Het mooie weer is aangebroken. Ik van de week een fietstoeltje gekocht, schermpje...etc... en wat deken jullie! Ze vindt het helemaal niets! Begint met mopperen, wat huilen wordt en uiteindelijk krijsen. Valt mij ook op dat als ze buiten komt het net lijkt of ze in een andere wereld stapt... Herkent iemand dit?
Ik herken het niet van onze meid, maar zij was 10 maanden toen we voor het eerst gingen fietsen. Misschien dat je kindje er nog iets te jong voor is en het teveel prikkels tegelijk zijn?
Ik weet nog wel toen ons zoontje rond de 11 maanden was ook niet in het voorop fieststoeltje wilde. Echt krijsen en soms kreeg ik hem er niet eens in i.v.m. hoogte, zwaarte en tegenstribbelen. Dit heeft een maandje geduurd en toen vond hij het super. Hij is nu 2 jaar en vindt het eigenlijk nu pas écht leuk!! Ik zou zeggen gewoon gaan hoor want anders kom je nergens toch.
Ik denk dat het ook wel heel spannend is, als je vooral in een kinderwagenbak of maxi cosi vervoerd word, om dan "ineens" in een fietsstoeltje heel veel indrukken binnen te krijgen. Kan me voorstellen dat je dan even overstuur bent.
Er zijn kinderen die nergens een probleem van maken. Maar er zijn ook kinderen die eerst de kat uit de boom willen kijken en vermoed dat jouw dochtertje er een van is het is overweldigend. Ze is er als het waren bang voor. Je zou het rustig aan kunnen opbouwen de fiets misschien in de gang zetten als het kan en een paar keer per dan langs lopen dan leert ze met de fiets om gaan. Paar maanden geleden mijn dochter kreeg een soort loopwagen.. De eerste drie weken durfde ze er niet langs en was het krijzen als ze te dicht in de buurt kwam. Met rustig opbouwen is ze op een gegeven moment er wel naar toe gekropen en werden het dikke maatjes. Neem aan dat het met een fiets net zo werkt. Succes er mee in elk geval. En heb en hou gedult ooit komt het goed.