Voor de baarmoedermond checkers onder ons

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door LaQueen, 23 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Sinds ik gestopt ben met de pil, check ik eigenlijk (bijna) elke dag mijn baarmoedermond. Voelen jullie altijd een soort gaatje? Of alleen in je vruchtbare dagen? Ik ben een echte twijfelkont en heb natuurlijk nooit wat genoteerd (hoe dom).

2. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    voor mijn bevalling kon ik het verschil bijna niet voelen. Was echt minimaal. Na mijn bevalling voel ik wel heel duidelijk verschil. Maarja daar heb je niet zoveel aan....Aangezien het mijn eerste maand was en ik toen meteen zwanger was ben ik er ook niet bedreven in geworden

3. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    als ik in mijn vruchtbare dagen zit,, voelt mijn bbm heel zacht beetje als je lip en een klein beetje open, net na mijn ei 2 a 3 dagen verder wordt hij weer stugger en harde net als je neus zeg maar en zit hij pot dicht :D.
    heel apart gevoel is het..

4. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Volgens mij voelde ik de opening altijd wel. Alleen op vruchtbare dagen duidelijk zachter en stuk hoger en de opening was dan toch wel anders, meer open denk ik. Lastig uit te leggen. In combinatie met slijm had ik heel sterk het vermoeden dat mijn eisprong één van die dagen was, goed benut en het was raak. Weet niet of alle vrouwen het zo duidelijk kunnen voelen, maar ik vind het enorm handig.

5. Jaetje85

Jaetje85 Actief lid

22 nov 2015
    489
    452
    63
    Ik vind het ook erg handig en een natuurlijke manier om je vruchtbare dagen te bepalen. Hoewel het soms verwarrend kan zijn....
    Ik voel het bijv. ook erg goed als de baarmoedermond zacht is en hoog/ver naar achteren zit. Ik heb zelf echter de ene maand enkele dagen tot een week en de andere maand wel twee weken lang vruchtbaar slijm. Waarbij de baarmoedermond langere tijd een beetje tussen zacht en hard in zit. Het is dan pas op een bepaald moment (een dagje of max twee) heeel erg zacht. Dan kan ik de 'lippen' echt een stukje heen en weer bewegen. (klinkt maf, haha) De opening voel ik duidelijk een beetje open staan. Bijna alsof je er met je vinger in zou kunnen. (maar dit probeer ik niet, brrrr) Als het dicht zit bij mij (ik ben nog nooit bevallen) voel ik ook een spleetje (niet echt een gaatje maar echt best een breed spleetje), maar dan voelt deze simpelweg veel dichter dan rond mijn eisprong. Je leert het wel voelen als je het een paar maanden lang elke dag of om de dag even voelt. Ik denk dat het bij vrouwen best een beetje kan verschillen hoe het precies aanvoelt. De ene vrouw heeft volgens mij ook een veel langere vaginaholte dan de andere, en kan er dan niet goed bij tijdens de vruchtbare dagen.

De keren dat ik pril zwanger was, voelde ik aan mijn baarmoedermond dat hij ver naar voren zat, (dicht bij de ingang van de vagina dus) hard aanvoelde en 'dicht' zat.

6. priincess

priincess Bekend lid

20 feb 2013
    666
    0
    16
    Fultime m0mmy!! ♡
    Duitsland
    Klopt. Bij mij ook ..

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Met mn ongesteldheid zit mn baarmoedermond hoog is gesloten en is hard. En hoe meer naar de vruchtbare dagen toe hoe zachter, lager en opener hij is.

Als het goed is is dat altijd zo bij een ieder. Dacht ik ooit gelezen te hebben..

8. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.949
    56
    48
    Zaandam
    wat dat betreft heb ik dus altijd verkeerd gedacht mijn eisprong te weten...
    Op de een of andere manier heb ik op cd 11/12 vruchtbaar slijm en idd een zachte baarmoedermond. (daarnaast de bekende lichte pijnscheutjes).

Overigens pas toen ik ben gaan tempen kwam ik erachter dat mijn eiprong op cd 19/20/21 en soms nog wel later is!!!
    En rond die tijd dus geen vruchtbaar slijm en geen zachte baarmoedermond...
    schiet mij maar lek haha.. hoe meer ik check hoe minder ik lijk te weten hihi

Klopte dus helemaal niet bij wat mijn lijf "aangaf".

9. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Ik checkte regelmatig m'n baarmoedermond en kon wel verschil merken als ik in een andere fase van mn cyclus zat. Maarrr ik voelde geen verschil als ik zwanger was dan als ik niet zwanger was. Dat werd toch echt alleen maar zichtbaar door de 2e streep op m'n zwangerschapstest.

10. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Bedankt voor jullie reacties, ik bleek al zeNger toen ik de vraag stelde. ;)

Deel Deze Pagina