Voor de 4e keer in 1 jaar zwanger, maar durf niet blij te zijn

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Ilona PS, 27 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Versch

Versch Lid

22 jun 2007
    18
    0
    0
    #101 Versch, 30 sep 2009
    Laatst bewerkt: 30 sep 2009
    Ik ben na 2 miskramen in 4 maanden tijd ook tot de 12 weken niet blij geweest en heb ver in mijn schulp gezeten bij de 3e zwangerschap. Uiteindelijk heb ik nu wel een gezonde dochter van 1 jaar!
    Het kan dus zeker goed gaan! Heel veel sterkte!

2. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    ken jullie deze site al?

NVOG

Vooral de onderste tabel is interresant;)

3. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Dat zijn nog eens geruststellende berichten:)

4. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Ha girliez :) !

@Esli, even gespiekt op de NVOG site. Erg hoopvol :D. Hier gaan we voor. Morgen ga je weer op de echo. Laat je ons een fotootje zien, ben reuzebenieuwd. Heel veel plezier morgen :). Gaat je man/vriend ook mee, of ga je alleen ?

@Blauwe Lucht, nog 3 weken wachten op de volgende echo ;). Maar daarna is het feest meid, dat gaat helemaal goed komen.

@Barbara, de kwaaltjes komen en gaan. Volgens mij is het eerste trimester na 12 weken voorbij. Ik moet zeggen dat ik nu met iedere week dat ik verder ben, me zelf zekerder ga voelen. Ik durf zelfs al stiekem naar babyspullen te loeren....:).... we hebben een bod gedaan op MP op een prachtige box. Als dat maar niet de goden verzoeken is denk ik tegelijkertijd. Beetje dubbel dus...

A.s. dinsdag heb ik weer een afspraak in het zh. Nu de intake bij de gyn. Wat moet je daar een grote vragenlijst voor invullen zeg !
    Oja, begin deze week kreeg ik een hele mooie kaart van het fertiliteitsteam om te feliciteren met de zwangerschap. Daar werd ik wel een beetje emo van :).

Tot snel ladies, en voor straks welterusten :).

5. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hoi allemaal,

Dit is een echte club aan het worden hè! Leuk. Ik heb in het begin een keertje reageerd en daarna niet echt mee. Ik hoop dat ik weer mag inhaken?

Iedereen met goede echo's gefeliciteerd

Esli, succes zo meteen. Ik hoop dat jij ook goed nieuws krijgt. En nog gefeliciteerd met je verjaardag.

Ik heb morgen mijn termijn echo. Ben dan ruim 12 weken (koploper hier??). Vorige was met 10 weken. Lijkt alweer een eeuwigheid geleden (wat gaat de tijd langzaaaaaaaam). Ook gelijk intake met de VK in het ziekenhuis. Tja, ben daar kind aan huis geweest het afgelopen jaar dus dacht waarom niet, ken ze inmiddels goed.
    Echo pas om 14.30... dat wordt nagels bijten.

kwaaltjes: nog steeds misselijk alhoewel het minder wordt. Tandpasta blijft een probleem en de geur van cosmetica in zijn algemeenheid. Mijn vriend moet nu mijn douchegel gebruiken omdat ik mannenluchtjes echt niet trek haha. Hoe is dat bij jullie? Verder veel hoofdpijn en elke nacht 1 keer op om te plassen.

groetjes

6. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Hallo Allemaal!

Het is gelukkig weer goed gegaan. Een prachtig kindje. Met armpjes en beentjes! En het bewoog! 9 weken en 4 dagen. Dat klopt ook eigenlijk beter met de ovulatie test ;)
    Het was echt heel mooi om te zien. Ben onwijs blij.

Morgen op mijn werk zal ik mijn echo scannen. Dan kunnen jullie hem ook zien
    Ook al was het live wel veel beter!

Ook waren al mijn bloed onderzoeken (6 buisjes) goed gelukkig

Ik heb nu over 2 weken 'pas' een afspraak. En dat is de laatste bij de gyn. De week erna ga ik weer naar de verloskundige.

Hoi crepe, wat leuk dat je weer wat van je laat horen! Het is inderdaad gezellig hier. Allemaal in dezelfde situatie.
    Die echo's blijven spannend ja! Ik zal voor je duimen.
    Ik ben net zo misselijk als jij. Als ik moe ben wordt het erger.
    Ik kan vooral niet te vet of te veel eten.
    Voor mij is de misselijk een teken dat het goed zit. Ik heb dit bij de andere zwangerschappen niet gehad.
    Maar ik kijk er ook wel naar uit als ik weer gewoon kan eten en drinken wat ik wil. Nu lust ik zowat niets. ook geen thee!

Mijn vriend is trouwens tot nu toe elke keer mee geweest naar de echo's 'Zo voelt hij zich ook een beetje zwanger' zoals hij zelf zegt. Bovendien zou ik nooit alleen gaan, als hij niet kan zou ik een vriendin of moeder meenemen.
    Stel je nou voor dat...

Nou ja gewoon niet meer aan denken. Als je naar die NVOG site kijk heb ik nog minder dan 1% kans. Ik ga dus voor de goede afloop nu!

En jullie ook trouwens!
    Groetjes!

7. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallooooooo :) !

Jááá leuk, we worden al een echt clubje zo. Moet zeggen dat ik af en toe mee lees bij de mei mama's, maar op de een of andere manier vind ik het daar allemaal een beetje snel gaan en voel ik me er ook niet echt thuis. ;).

@ Hé Crepe, wat leuk dat je weer een kijkje komt nemen. Welkom terug :D ! En idd volgens mij ben je koploper met 12 weken. Wij volgen graag jouw voorbeeld haha. Spannend morgen weer een echo. Pas om 14.30 uur....mmmm....dat wordt een lange dag voor je meid ;).
    Ik vind het zo grappig om te horen dat iedereen weer andere kwaaltjes heeft. Soms moet ik mezelf echt even knijpen om te realiseren dat ik zwanger ben. Heb alleen volle (.)(.). Verder niënte nada noppes. Nou ja, ik prijs me er maar gelukkig mee :D.

@Ha Esli, JEEEEUUUUHHHHH weer een mooie echo :D :D !!
    Wat gaaf dat je al armpjes en beentjes zag. Wacht met vol verwachting op je foto morgen.
    Ook fijn dat je bloed goed is. Is dat onderzocht vanwege je eerdere miskramen ? Dus nog maar 1 afspraak bij de gyn en dan naar de vk ? Ben je al eerder naar de VK geweest ?

Hoest met Blauwe Lucht en Barbara ? En met de andere girliez ?

Ok ladies, ga nu eerst een hapje eten. Heb een lange dag gehad op m'n werk, dus ik lust wel wat...

Laterrrrrrr 8) !

8. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    * breek in*

O ja, dat plassen 's-nachts heb ik ook. Lekker....kan ik alvast wennen aan de gebroken nachten.....;);).

O ja, en ook erg vergeetachtig, niet op woorden kunnen komen. En ergens naar toe lopen en niet meer weten waarvoor.:$....erg vermoeidend...duh...

*breek uit*

9. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    #109 Esli1980, 1 okt 2009
    Laatst bewerkt: 1 okt 2009
    Dat bloedonderzoeken is standaard bij iedere zwangerschap. Misschien heb je het al gehad bij je vorige zwangerschappen? Het is voor rode hond, HIV, HB, resus en nog een paar dingen...

Ik moet minimaal wel 4 x plassen snachts! Maar ik moest zoiezo altijd al 1 keer. Een om een uur of 5 a 6 eet ik een rijstwafel tegen de misselijkheid. Dus die gebroken nachten ken ik wel.
    Daardoor ga ik steeds vroeger naar bed. Ik ben echt een slaapkop, ha ha.

Ik ben ook nog klunsiger dan ik al was. Net liet ik bijna een volle schaal lasagne vallen! Oeps.

Succes morgen crepe!

10. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    lieve Allemaal,

Vandaag wederom naar de tandarts geweest ivm kiespijn:( echt heel erg balen hoor! Hopelijk is het nu wel goed gedaan ik ben nl nu echt doodop aan het raken van die slapeloze nachten.
    Maak me ook zorgen of die pijn en stress die ik evaar slecht kan zijn voor de baby.

Verder heb ik een sombere dag....mis mijn moeder die een paar jaar geleden is overleden, zou zo graag mijn zorgen met haar willen delen......even kletsen en lekker tegen haar aan liggen:(

Ik heb besloten het ook wat rustiger aan te doen met steeds lezen van berichten op deze pagina....niet deze van ons hoor.....maar ik wordt er onrustig van om alles te lezen van anderen. Je leest soms van die heftige dingen en dat trek ik op het moment even niet, alles komt zo binnen en raakt me echt. Moet mezelf even beschermen.....zit gewoon te janken terwijl ik dit schrijf.

Zwanger, hormonen, pijn,slapeloosheid, stress, zorgen........zit er even doorheen

Ga nu proberen te slapen en laat donderdag weer weten hoe het bij de echo is geweest en met me gaat.

Hoop dat het met jullie gemoedstoestand beter gaat, hier is het even dwijlen met de kraan open op het moment.

Liefs van mij:)

11. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Hoi Barbara, Wat vervelend dat je je zo naar voelt. Ik hoop dat het snel beter gaat.
    het lijkt me ook erg moeilijk als je juist nu je moeder niet meer om je heen heb.

Ik denk trouwens dat de pijn en stress geen invloed heeft op je baby. Daar is het nog veel te klein voor. Het moet nog de verbindingen in de hersenen maken en voelt dus nu nog niets. Als je 30 weken ben is denk ik een ander verhaal.

Ik hoop dat het nu beter gaat met je kies. Het is naast je kwaaltjes wel lastig om erbij te hebben!

En mag ik je een tip geven; Ga heel veel slapen!!! Je bent gewoon ontzettend moe.
    Zwanger zijn is erg vermoeiend. En dan met alle emoties en je kies!
    Lekker nachten maken van 12 uur! En overdag alleen maar op de bank hangen.
    (misschien een paar dagen vrij? Misschien kan je zoontje bij iemand logeren?)
    Dan voel je je vast over een paar dagen stukken beter!

Veel sterkte, en we zien je donderdag weer verschijnen met leuke echo verhalen
    Liefs
    Esli

12. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    @ Barbara, allemaal heel herkenbaar wat je schrijft. De hormonen moet je niet onderschatten. Ik heb rond de 7 weken ook jankend bij de huisarts gezeten, zat er compleet doorheen. Dag bij dag leven en niet teveel van jezelf verwachten. Dat kan helpen. Sterkte in ieder geval!

Ik ben nu officieel in verwachting, 13 weken joehoe! De echo van vrijdag was geweldig. Het sprong op en neer, zwaaide en draaide zich om. Super leuk om te zien. We laten geen combinatietest doen maar de gyn zei meteen dat de nekplooi prima was. Hopelijk krijgen jullie ook snel zo'n echo!

Fijne week alleemaal.

13. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Hé meiden,

Schrijf ik een heel verhaal.....en ineens verdwenen :$ !

@Esli, ah die bloedonderzoeken, ja ik herken het. Heb ik volgens mij bij een vorige zwangerschap gehad. Maar of ik dat nu weer krijg :( ?
    Wanneer mag je weer voor de echo, of heb iets gemist ?

@Ach Barbara, meid toch. Ik begrijp dat je je moeder mist, dat moet moeilijk zijn. Helemaal als je je zo miserabel voelt. Probeer jezelf een beetje te vertroetelen. Neem een vrije dag, lees een goed boek, zet een feel-good movie op, lekker met een dekentje op de bank.
    Hoop dat er donderdag weer een grote glimlach op je gezicht zit :) !.
    Dikke knuffel voor jou ;).

@Crepe, gefeliciteerd met je 13 weken. Wat een goed nieuws over de nekplooi. En dat je zo een mooie echo hebt gehad. Wat fantastisch als je de kleine zo ziet bewegen ! Toch geen kleine ADHD-er in de dop he (grapje) :p.

Morgenmiddag mag ik voor het eerst naar de gyn (ben ontslagen bij de fertiliteitsarts). Heb me eerlijk gezegd nog niet zo verdiept in nekplooien, combinatietesten en vruchtwaterpuncties. Hoop niet dat ik daar morgen al een beslissing over moet nemen.

Hoe is het met Blauwe lucht ?

Fijne dag nog allemaal 8). *zwaai-zwaai*

14. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Haai Dames,

Gefeliciteerd met je mooie echo crepe! Wouw klinkt echt als een mooie ervaring.

@Ilona, krijg je weer een echo morgen?
    Volgens mij moet je voor je 10 weken een beslissing maken over die combinatie test. dus ik zou er maar snel over gaan nadenken! Maar misschien legt je gynaecoloog het morgen gewoon uit.

Ik heb de combinatie niet gedaan. Ik zit niet in een risicogroep. (Ik ben 29 jaar). En ik zou zon vlokkentest nooit doen vanwege het miskraam risico (0,5%).
    Dus als er dan uit een nekplooi meting een verhoogd risico zou komen zou ik me alleen maar zorgen maken om niets.
    Ook geeft zon test natuurlijk geen garantie op een gezond kind.

Hoe gaat het met jullie buiken? Bij mij begin je het wel te zien! En mijn broeken zitten al niet zo lekker meer.
    mmm. beetje vroeg toch?

ik heb volgende week woensdag pas weer een echo. Dus nog 9 nachtjes slapen ;)

15. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Wow Esli, ik zie dat je de 10 weken bent gepasseerd ! Wat staat dat leuk in je banner. HEEP HEEP HURRAY voor Esli :D :D you go girl :D :D !
    Leuk hé dat je al een buikje gaat krijgen. Hier nog geen buik, maar wel enorme (.)(.). Lekker, net een paar jaar geleden een borstverkleining ondergaan en nu dit 8). Als het zo doorgaat, ben ik bang dat m'n collega's straks aan m'n boobies zien dat ik zwanger ben :$. Ik krijg gewoon het bovenste knoopje van m'n jas niet meer dicht :$ :$.

Oh echt, zouden we morgen al moeten beslissen :$ ?!
    Zojuist gezocht naar het boekje over prenatale screening dat ik een paar weken geleden meekreeg. Gewoon WEG, ZOEK :) :$ ;).
    Pffff....stress.... Nou dan maar hopen dat de gyn het morgen even rustig uitlegt. Wij willen idd niets ondergaan dat risico geeft op een mk. Zou wel graag willen weten of kriel gezond is ja of nee. Al is het maar om ons erop te kunnen voorbereiden.

Moet trouwens nog iets verklappen.....gisteren het eerste echte babyding gekocht, een bopita box :). Leuk~leuk :p Snel in elkaar gezet en weer heel snel uit elkaar gehaald voordat er toevallige passanten (lees, buren enzo)naar binnen gluren. WOEHAHAHA :D.

Bye bye zwaai zwaai !

16. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    @Ilona Hier kun je wat lezen over de combinatietest. Kort gezegd is dat een combinatie van een echo waarop ze de nekplooi kunnen meten en een bloedonderzoek. Niets dus waar je een risico mee loopt op een mk. Als uit die test blijkt dat je een verhoogd risico loopt op een kindje met een afwijking, kun je altijd nog beslissen of je een vlokkentest of vruchtwaterpunctie wil doen. Die hebben wel een (kleine) kans op een miskraam.

Succes morgen!

17. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Wat ik begrepen heb uit de voorlichting wordt de vlokkentest eerder in de zwangerschap gedaan dan een vruchtwaterpuntie. Omdat de vlokkentest eerder wordt gedaan is er nog een 'natuurlijk' risico op een miskraam, ook al is dat risico dan al erg klein. Op mij kwam dat over alsof de miskramen na een vlokkentest sowieso hadden opgetreden. Ik word over twee weken 36 maar heb voor geen enkele test gekozen. Ze testen namelijk alleen op down en ik zou een down kindje nooit laten aborteren. Dan zouden die testen voor mij dus hoogstens dienen ter mentale voorbereiding op het krijgen van een down kindje.
    Succes vandaag Ilona!

18. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    hee Ilona, Wat cool dat je al een box heb.
    Ha ha al lijkt het me wat vroeg. Wij moeten hier eerst de zolder volledig verbouwen. Dat gaan we eerst doen.
    Maar eigenlijk ben ik eerst toe aan wat positiekleding. Want alles begin strak te zitten. Ik hoop dat ik het nog een paar weekjes kan uitstellen maar ik kijk al een beetje rond.

Hoe is het vandaag geweest? Heb je een echo gehad? Heb je een beslissing kunnen maken over de screening?

Leuk de reactie van andere trouwens! Interessant om te weten wat de andere vinden.
    Mijn keuze is hierin is veranderd door de miskramen. Ik dacht bij de eerste zwangerschap nog; tja je kan er maar op voorbereid zijn. Bovendien kunnen ze ook een hele erge chromosoom afwijking vinden waardoor het geen overlevingskans heeft.
    Maar áls er inderdaad een verhoogd risico is en je gaat voor een vlokken test. is de kans op een miskraam, dacht ik 0,5% (naast de natuurlijke) dat klinkt heel klein.
    Maar de kans op 3 miskramen is maar 0,3% en dat hebben we ook meegemaakt. Vandaar mn keuze. (als ik 36 was geweest had ik het denk ik ook nog niet gedaan hoor crepe)

Maar ieder zijn eigen keuze natuurlijk. De mogelijkheid is er dus..

19. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    #119 Ilona PS, 6 okt 2009
    Laatst bewerkt: 6 okt 2009
    Ha ladies,

Daar ben ik weer.
    Nog bedankt voor jullie tips en het meedenken.
    Ik ben gewogen (2 kg zwaarder dan thuis :x, maar dat komt natuurlijk door m'n kleding en midden op de dag :p) en m'n bloeddruk is gemeten
    (110/68, schijnt prima te zijn :D).
    Kleine Kriel is weer goed gegroeid; 2,65 cm bij 9wk+2 dg. Hij bewoog z'n hoofdje en spartelde met z'n beentjes, echt zo grappig en onwerkelijk. Ook weer een stevig hartje gehoord ; -).

Gelukkig vanochtend vroeg alsnog de brochure over prenatale screening gevonden (zo goed opgeborgen, nooit meer terug te vinden ;)).
    Wij hebben besloten om wel voor de combinatietest te gaan. M.n. omdat dit geen risico inhoudt voor de baby én omdat een gunstige uitslag mij denk ik gerust stelt. Ook al blijft de uitslag idd een kansberekening. Zekerheid krijg je alleen met een vlokkentest (kans op mk 1:200)of anders met een vruchtwaterpunctie (kans op mk 1:300). De mk'-en die hierdoor ontstaan komen voornamelijk omdat er in de vliezen/placenta geprikt wordt en dit infectiegevaar kan opleveren vertelde de gyn mij. Het is niet zo dat vrouwen die eerder mk'en hebben gehad, nu door een vt of vwp een verhoogd risico hebben op een mk.
    De gyn vertelde me verder dat beide testen vooral gericht zijn op Down maar dat er ook hartafwijkingen of een open ruggetje geconstateerd kunnen worden. Gezien mijn leeftijd (38 jaar) is de kans op een kindje met Down statistisch gezien bijna even groot als de kans op een mk bij een vruchtwaterpunctie. Eén ding is voor ons zeker; een kindje met Down is zeker welkom !
    Enfin volgende week moet ik bloed prikken voor de combinatietest en bloed prikken voor rhesusfactor en al die ander dingen. Ws de onderzoeken die jij pas hebt gehad Esli. 29/10 krijg ik de echo voor de nekplooimeting.

Tis een heel verhaal geworden zie ik.
    Ben benieuwd hoe het met jullie gaat ?

Toedeledokie allemaal, tot gauw weer :) !

20. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Ha Esli,

Net te vroeg gepost, zie nu net je berichtje. Ja echt fijn, dat iedereen zo met elkaar meedenkt. Vind ik echt super.

Oh spannend positiekleding ! Hoop dat je een beetje leuke dingen kunt vinden, en dat je er dan niet meteen als zo'n "moeke" uitziet zeg maar haha.

Ja die box is ook wel vroeg hoor, maar ja een buitenkansje. En hij staat nu geparkeerd op zolder, dus verder geen last van.

Ik snap je heel goed hoor vwb de kansberekeningen. Dat was ook wat ik vanmiddag tegen de gyn zei, toen ze meldde dat de kans op een mk bij een vt of een vwp maar heel klein is. Toen zei ik ook, dat de kansberekeningen voor 3 mk'-en in 1 jaar ook nihil zijn. Daar gaf ze me idd gelijk in. Het blijft hoe dan ook een persoonlijke keuze.
    Wat ik veel en veel erger zou vinden dan het krijgen van een kindje met Down (hoop niet dat ik hiermee iemand kwets, dat is absoluut niet mijn bedoeling) is het krijgen van een kindje met cystic fybroses (taaislijmziekte). Mijn zus heeft een zoontje met cf en dat is echt een lijdensweg dat maak ik van nabij mee, terwijl kinderen met Down denk ik een relatief fijn leven kunnen hebben. De kans dat wij een kindje krijgen met cf is gelukkig heel klein. Uit dna-onderzoek is wel gebleken dat ik drager ben maar mijn man niet.

Hoe staan jullie tegenoverer een kindje met Down ?

Deel Deze Pagina