Grote kledingkast op kinderkamer?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fleems, 29 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleems

Fleems Actief lid

31 mei 2011
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien een stomme vraag, Maar ik vroeg me dus vooral af of een grote kledingkast op de kinderkamer veilig is.

Het zit zo: We hebben 3 slaapkamers en ons 3e kindje op komst. Inprincipe geen probleem want onze dochters slapen al bijna een jaar samen op 1 kamer. Verder hebben we dan nog onze slaapkamer en nog een kleine kamer wat nu een was- en opbergkamertje is, wat dus de babykamer gaat worden. Nu staat op de meidenkamer nog de comode, maar die moet dus naar de baby kamer. In de babykamer staat nu een grote kledingkast en op onze kamer ook een. Verder zit er op de meidenkamer nog wel een inbouwkast, maar eigenlijk hebben we die 2 grote kasten wel echt nodig. Nu passen er met ons 2-persoonsbed en de tv enzo geen 2 grote kasten in onze kamer, en wil ik 1 van die kasten dus op de meidenkamer hebben. Ze hebben een flink ruime kamer dus hij past er prima en er is dan nog veel ruimte over. Maar nu dus mijn vraag: Is zo'n grote kast veilig? Als ik de kast zo bekijk zou ik niet weten hoe ik hem om zou moeten gooien ofzo, maar toch ;) áls zo'n kast om zou kunnen vallen is dat wel een klap meteen! Misschien ben ik een beetje raar ( heb ook wel een angststoornis zeg ik er eerlijk bij, hierdoor is voor mij moeilijk in te schatten of een angst realistisch is of niet ), maar ik vraag het me toch af!

Het gaat om een simpele 3 deurskast van de jisk.

Sorry voor mijn warrige verhaal..

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als het een diepe kast is, zal ie niet snel om gaan. Maar ik vind het bij meubels op een kinderkamer vaak gewoon veiliger om ze aan de muur te verankeren.

3. Fleems

Fleems Actief lid

31 mei 2011
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je snelle reactie! Dat is inderdaad een goed idee! Is zoiets makkelijk te doen?

4. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Je kunt de kast vastmaken aan de muur :). Er gebeuren helaas zoveel ongelukken met dit soort dingen, net zoals met tv's.

5. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Oh, is al gepost :)

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Inderdaad gewoon aan de muur vastmaken, aan een boor, een paar beugels en wat schroeven en pluggen heb je genoeg. Wij hebben het met onze boekenkast beneden gedaan

7. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Welke leeftijd hebben de meiden?
    Niet meer de 'ik pluk mijn kledingkast eens even leeg' leeftijd?
    Hier dus wel en daarom geen kledingkast in haar kamertje... ooooveral kleding toen hij nog wel op haar kamer stond ;)

Ow over omvallen, hier alles verankerd aan de muur :)

8. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Hier ook in de kamer van de oudste de kledingkast en ladekast vast gemaakt aan de muur. Kasten zijn van ikea en daar zat zo'n verAnkeringsset bij. Misschien kun je ze er ook wel los kopen.

Vind trouwens dat je helemaal niet overdrijft, een ongelukje zit in een klein hoekje. Ooit een keer een verhaal gelezen in een tijdschrift over een gezin die op die manier een dochter verloren zijn. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.

9. Fleems

Fleems Actief lid

31 mei 2011
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    De oudste is bijna 4 en is gelukkig over die fase heen, hier ook een poos gehad dat ik elke dag alles weer op kon vouwen ;)
    Maarrr.. de jongste word in juli pas 2, en gaat binnenkort ook over naar een peuterbed. Dus wat dat betreft kan ik maar beter en de kast aan de muur verankeren én een soort beveiliging op de kastdeuren zetten..

10. Fleems

Fleems Actief lid

31 mei 2011
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zal eens kijken of het ook los te kopen is, zal toch bijna wel?

He bah! Idd, geen onnodige risico's! Moet er niet aan denken! Moet manlief wel even naar de muur laten kijken.. hier in de hal is onze kapstok al 3 keer van de muur gevallen omdat de pluggen te makkelijk los komen uit de muur, waardeloze muur is dat! Als dat ook het geval is in de meidenkamer dan maar een grote kast minder..

11. Coortje

Coortje Niet meer actief

hier in beide kamers een grote kast! Staat stevig en nooit een probleem mee gehad

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    een grote kast valt echt niet zomaar om hoor. al zouden ze erin klimmen dan zullen eerst de planken naar beneden vallen....

maar om meubels vast te zetten verkopen ze hoekbeugeltjes. gewoon even bij de bouwmarkt kijken bij de ijzerwaren. is een stukje ijzer welke in een hoek gebogen is. de ene kant bevestig je horizontaal op de bovenkant van de kast en het verticale gedeelte zit tegen de muur. maar dat werkt alleen goed als de kast helemaal tegen de muur aan kan staan. hier kan het niet ivm plint die kast van de muur af laat staan.

13. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Verankeren is idd een goed idee.
    Dit is bij ons niet nodig straks. De kast is zo zwaar dat ik er aan kan gaan hangen en dan valt ie nog niet om. Zou het dus een hele prestatie vinden als onze kleine het wel voor elkaar krijgt...

14. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Wij hebben alle kasten op de kinderkamer ook gewoon voor de zekerheid aan de muur vast gemaakt! Je weet nooit wat voor geks er kan gebeuren of wat ze uitspoken als je even niet kijkt ;)

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben sloten op de kastdeuren, ideaal, anders zou inderdaad de kast elke dag leeg worden gehaald.

Deel Deze Pagina