s avonds onrustig aan borst

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kuiken1985, 12 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

21 sep 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 kuiken1985, 12 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2013
    Wie herkent dit en weet of ik er wat aan kan doen. mijn zoontje van 3 en halve maand drinkt overdag meestal 5 keer.
    Slaapt s nachts van ongeveer 19 u tot 7 u.
    S morgens stuwing drinkt een borst leeg andere kolf ik want is gestuwd en kindje zit vol. Dan drinkt hij rustig.
    Alleen de laatste voeding en dan de voeding voor hij gaat slapen vooral is zeer onrustig. Hij heeft wel zin om te drinken maar laat veel los en trapt met beentjes en is steeds met armpjes bezig. Maakt snelle bewegingen met kaakjes dus tutten niet drinken. Ook wat compressie maakt geen verschil.
    Borsten zijn na eerste 2 voedingen zeer soepel en s avonds ook maar ben bang dat het dan echt leeg is. Als ik wat druk uitoefen komt er meteen een grote druppel. Zou het leeg zijn? Of te langzaam gaan?
    In het begin ging het te snel voor hem en liep het langs zijn kin nu kan hij het altijd prima aan.
    Hij is meestal stil als ik hem weg leg maar huilt ook wel eens een paar minuutjes. Ben bang dat hij te weinig krijgt:( Hij slaapt dan wel door en meld zich niet voor de ochtend.

2. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

21 sep 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    S morgens kolf ik niet helemaal leeg maar tot 200 cc zou het beter zijn om echt tot de laatste druppel te kolven?

3. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

21 sep 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niemand een advies:(

4. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    sorry geen idee. Mijn zoontje heeft dat ook vaak s avonds bij de een na laatste voeding...

5. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Mijn meisje heeft precies het zelfde. Denk zelf dat het komt omdat ze gewoon te moe is. Zij slaapt ook van 19 tot 7 en zodra we haar op bed hebben gelegd slaapt ze gelijk.
    Als je kindje honger heeft wordt hij wel wakker lijkt mij, zolang hij maar goed blijft groeien

6. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

21 sep 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja mischien is het de vermoeidheid. Het is de laatste en een na laatste voeding.
    Hij is dan echt gefrustreerd ik bied dan wel de anderw borst aan en na een paar slokken begint hij weer. Of het niet snel genoeg gaat. Er komt dan nog wel melk uit dw borst maar moeilijk te zeggen of hij leeg is na de ochtendstuwing zijn ze de rest van de dag slap. hij plast goed en was vorige week 100 gr aangekomen. Gisteren gewerkt dus niet wezen wegen. Wegen jullie elke week?

7. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Soms wordt ze ook wel boos als het toeschietreflex niet snel genoeg komt, of als ik zelf druk aan het praten ben stopt ze ook.
    Ik weeg nooit zelf laat het alleen op het cb doen

8. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

21 sep 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weeg ook op het consultatieburo maar soms moet ik op die dag werken en het is maar een keer per week. Als ik vrij ben ga ik vaak wel. Hij is idd ook snel afgeleid en lijkt nijdig vermoed dat het te langzaam gaat. Maar mijn borsten zijn aan het einde van de dag ook slap

9. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Met 4 maanden hebben veel vrouwen last van een welbekende borstvoedings-dip. Ik ook heb dit gehad. Dochter heel onrustig aan de borst, wel sabbelen/zuigen maar niet echt drinken en heel leeg aanvoelende borsten. Het enige wat je kan doen is er aan toegeven en savonds laten clusteren. Des de eerder is het weer zoals het was. Je kan eventueel na een voeding een klein flesje afgekolfde melk geven zodat hij wel verzadigd is en lekker gaat slapen. Zorg dan wel dat je savonds nog kolft anders kan je productie wel snel inzakken.

10. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Ja dat heb ik ook. Volgens mij is de melk s ochtend ook wateriger en s avonds vetter. Mijn meisje krijgt 5 voedingen maar de laatste drinkt ze minimaal, maar ze heeft nog een bolle toet en zwembandjes dus ik maak me er niet druk om.
    Valt jou kindje ook vaak aan de borst al in slaap?

11. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

21 sep 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hij valt niet aan de borst in slaap en clustert ook niet dat hij vaak wil drinken. Wel drinkt hij rond etenstijd vaak al onrustig en voor hij weer naar bed gaat om 7 uur. Hij trekt dan aan bh en wappertt met armen en benen. Ik kolf alleen smorgens en op mn werk. Na de laatste voeding om 7 uur kolf ik niet meer vandaar dat ik s morgens wel een kant moet kolven.;) overweeg om om 7 uir gekolfde melk na te geven. S morgens heeft hij wel genoeg geplast ondanks niet effectief drinken

12. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Heb jij dan ook niet gigantische stuwing s ochtends? Ik werd daar altijd rond 5 uur wakker van en ben toen begonnen om rond 22 uur te gaan kolven. Er komt dan niet veel melk (180 cc uit 2 borsten) maar qua stuwing scheelt het mij enorm!
    Vindt jij het niet lastig om een flesje te geven? Ik wel haha ik heb dat altijd zo iets van ik wil je aan de borst haha.
    Denk dat ze die laatste voeding ook niet echt meer nodig hebben, dat ze dan al genoeg in hun lichaampje hebben, want de luier van mijn kleine meid is s ochtend ook behoorlijk zwaar!
    Heeft. Je kleintje ook al een verkoudheid gehad? Dat heeft Chloë nu waardoor ze tijdens het drinken benauwd wordt omdat haar neusje verstopt zit en de borst daardoor vaak los laat.

13. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

21 sep 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik heb wel stuwing maar niet meer zoals de eerste 3 keer doorslapen. Toen werd ik zwetend wakker met twee voetbal borsten ;) Nu red ik het wel tot half 7 7 uur mijn borsten zijn dan wel echt zol. Als ik dan vrij ben moet ik toch kolven en is het voor hem ook tijd om te eten dus moet ik toch uit bed. Daarna gaat hij met een volle buik nog lekker terug en ik soms ook. Ik geef hem als ik thuis ben alleen borst maar door de slappe borsten bij de laatste twee voedingen ben ik bang dat het niet genoeg is en overweeg wat bij te geven maar doordat hij wel goed plast s morgens heb ik dat nog niet gedaan. Op de een of andere mannier wil ik het hem gewoon via de borst geven al maakt hem het niet veel uit. Hij drinkt zo een flesje van 200 cc leeg bij oma als hij minder krijgt krijst hij van kwaadheid. verkouden is hij ook maar zijn neus is open gelukkig. Maar als hij zo onrustig drinkt nu zelf net huilen en trekken aan mn borst ik geloof dat hij ook krampjes had. Echt zielig. Is de poep van jou dochtertje ook vaak nog waterdun?

14. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Ik zou met bijvoeding idd ook nog even wachten. Zolang ze op het cb tevreden zijn over de groei hou ik het op alleen bij bv. Bij mij zijn mijn borsten bij de laatste voedingen ook heel slap.
    Ontlasting verschilt soms is het heel korrelig en soms ook heel dun ja. Ze heef ook wel minimaal 3x op eendag ontlasting, bij jou ook?

15. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

21 sep 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja meestal meerdere keren per dag en meestal niet veel al zit zijn luier elke dag wel een keer echt vol. Pas had hij 2 dagen niet gepoept en de derde dag lag hij te persen en ik verschoon hem maar toen ik de luier open deed bleef het lopen.

16. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Dan moest hij het ook kwijt na 3 dagen. Door verstopping kunnen ze minder gaan drinken, krijgen ze buikpijn. Gelukkig heeft Chloë dat nog niet gehad, maar ken een meisje waarvan haar kindje 8 dagen geen ontlasting gehad heeft en die was ook erg huilerig en slecht drinken.
    Is het nu nog steeds zo dun? Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon het cb bellen voor advies.

17. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

21 sep 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgen ga ik weer naar het cb om te wegen daar zeggen ze dat dar echt bij bv hoort. Het kan dan erg dun zijn. Toen hij poepte na die lange tijd was het gewoon nog vloeibaar. Ha ha. Alleen heel veel. Laatste keer was hij eerst gelijk gebleven in gewicht en toe 100 gram aangekomen sinds hij s nachts slaapt en ook geen late voeding vraagt groeit hij niet meer zo hard. Hoe is dat bij jou?

18. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Wat is de lengte van je zoontje?
    Chloë was de afgelopen twee keren steeds een kilo en 5 cm aangekomen. Toen was ze 5,8 kg en 60 cm met 10 weken. Moet vrijdag weer. Ben erg benieuwd heb het idee dat ze nu niet erg veel gegroeid is.
    Succes morgen! Krijg hij dan ook weer vaccinatie?
    Ik vind het ook altijd erg wonderlijk hoeveel zo'n kleintje kan poepen haha. En hoe ze het voor elkaar krijgt dat er meer buiten de luier zit als er in haha

19. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

21 sep 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vooral die randjes van de romper hoe nettjes de luier ook zit ;-p hij krijgt geen prukjes heeft de tweede keer de prikjes ivm niet fit later gekregen. 27-2 was hij 64 cm later niet gemeten wel gewogen 7100 gr.

20. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Pf ja ik ben ook altijd heel lang met die luier bezig om te controleren of alles goed zit. En als iemand anders haar verschoond heeft gaat ook vaak mis haha. Met altijd duidelijke instructies geven haha.
    Had vanmrgen om half 10 al de derde poepluier... Zucht. ze me een dure een in luiers haha gelukkig maar dat ze verder zo schattig is.
    Zo zien te zien heeft je zoontje een mooi gewicht, dus komt niets te kort. Wat zeiden ze op het cb?

Deel Deze Pagina