Instellingen die slaaptrainingen aanbieden bij slaapproblemen, (bij jouzelf dus: niet doorslapen als je al wel enige tijd weer door kunt slapen en niet meer wakker hoeft te worden voor je kind(eren)), geven aan dat je beter niet te vroeg op bed kunt gaan als je 's nachts veel wakker ligt. Je lijf heeft dan namelijk niet de noodzaak om efficient te (leren) slapen en blijft het houden bij korte stukken achter elkaar. Ik heb het eerder gedaan en doe het nu ook weer deels: pas op bed gaan als ik echt moe ben, zodat mijn lijf gedwongen wordt om de uren die ik kan pakken ook allemaal achter elkaar te pakken, (wij wisselen de nachten af, zodat een van ons kan slapen en de ander waarneemt met onze jongste ). Als je achter elkaar door slaapt/kunt slapen, rust je namelijk ook beter uit Wordt je in eerste instantie juist vermoeider van, maar werkt dus wel en gewoon weer een aantal uren achter elkaar slapen is dan echt heerlijk!
toen mijn oudste zo slecht sliep ging ik een aantal avonden vroeg naar bed, tussen 20.00 en 21.00 uur. Maar dat deed ik niet elke avond. Had het "geluk" dat ik werkeloos was en zij sliep na de fles s ochtends gelijk weer verder en dan sliep ik ook weer.
ze kwam meestal rond 22.30h dus ik ging daarna. nu slaapt ze iets beter, maar tussen 8 en 11 heb ik dan even tijd voor mezelf dus heb dat erin gehouden
Ik heb hier al meer als 2 jaar drama nachten en ik ben nu weer zwanger en geen nog bv en nu ga ik meestal om 20.00 naar bed en vaak s middags ook nog..
Elke keer weer te laat. Rond 12 uur Mijn man kom pas s'avonds laat thuis van werk en ik "kan/wil" niet zonder hem slapen. Heel soms als ik echt hoofdpijn heb slaap ik zonder hem of als hij wat later komt. En iedere nacht als ik weer wakker wordt word ik boos op mezelf. Eigen schuld. Maar ik vind het ook niks als ik al om 9 uur op bed lig. Dan heb ik helemaal geen tijd voor mezelf gehad. *valtbijnainslaapopdebank*
ik slaap rond 23.00uur ze word de laatste tijd wel vaak wakker snachts ik slaap dus heel slecht. Om 9 uur is ze klaarwakker dan ga ik er ook uit.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe laat je weer op moet staan. Ik werk fulltime en sta altijd om 6.45uur op. Hebben we een slechte nacht gehad, dan moet ik wel eerder naar bed om de volgende dag nog fatsoenlijk te kunnen werken Tot 9 uur uitslapen lijkt me heerlijk luxe, dan zou ik ook later naar bed gaan
Gezelligheid komt na 3 maanden we weer haha! Hier ook na gtst naar bed hihi En in t begin sliep ik zittend op de bank met haar tegen me aan zo moe!
Toen de late avond voeding er af was gingen we regelmatig om 20.00 uur al naar bed. Niet heel gezellig en je houdt weinig tijd voor jezelf over, maar we waren zo op door het slaapgebrek dat slaap belangrijker was dan alle sociale 'verplichtingen' en hobby's, haha. Toen we de voeding van 23.00 uur nog gaven wisselden mijn man en ik regelmatig af, zodat een van ons wel vroeg naar bed kon en dan de 'nachtdienst' kon draaien. Mijn dochter was (is) echt een slechte slaper en in die tijd deden we alles voor twee uurtjes aaneengesloten slaap!
Ja weet van me oudste dat ze na 3 maanden opeens 'normaal' ging doen haha En zie dit om mij heen ook heel veel! Als er medisch natuurlijk geen bijzonderheden zijn
Yep - totdat ze weer een periode van slecht slapen hebben (tandjes, sprongetje, verlatingsangst ..whatever) en dan begint het hele circus weer van voor af aan Hier sliep ze door met 3 a 4 maanden (iig voordat ik weer ging werken), en toen ze zo'n 6 a 7 maanden was begon het nachtelijke spoken weer. Dat heeft ze weer dik 3 maanden volgehouden en nu is het weer rustig ... Hoewel de afgelopen 2 nachten het weer spoken was, maar ze is verkouden aan het worden, dus ze wordt wakker van het hoesten. En dan slaapt mama ook niet goed.
Helaas heeft het bij hoogstwaarschijnlijk met mijn adhd te maken. Ik maak veel te laat in de nacht pas melatonine (slaapstofje) aan. Ik heb mijn hele leven al slaapproblemen. Pas rond 3 a 4u in de ochtend weet ik zeker dat ik de slaap kan pakken. Jammer genoeg gaat mijn wekkertje 5 dagen per week om 5.55 om te werken. Ik gebruik er melatonine voor sinds een paar jaar, dat helpt redelijk.
Mijn man zorgt 's avonds voor Rebekka en geeft haar om 23.00 uur een flesje. Ik ga soms vroeg naar bed, maar zit dan vaak in bed te relaxen, boekje lezen, mobiel, facebook, gewoon tijd voor mezelf zonder dat ik mijn dochter in de gaten moet houden. 's Nachts zorg ik voor Rebekka, dus voeding rond een uur of 3/4 en troosten bij krampjes e.d. Rond 7 uur weer een voeding en dan weer lekker terug naar bed tot de volgende voeding, zo kom ik net aan de slaap die ik nodig heb om de dag een beetje door te komen.. *gaaaap*
De eerste 3 maanden was ik vaak om 20 uur helemaal op en lag ik er tussen 20/21 uur in. de laatste tijd krijg ik iets meer avond mee en ga ik rond 22 uur naar bed. Rond 5 uur komt ze dan weer, dus heb ik ongeveer 7 uur slaap. Als ik te moe wordt ga ik weer een keer om 20.30 uur naar bed om bij te tanken.
Om 22 uur lig ik er meestal wel in. Als ik echt min ben om 21 uur. Kleine man krijgt nog 1 voeding en moet hem ook wel 1 a 2 x snachts een speentje geven. Ook grote zus wordt nog wel eens wakker. Als de beide kids op bed liggen zitten mijn man en ik als zombie op de bank tv te kijken. Miss echt het gezellig spelletje doen of zelf creatief bezig zijn, maar de energie is er niet. Dus met 3 maanden gaat het beter?? Hoop het echt!
Mijn dochter is al bijna 1 en wil nog steeds niet vroeger dan 11 à half 12 naar bed. Maar is ook weer vroeg wakker. En hier sowieso gebroken nachten omdat ze al maanden verkouden is en tig keer per nacht wakker word. Het zal ooit wel goed komen haha!