Voor de 4e keer in 1 jaar zwanger, maar durf niet blij te zijn

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Ilona PS, 27 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Gefeliciteerd met je mooie echo Ilona!

Bij mijn echo konden ze gelijk zien dat de nekplooi goed was ( ook al had ik daar dus niet om gevraagd) ze konden ook een open ruggetje al uitsluiten.

Ik heb een groepvoorlichtingsochtend gedaan over prenatale screening. Daarbij zat een ander zwanger meisje die zelf een geestelijk en lichamelijk gehandicapt zusje en neefje heeft. Beide gevallen kwamen niet in de screening naar voren omdat het om andere genetische afwijkingen gaat dan down. Dat zette mij wel aan het denken.
    Down is bij ons welkom. Ik heb een collega met een kind met taaislijmziekte en dat lijkt me inderdaad verschrikkelijk moeilijk.

Qua kleding inmiddels moeite met hoogsluitende broeken, alle lage spijkerbroeken gaan nog prima. Maar draag nu het liefst een jurk, dat voelt prettiger zeker met die misselijkheid.

2. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Oeh wat een heftig onderwerp. Maar natuurlijk is bij ons Down ook welkom. Het is mn kind. Dus het maakt me absoluut niet uit hoe het eruit komt. We houden er onvoorwaardelijk van!

Het moet wel heel heftig ziek zijn moet ik het weg laten halen. Dan moeten mijn doktoren mij flink overhalen dat het echt niet levensvatbaar is of een vreselijk leven krijgt door zijn ziekte.
    Maar nog, ik weet niet of ik die beslissing ooit kan maken.
    Ik hoop dat ik dat nooit hoef te doen.

@ilona, Cool hoor weer een echo! Zag je het ook al bewegen?
    Leuk dat je enthousiast ben over mijn 10 weken. nog maar 5 daagjes en dan ben jij dat ook! Klinkt goed he, 10! Ik kan niet wachten tot de 12! of 14 of 16! Ha ha enz.

@crepe, toch wel leuk dat ze die extra informatie toch aan je geven. Leuk om te horen dat het ruggetje zeker dicht is!

Qua kleding. in de ochtend pas ik alles nog. Maar in de loop van de dag zet mijn buik flink op! Dan zitten mijn broeken echt niet lekker meer. Maar een rok is inderdaad beter!

3. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    *breek in*

Lieve Barbara, heel veel succes vandaag met je echo.
    Hoop dat je wat moois te zien krijgt, zodat je een beetje opfleurt :).
    Denk aan jou.

*breek uit*

4. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Hallo Lieve Allemaal!:)

Hier weer goed nieuws hoor!:)

Ik had vandaag weer zo`n mooie echo van de kleine....zag er zo lief uit met die armpjes en beentjes die bewogen. Hartje even gehoord en alles loop nog precies volgens schema. Ik ben nu 9w6d zwanger!
    Het zag er zo schattig uit die kleine in mijn buik met die opgetrokken armpjes en beentjes en ik kon er al een echt gezichtje uithalen met neusje, kaak en oogje.....zo bijzonder. Ik denk dat ik er weer een week tegenaan kan. Vandaag bloed laten prikken en 26/10 nekplooi meting. Volgende week al de uitslag van het bloed en enkel even naar het hartje luisteren.....ik hoop dan gerust op vakantie te kunnen naar Belgie om vervolgens terug te komen op 12 weken zwangerschap.....dus feest:p

Wel raar hoor dat ik precies een jaar terug ook naar Belgie ging maar toen net na mijn 1e miskraam, heb toen mijn zwangerschapstest begraven aldaar als afsluiting van de zwangerschap. Nu ga ik terug met iets geweldigs in mijn buik....hoe kan je leven lopen hé! Gelukkig hebben we de hoop niet opgegeven en zoals de gyneacoloog zo mooi zei...."Hoop doet leven".

Als ik terug kom van Belgie ga ik ook aan de Banner:D, hoewel ik er nog niet achter ben hoe ik dat moet doen, ik denk dat jullie me dat tegen die tjd maar eens moeten vertellen.

Voor de meiden met ook mooie echo`s.....GEFELICITEERD!!!!! Ik ben heel blij voor jullie.

Veel liefs van mij.

Ps, is het een idee om als we allemaal 12/13 weken zijn om een nieuw onderwerp te starten met elkaar onder de noemer....."Geluksgroepje voor de 4e keer zwanger in 1 jaar en deze keer gaat het wel goed"?

5. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    Dag iedereen
    lange tijd geen berichten van mij
    wat goed dat het iedereeen nog goed loopt met de zwangerschappen. Hier ook, alweer bijna 11 weken.
    ik herkende veel in Barbara's berichtje. hier ook veel huilen, emo, ik worstel me maar door iedere individuele dag heen en denk 's avonds: zo, weer een dag voorbij.

Dinsdag over een week, als ik ruim 12 weken ben, de 2e echo. hopelijk is die dan goed, en dan ga ik het iedereen vertellen. maar ik denk niet dat ik dan opeens onbezorg zwanger zal voelen. Ik heb inmiddels teveel nare verhalen gehoord/gelezen. Maar ik verlang er zo naar dit kindje in mei in mn armen te houden.

Over testen enzo... ik laat geen enkele test doen. Als dit kindje het tot 9 maanden in mijn buik haalt, dan ligt het in mei in mijn armen...of het nou gehandicapt, down syndroom of zonder armen of benen is. Dan is het de bedoeling dat dit kindje geboren wordt... hoe het ook is of er uit ziet, en ik zal ervan houden.
    Ik heb er zelfs aan gedacht om geen 20 weken echo te doen. Dat is ook alleen maar een screening op afwijkingen. Met mn zoontje dachten ze met de 20 weken dat er iets met zn nieren was. moest met 30 weken terug voor een echo. Nou, ik had er best spanning van... bleek alles goed te zijn. 10 weken spanning om niets. Maar goed... het kan ook dat ze met de 20 weken iets zien waardoor het bijvoorbeeld beter is in het ziekenhuis te bevallen dan thuis...en dat is wel weer handig om te weten.... dus die echo zal ik denk ik toch wel doen...

Maar eerst maar de 12 weken halen....

6. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Hallo dames,

Wat een goed bericht Barbara! en wat fijn dat je met zon mooie echt je weer een beetje beter voelt.
    Eigenlijk is het juist heel mooi dat je met een 'volle' buik weer terug gaat naar Belgie. Misschien is het een goed moment om het afgelopen jaar een plekje te geven.
    Want wat was het een heftige tijd he!

Hee blauwe lucht, goed om te horen dat het goed met je gaat. En je hebt gelijk hoor. Ik bekijk ook alles per dag.
    Ik heb volgende week woensdag een echo. Ik ben dan 11 weken en 3 dagen. Dat is voor mij de mijlpaal. Ik kan niet wachten!

Het lijkt mij ook erg leuk om een nieuw onderwerp te starten als we allemaal 12 weken zijn. Leuk om contact te houden de komende tijd!

7. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    meiden, ik lees af en toe stiekem mee.. en ben zooo blij voor jullie... heel veel sterkte, want het lijkt me zo spannend voor jullie! fijn dat jullie hier steun aan elkaar kunnen geven!!

liefs

8. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Hé hallo allemaal :) !

Wat goed, weer zoveel positief nieuws !

@Barbara, wat heerlijk dat je weer een mooie echo hebt gehad. En al echt een minimensje kon zien. Ook blij te horen dat je weer wat positiever bent. Houden zo meis ;)! En heel veel plezier in België. Dit keer kom je met mooie herinneringen terug.
    26/10 heb je de nekplooimeting ? Ik 29/10. Wordt weer een spannend moment voor ons.

@Blauwe lucht, fijn dat je ook weer wat beter in je vel zit :). Wat die hormonsters al niet teweeg kunnen brengen he. Je tweede echo komt steeds dichterbij. Hoop dat je je daarna toch wat zekerder gaat voelen.

@Esli, morgen ga je alweer naar week 11. Wéér een week verder, top hoor :D. Ben ook erg blij dat ik morgen naar week 10 gaat. Begint het eindelijk ergens op te lijken haha. Realiseer me ineens dat er dan al een kwart van de zwangerschap opzit :$ !

Oh en een heel goed idee om na de 12/13 weken met z'n allen onder een ander topic door te gaan ! Lijkt me idd fijn om dingen met elkaar te kunnen blijven delen :).

@Ingef, wat een lief berichtje van je :).

Nog plannen dit weekend dames ?
    Ik ga vandaag of morgen de voorjaars/zomerinrichting van m'n woonkamer (creme/lila) weer omgooien naar de najaarslook. Heerlijk alle zomeraccesoires naar zolder en weer heerlijk de grote kussens, plaids in dieprood en oranje naar beneden halen. Mmmm....dat wordt tijd voor bankhangen :p en de (nep)open haard. Maar eerst helaas nog een tas werk wegwerken. Het is weer 'es megadruk waardoor ik werk mee naar huis moet nemen, bleerrghh :(.

Doeidoei 8)

9. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    hallo Dames,

Hoe is het met jullie?

Bedankt inge, voor je berichtje!

Ik ben gister een winkel binnen geweest waar ik het afgelopen jaar altijd met een grote brok en mijn keel snel langs liep.
    Een positiekleding winkel!

Ik vind de kleding eigenlijk erg duur en je gebruikt het maar een paar maanden. Maar ik wilde wel graag iig één goede spijker broek hebben.
    Dus die heb ik maar alvast gekocht. Eigenlijk is hij nog veel te groot. Dus ik draag hem nog niet. Maar ik kan nu ook nog wel een aantal van mijn gewone broeken aan. Als ik die zat ben ligt deze broek op mij te wachten:p

Esli

10. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Lieve allemaal,

Hoe is het met jullie? Allemaal in afwachting tot de volgende echo, de 12/13 weken en de aankomende bolle buik?
    Hoop dat het goed met jullie gaat, en met de zwangerschappen.

Ik vroeg me af hoe het met jullie zwangerschaps verschijnselen gaat. Ik merk dat ze duidelijk aan het afnemen zijn. Als ik naar informatie zoek lees ik dat dit prima kan vanaf week 10/11, maar toch maak ik me zorgen. Het roept zoveel herinneringen op. Ik zou het fijn vinden te weten hoe het bij jullie gaat met de verschijnselen...nemen ze ook af?

Komende vrijdag heb ik een afspraak bij de gyn om naar het hartje te komen luisteren en krijg ik de uitslag van het bloedonderzoek, nav de screening. Ik kan zeggen dat ik er echt aan toe ben weer iets te horen van de kleine in mijn buik.

Liefs van Barbara

11. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Hoi Barbara, en de rest

Ik vind het ook allemaal nog erg spannend hoor!
    Ik heb vanmiddag om 1600 een echo.
    Ik ben best een beetje zenuwachtig. Ik heb het tenslotte al 2 weken niet gezien. pfff, ik zou blij zijn als het voorbij is!

Maar ook mijn kwaaltjes nemen heel langzaam maar duidelijk af. (al anderhalve week ongeveer)
    Ik ben nog steeds af en toe misselijk. Maar minder heftig en niet meer de hele dag. Ik merk het vooral snachts.
    Een paar weken geleden moest ik rond een uur of 3 een boterham anders kon ik echt niet meer slapen. Maar dat hoeft nu niet meer.

Af en toe komt het nog met vlagen terug. En dat vind ik dan ook echt fijn! Toch die bevestiging.

Ook mijn borsten groeiden de afgelopen 2 weken nauwelijks. Maar ze zijn gister weer begonnen ;)

Ook heb ik nu ineens af en toe energie om iets te doen. En ik ben eergister zelfs weer naar de sportschool geweest. Dat was weer voor het eerst sinds de positieve test.

Ik ben wel ineens weer een kilo zwaarder! dat is nu al ruim 2 kilo meer.
    Is dat niet erg veel? Ik snoep eigenlijk juist helemaal niet meer. Helemaal geen zin in. Ik eet alleen wel wat meer boterhammen.
    Maar ja, anders word ik toch nog misselijk....

12. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Hoi Elsi,

Wat heerlijk vanmiddag een echo, ik zal om 16 uur aan je denken!
    Fijn weer wat van je te horen....en te lezen dat het bij jou ook zo gaat met de verschijnselen. Op naar een hele mooie echo!
    Laat je vanavond even weten hoe het is gegaan?

Liefs van mij:)

13. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    Hoi allemaal,
    hier beginnen de zwangerschapsverschijnselen als misselijkheid en mega-groeiende borsten ook af te nemen. Was ook nog eens een kilo afgevallen terwijl ik zo mn best doe goed te eten, en ik had steeds trekkende buikpijn. Dus zat ik er even helemaal doorheen. was ervan overtuigd dat het vruchtje overleden was en dat ik me daarom helemaal niet meer zwanger voelde. Gisteren de hele dag migraine, en ziek gemeld op mn werk. Huilend de vk assistente gebeld, die me probeerde gerust te stellen. Vanochtend weer gierende huilbui... ik weer vk gebeld en mocht langs komen. ze hadden helaas niemand om het echo-apparaat te bedienen, maar ze ging proberen of we het hartje konden horen. ze zei wel dat ik dat zelf moest weten: soms horen ze het niet bij 11 en 1/2 week. Dus een beetje op eigen risico dus...
    Dus ben ik net half uurtje geleden geweest en gelukkig het hartje gehoord!!!!!!! Pfff... wel weer even geruststelling, hoewel ik liever ook even het vruchtje had gezien. Maar dinsdag is de echo, dus dat is niet zo lang meer. Nu weet ik in ieder geval dat het nog leeft, ook al ben ik niet meer misselijk, en volgens de vk waren de pijntjes waarschijnlijk groeipijntjes.
    Fijn dat jullie ook alles nog goed gaat! Ik vind vooral deze tijd spannend... vorige keer was de 12-weken echo het begin van 2 weken doffe ellende... nu is de 12 weken echo straks hopelijk het begin van een fijne zwangerschap.
    Succes met je echo Esli!

14. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Hé ladies,

Leuk om weer wat van jullie te horen :).

@Barbara. Vwb de kwaaltjes; ik heb niet echt heel ergens last van gehad. Ik merk wel dat ik sinds een week ofzo 's-nachts mijn bed niet meer uithoef om te plassen. Ochtendmisselijkheid is me redelijk onbekend. Ik word ieder ochtend verwend met een glas vruchtensap en een cracker met kaas.
    Daarentegen word ik rond een uur of 15.30 uur iedere keer weeig/misselijk :(. Iets eten helpt dan ook niet echt.
    De boobies zijn nog steeds een stuk voller, maar sinds een week niet meer hypergevoelig en dat vind ik eigenlijk niet zo erg ;).
    Wat leuk dat je vrijdag het hartje weer gaat horen :D. Dat komt vast helemaal goed. Hoop dat je uitslagen van het bloed ook goed zijn.
    Ik heb vanochtend wat buisjes laten aftappen en urine ingeleverd.

@Esli. Oh vanmiddag weer een echo, super :D. Ben benieuwd hoeveel cm de kleine is gegroeid. Wow en al twee kilo aangekomen ! Ik weeg me eigenlijk niet en pas alles nog, dus het zal wel meevallen denk ik.
    Heel veel plezier en succes vanmiddag. En zet je een mooie foto in je album ? Ik kijk graag mee :p. Zo te horen nemen bij iedereen de symptomen een beetje af. Dan zal dat wel goed zijn toch.

Fijne dag allemaal. Tot snel maar weer :).

15. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    @Blauwe Lucht, had net je berichtje gemist. Wat naar voor je dat je je zo'n zorgen hebt gemaakt. En wat ontzettend fijn voor je dat je het hartje hebt gehoord :D :D. ! Je kleintje maakt het vast prima. Nog even volhouden tot dinsdag meis. En probeer alvast te genieten van dit mooie nieuws :).

Liefs, Ilona

16. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Joehoeee, ik ben weer terug!
    En het was allemaal prima!!! Een prachtig kindje met een hartje.
    Het was 4,6 cm groot! En het zag er super uit.
    Eerst uitwendig Maar dat gaf zon slecht beeld. Dus toch nog maar even inwendig. En toen was het echt super mooi!
    En we hebben het hartje voor het eerst gehoord!

Weer tranen met tuiten natuurlijk. Ook na de afspraak hielt ik maar niet op. Alsof alle spanning van afgelopen jaar eruit kwam.
    pfff Zullen de hormonen wel zijn.

We hebben onze gyn een klein cadeautje gegeven want het was de laatste afspraak en we waren zo blij met haar!
    Ze was er helemaal blij mee.

@ blauwe lucht. Wat vervelend dat je zo onzeker bent geweest! Ik hoop dat je na zon mooi hartje je beter voelt.
    Ik heb ook de hele dag allerlei krampjes hoor. Volgens mij hoort het er allemaal bij.
    Ik hoop dat je echo dinsdag ook zo mooi is.

En ja 2 kilo. Best veel he. En ik pas lang niet alles meer hoor.
    Maar ik ben ook best klein van stuk, 1.65 en ik heb wel vrij lange benen. Dus volgens mij heb ik ook niet zo veel plek

Volgens mij zitten we inderdaad in een geluksgroepje!
    Liefs

17. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    Hey Esli,
    wat goed dat je echo zo goed was!!!!
    En wat leuk, wij lopen geloof ik precies gelijk....volgens je banner ben je 11 week en 3 dagen? Ik ook zoiets, 11 week en 3 of 4 dagen ofzo. Dus nu weet ik dat... als het goed is.... mn kindje zo'n 4 1/2 cm is! wat grappig, ik zat net te denken dat ik eens op moet zoeken hoe groot een vruchtje van 11 weken is.
    Hopelijk zie ik dinsdag ook een pukkie van zo'n 4 a 5 centimer dan. ben benieuwd!
    Barbara vandaag geloof ik ook echo of hartje luisteren?
    Hopelijk ook een goed bericht van haar dan...
    groet van mij!

18. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Yehhh Esli, wat heerlijk voor je...weer een mooie echo... Ik ben zo blij voor je. Probeer dat positieve gevoel vast te houden meid!

Blauwelucht, wat naar om te lezen dat je er zo doorheen zat, maar o zo herkenbaar. Fijn voor je dat ze je gerust hebben kunnen stellen met het kloppende hartje van je kindje. Dinsdag wens ik jou ook een hele mooie echo toe en voor tot die tijd ook wat rust.

Ilona, ik had nog even aan de vk gevraagd naar afnemende zwangerschapsverschijnselen.....en ook zij geeft aan dat dit inerdaad de tijd is dat de klachten kunnen gaan afnemen. Dit heeft mij in ieder geval weer wat moed gegeven tot mijn bezoek aan de gyn voor aankomende vrijdag, de paniek is weer een beetje over nu.
    Wanneer moest jij nu ook alweer voor een echo?

Nou lieve allemaal...ik laat vrijdag ook nog even van me horen en dan hopelijk met een glimlach deze keer op naar Belgie.

Liefs van mij:)

19. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hoi allemaal,

@ Esli, gefeliciteerd met je mooie echo. Is het nu wachten op de 20 weken echo? En wat fijn dat alle kwaaltjes afnemen. Ik was de eerste 11 weken ongeveer 3 kilo afgevallen en nu weer zit er een kleine kilo bij. Ik denk dat veel daarvan met vocht te maken heeft want tussen week 6 en 12 had ik zo'n moeite met drinken.

@ blauwe lucht, zo herkenbaar! Maar je hebt het hartje gehoord en je hebt de komende week weer een echo. Het is gewoon niet niks, al die hormonen en eerdere ervaringen met slechte afloop. Probeer jezelf een beetje extra te verwennen!

@ barbara, succes morgen bij de gyn. Ik hoop dat je uitslagen goed zijn!

@ Ilona, ik word ook vooral later in de middag misselijk. Alhoewel een stuk minder dan eerst.

Met mij gaat het goed. Ik werk wel nog steeds maar 75%. Rond 16.00 uur ben ik gewoon op, vaak met koppijn en nog lichte misselijkheid. Broeken zitten nu echt niet meer goed. Krijg de knoop nog wel dicht maar dan heb ik het idee dat ik mijn kindje samen pers.... :)

Gister te horen gekregen dat een collega ook zwanger is, 12 weken al. Zij heeft ook bijna tegelijkertijd met mij een miskraam gehad maar dat niet verteld. Voelt een beetje raar want ik ben vrij open geweest en al die tijd had zij dus ook haar verdriet. Gister ook verdrietig nieuws, de vriendin van een andere collega van mij heeft vorige week helaas een BBZ gehad. Hij had me twee dgaen daarvoor nog dolgelukkig gebeld dat zn vriendin zwanger was.... ze hebben 1 eierstok en 1 eileider moeten verwijderen.:(

20. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Hee Dames,

Leuk al die reacties! Ik heb de foto in mijn album gezet!

Ik heb volgende week vrijdag alweer een afspraak bij de verloskundige. En als ik geen echo krijg (ze hebben wel zon apparaat) Dan zoeken we snel een pretecho bureau.
    Want wij kunnen zeker niet wachten tot de 20 weken.
    Het is net zo leuk al die echo's

@blauwe lucht, mijn laatste menstruatie was 27 juli en dat klopt ook volgens de berekening. Ik ben 3 mei uitgerekend. En jij?

@crepe, Wel heftig al die verhalen.
    Ik kan me voorstellen dat het raar voelt dat je collega ook een miskraam heeft gehad. Maar iedereen is anders over zulk soort dingen. Sommige vertellen het liever niet.
    Ik ben ook altijd erg open geweest.

Gister kwam een vriendin langs die heel dicht bij me staat. Ik heb ook haar altijd alles verteld. Ook als ik net een positieve test had gehad.
    Nu vertelde ze ons dat ze ook zwanger is! 2 weken korter dan ik!
    Dus dat is wel erg gezellig!

liefs

Deel Deze Pagina