Ha girliez ! ...te snel gepost... Zo, wat is er ineens veel geschreven hihi. En weer allemaal positieve berichten. We gaan goed meiden ! @Elsi, wat een prachtige echo heb je in je album staan. Ongelooflijk dat je zelfs de vingertjes al kon zien. Geweldig he, om het hartje te horen. En die tranen, idd tranen van geluk . Bewoog de kleine ook ? Oh en volgende week misschien weer een echo. Die kleine van jou lijkt wel een fotomodel, en wie kan dát zeggen als ie nog zo klein is . Oh echt een pretecho ?! Wil je dan ook het geslacht weten ? En aan welke week denk je dan ? Jouw laatste ongi 27 juli en 3 mei uitgerekend....mijn laatste ongi 28 juli en 9 mei uitgerekend . Nou ja, dan wel weer een mooie datum....MOEDERDAG . @Barbara, morgen voor jou weer een spannende dag. Laat je ons ook een mooie foto zien ? En dan ook aan de banner he . Heel veel plezier en succes morgen. En natuurlijk fijne dagen in België. Neem je lekkere bonbons voor ons mee, yummie . Wat goed dat je aan de vk hebt gevraagd over afnemende kwaaltjes en dat dat er gewoon bijhoort. Pfff..toch een opluchting. Op 29/10 heb ik weer een echo voor de nekplooimeting. Dat duurt helaas nog even . @Blauwe lucht, voel je je nog goed ? Nog even volhouden tot dinsdag meis, tot de echo. Hoop dat al deze mooie berichten jou ook een beetje vleugeltjes geven . @Crepe, ja bij mij wordt de misselijkheid gelukkig ook wat minder, ook al had ik het niet super erg. Haha je kindje samenpersen, dat klinkt wel heel..uhuhuh... . Heb er gelukkig nog geen last van. Wat vervelend dat je 75% werkt, ga je dat straks wel weer opbouwen ? En hoe reageerden ze op je werk ? Ik krijg het alleen maar drukker zo tegen het einde van het jaar, ben ook lid van het managementteam en heb geen vervanger. Ik werk eigenlijk 4 dagen, maar ik krijg het gewoon niet af. Morgen dus ook maar werken, alternatief is dat ik weer een tas werk mee naar huis neem maar dat vind ik ook niks. M'n mannie is er niet blij mee, daar had ik zojuist nog een beetje woorden met hem over..... Nou, dat belooft nog wat . Hebben jullie trouwens al nagedacht hoe je eea gaat doen met je werk ? Meiden, fijne avond, adios 8) !
Hoi Meiden, Even een kort berichtje voor ik zo naar Belgie ga met mijn gezinnetje en gevulde buik, hi hi. Wat heerlijk dat ik dat deze keer kan zeggen....met gevulde buik, was vorrige keer wel anders....... Hartje klopt nog prachtig....kleine sliep. Het was maar een kort bezoekje en een snelle blik in mijn buik voor geruststelling....en dat heeft gewerkt. Ik kan gerust naar Belgie. Als ik terug kom ben ik 12 weken ver, niet meer gedacht dat ik dat ooit nog eens zou kunnen zeggen, zo onwerkelijk allemaal. Ik ben nu weer even helemaal gelukkig. Lieve allemaal tot over 1 week en voor jullie alle goeds. Blauwe lucht, ik zal aan je denken dinsdag as, komt goed meid! Doeoeoeoeoeg
YEEUUUHHHH....Barbara heeft een volle buik...YEEEUUUUHH !!! Gefeliciteerd meid, en nu genieten in België. We spreken je volgende week weer he. Doeidoei 8)
Hallo lieve allemaal. Ik vind het zo fijn dat we lekker kunnen kletsen hier. We begrijpen elkaar zo goed! Hee Barbara, gefeliciteerd met je mooie echo! Ik kreeg helemaal kippevel van je berichtje. Zo herkenbaar. Ik ben ook zooo gelukkig! En ik heb de afgelopen tijd niet durven dromen dat ik echt een kind zou krijgen. De afgelopen 3 zwangerschappen spatte de zeepbel zo makkelijk uit elkaar! Het gaat nu eindelijk echt gebeuren! Oh en wat heb ik er zin in! Ook mijn kleine sliep (helaas) tijdens de echo. De gyn probeerde het nog wakker te maken Maar dat lukte niet. Ik hoop dat je lekker heb kunnen genieten van je gezinnetje in Belgie! Wat een heerlijke dromen he! @ Ilona, weet je dat je tijdens je zwangerschap niet over mag werken? En dat je recht heb op meer pauze? Dat is niet voor niets hoor! Je lijf gaat het zware tijd door. Bovendien kan je kind je stress oppikken en daar last van krijgen! Ik werk ook nog wel af en toe een beetje over hoor. Maar gewoon af en toe een uurtje. En alleen als ik me echt goed voel. Ik vind nu mn buik het allerbelangrijkste! Ik ga denk ik straks na de bevalling maar 3 dagen werken. Ik vind het wel weinig. Maar ik wil zo veel mogelijk voor mn babytje zorgen. Ook mijn vriend gaat een dag minder werken. Dus ons kindje moet 2 dagen naar de Creche. Maar het is natuurlijk allemaal zien hoe het loopt en hoe het met je kind gaat. En als het ouder word en naar school gaat, ga ik weer meer werken denk ik. Ik vind het wel moeilijk om dit te vertellen aan mn baas. Het is wel een heftige verandering! We werken hier maar met 4 mensen, en ik werk nu fulltime. @ Blauwe lucht. Niet te veel zorgen maken he! Je bent al best ver in je zwangerschap. En je hebt net een mooi hartje gehoord. Ik weet dat je al wel eens eerder peg hebt gehad. Maar de kansen voor je liggen heel positief voor je! Ik zal blijven duimen! Fijn weekend allemaal! Liefs,
@allemaal....ik ben voor de 3e keer zwanger dit jaar en ik vind het ook echt doodeng.Ervan genieten,ga ik niet eens proberen.Naar de wc gaan is een drama.Ik verwacht elke keer bloedverlies ofzo.Ik vrees echt voor de 1e echo.Nog 8 weekjes en dan is het ergste geweest en ik hoop dan wel te kunnen genieten.
Hoi Suzanne, ja, het is onwijs spannend. En niemand kan je echt geruststellen. Je moet hier even doorheen. Heb je dit topic helemaal gelezen? We zijn hier met een paar meiden ook begonnen met schrijven toen we ongeveer 4 weken waren. Allemaal na 2 of 3 miskramen. We waren ontzettend bang. En zijn we nog steeds wel eens. Maar toch lijkt het tot nu toe bij iedereen goed te gaan! We zijn bijna allemaal al 12 weken. Misschien kan dit je hoop geven. Die eerste weken zijn verschrikkelijk. Ik hoop dat het je lukt om een beetje rustig te blijven. Bij mij hielp het om te denken wat ik zou doen als het weer mis zou gaan. Hoe pijnlijk ook. Zo kon ik het volhouden. Nu ik alweer bijna 12 weken zwanger ben moet ik wel zeggen dat het makkelijk praten is. Ik voel me ontzettend goed. Natuurlijk zal ik de miskramen nooit vergeten. Maar het is nu veel lichter om te dragen. Jij komt ook ooit zover! Heb je snel een echo? Ik had mijn eerste echo met 6 weken en dat was een hele geruststelling. Sterkte en succes!
Ladies ! Heerlijk, weekend . @Esli, tja ik vind het lastig hoor met m'n werk. Ik heb een leuke baan met veel verantwoordelijkheid, maar maak wel lange dagen. Ik ga om07.00 uur de deur uit en ben op normale dagen om 19.00 uur weer thuis. Ik begrijp heel goed dat je zoveel mogelijk bij de kleine wilt zijn en straks tijdelijk wat minder gaat werken. En kan me ook voorstellen dat je het lastig vindt om dat te bespreken omdat je in zo'n klein team werkt. Waarschijnlijk blijf ik fulltime werken en wordt mijn man thuis-papa. Dat is het meest praktisch,omdat ik het hoogste inkomen heb én omdat we een oud vrijstaand huis hebben waar altijd aan verbouwd moet worden. Dus mijn man heeft straks z'n handen vol . Ik hoop alleen wel dat ik krieltje niet teveel ga missen als ik weer aan het werk ga. Nou ja, we zien het wel. Wist trouwens niet dat je niet mag overwerken als je zwanger bent ? Misschien is dat als je lichamelijk een zwaar beroep hebt ofzo ? Ik heb een kantoorfunctie, dus in die zin is het niet zwaar of zo. Alleen die lange dagen van 12 uur gaan me straks denk ik wel een beetje opbreken. Wellicht dat ik dan een dagje per week kan gaan thuiswerken. Wat heerlijk dat je je zo goed voelt. Ik moet zeggen dat ik dat sinds een week ongeveer ook heb. Ik vergeet soms gewoon dat ik zwanger ben. Nagenoeg geen last meer van misselijkheid en aan de volle (.)(.) ben ik inmiddels ook gewend . @Lieve Suzanne, Van harte welkom meid maar vooral GEFELICITEERD ! Zoals Esli al zei vonden wij de eerste weken ook ontzettend spannend en waren we mega onzeker. Helemaal omdat we allemaal al meerdere MK-en hebben meegemaakt. Maar hoe cliché ook, probeer te genieten van het moment dat je zwanger bent. Ongeacht hoe het mocht aflopen, niemand kan je die fijne herinneringen dan meer afnemen. Lang geleden heb ik eventjes meegeschreven op het forum >35 jaar. Ik lees af en toe nog mee, dus ik heb je verhaal een beetje gevolgd. Ik las dat je een paar dagen een beetje bloed/bruin-verlies hebt gehad. Was dat toevallig rond je NOD-dag ? Ik had het namelijk ook toen ik heel pril zwanger was, en het bleek precies één dag voor, op en één dag na mijn NOD te zijn. Dat schijnt vaker voor te komen, maar hoeft dus zeker geen slecht nieuws te betekenen. Ik ben inmiddels bijna 11 wk zwanger en het gaat super goed. Hou vertrouwen meid. Ben benieuwd wanneer je je 1e echo hebt. Hoest met de andere girliez ? Still hangin'in ? Mooi weekend allemaal 8) !
Allemaal bedankt voor het welkom en de bemoedigende woorden. Ik zal morgen het hele topic goed lezen,dan heb ik wat meer tijd. @Ilona.dat was ik idd met dat bruinverlies rond mijn NOD.Fijn om te horen,dat dat normaal is.
Hoi allemaal, en welkom bij de groep Suzanne spannend allemaal he, vooral die eerste vroege weken. Maar wij zijn hier allemaal succesverhalen tot nu toe Ik heb zelf 2 miskramen gehad, en de meeste vrouwen hier zelfs 3. Maar ik heb ook al een gezond kindje, en ben nu 12 weken zwanger. morgen de langverwachte echo... ik kijk er erg naar uit zeg. Het heeft me al wel erg geholpen dat ik afgelopen woensdag even het hartje heb kunnen horen. Nu hoop ik dat de echo goed is, en dan ga ik het lekker aan iedereen vertellen. Heb vooral zin om het aan mn moeder te vertellen, maar zie er tegenop het aan een vriendinnetje te vertellen die zelf al zoveel jaren bezig is voor een 2e kindje... Ik heb deze week lekker vakantie, en voel me nu al helemaal bij komen. Merk ook echt dat het 1e trimester zwangerschap op zn eindje loopt. De kwaaltjes nemen af, inclusief de mega-moeheid. ook wel weer lekker. als de echo straks hopelijk goed is, heb ik die kwaaltjes ook niet meer zo nodig als bevestiging. Over werk... ik was thuisblijfmoeder, maar na de 2 miskramen ben ik als 'tegenreactie' weer gaan werken. Ik kon het niet meer aan maar gewoon thuis te gaan zitten wachten op een baby. Nu vind ik dat best wel lastig... ik voel me best heel schuldig tegenover mn werk... ik was niet zwanger toen ik solliciteerde hoor, maar wel al de eerste werkweek. Ik werk in het onderwijs als docente, en in mijn vakgroep ben ik de derde (!!!!!!) die zwanger is. Ik geloof nooit dat ze voor al die uren vervanging kunnen vinden. Dus ik zadel ze wel op met een groot probleem. En eigenlijk denk ik dat ik toch weer graag thuismoeder wil worden. Het is allemaal best heel lastig te combineren met mn mans werk... Dus ergens denk ik: ik had misschien maar beter niet kunnen gaan werken! Maar ja, voor hetzelfde geld was ik nog maandenlang niet zwanger geraakt, of was het weer misgegaan... en ik vind het werk ook wel weer leuk inmiddels, en we kunnen het extra geld even goed gebruiken nu we even in een kleine verbouwing zitten. Dus tja... voor mij kwam de baan wel goed uit... tegenover de school voel ik me verschrikkelijk, en zie ik er absoluut niet naar uit ze de boodschap te vertellen
Hallo allemaal, Ik wil graag met jullie meekletsen. Wij zijn ruim 1,5 jaar onderweg en heb al een MA en een MK achter de rug. Nu dus weer zwanger maar zoooo onzeker. Brrr.. Heb nu de laatste 3 dagen 1x op de dag een beetje krampjes (half uur) en dan heb ik een beetje beige bruin verlies (ter grootte van een euro). Als dat eruit is zakt de kramp. Ik ben naar de gyn gegaan. Ze zagen een zwangerschap in mijn baarmoeder (gelukkig, de vorige keer zat ie erbuiten), maar 6 weken dat is het niet. Ze gokte op een kleine 5 weken. (moet m'n banner nog aanpassen...) Je zag de zwangerschapsring en een klein hoopje cellen. Nu kan het a) al gestopt zijn met groeien, of b) de zwangerschapsduur is korter dan de berekening. Het kan dus nog alle kanten op. De klachten die ik heb hoeven niets te zeggen, maar kan wel. Geen idee wat ik ervan moet denken maar kramp + bruinverlies lijkt me geen goede combi. Ik merk dat ik al van een MK uit ga. Waarschijnlijk uit pure zelfbescherming. As woensdag mag ik weer terug naar de gyn. Op de echo moet er dan groei te zien zijn. Laten we het hopen....
@Blauwelucht....dank je voor het welkom. Kan me voorstellen,dat het een behoorlijk dillema voor je is over je werk.En dat je je schuldig voelt,maar het is wel jouw leven.Sterkte ermee. @Wieweet....ik zit een beetje in hetzelfde schuitje....elke keer beetje buikpijn en dan daarna een beetje bruinverlies (ook heel weinig hoor) Was er gister alweer behoorlijk overstuur van....vannochtend werd ik weer wakker van de zere borsten. Ik hoop,dat bij jou alles gewoon goed zit.Ga heel hard voor je duimen.
@suzanne: Ja jij ook! Hopelijk blijft het bij jou ook goed gaan. Mag je ook vroeg komen voor een echo? Ze hadden bij mij trouwens ook gevoeld aan de baarmoedermond. Die was gesloten. Dus dat was gunstig. Stond ie open dan kon je wachten tot de boel eruit komt.... brr.. Nog 2,5 dag wachten en dan weet ik meer...
Ik weet uit ervaring,dat je in mijn ziekenhuis met 7 weken mag komen voor een echo met mijn voorgeschiedenis.Dat duurt dus nog 2 weekjes.Ik heb het ziekenhuis nog niet eens gebeld,dat ik weer zwanger ben.
Hallo Dames, @ wieweet. Ook jij voorzichtig gefeliciteerd. En wat een spannende tijd voor je. Ik heb hetzelfde meegemaakt. Bij mijn eerste echo bij 6 weken zag het eruit als 5. Ik wist zelf eigenlijk al dat het niet goed zat door de ovulatie testen. Maar ik heb toen aardig wat forum verhalen gelezen over verhalen waar het toch goed was gekomen. Dus ik had nog hoop. Helaas is het bij mij toen mis gegaan. maar dat zegt natuurlijk niets over jou! Even volhouden tot de echo! Dan weet je meer. Bruinverlies en krampen zegt volgens mij niet zoveel . Ik heb deze zwangerschap in het begin aardig wat krampen gehad. Het lijkt echt een beetje op ongesteld zijn. Het hoort er gewoon bij. @ blauwe lucht. Leuk om te horen dat het zo goed met je gaat. Ook mijn kwaaltjes nemen nu sterk af. Ik heb wat meer energie, ik heb zelfs net gesport! en vooral. De misselijk is minder; Fijn! Leuk dat je morgen een echo heb. Het is prachtig hoor zon kindje! Ik ben ook niet zo bang meer. Wel heb ik erg veel zin in vrijdag. Dan ga ik naar de verloskundige en hoop ik op een echo. Je moet zeker doen wat je zelf wil hoor met je werk. Bovendien hebben ze iets minder dat een half jaar de tijd om vervanging te zoeken. Gewoon je zo snel mogelijk vertellen dat geeft ze wat meer tijd. Ik ga er vanuit dat ze het begrijpen. Misschien kan je wel minder gaan werken.. @ Ilona, Ja ik geloof dat je wel mag overwerken, maar ze kunnen het je niet verplichten. En het gaat niet alleen om lichamelijk werk hoor. Ook de drukte van een kantoor kan je merken. Gewoon goed naar je lichaam luisteren! En naar je mannetje hoor. Je draagt tenslotte ook zijn kind. Super cool trouwens dat hij huis-papa word. Jullie zijn lekker geëmancipeerd! Blijf je wel 4 dagen werken? Is wel fijn, een dagje met je kleine! Zeker na al die jaren proberen, toch? Ik ben wel erg benieuwd naar je baan! Ik ben Grafisch ontwerper. en zit de hele dag achter mijn bureau allerlei dingen te ontwerpen. Dus dat is over het algemeen vrij ontspannen. Vandaag heb ik lekker en dagje vrij, ik werk nu 36 uur dus heb 1 dag in de twee weken vrij. tot later!
@esli: wat bedoel je met dat je al dacht dat het mis was door de ovulatietesten? Hoe kunnen die nou aangeven dat het wellicht niet goed gaat? Ik heb/had met deze zwangerschap juist veel vertrouwen. Na de MA had ik sterk het gevoel dat het me nog eens zou overkomen. En dat bleek ook zo te zijn. Na de MK was dat gevoel weg en had ik het gevoel dat het de volgende keer okee zou zijn. Pas toen de buikpijn + bruinverlies kwam ging ik twijfelen. En na de echo ben ik nog meer onzeker geworden. Maar ergens diep in mij zit nog de overtuiging dat het goed komt. Daar denk ik niet te veel aan, want dan ga ik straks zo op m'n bek.... Wel super om te lezen dat het bij veel meiden in dit topic goed is gegaan! Gefeliciteerd!!!
Door de ovulatie test wist ik precies de termijn. Maar het is goed hoor dat je nog hoop hebt. Ook als is het soms moeilijk. Heel vaak lopen dit soort twijfel verhalen goed af! Sterkte!
Ben een heel stuk met de hond gaan lopen om te kijken of ik nog bruin verlies.En nee dus!En vannochtend een sensitest gedaan,die was weer een stuk lichter.Net kvtest gedaan en die is gewoon goed donker.KV rules!!!Dus nu weer een beetje gerust erop.....voor nu dan.
Die sensitest was dus best een stuk lichter weer en die van het KV doet gewoon dit: Bekijk bijlage 22455