Hi Ilona, Ja, wat spannend allemaal he. Ik vind het moeilijk om er niet te veel over na te denken. Toch lukt het tot nu toe redelijk. Eigenlijk wel grappig dat onze verhalen op elkaar lijken. Maar ook weer vervelend natuurlijk. Wij kunnen heel makkelijk zwanger worden, maar eigenlijk ook weer niet.. Mijn gynaecoloog zei tegen mij dat het vroege misgaan juist aangeeft dat het waarschijnlijk een kwestie is geweest van dikke peg. Dat de zwangerschap al misging bij de bevruchting maar toch nog sterk genoeg was om in te nestelen. Het is moeilijk te geloven maar we hebben 80% kans dat deze zwangerschap goed gaat. Bij mijn echo is inderdaad precies bij 6 weken. Alleen volgens de ovulatie test 5 weken en 6 dagen. Ik ben benieuwd of ze dan wat zien. Je leest dat het kan, maar dat het ook nog normaal is als ze niets zien. Spannende tijden! Heel veel succes en sterkte! Ik hoop dat we allebei over een aantal weken heel vrolijk zijn!
Ha Esli, Ja, errug spannend meid. Ik kon dus ook de 7e voor een echo komen haha. Hoe bedoel je toeval ?!. Het zh zei dat er dan alleen een zwangerschapsring te zien is met die termijn, dus ik heb daar niet voor gekozen. Dat geeft mij geen zeker- of onzekerheid. Maarrrrrr...ben erg benieuwd wat jij te zien krijgt volgende week . Duim-duim. Vwb die 80%, daar geloof ik niet zo in. Als je de kansberekeningen moet geloven zou 3x een mk binnen 1 jaar bijna niet mogelijk moeten zijn, nou lekker je ziet het..... We proberen positief te blijven en houden de moed erin. Ik moet wel zeggen dat ik me nu in deze fase totaal niet, zoals voorgaande keren, bezig hou met kamertjes, kleertjes, verlof etc. Ook vertellen wij het aan niemand. Eerste missie: een kloppend hartje, tweede missie: de 12 weken passeren . Laat je nog even weten hoe je echo is volgende week ? Super, nog maar 4 nachtjes !
Hoi Ilona, Ja eigenlijk is het wel slimmer om iets later een echo te laten maken. Nu is het nog zo twijfelachtig. ga ik wel iets zien of niet. Maar de gyn stelde 6 weken voor. Dus we gaan het proberen. maar we houden er wel heel erg rekening mee dat we misschien ook naar huis gaan met alleen een beeld van een vruchtzakje. Nou ja, spannend is het toch.. En je hebt helemaal gelijk hoor met die 80%. Want dat klinkt heel veel. Maar de kans dat je 3 miskramen achter elkaar krijgt is geloof ik maar 0,2 % en daar zitten wij ook in. Dus eigenlijk zeggen die percentages ons niets. Laten we dan maar duimen
Ha Esli, Wil je even heel veel succes toewensen met de echo vandaag. Hoe laat heb je een afspraak ? Ben reuzebenieuwd, laat je weten hoe het afloopt ? Duim-duim .
Hoi Ilona! Ik ben net terug van de echo. En het was super spannend! Maar een minimensje mét een kloppend hartje was te zien! We zijn er natuurlijk nog niet, maar zeker over de helft! We mogen elke week komen tot de 12 weken. (ik heb een hele fijne gyn) Ik ben super blij. Ik hoop dat jij volgende week ook zon mooie echo heb! groetjes
Gefeliciteerd dit is ook mijn 4e zwangerschap in een jaar, maar daarvan is vorig jaar juli een dochter geboren, daarna 2x miskraam gehad in mei en in maart. Nu hopelijk goed zwanger, we hebben al een hartje gezien, toch blijft het spannend. Vrijdag weer een echo en daar ben ik nog best bang voor, straks is het gestopt met groeien, maar goed na een hartactie is die kans wel heel erg klein. Hebben ze nog onderzocht waardoor je die miskramen hebt gehad? Bij mij kwam er niks uit, was gewoon domme pech zegmaar. Het gaat nu vast helemaal goed . Wat is je eigen gevoel erover? Volgens mijn vk is het gevoel van de moeder vaak kloppend. Bij mij wel dit jaar
Ha Esli ! Fantastisch nieuws ! Gefeliciteerd meid, nu proberen te genieten van je zwangerschap, super ! Hoe voel je je verder ? En heb je een fotootje meegekregen ? Ik hoop dat ik de 16e ook zulk goed nieuws heb, pffff. Vooralsnog voel ik me prima, dus dat geeft moed ! En Napoleon,heel veel succes vrijdag meid. Idd de kans dat het nu niet goed gaat is een stuk kleiner als je het hartje hebt gehoord. Maar kan me voorstellen dat het heel spannend is.
Hi, Ik begrijp goed je gevoel. Ik heb vorig jaar juni een miskraam gehad. Ik moet morgen ongesteld worden. Ik heb vandaag getest omdat ik toch wel erg moe ben. Een positieve test, van drie verschillende merken haha! Maar goed, snap je gevoel. Ik weet dat ik voorheen tekort aan progesteron had. Ben nu afgevallen en weer regelmatig eisprong. Wellicht heeft het toch geholpen en zit het nu wel goed. Net als jij durf ik bijna niet te hopen zeg maar... Voor mij voelt het in ieder geval ontzettend goed dat ik wel zwanger kan worden! Laten we dit in ieder geval als iets positiefs zien en voorzichtig aan blij zijn
Hoi Dames! Het gevoel van onzekerheid blijft inderdaad een beetje. Maar ik heb tot nu toe nog nooit een hartje zien kloppen! Dus voor mij is dit een erg grote stap. Dus ben nog dolgelukkig. Ik heb inderdaad een foto meegekregen. Maar je heb een uitgebreide uitleg nodig hoor. ha ha Maar ik zal ook blij zijn als de 8 weken echo ook goed is. Dan ben ik 'binnen' voor mijn gevoel. Het kan natuurlijk dan nog steeds fout gaan. Maar dat geld voor de gehele zwangerschap. Spannend hoor, Ilona. Volgende week. Maar je kan dus best veel zien met 6 weken! Ze hoefde echt maar 3 seconde te zoeken! En als het helpt; ik voel me totaal niet anders dan bij de andere zwangerschappen. Ook de ene dag meer kwaaltjes als de andere dagen. En niet meer misselijker ofzo. Briek, gefeliciteerd! Spannende tijden!
Ilona, hoe gaat het nu met je? Ben je nog erg zenuwachtig? Bij mij is de misselijk er nu goed ingeslagen. In de ochtend is het heel erg. En ik voel het tot een uur of 3. Dan knap ik weer een beetje op. pfff! Maar ja, echt erg is het natuurlijk niet. Het is toch een beetje de bevestiging. Dus stiekem geniet ik ervan! En ik moet eerlijk zijn. Zo erg heb ik het nog niet eerder gehad. Dit zegt natuurlijk nog niets over jou zwangerschap. Ik duim nog steeds voor je!
Hallo Ilona, Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik heb ook in 1 jaar tijd 3 miskramen gehad en ben nu sinds 6 weken weer zwanger gelijk na mijn 3e miskraam. Ik ben ook blij en gelijkertijd durf ik het niet toe te laten uit angst voor toekomstig verdriet. Ik weet ook dat ik mezelf niet kan beschermen tegen eventueel verdriet. Gevoelens zijn dus erg dubbel en ik leef van uur tot uur en van dag tot dag tussen hoop en vrees. Ik hoop dat ik deze keer de echo haal en dan zie ik weer verder hoe het gaat. Op dit moment probeer ik zoveel mogelijk mezelf af te leiden en ben blij als ik weer een dag erbij heb gehaald. Ik wens jou een voorspoedige zwangerschap toe en zal aan je denken. Lieve groeten van Barbara
Lieve meiden, heel veel sterkte! Helaas weet ik ook hoe dit voelt en hoe onzeker je dit kan maken. Woorden als proberen te genieten maakten het voor mij nog lastiger dan het al was. Ik nam de dag voor dag en telde dan van week naar week en van echo naar echo. Iedere stap(je) was weer een mijlpaal voor me en kon ik weer even door. dikke knuffel!
Hoop dat het goed gaat met je zwangerschap! Helaas kan ik je niet ondersteunen met mijn verhaal. Ik ben nu bezig met mijn 4e miskraam in 1 jaar. Met 8 weken een vrolijk kloppend hartje, 10 weken, niks meer.................Bloedtesten ok, gezonde zoon van 8 jaar, wel een andere partner. Mijn man heeft geen kinderen, dus het is zooooo welkom. Binnenkort chromosoomonderzoek. Ik durf bijna niet de 5e keer aan te gaan, vooral ook omdat ik wel steun nodig heb en mijn omgeving reageert van gun jezelf dan wat meer tijd of stop er dan mee, maar ik ben wel 40! Kennen anderen dat ook, van die omgeving? sterkte en groetjes wolkestraaltje
Hallo Meiden, jemig wat een hoop meiden met dezelfde ellende. Ik hoop dat het met iedereen snel beter gaat! Wat heftig wolkenstraaltje! Dat het na zon mooi hartje toch nog mis is gegaan. Ik ken het wel hoor, dat mensen denken dat pauze houden een goed idee is. Maar dat is zo moeilijk. Het enige wat ons kan troosten, is dat we nu weer hoop hebben. Barbara, ik ben nu ook na 3 miskramen zes weken zwanger. En heb afgelopen maandag een kloppend hartje gezien. Dat heb ik tot nu toe nog niet gehad. Dus ik probeer positief te zijn nu. Wanneer heb jij je eerste echo?
Hoi esli, Ik heb de 22e mijn eerste echo bij de gyneacoloog, ik ben dan tussen de 7/8 weken. Groetjes
Hi Barbara, Spannend hoor die echo. En de 22ste, dat klinkt nog best ver maar de tijd gaat snel, over 12 dagen al moet je maar denken! Maar goed, je moet inderdaad per dag bekijken en doorgaan! Ik duim ook voor jou dat het goed gaat!
Hoi Esli, Laat je nog even weten hoe het dinsdag gaat? Ik zal voor je duimen dat het een heerlijke dag zal worden. Mijn baas belde net in ze gaf aan dat ik het tot de echo even rustig aan mag doen. Ik heb n.l 2 miskramen tijdens mijn werk gekregen en dat is zo`n nare ervaring geweest. Ik kan mijn werk ook niet uit handen geven als ik eenmaal bezig ben. Ik werk als verpleegkundige in de thuiszorg. Dus dit geeft rust! Lieve groet van Barbara. PS, Ik heb trouwens een heerlijke zoon van bijna 6 jaar waar ik heel erg gelukkig mee ben, het is een heerlijk ventje, dus ik kan het wel....
Ha meiden, Ongelooflijk hoeveel meiden er eigenlijk in hetzelfde schuitje zitten . Ben wel blij te horen dat er ondanks de onzekerheid en verdriet ook positieve verhalen zijn, daar word ik happy de peppy van . @Esli, wat fijn dat je misselijk bent....oeps solly ! Wel voor een geweldig doel natuurlijk hihi. Ik zie dat je dinsdag de tweede echo hebt, weer spannend natuurlijk. You go girl ! @Barbara, ook wij zitten inhetzelfde schuitje. Ik weet idd precies hoe je je voelt. Ik heb vandaag best een goede dag maar woensdag ben ik met een vriendinnetje een hele dag gaan shopppen en had ik 's-avonds weer cremekleurige afscheiding (solly...). Maakte me gelijk weer grote zorgen maar heeft gelukkig niet doorgezet. Ben nog steeds heel onzeker. Vorige week gedroomd dat ik opnieuw een miskraam kreeg. Afgelopen nacht droomde ik dat we een zoontje kregen . Kon het vanochtend niet laten, en moest gewoon testen. De teststreep kwam direct door, nog eerder dan de controlestreep en ook veel donkerder dan de controlestreep !! Dat geeft de burger moed . Op woe. 16/9 de eerste echo, dan ben ik 6+4. Werkelijk de dagen KRUIPEN voorbij, pffff . Zit nu al te twijfelen of ik niet de dag vantevoren een clearblue digitaal met indicator test moet doen. . Ben ik tenminste een beetje voorbereid. Wat vinden jullie ? Wil verder iedereen bedanken voor de lieve woorden, we steunen elkaar zo enorm denk ik .