eiceldonatie (spanje)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Elsje54, 30 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsje54

Elsje54 Actief lid

14 mei 2014
    149
    101
    43
    NULL
    NULL
    Bij mij is kort geleden pof geconstateerd. Zijn Meteen begonnen met ivf maar vrij weinig kans is al verteld. Nu ook maar 2 eitjes na maximale medicatie dus is niet veel. We zijn ons nu aan t oriënteren op eiceldonatie in spanje.

Wie heeft hier ervaring mee?

2. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Ik denk dat je even op t forum moet zoeken naar (ik geloof) Zara, mss kan zij je er iets meer over vertellen. Mss als je de zoekfunctie gebruikt dat je haar dan kan vinden.

3. mariek29

mariek29 Lid

27 jun 2007
    39
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Ik heb ervaring! Straks drie dochters dankzij Spanje! Je mag me mailen als je wilt.

Groetjes!

4. Elsje54

Elsje54 Actief lid

14 mei 2014
    149
    101
    43
    NULL
    NULL
    Heb je berichtje gestuurd mariek

5. lamaris

lamaris Niet meer actief

Hallo,

Op het besloten forum "eiceldonatie acceptatoren" van Freya wordt actief gepost over eiceldonatie, en ook over ervaringen met Spaanse klinieken.

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wij hebben het dichterbij huis gezocht en hebben in Nederland eiceldonatie ondergaan. Mocht je daar ook meer over willen weten dan hoor ik het graag.

7. Elsje54

Elsje54 Actief lid

14 mei 2014
    149
    101
    43
    NULL
    NULL
    Tuurlijk. Alle info is welkom. Heb je bekende of anonieme donor gehad?

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bekende.

Volledige anonieme is in NL ook niet toegestaan, maar ik denk dat je via een eicelbank bedoelde?
    Wij hebben een oproep op internet gedaan toen bleek dat wij geen donor in onze directe omgeving vonden. We hebben hier een aantal serieuze reacties op gehad en een aantal mafklappers.
    Bij eentje van de serieuze reacties hadden wij een super goed gevoel en we hebben haar eerst leren kennen en hebben toen het traject opgestart. Ik had de bizarre mazzel dat ik bij de eerste poging zwanger ben geraakt.

9. Elsje54

Elsje54 Actief lid

14 mei 2014
    149
    101
    43
    NULL
    NULL
    Ja bedoelde ik idd maartje. Vind t zelf beetje spannend om zomaar met een wildvreemde in zee te gaan maar ja dat is eigenlijk in spanje ook. Maar heb dan het idee dat er allerlei onderzoeken aan vooraf zijn gegaan.

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Het is idd spannend om met een wildvreemde in zee te gaan. Nu moet ik wel zeggen dat de donor en ik eerst een poos met elkaar gemaild hebben, we vervolgens een kennismakingsbezoek bij haar thuis hebben gebracht en dat we vervolgens nog meer gemaild hebben en alles in werking hebben gezet. Wildvreemd was zij niet meer voor ons.
    Wat wel iets is om rekening mee te houden is dat wanneer je in Spanje gaat je gewoon sowieso eieren krijgt. Met een eigen donor voel je je heel afhankelijk. Onze donor is weliswaar een engel en heeft nimmer ons het gevoel gegeven er mee te willen stoppen, maar ik was er wel bang voor. We hadden al zoveel tegenslagen gehad... Dat maakt het wel zwaar voor jou als ontvanger, de gedachte van straks krabbelt ze terug. Dat aspect heb je in Spanje niet.

Ik weet niet wat voor onderzoeken je bedoeld welke eerst vooraf zijn gegaan. Onze donor is door een psycholoog gescreend, ze heeft een echo en bloedonderzoek gehad. Ik verwacht niet dat ze in Spanje nog meer onderzoeken zullen gaan doen.

Voordeel van een donor uit NL naast een donor uit Spanje is voor ons doorslaggevend geweest dat:
    1. We weten wie de donor is en wij ons kindje (ehh kindjes) kunnen vertellen dat het eitje van tante X komt.
    2. We hoefden er niet voor naar Spanje.
    3. Het valt niet onder de noemer van commerciële eiceldonatie. Onze donor deed het doneren niet voor de onkosten vergoeding terwijl de kans groot is dat de Spaanse donoren het wel voor de verdiensten doen (het zijn voornamelijk studentes). Ik vind het idee om aan onze kinderen te vertellen dat tante X de eitjes heeft afgestaan omdat ze heel graag ons wilde helpen prettiger dan te vertellen dat een wildvreemde mevrouw de eitjes heeft afgestaan omdat ze daar centjes voor kreeg en daardoor haar studie kon bekostigen.
    4. Organisatorisch: anderhalf uur in de auto is prettiger dan 3 uur in het vliegtuig.
    5. Financieel: ik heb een goede verzekering genomen die poging 4 en 5 bij behandeling in NL voor 100 % ging vergoeden. Wij hebben naast de reiskosten en de door de Nederlandse wet toegestane onkostenvergoeding en de bezoekjes aan de Mac Donalds niets hoeven te betalen voor deze behandeling.

Deel Deze Pagina