Voor de 4e keer in 1 jaar zwanger, maar durf niet blij te zijn

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Ilona PS, 27 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Hallo allemaal,

Ook ik mag me nu ook "de gelukkige" noemen met een kloppend hartje:D
    Ik blijk 6 weken en 6 dagen zwanger.:)

Ik trok het niet meer om te wachten tot dinsdag, de verschijnselen namen af en ik dacht "daar ga ik weer", maar nee....tranen met tuiten toen ik het hartje zag en alles op schema blijkt, ik ben zo gelukkig:D De echo die voor dinsdag stond blijft gelukkig staan dus dinsdag as mag ik weer gluren naar de kleine, jahoe jippie ajee!!!!

groetjes van mij

2. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Enne Ilona, jij natuurlijk ook van harte gefeliciteerd meid, echt helemaal supper;)

3. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Ha Barbara en Crepe :) !

WOW.....ook allebei een mooi hartje :D :D ! Gefeliciteerd meiden !
    En Barbara wat fijn dat je eerder terecht kon, en dan de 22e weer een echo. Grappig dan schelen we maar 2 daagjes.

Wat we gaan we allemaal GOED girliez !!! Dit tempo houden we erin hoor :p.
    Oooohhhh ik ben zo blij voor iedereen :D:D:D !

Hoe gaat het met de andere meiden ?

Ik werd gisterenavond direct teruggebeld door MvM, een hele aardige mevrouw. Maandagavond komt ze op bezoek, ben benieuwd hoe dat gaat.

Have a nice and happy day 8) !

4. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Hee Barbara, Gefeliciteerd! helemaal geweldig zeg. En wat goed dat je gegaan ben!

Vinden jullie het ook zo grappig dat je stemming van bang en verdrietig kan omslaan in vrolijk met hoop!

Laten we dit gevoel vasthouden de komende 7 weken!
    Maar volgens mij zitten we in een groene stroom!
    Tegen mij zei de gyn, dat ik nu nog maar 2 tot 4 % kans had op een miskraam. Zullen wij nu eens eindelijk bij die goede 97% gaan zitten?

5. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Hé Esli,

You go girl ! Dat zijn nog 'es positieve berichten :D.
    Ja idd wel bijzonder die moodswings van ons haha. Maarre deze fase bevalt me prima :p.

****en gaat weer snel aan het werk*****

6. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Hee meiden:)

Ik ben het er helemaal mee eens, dit goede gevoel houden we vast en laten we niet meer los he!
    Blijkbaar zijn we een geluks groepje zo bij elkaar.:D
    Heerlijk om dat nu te kunnen zeggen.

Liefs van mij;)

7. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL

wat heerlijk voor jullie meiden!! ik gun het jullie vanharte!!

liefs

8. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Hoi allemaal,

Hoe gaat het met jullie?
    Met mij prima. Alhoewel ik natuurlijk wel heel erg uitkijk naar donderdag! Maar het voelt goed omdat ik nog steeds veel misselijk ben.

Veel plezier morgen Barbara. Wel leuk zo snel achter elkaar!

groetjes

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Van harte gefeliciteerd! Ik hoop dat je gauw durft te genieten! Een hele fijne zwangerschap toegewenst!

10. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    Dag meiden,
    Ik doe even mee met dit 'lijntje'.... als jullie het goed vinden.
    Dit jaar twee keer miskraam gehad... 1 bij 6 weken, 1 bij 12 weken.
    Nu weer zwanger... 8 weken en een beetje
    Morgen 1e echo. Mn tranen zitten zo hoog, ik hou het bijna niet meer.
    Ik wou dat ik in mn vingers kon klikken en dat het morgen was. Heb al gewinkeld, de koelkast schoongemaakt, wasje gedraaid en zit nu aan een broodje kroket als speciale tractatie om de dag iets op te vrolijken. wachten is een moeilijk werkje!

Moet zoveel denken aan de vorige echo... eerst via de buikwand en toen die woorden van de vk: ik wil toch een inwendige echo maken... ik denk dat het niet goed zit.... En gelijk had ze...

Ik wil zo graag dat het nu goed is. Heb gelukkig al wel een prachtig gezond zoontje hoor... het stralende lichtpunt van mijn leven. Maar een broertje of zusje voor hem is zo gewenst!
    Voor zover ik gelezen heb hier bij jullie veel positieve berichten... hopelijk bij mij straks ook.

Groetjes

11. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    hoi Blauwe lucht,

Die eerste echo's zijn inderdaad erg spannend. Ik denk dat iedereen hier daarover kan meepraten
    En ik kan niets zeggen om het minder spannend te maken.
    Ik ging altijd ineens heel veel tv kijken. Dan gaat de tijd sneller.
    Een leuke film ofzo.

Wat leuk dat je al een zoontje heb. Geniet daar anders vandaag een beetje extra van. Bovendien weet je zeker dat het kán.

Heel veel sterke en succes morgen.

12. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    FF lekker huilen kan ook opluchten!

Succes morgen

13. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Ha ladies,

Daar ben ik weer....na een heerlijk weekendje Zeeland: ontspant u maar :D ! Er is weer lekker gekletst hier, wordt steeds gezelliger met alle nieuwe meiden erbij :) :).

@Barbara, morgen mag je weer op de echo. Ik denk aan jou en hoop op goed nieuws. Ben je dan 7 + 4 ? Even ver als ik, als ik donderdag mag.
    Ben benieuwd hoe je kleintje eruit ziet :).

@Blauwe Lucht.....ik snap je onzekerheid. Wij allemaal. Het blijft moeilijk om te genieten zolang je nog geen bevestiging hebt. Maar hou vertrouwen meid. We hebben hier een positieve vibe. Tot nu toe allemaal mooie echo's ! Dus we gaan heel hard duimen dat dat voor jou ook zo is morgen :D. Laat je het ons nog even weten ?

@Esli, alles onder controle ? Nog fijn misselijk :p ? En hoe gaat het met het MvM verhaal ?

Vanavond om 19.45 uur komt MvM langs. Weer een spannend moment. Zal je zien, dat da 'lijk de HCG is opgelost ofzo. Staat al vanaf 05.30 uur in de koelkast :).

Fijne avond allemaal ! *zwaai-zwaai*

14. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Ha ha, dat MVM verhaal is nogal een gedoe.
    Ik plas eerst in een witte kan en die schenk ik over in een blauwe fles. Vooral s'nachts schenk ik nog wel eens mis.
    Pffff bah!
    Voor iedere dag heb je een andere blauwe fles en daar zit een soort conservering middel in. En als je al misselijk ben is het stinkt het vreselijk!

Maar ik heb het er allemaal voor over hoor.
    Alles voor de andere meiden die net zo graag als ik moeder willen worden waarbij het niet lukt.

Ik heb trouwens voor de dvd als cadeautje gekozen. En ik heb hem al! Het is een beetje rommelig in elkaar gezet. Maar de beelden zijn prachtig!

Mijn vorige echo was trouwens bij 7+2 dagen. En het was geweldig. Je ziet met een beetje uitleg echt al een minimensje met armpjes en beentjes. Bovendien kan je zelf ook het hartje echt goed zien.
    Ik zal de foto's in mijn album zetten.

15. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey :D !

Nou dat klinkt lekker Esli, ben je al misselijk en dan nog boven die flessen hangen ook én misgieten jakkietakkie :$ :$.
    Maar ja het goede doel he ;).

Nog even een kort verslag van mijn MvM avontuur; goed en slecht nieuws....
    Het goede nieuws: zie mijn foto-album. Vet positief, yes :D !
    Het slechte nieuws: ik mag niet meedoen omdat ik jaren terug tgv een ernstig verkeersongeval bloedtransfusies heb ondergaan :( :(.
    Erg jammer, vooral omdat ik zelf Pregnyl heb gespoten en dus weet hoe belangrijk het is.
    Ik kreeg van de MvM-mevrouw nog wel een leuk magazine en een zwangerschapskalender.

Wat een coole foto's Esli, heel mooi ! Zie trouwens dat jij bij Reinier de Graaf ziekenhuis loopt. Ben ik vroeger ook regelmatig geweest(...waardoor ik nu dus niet mee mag doen met MvM :(...)

16. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Hallo Allemaal:)

Daar ben ik weer...en met goed nieuws....hij/zij doet het nog steeds:D
    Vandaag de 2e echo gehad en weer een mooi hartje zien knipperen....echt prachtig was het! Ik mag iedere week komen voor een echo, ze laten het aan mij over waar ik behoefte aan heb....geweldig he!
    Tot voor nu weer even gerustgesteld, dus ik kan er weer even tegenaan.

@blauwelucht , gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe is jou echo gegaan vandaag?

@Ilona, wat jammer nou dat je niet mee mag doen met MvM..echt balen he! Dit kon je ook niet van tevoren weten, gewoon verder genieten van je zwangerschap maar.

@Esli, voor jou nog even spannend, overmorgen weer een echo, laat even weten hoe het is gegaan. Veel succes met urine sparen, klinkt heel grappig zoals het gaat bij jou snachts....ik zie het voor me:p

Lieve allemaal, tot gauw weer!

17. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    Barbara, super dat je echo goed was!
    Ik voeg me ook bij jullie met goed nieuws, echo helemaal prima, 8 weken en 3 dagen zwanger, precies volgens de kalender! Bij mijn 2e miskraam was het kindje met de 8 weken echo eigenlijk veel te klein... was maar tot 6 weken gegroeid, en achteraf al snel na die echo gestorven. Dus ik had zoiets van: als het maar niet weer te klein is! maar nee, volgens de kalender EN volgens de echo netjes 8weken en 3 dagen!

Ik ga met 12 weken weer voor een echo. In deze praktijk doen ze eigenlijk met 10 weken een intake gesprek maar dat doe ik niet... ik wil eerst weten of het kindje nog leeft voordat ik gezellig ga zitten beppen over kraamzorg, 20 weken echo's, en een knuffeltje mee naar huis krijg. (zoals de vorige keer.... terwijl het kindje helemaal niet meer leefde...wat heb ik daar achteraf om gejankt zeg).

Dus over precies 4 weken weer een echo, en dan, als het dan nog allemaal goed is, 2 dagen daarna intake gesprek.

Wat super dat je elke week voor een echo mag zeg. Ik was al lang blij dat ik met 12 weken nog een keer mag komen. Nog maar even een maandje volhouden dus... heb er op dit moment wel een goed gevoel over.

Vertellen jullie het nu al tegen ouders/vrienden enzo?
    Ik wacht denk ik toch maar even die 12 weken af...

18. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    ....JEEEEUUUUUHHHHH....girliez wat een goed nieuws lees ik weer vandaag :D:D.

Echt geweldig Barbara en Blauwe Lucht ! Dit zijn de berichten waar we voor gaan :D:D:D.

Vertellen aan ouders ed....mmmmm....nou voorlopig nog niet. Ik wil echt de 12 weken veilig doorkomen. Ik hou me ook nog helemaal niet bezig met kraamzorg, spullen ed. Dat komt allemaal nog wel ;).

Hebben jullie last van kwaaltjes. Behalve de boobies merk ik eigenlijk niets. Dat zie ik dan maar als een gelukkie 8).

Zo, ik ga afsluiten. Lekker naar huis, vanavond CSI kijken. :)

19. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Hee hoi:)

Geweldig Blauwelucht dat je echo goed is zeg, wat een opluchting he!;););)

Bij mij weten mijn schoonouders ( Mijn ouders leven niet meer) het wel en 2 vriendinnen, ik vind het wel prettig omdat ik het de vorige keer als prettig heb ervaren ook mijn verdriet te kunnen delen en getroost te worden, dat deed me toen heel erg goed.

Ik blijf ws tot de 13 weken bij de gyn lopen en ga dan naar de verloskundige, voor mij hoeft dat ook niet dat gedoe bij de verloskundige met knuffeltjes en tijdschriften enz, daar is het nu nog veel te vroeg voor en heb ik bij de eerste zwangerschap ook als heel verdrietig ervaren dat ik daarna met al die spullen zat toen het misging, de intake komt wel als ik weet dat echt alles goed is.

Nou allemaal fijne avond, en Esli....na deze goede berichten zal dit ook voor jou weer veel positiefs brengen voor donderdag.....zoals ik al eerder vertelde......wij zijn gewoon een geluks groepje bij elkaar!;)

liefs Barbara

20. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Hallo Allemaal.
    Wat een goed nieuws allemaal! Volgens mij geven we elkaar geluk!
    Gefeliciteerd Blauwe lucht! Ik ben zo blij voor je!

En leuk weer Barbara! zon hartje is heel geruststellend.

Ik ben niet heel zenuwachtig voor donderdag. Ik ben nog steeds af en toe heel erg misselijk! Ik weet dat het geen garantie geeft. Maar het voelt erg 'goed'

Maar qua kwaaltjes voel ik dus juist weer erg veel. Maar wees blij! Ik kan op dit moment absoluut niet genieten van eten. Alles smaakt nergens naar! En ik moet echt elke 2 uur een boterham eten anders word ik zo misselijk dat ik ga kokhalsen.
    Meer als 2 boterhammen eten is ook geen optie. Dan word ik weer misselijk van een te volle maag. Ook avondeten doe ik in twee fases.
    Ik lus absoluut geen snoep of chocolade. Maar ook geen thee of zoete sapjes.

Ik zal zo blij zijn als ik over een aantal weken weer kan genieten van een lekker kopje thee met een chocolakoekje!

En blauwe lucht. Ik heb ook iedere week een echo. Maar dat is denk ik ook protocol na 3 miskramen.
    Ze kunnen namelijk bij de gynaecoloog vrij weinig voor je doen als je meerdere miskramen krijgt. Uit de onderzoeken komt vaak niets.
    Het enige wat ze kunnen doen is de aanstaande moeder verwennen met echo's. Het staat zelfs op de professionele NVOG site.
    :)

Maar bij de verloskundige waren ze bij mij ook erg lief bij mijn derde zwangerschap en ik mocht zelfs een keer savonds om half 9 komen terwijl ze eigenlijk dicht waren. Misschien kan je met 10 weken een extra echo regelen?
    Of anders naar zon echo bureau. Het is toch wel fijn als je en onzeker moment heb.

Deel Deze Pagina