Wanneer heb ik mijn eisprong gehad?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sabbie04, 20 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabbie04

Sabbie04 Lid

18 nov 2014
    37
    1
    6
    NULL
    NULL
    #1 Sabbie04, 20 dec 2015
    Laatst bewerkt: 20 dec 2015
    Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand me wat meer kan vertellen over het moment van ovuleren.

Ik vermoed namelijk dat ik gister mijn eisprong heb gehad, maar ik heb me er eigenlijk nooit zo in verdiept en kan op internet niet echt een goed antwoord vinden. De afgelopen week had ik draderige afscheiding. Gister (zaterdag) was dit voor mijn idee het ergst en voelde mijn baarmoedermond 'open'. Ik had ook een wat zeurderige buikpijn 's avonds. Dit was de 15e dag van mijn cyclus, die gemiddeld 29 dagen duurt. Vanaf vanmorgen is mijn afscheiding weer normaal en voelt mijn baarmoedermond weer gesloten. Betekent dit dat ik gister mijn eisprong heb gehad? Of was dit al eerder? Of was het juist vandaag pas?

Eergister (vrijdag, 14e dag van cyclus) hebben mijn vriend en ik onveilig gevreeen en ik vraag me dus af of dit voor of na de eisprong was en uiteraard of er dan een kans is dat ik zwanger ben. Onze eerste dochter is nu 7.5 maand en van haar was ik direct de eerste ronde zwanger. Ik had toen al een heel regelmatige cyclus en zodra mijn menstruatie na de bevalling weer op gang was, was mijn cyclus weer meteen net zo regelmatig als daarvoor. Ik weet niet of dat wat zegt hoor, maar het is natuurlijk zo'n spannende tijd nu dat ik overal probeer verbanden te leggen :)

Ik ben benieuwd naar jullie meningen!

2. Moess

Moess Niet meer actief

Het zou kunnen dat gisteren je eisprong is geweest. Zeker kan niemand het zeggen. Dan zou je moeten temperaturen.
    Als je cyclus normaal ook 29dagen is is de kans wel groot dat je idd rond je vruchtbare dagen zat, ook ivm het vruchtbare slijm. Hopelijk een positieve test voor jullie over 2 weken!

3. Sabbie04

Sabbie04 Lid

18 nov 2014
    37
    1
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie!

Het is spannend hoor. Het is nu ruim een week na mijn (vermoedelijke) eisprong en ik heb precies dezelfde symptomen als toen bij mijn eerste zwangerschap. Al een paar dagen bij vlagen wat duizelig, hoofdpijn, misselijk en vanmorgen zelfs overgegeven.

Nog een weekje, dan weten we het!

Deel Deze Pagina