Borst weigeren baby 10 maanden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kangerootje, 7 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Mijn meisje van ruim 10 maanden kreeg tot voor kort nog 4 voedingen per dag. De laatste weken is ze echter steeds vaker de borst gaan weigeren. Ze verzet zich dan enorm, gaat zich afzetten en hard huilen. Het lukt dan écht niet haar aan te leggen.
    Nu is het zover, dat ze alleen smorgens nog bij me wil drinken. In de middag geef ik haar dan maar een flesje kunstvoeding of yoghurt en in de avond kolf ik de voeding af. Die geef ik haar dan savonds in een flesje.

    Ik vind het jammer en best een gedoe. Heeft iemand nog tips en is dit een fase? Liefst voed ik gewoon live 3 x, maar momenteel lukt het gewoon écht niet. Zo balen :(
     
  2. Bollebelle

    Bollebelle Actief lid

    21 mrt 2019
    446
    328
    63
    Vrouw
    Onderwijs
    Randstad
    Hoi!

    Kan het misschien komen doordat ze de andere momenten zoveel afleiding heeft dat ze geen zin heeft om dan te drinken? In dat geval zou je kunnen kijken of een rustig plekje werkt. Of misschien even kolven en dat aanbieden (eventueel als tijdelijke oplossing). Mijn zoontje is ook rond die periode gestopt, maar bij hem was het vooral ongeduld. Hij vond de fles echt prima, want veel easier. Ik vond het heel erg moeilijk te stoppen, maar uiteindelijk gaf het ook rust (want geen strijd). Maar snap heel goed dat je niet 'zomaar' wilt stoppen!
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  3. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Klinkt heel herkenbaar van je zoontje. Hier is ze ook enorm afgeleid, maar bovendien heel ongeduldig en gefrustreerd. Ze vind de houding niet fijn, moppert om de toeschietreflex, die lang duurt. Andere houding hapt ze al helemaal niet aan. Onder het voeden wil ze pulken aan dingetjes of iets grijpen. Pffft haha het is ook al zo'n grote meid, haast niet in bedwang te houden :)
     
  4. Bollebelle

    Bollebelle Actief lid

    21 mrt 2019
    446
    328
    63
    Vrouw
    Onderwijs
    Randstad
    Oef ja die toeschietreflex, en hoe ongeduldiger zij erdoor wordt, hoe lastiger voor jou! Misschien even volhouden(en tussendoor kolven om productie gaande te houden) om te kijken of het een fase is?
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  5. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Heel vervelend he!!? En in het begin schoot de melk al toe als mevrouw nog in haar wieg lag, badlakens in je pyjama:eek::roflmao:
    Nu is t andere koek. Ja ik probeer dat maar zo, smorgens voeden en savonds kolven, op die manier lukt het en inderdaad geen strijd is ook wel heel erg fijn...
     
  6. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Moet je misschien ongesteld worden?

    Kan me herinneren dat m’n dochtertje ook had. Had ineens een productie dip. Paar keer powerkolven en t krikte weer op. Toen rustig door kunnen voeden. Had overigens niks te maken met menstruatie
     
  7. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Nou, je gelooft het niet maar ben inderdaad maandag ongesteld geworden:eek:
    Maar pfff die productie. Zoals vandaag nog, had vroege dienst dus vóór ik wegging thuis gekolfd. Na een nacht niet voeden maar 100 cc :oops:
    In de avond kolf ik nu maar 40 cc... Ik ga straks ook maar even een uurtje powerkolven, wil zó graag nog even doorgaan..
    Vanmiddag en vanavond wilde dochter wel aan de borst, maar heel heel kort en maar één kant. De rietjesbeker gaat ook veel sneller :cool:
     
  8. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Idd even powerkolven. Menstruatie staat echt wel bekend om z’n productiedip. Gelukkig is dit meestal een aantal dagen en daarna komt t weer goed.
     
    Kangerootje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina