als je alles moet afstoffen,stofzuigen/dweilen..en de badkamer moet doen.Dan wordt je er wel druk mee.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik werk al jaren in de schoonmaak. Ik red het echt met gemak. Wanneer ik op het bungalowpark werk heb ik zelfs maar een uur voor een huisje (ook 2 verdiepingen en 2 badkamers) Verschil is dat je daar meestal weinig tot geen beeldjes en prulletjes in hebt staan, maar in een normaal huishouden (en ik heb echt geen klein huis) red ik dat wel. Heb ik het natuurlijk niet over ramen zemen, keukenkasten uitsoppen ed, maar puur afstoffen, zuigen, dweilen en wc en badkamer.
Prijs is wel goed. Hoe je er aan komt? Ik zou het via via doen. Vragen in je omgeving wie er een schoonmaakster heeft en daar tevreden over is. Hen laten vragen of hun schoonmaakster nog tijd heeft voor ca. 3 uurtjes per maand. Of het officieel doen via een bureau. Dan is het wit en dus duurder. Mijn ervaring is trouwens, dat de wat oudere schoonmaaksters meer van de oude stempel zijn en beter de armen uit de mouwen kunnen steken.
Bij mezelf? Bovenverdieping is 70 m2, beneden 63 m2, 1 badkamer en 1 toilet. 2 uur en dan doe ik vaak nog extra dingen, heb hier 3 kinderen en 3 katten, dus moet ook veel opruimen tussendoor. Bungalowhuisje is (schat ik) 70 a 80 m2, zitten 2 toiletten een badkamer en een douche in. En ook daar moet je altijd de keuken (koelkast fornuis doen en de kasten nakijken etc) Heb ik een uur voor. En inderdaad is mijn ervaring dat de wat oudere schoonmaaksters veeeel sneller werken en ook veel secuurder zijn (over het algemeen genomen dan ) Bovendien piepen die ook minder snel dat iets "vies" is (een vuilnisbak schoonmaken bijv)
Hier zou de hulp niet beide verdiepingen hoeven te doen. Ik zou graag zien dat ze in de 2,5 uur tijd de ramen doet. Zowel binnen als buiten. Volgens mij is dat best te doen. En de maand erop de keukenkastjes leeg halen en soppen en de keuken vloer zuigen en dweilen. Het idee zou zijn dat ik ondertussen bijvoorbeeld boven bezig ben met de was.
Oh de dames die gereageerd hebben zijn beide eind 20. Is het netjes van mij om eventueel een Facebook account op te zoeken van ze. Of gaat dat weer te ver?
Om heel eerlijk te zijn wordt het veeeeeel gedaan door werkgevers , maar ik vind het eigenlijk niet netjes.....want is hun prive. Jij zou het ook niet prettig vinden wanneer de schoonmaakster in jouw nachtkastje ging neuzen...... Vraag liever een referentie.
Ik zou ze ook opzoeken op Facebook. Ze kúnnen ook in jouw nachtkastjes kijken. Weet jij veel of ze dat doen of niet? je kunt via foto's op FB ook wel een beetje zien wat voor vlees je in huis haalt. Anders zou je een VOG kunnen vragen, maar dat die je toch niet. Dus dan beter een karakterschets maken op basis van social media.
Ik ben ook huishoudelijke hulp maar ik vind 2 uurtjes wel weing voor beide verdiepingen en badkamer + toillet. Als alles grondig gedaan moet worden heb je meer aan 3 uur dan 2 uur hulp.
Als een werkster 3 dagen of minder per week bij je werkt is het per definitie "wit" aangezien de hulp dan zelf geacht wordt belasting te betalen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je niet een contract op kan stellen. Die van ons komt 2 x per week en we betalen 12,50 inclusief BTW. In drie uur stoft en dweilt ze, doet ze de wc, badkamer en keuken en verschoont ze het bed. Wij zijn aan het werk als ze komt, ze heeft dus de sleutel.
Tja, mijn hulp doet in 2 uurtjes per week: Beneden stoffen, stofzuigen en dweilen De bovenste 2 verdiepingen stoffen en stofzuigen De badkamer en de wc soppen Van boven naar beneden stofzuigen Ze doet het ook echt goed en heeft dan vaak zelfs nog een paar minuutjes over waarin ze wat was wegvouwt. Ik snap ook niet hoe ze het voor elkaar krijgt, ik red dat zelf echt niet. Ze krijgt 12,50 per uur, geen reiskosten (ze komt op de fiets), en neemt geen pauze. Als 1 van ons thuis drinken we wel effe een bakkie met haar of zo, maar meestal zijn wij werken als ze komt. Ik raad het iedereen aan, eindelijk gewoon weer tijd om de weekenden aan leuke dingen te besteden!
1 uur per bungalow? ik krijgen voor een 4 pers. 30 min, 6 pers. 45 min en 8pers-12 pers. 1 uur de tijd hele bungalow doen ex bedden opmaken (anders 10 min extra) en charterschepen 6-8-12 pers. (heel wat anders natuurlijk ) 1 uur voor de binnen en buitenkant brandschoon (die dingen verhuren ze rond 1200 euro voor een weekend :O )
Ik ook... Ik ben ook hulp maar dit zou ik teveel vinden in twee uur tijd. Aanpoten prima, maar het moet wel reëel zijn
Onze bungalows zijn allemaal even groot, alleen heeft de 1 3 slk, en een kleinere woonkamer dus 6 pers, de andere 2 slk + bedstee=6 pers. en een volgende 2 slk en een grote kamer en keuken - 4 pers.Is dus standaard 2 verdiepingen en een schuur, ook buiten moet je vegen en de deuren schoonmaken etc. En idd ex bedopmaak= 5 min per bed.
Als iemand zijn Facebook privé vindt, moet ie het afschermen . Ik zou zeker wel even op Facebook gaan kijken.