Hoi! Ik heb altijd heerlijk gelachen om alle leuke kinderuitspraken die er verteld werden in een eerder topic! Laten we een nieuw topic starten met allemaal heerlijke leuke, goede en bijdehante kinderuitspraken! Liefs, Arual
zondag vierde we de verjaardag van jasper, smorgens taart kadootjes enz..... 1 jaar.... De oudste vroeg, wanneer Jasper nu eindelijk naar huis ging hahaha
ik liep laatst langs een boekenwinkel en zag een boekje met kinderuitspraken. ik erin bladeren en kwam dit tegen: 2 jongetjes van een jaar of 4 liepen naar huis, de een zat op een openbare school en de ander op een christelijke school. toen ze uiteindelijk een weg tegenkwamen waar op een bordje "openbare weg" stond zei het jongetje van de openbare school tegen het jongetje van de schristelijke school....hier mag jij niet in, jammer dat er christelijke weg bestaat! hahahahaaa moest er zo om lachen!!!
Wij zitten zo straks te eten aan de achtertafel. J zit naast mij, en we zijn wat aan het kletsen. Het is even stil zegt J: Mama, dus ik zeg ja wat is er lieverd? Is het even stil, hij kijkt me vervolgens aan en zegt: Klein kind ( en dan op een heel uitdagend toontje...).Mijn man en ik lagen echt dubbel. En gisteravond moest mijn man werken, en vaak fietsen we dan even naar zijn werk zodat de jongens nog even snel een kusje kunnen brengen voor het slapen. Dus ik zeg tegen J: ga je mee naar papa. Hij kijkt me aan en zegt: Nee, ben er echt helemaal klaar mee voor vandaag.... . Ik moet ze echt op schrijven, ze hebben zoveel dingen gezegd maar vergeet het zo snel weer.
Oh leuk leuk! Als juf heb ik er ook wel een paar: Toen ik meldde dat ik zwanger was: 'weet je man het al?' Bij de kleuters, we waren bij een voorstelling over bedplassen. Er was een liedje waarin het woord nattigheid een aantal keer genoemd werd. Staat zo'n kind op 'Juf, ik zíe helemaal geen natte geit!' Lesje biologie over de kringloop van de natuur (dode resten worden opgegeten, dat diertje poept, wordt opgegeten etc.): 'dus eigenlijk, als je bloemkool eet, eet je je oma op'
Afgelopen week mijn zoon. Hij zit te "lezen" (plaatjes kijken) en doet dit aandachtig. Dus ik vraag is het een mooi boek? Ja mama en ik ik kan het zonder bril lezen! (opa en oma hebben beide een leesbril )
Lucas was vanmiddag erg moe en dus lekker dwars. Dus ik zei op een gegeven moment tegen hem: "Het is moeilijk hè, om naar mama te luisteren?" Zegt ie: "Ja, moet Lucas nog leren" En daarna, ik had net al het speelgoed opgeruimd voordat we gingen eten, kiepert hij zijn blokkenkar boven zijn hoofd om. Kijkt ie me aan met een grote grijns: 'Ojee, moeten we het WEER opruimen" en dan met name die nadruk op het woordje 'weer', geweldig! Ik hoor zo vaak mezelf terug
Toen ik zelf nog heel klein was heb ik tegen mn moeder gezegd : mam, ik wil later geen borsten hoor , want dan kan ik nooit meer op mn buik slapen !! Mijn moeder was nog eens op stap met mn broertje toen hij nog klein was en onderweg kwam ze een buurman van verderop tegen. Mijn broertje keek hem aan en zei : " wat heb jij een grote neus " haha , sta je niet voor paal....
Mijn dochter gisteren: M: Mamma? de duplo is boven hè? ik: nou, volgens mij staat alle duplo beneden M: nee echt niet! ik: volgens mij wel M: nee hoor, kijk maar daar boven! Kijk ik naar boven, en ja hoor uit het plafond steekt een kroonsteentje --- "nou moet jij even naar MIJ luisteren mama!" Nee Meike, papa en ik zijn nu even in gesprek "pffff lekker belangrijk" --- We waren aan het ontbijten en meike kijkt eens goed naar het pak Cruesli van Quaker. "Mama! Piet Piraat!!!" ---- Ik sta onder de douche en meike zit heeeel aandachtig naar mijn onderkantje te kijken, wijst naar het streepje en zegt: "mamma, heb jij gepoept? een andere keer onder de douche: Mamma! jij plast! Jij moet echt op de wc plassen hoor! --- Meike vindt papa zijn hoesje voor zijn telefoon, zegt ze: kijk pappa! Ik heb jouw telefonee gevonden! --- Mamma? Ben ik ook geboord? De baby wordt straks ook geboord hè. Femke is geboord. Oma niet, die is dood, die leeft niet meer, de boom leeft wel hè --- toen mijn oudste dochter klein was: X heeft een piemel, E heeft een luier!
Zo stond ik laatst ook voor paal, en man die hing voorover en zijn buik hing over de rand van zijn broek. Zegt mijn zoontje: He die man heeft een bierbuik. Die man had dus gewoon een dikke buik En hij zei van de week tegen een man die hij niet kon: Hallo malle pietje....
Mijn dochter trok vanmiddag mijn nieuw gekochte broek uit de tas en zei; "mama kijk... ik ga een tent bouwen!". en bedankt..
Hahahaha, sommige uitspraken zijn echt té grappig. Vanochtend, toen ik aan het werken was in de AH. Ik sta bij de vleeswaren, dus ik ben de leuke mevrouw die de kinderen een worstje mag geven. Dus ik vraag aan een kindje die ik al wat beter ken, en zij mij ook of ze een worstje lust. Zij heel blij gillen: "Jaaa!" Zegt haar oma: "En wat zeg je dan?" Kindje: "I lof joee!" Oma voelde zich een beetje ongemakkelijk, en zegt zachtjes: "Dat mag je alleen tegen opa en oma zeggen hoor, en tegen papa en mama." Dat kindje: "Jaaa!! Maar zij is toch ook mama van K? I lof joeee!" Met een big smile erbij, zo grappig.
Toen ik nog zwanger was, vroeg ik altijd aan Aiden: 'waar is de baby?' en dan wees hij naar mijn buik. Vorige week had hij voor het eerst een beetje last van zijn buik. "Mama, baby auw!" Arme schat had pijn aan zijn baby
Ooo, wat heerlijk al die uitspraken van kinderen. Mijn dochtertje had afgelopen week ook zoiets. We waren bij opa en oma lekker een broodje aan het eten. Oma vraagt aan Lieke of ze haar mond al leeg heeft. En daarop antwoordt zij: "nee hoor, er zitten nog een heleboel tandjes in hoor oma!!!" Oma en ik lagen beiden onder de tafel van het lachen en Lieke zat ons aan te kijken en begreep er helemaal niks van.
hahaha lachen al die uitspraken weer! hier liggen we af en toe ook dubbel ik vergeet de meeste helaas wel! maar ons zoontje heeft soms nog van die lekkere buien vooral als hij van de creche komt (lekker moe), dus er kwam een man langs die aan het hardlopen was, helemaal bezweet en mijn zoontje wijst naar hem en roept 'jij mag niks zeggen meneer' die arme vent rende alleen maar voorbij en zei niks hoor en op dat moment kan je jezelf ook wel wegtoveren maar achteraf moest ik er wel een beetje om lachen (en heb natuurlijk op dat moment gezegd dat hij dat niet mocht zeggen).
oja toen we aan het wandelen waren op vakantie (in nederland), we liepen in een bos en kwamen vaak langs een ruiterpad, natuurlijk een kwartier steeds staan wachten want Lisa wou een paard zien! dus toen we weer richting een ruiterpad liepen vroeg ze 'en als er straks nou een paard aan komt met niemand erop dan kan ik erop he?' ehhh ja.
Leuk die kinderuitspraken!! Ik houd ze bij in een schriftje. Britt had laatst Ome Willem op de tv gezien, even later stond ze in de huiskamer te zingen: "deze puist op deze puist en zo klim ik naar boven". En de tennisballen noemt ze spierballen. En ze spreekt ook heel veel letters anders uit. Zo spreekt ze de F uit als de S. Frietjes zijn srietjes. En de H spreekt ze uit als een G. Hallo is Gallo en laatst moest ik lachen, ze zei "dit is mijn guis (huis) he mama". En ik probeer het dan te corrigeren door te zeggen "ja dat is inderdaad jou huis, maar ze pikt het maar niet op. Maar het klinkt wel heel schattig uit haar mondje.