de 10 weken. Dus even volhouden! Met mijn misselijkheid gaat het nog steeds iedere dag ietsje beter. Maar het blijft met vlagen terugkomen. Van de week moest ik weer ineens heel erg overgeven. Meestal blijft het bij kokhalzen Ook kauw ik de hele dag op kauwgom omdat mijn maag de hele tijd een beetje opborrelt. Ik heb vandaag ook heerlijk gewandeld in de bossen. En wat een mooie paddenstoelen! En we hebben tamme kastanjes gevonden! Mijn buikje is trouwens deze week ineens gearriveerd! Zonder aankondiging. Eigenlijk sinds woensdag. Mijn gewone broek zat ineens voor geen meter meer. Donderdag heb ik nog een andere gewone broek geprobeerd. Maar ook die zat niet meer lekker. Dus sinds vrijdag heb ik een positiebroek aan. Ik heb ook gezocht naar nog meer kleding afgelopen zaterdag maar het is inderdaad heel moeilijk! Dus morgen maar een rok aan Volgens mij had ik vandaag tijdens het wandelen voor het eerst een harde buik. Kan dit al zo vroeg? Vrijdag vroeg iemand of ik zwanger was. wooee haa ha! Nou dat slaat echt nergens op hoor. Ik lijk eerder gewoon wat dikker! Maar het was wel leuk om JA te beantwoorden. Ilona, Wat vonden ze op je werk van je nieuwtje? Ik mag zaterdag inderdaad weer naar de verloskundigen. Waarschijnlijk alleen even om het hartje te horen. Maar ben ik al helemaal blij mee. Het is zo raar om 3 weken niets van je kindje te zien/horen. Over dat nieuwe topic. Ik kan mijn stukje alleen maar er vlak na wijzigen. Is er een andere manier om dat toch te doen? De naam is iig cool! Tot snel weer. x
Goed nieuws! Ik denk dat ik wat minder misselijk begin te worden. Gedurende de dag eet ik heel veel. Steeds elk uurtje een cracker of appeltje of.. Om te compenseren voor het avondeten dat er moeizaam in gaat, en om te voorkomen dat mijn maag te leeg wordt en ik sneller ga kokhalzen. Vandaag ben ik ook vroeg naar huis gegaan. Dat scheelt ook al. Dus nu heb ik energie om even een stukje te typen hier! @ blauwe lucht: fijn dat ze zo goed reageerden op je werk! Ik ga het binnenkort ook vertellen. Eén persoon weet het al en die zei vandaag nog dat ik het echt moet gaan vertellen binnenkort omdat ze het anders gaan zien. Ja, heb echt een een beetje een uitstaand buikje. Vooral aan het einde van de middag. @ Esli: wat super dat je zo vaak mag komen bij de vk om het hartje te luisteren! Zelfs op zaterdag. Echt fantastisch lijkt me dat. En je buikje, hahaha.. daar is ie. Is het niet geweldig! Ik vind het fantastisch hoor dat buikje. En harde buiken. Tja, het is allemaal nieuw voor mij maar ik heb de indruk dat ik het soms ook heb. Dan is het net alsof ik mijn buik heel hard aanspan; dat ik hem niet kan ontspannen. Bij mij is dat een duidelijke aanwijzing dat ik een beetje rustiger aan moet doen. Heb het bijvoorbeeld gehad toen ik net het hele huis van boven tot onder had gestofzuigd.... @ barbara: lachen hoor dat van dat badeendje Bij mijn 1e zwangerschap kreeg ik ook zo'n badeendje. Die heb ik later, toen het mis ging, uit frustratie weg gegooid. @ crepe: ja rekbare stoffen zijn super he. Ik wil ook een positie-legging (zeg je dat zo) kopen want die bovenrand duwt zo in mijn buik! Laatst op koopzondag heb ik wel een nieuwe broek gekocht. Ik had altijd bovenwijdte 28 en heb nu 30 gekocht. Zit minder mooi aan de bovenbenen maar mijn buikje heeft ruimte zo. Ik heb me online aangemeld bij een andere verloskundige praktijk, kreeg ik vandaag de melding dat ik te ver weg woon en ik bij de vk praktijk van mijn dorp moet gaan. Heb dus niets te kiezen. Was wel even schrikken want ik was er juist helemaal klaar mee. Maar aan dde andere kant... Weglopen is wel de makkelijkste weg. Nu heb ik me weer aangemeld en ga ik mijn onvrede over mijn 1e miskraambegeleiding direct ter sprake brengen bij de eerste afspraak. Omdat het een dorp is hebben ze niet zoveel spreekuurtijden. Dat is wel weer lastig want ik werk een uur rijden van thuis, en zit in het onderwijs. Even tussen door of om 8 uur direct is dus al geen optie. Wel lastig. Hopelijk zijn ze een beetje flexibel of zijn er op dit moment gewoon niet zoveel zwangeren Oja, heb ook besloten niet mee te doen met MvM. Was een moeilijke keuze en heb direct mijn excuses gemaakt bij een vriendin die in de Medische Molen zit. Maar zag het echt niet zitten. Soms zitten we een beetje in een glazen huis, en iedereen die zwanger is geweest in het dorp zal de kratten herkennen. Zelf wegbrengen is geen optie want ik ben al om 7 uur de deur uit en kom pas om 6 uur weer binnen. Mijn man zal ze dan weg moeten brengen, maar als hij er mee over straat gaat is het natuurlijk nog meer opvallend. Helemaal als we ze dan ook nog eens moeten inleveren naast de creche hier. (de nieuwsgierigen onder ons moeten maar even pb-en voor het beroep van mijn man ) Wanneer gaan we nu over? Ik wist niet dat je eigen post maar korte tijd bewerkbaar is. Hmm.. lastig! Liefs, Wil
Ladiessssss......... ! @Esli heeft een buikje nananananáááá.... . Heerlijk meid, genieten hoor, ook van de complimenten ! Ja heerlijk he de herfst, ik vind het een prachtig seizoen. Onze grote kastanjeboom is nu bijna kaal, maar wel gezellig al dat mooie blad op de grond. @Wieweet, wat fijn te horen dat je je wat beter voelt. Idd kleine beetjes eten en jezelf een beetje in acht nemen. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en heb het startsein gegeven voor ons nieuwe topic. Zie: Zwanger zijn-zwangerschapsclubs-Geluksmama's klavertjes 4. Yes, we can ! Wat mij betreft kunnen we dit topic afsluiten. Gaan jullie allemaal gezellig mee naar ons nieuwe topic ? Tot snel girliez !