Voor de 4e keer in 1 jaar zwanger, maar durf niet blij te zijn

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Ilona PS, 27 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Hé hallo :),

@Esli, morgen gaan we weer op de echo. Hoe laat heb jij je afspraak ?
    Ik om 09.30 uur, lekker vroeg ;). En heb er gelukkig een goed gevoel bij, maandag nog een vette positieve test van MvM en nog steeds volle (.)(.).

Wat fijn dat jij en Blauwe Lucht iedere week een echo krijgen.
    Ik helaas niet :(. Morgen is al een extraatje :D.
    Wel zijn er direct na de 1e echo al vervolgafspraken gemaakt; 6/10 intake spreekuur op de poli gyn en op 2/11 voor het zwangeren spreekuur op de poli gyn.
    Daarvoor kreeg ik een hele stapel formulieren opgestuurd om in te vullen.
    Dat laatste vond ik trouwens best bijzonder om zo zwart op wit te lezen: ZWANGEREN-spreekuur. Vind het na bijna 3 jaar best onwerkelijk om daar bij te horen moet ik zeggen :):).

Hoest met de rest van de girliez ?? Allemaal op de roze wolk :p ?

Nou meiden, ik ga nog even knallen hier op het werk.

Fijne avond allemaal :).

2. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Haai ilona,

Jaa, ik vind het ook bijzonder om bij de zwangeren te horen! Maar het bevalt wel ;)

Ik heb morgen om 9:15 een echo, dus ook lekker vroeg. Veel beter dan aan het einde van de dag.

Blauwe lucht heeft trouwens ook niet elke week een echo. Maar Barbara wel.

En ik denk eigenlijk dat mijn gynaecoloog ook morgen gaat zeggen dat het ook over 2 weken kan. Maar dat kan ook best.

Veel plezier morgen Ilona! Geniet ervan!

3. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    Esli, je had het over kwaaltjes.... ik heb er ook wel veel hoor. Hele dag beetje misselijk, en vooral heeeeeeeeel moe. En ook wel een gevoelige buik... had ik met zwangerschap van mn zoontje ook enorm. Veel steekjes in liezen, en snel trekkend gevoel als ik veel til. Bij mn zoontje had ik later in de zwangerschap ook dagelijks harde buiken... als de verloskundige dan koude handen had en ging voelen, werd mn buik meteen hard en kon ze de baby bijna niet voelen

Ik ben ook wel heel moe omdat ik ook nog eens met een nieuwe baan ben begonnen... in het onderwijs. Niet de beste combi zo samen, maar mn man is heeeeel lief voor me gelukkig.

Maar als ik in mei mn baby in mn armen mag houden, heb ik er 9 maanden lang moeheid, misselijkheid en gevoelige buiken voor over!!!!!!!!!!!

Barbara, Ik heb ook een select klein groepje mensen die het weten: 2 zussen en een vriendin. Vind het wel fijn er soms over te praten, maar heb nog niet zo'n behoefte aan huilende (schoon)moeders: oh meid...wat fijn!!!! eerst nog maar even rustig afwachten!

Maar vanmiddag was ik zo enorm moe dat ik tegelijk met mn zoontje een middagdut heb gedaan, en wakker werd door de deurbel: mn ouders die even op de thee kwamen. Stond ik daar met warrig hoofd en joggingbroek, ik kon er niet omheen te zeggen dat ik lag te slapen. Dat doe ik normaal echt nooit, en dat weet mn moeder... toen keek ze volgens mij even veelbetekend naar mn buik en ik dacht: volgens mij heeft ze het door.... Maar dat heb ik me waarschijnlijk ingebeeld... denk waarschijnlijk veel te obsessief over zwanger zijn, haha.

Goed, ik moet nog wat dingen doen en dan weer vroeg mn nestje in. Ik vond het fijn gisteren een goede echo te hebben gehad... maar mn zorg is nog niet weg. wat duren deze eerste vroege weken lang he...pfff

4. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Elsi heel veel succes met je echo vandaag ik duim voor je dat alles in orde is.

En voor alle andere gefeliciteerd met de zwangerschap.

5. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Haaai Dames,
    wéér een goede echo! En iets ouder dan gedacht. 8 weken en 6 dagen al vandaag! Joee hoee.
    Nog maar 1% kans dat het misgaat! Ik blijf op dat roze wolkje zitten.

Ilona, ik hoop ook bij jou vandaag op een mooie echo!

6. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Aloha :D !

@ Esli, gefeliciteerd !! Daar worden we vrolijk van,you go girl :D:D !! En wat heerlijk dat je nog maar 1% kans hebt dat het mis kan gaan. Alle reden dus om voluit van de roze wolk te genieten. Geweldig gewoon.

En ja, ook hier goed nieuws. Weer een mooie echo. Onze kleine kriel is ook iets ouder, 1 dagje: 7+5 ipv 7+4 en is 2x zo groot geworden :$. Nu al 1,47 cm. En wederom een prachtige hartslag gezien en gehoord. Mannie heeft alles op video gezet, dus we kunnen thuis nog even nagnieten ;). Ben nu ook ontslagen bij de fertiliteitspoli en ga door naar de gyn. Weer een stap in de goede richting, maar ook wel jammer want ik had een hele lieve arts.

Hoest met de ander girliez ? En wanneer zijn er weer echo's ?
    Fijne dag allemaal !

7. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Hallo Lieve allemaal,

Gefeliciteerd Esli en Ilona, echt heerlijk voor jullie! Geniet er ontzettend van meiden:)

Ik heb helaas wat minder goed nieuws....sinds vanmorgen wat bloedverlies:(
    Het is heel minimaal en zit tussen het slijm, maar het roept weer zoveel herinneringen op.....dinsdag weer een echo...we zullen zien.

Liefs van mij;)

8. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    Barbara, wat naar, en wat balen....
    ik denk dat we daar met zn allen constant een beetje bang voor zijn... teveel nare herinneringen... en nu overkomt het jou.
    Gelukkig dat het minimaal is... het komt zo vaak voor, en betekent bijna altijd niets. Houd moed!!!
    Maar misschien, mocht je toch compleet in de stress schieten, kan je eerder dan dinsdag voor een echo? Voor je eigen gemoedsrust?
    Succes meid...

9. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Barbara, nééé :$. Dit willen we niet horen :(.
    Als je maar geen krampjes hebt ? Misschien heb je gewoon wat teveel gedaan of ben je te druk geweest ? Als je het niet vertrouwt, morgen direct belllen en vragen of je eerder terecht kunt, zoals Blauwe Lucht ook zegt.
    Houd moed meid, we slepen je er met z'n allen doorheen ! DEZE KEER MOET HET GOED GAAN !! Laat morgen even weten hoe het met je is ok ?

Veel liefs

10. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Ik had vandaag gebeld voor een echo, maar overal was het druk, druk en nog eens druk, helaas. Ik heb mezelf bezig gehouden met van alles en nog wat en dat hielp wel hoor!
    Ik ga morgen weg voor een weekendje met de familie dus ook dit zal genoeg afleiding geven. Ik laat morgen ochtend even weten hoe het met me gaat.

Lief dat jullie zo aan me denken:)

11. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Hee Barbara, wat vervelend van het bloedverlies!
    Ik snap dat je erg bang bent! Heb je toevallig vlak daarvoor sex gehad?

Het betekend vaak niets, dus je moet hoop houden! En dinsdag zag het er allemaal nog zo goed uit. Meestal is het al 2 weken niet goed voordat je echt ook een miskraam krijgt.

Ik ga voor je duimen! En geniet van je weekend!

ps: het moet goed gaan, met dit geluksgroepje

@ilona, gefeliciteerd met je mooie echo

12. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Hallo allemal,

Tot nu toe gaat het goed...sinds gisteren avond geen flubbertjes met bloed meer verloren. Hopelijk was het inderdaad wat innestelingsbloed, duimen maar! Ik heb wel hoofdpijn van de stress, maar ik ga zo weg voor het weekend dus lekker proberen te ontspannen.

Ik laat na het weekend even weten hoe het gaat, voor jullie ook een fijn weekend allemaal!:)

Groetjes.

13. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    pff barbara, wat spannend zeg!
    Ga maar lekker ontspannend dit weekend!
    Het was vast niets.....
    ik duim!

14. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Ha Barbara,

Blij toe dat het niet heeft doorgezet, dat is in ieder geval positief :). Niet te veel piekeren, geniet van je weekendje weg. Ontspanning is goed voor jou en je beeb, dus veel plezier meid.

Zo, ga nu heerlijk verse tomatensoep maken, yummie :p.

15. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Hallo dames,

Hoe gaat het met jullie?
    Heeft iedereen een leuk weekend gehad?

Ik ben dit weekend een jaartje ouder geworden dus gezellig familie op bezoek.
    Ik ben trouwens best open over mijn zwangerschap. Eigenlijk weet bijna iedereen het. Sinds de 1e echo heb ik iedereen die ik zag het verteld.
    Onze ouders en broers en zussen, vrienden, vriendinnen en collega's weten het.
    Maar ook bij de miskramen ben ik open geweest. Ik heb er veel steun aan als ik er over kan praten. Voor mij is iedereen altijd heel lief geweest.
    Nu wil ik juist ook deze leuke momenten graag delen.

Alleen bijvoorbeeld voor vriendinnen die ik al 2 maanden niet gezien heb weten het niet. Maar vanaf de 12 weken maak ik het helemaal algemeen bekent dus zet ik het ook op mijn hyves.:)

Barbara, hoe is het met jou? Morgen eindelijk de geruststellende echo? Veel sterkte.

16. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Hallo Allemaal,

Allereerst Esli van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Hier gaat gelukkig alles goed, heerlijk weekend gehad hoewel mijn kies was afgebroken:$ en mij wat slapeloze nachten bezorgde. Gelukkig heeft de tandarts vanmiddag een noodvulling erin gestopt. Hij gaat verder met behandelen tot ik 3 maanden ver ben. Hij moet het nl verdoven en dat doen ze nu niet. Het voelt gelukkig nu alweer iets beter aan....ai....:(

Maar dan het goede nieuws....vanmorgen weer een prachtige echo gehad:) de kleine is nu 2 cm en 8w4d jong....het was zo fijn om te zien...zo`n klein hompje met van die beginnende armpjes en beentjes, helemaal verliefd ben ik:) Alles loopt precies op schema...echt geweldig! Volgende week donderdag mag ik weer komen kijken;)

Hoe gaat het verder met jullie?

Tot gauw weer, groetjes en liefs van mij.

17. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Hé ladies :),

How's life ?

@ Esli, van harte gefeliciteerd met je verjaardag :D. Hoop dat je een leuke dag hebt gehad ! Wat leuk dat de meeste mensen in je nabije omgeving het al weten. Je hebt wel gelijk, dat ze je dan ook kunnen steunen als het mis gaat (...al gebeurt dat nu natuurlijk niet meer !!..).
    Wanneer heb je weer een echo ?

@Barbara, wat geweldig dat je kleintje het zo goed doet. Dat geeft wel wat meer vertrouwen meid :D !. Ben benieuwd wat je volgende week te zien krijgt, errug leuk hoor ! Wat balen van je kies zeg. Hoop wel dat je pijn vrij bent ?

Hoe gaat het verder met jullie met de kwaaltjes ? En iemand enig idee wanneer je buik begint te groeien ? Ik merk er nog helemaal niets van. Zelfs m'n skinny jeans zitten nog heerlijk.
    A.s. vrijdag is m'n moeder jarig. Zit erg te twijfelen om het haar te vertellen ;). Maar beter van niet, wil toch echt de 12 weken gepasseerd zijn. Pffff...nog maar 4 weken hihi :p.

Fijne avond allemaal 8) !

18. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    Hee hoi,
    Barbara, super dat alles goed is! En dat je een lekker weekend hebt gehad.
    En Esli, gefeliciteerd met weer een jaar erbij!

Hier gaat alles weer zn gangetje. Na de goede echo van vorige week begint de onzekerheid toch wel weer toe te slaan. In een week kan zoveel gebeuren, en ik begin steeds meer te denken: zou het nog wel leven?? Maar ik voel me wel volop zwanger.... moe, misselijk, groeiende borsten.... en mn buik begint ook wat uit te zetten. Het schijnt dat dat je darmen zijn ofzo??? Mn eerste zwangerschap, wat een gezonde zoon werd, kon ik tot 5 maanden verbergen op mn werk... ik geloof niet dat me dat deze zwangerschap zal lukken...! mocht het zover komen.

Ik tel wel echt de dagen af. Over precies 3 weken de volgende echo... dan hopelijk een kindje van ruim 12 weken... ben nu 9 weken en 3 dagen... en dan heb ik lekker een week vakantie, en gaan we hopelijk iedereen om ons heen goed nieuws vertellen.
    Ik snak er zo naar om het te vertellen. Twee vriendinnen om mij heen zijn zwanger van hun 2e, en dan heb ik zo de neiging om te zeggen: ik ook! En ik heb ook zo'n zin om het mn ouders te vertellen, en mn schoonouders. Maar mn man houdt me, gelukkig, tegen. want ik weet, ook al is de kans na een goede 8-weken echo echt nog maar klein... volgens mijn verloskundige tenminste, toch weet ik dat als het wel mis gaat, ik zooooooo'n spijt zal hebben dat dan weer iedereen het weet.

Bij mijn laatste miskraam wist mn hele familie dat ik zwanger was, en ik vond dat heel vervelend. Ik wilde niemand zien, heb alle lieve kaartjes die gestuurd werden verscheurd, alle lieve sms-jes meteen gewist, en nam de telefoon niet op. Iedereen wilde langs komen, maar mn man moest iedereen zeggen: doe maar even niet.
    Ik kon en wilde er gewoon niet over praten... niet tijdens die weken van afwachten... pillen.... curretage...herstellen... bah.

dus eerst maar even rustig afwachten. Nog 3 weken.... dan hopelijk weer een goede echo.

Wat een lang verhaal....ik stop en duik mn nestje in. fijne avond meiden... hopelijk blijft het goede nieuws binnen stromen!

19. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    hee barbara, gefeliciteerd met je mooie echo!
    Gelukkig, je zorgen helemaal voor niets geweest!

Wel naar verhaal van je kies zeg. Dat kan je er nu ook nog wel bij hebben. Wel fijn dat de tandarts rekening houd met je zwangerschap.

Knap hoor ilona dat je het zolang geheim kan houden. Ik wil het het liefste van de daken schreeuwen!

Ik ben nog steeds wel misselijk. Maar het is sinds een paar dagen ietsje minder. Ik voel het (gelukkig) nog wel. Maar het is wat minder overheersend. Ik kan me weer een beetje concentreren op mijn werk.

Ik merk qua gewicht nog helemaal niets van mijn zwangerschap. Maar savonds is mijn buik wel opgezet, dat komt dan door mijn darmen denk ik. In de ochtend is het weer weg.
    Alhoewel het mij zaterdag ochtend wel opviel dat er nog wel een beetje een buikje zat. Bovendien is mijn taille zowat verdwenen.
    Mijn strakke broeken zitten niet meer lekker. Maar ook omdat mn buik veel gevoeliger is.
    Ik denk dat iedereen op een ander moment begint te groeien. Maar in de boekjes staat dat het bij de meeste vanaf 12 weken losbarst. Dus dat is al best snel.

Ik heb as donderdag weer een echo. Dit keer om half 12. Echt een rottijd. Dus ik heb maar een dagje vrij genomen.
    Ik heb er echt super veel zin in! Ik ben dan al bijna 10 weken!
    We gaan gelijk bij een kinderopvang kijken. Hier zijn ze namelijk heel snel vol.

20. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Hallo Allemaal,

Hier wisselen de zwangerschapsverschijnselen per dag. Ik mag niet klagen vind ik zelf.
    Met vlagen wat misselijk, grotere borsten maar ook wisselend gespannen en soms helemaal niet. Ik voel ze vooral in de avond.
    Wel verkouden sinds het begin en opgeblazen darmen. Ik kan dus niet meer in mijn spijkerbroeken en draag sinds ik zwanger ben alleen nog maar rokken en jurken. Af en toe voel ik steekjes in mijn baarmoeder door de groei. Mijn huid ziet er heel mooi uit en mijn humeur is volgens mijn man ook nog steeds goed te doen. Ik ben wel wat stiller geworden....ws ook doordat ik niet kan wachten tot ik 3 maanden ver ben en het liefst in een winterslaap duik....dus ter compensatie trek ik me emotioneel wat terug.

Bij hoeveel weken ben je eigenlijk de verhoogde miskraam periode voorbij...met 12 of 13 weken?

Ik kan niet wachten om het straks te vertellen aan mijn zoon ( 6 jaar ) dat ik zwanger ben...ben zo benieuwd hoe hij zal reageren.

Groetjes.;)

Deel Deze Pagina