Voor de dames van het aftel clubje

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Que, 16 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Que

Que Niet meer actief

Hoeveel weegt ze?? Want als je haar gewicht x 150 doet dan weet je wat ze op een dag mag krijgen. Dit deel je dan door 8 of als je om de 4 uur wilt gaan doen door 6 en dan weet je wat ze per fles mag hebben. Ik zou echt anders dat johannesbroodpitmeel proberen. Ik vond het echt een uitkomt!!

2. Que

Que Niet meer actief

EN BEDANKT HE!!!

Ja je krijgt een afhaalbon via de mail!!

3. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    @manny, jou meisje heeft al geen 6e voeding meer?
    Dat is best rap of niet? Fijn hoor dat het zo goed gaat he!

@sassie, wat irri dat je zolang moet wachten voor je behandeld kunt worden bij de tandarts. Daar gaat niemand voor zijn lol heen! Er is volgens mij ook een gezegde 'elke zwangerschap kost een tand/kies'

Die doos van de Prenatal zit o.a. vol met kortingsbonnen (las ik ergens op deze website)

pff onze vloer moet geolied worden, daar hik ik al een paar dagen tegen aan. Had eigenlijk voor mijn bevalling gedaan moeten worden, maar ja toen was het zo warm...
    Mmhh morgen misschien starten met de vlekken verwijderen...

4. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Dames,

Zo lief hoe jullie meedenken. Vrijdag moet ik weer naar het cb toe en zal nog een x overleggen wat ik kan doen. Overgaan op minder flessen gaat niet lukken ook al hoog ik de anderen op, ze drinkt nu met moeite haar flessen leeg sinds een aantal dagen daarvoor liet ze continu wat staan. en een uurtje rekken is al moeilijk en dan zal ik 2 uurtjes moeten rekken, dat zie ik echt niet zitten.

@que: ze weegt denk ik nu 4200 gram, was vorige week ruim 4100 en vrijdag kan ik weer wegen. Ze zat ruim 700 gram boven haar geboorte gewicht dus ze komt er wel goed op aan.

@Sassie: succes, het zit je allemaal niet mee zeg!!

Als ik wat meer tijd heb zal ik wat meer reageren op jullie maar nu heb ik niet de puf of tijd voor.

5. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Hey meiden,

Onze knul heeft oorontsteking, we hebben zetpillen gehaald en neusspray zodat het hopelijk wat minder wordt. Hij is heel hard, vorige keer zijn we naar de dokterspost geweest met hem omdat hij koorts had, pas daar kwamen we er achter dat hij zware oorontsteking had :( maar hij had geen 1x naar z'n oor gegrepen of wat dan ook. Dus ik ben heel blij dat hij het dit x wel heeft aangegeven. Alles is verder goed, ons meisje heeft last van warmte bultjes en die moeten we vet houden.

@Sunshine: ons meisje heeft idd sinds eergister geen 6e voeding meer daarom ben ik de flessen van de dag gaan verhogen, want doordat ze snachts doorslaapt miste ze haar 6e flesje. Het gaat goed zo en eet der flessen bijna altijd leeg. Ik had het eerst overlegd bij het cb, daar kreeg ik te horen, dat ik dan maar meer voeding aan moest gaan bieden.

@sunnyday: zo te lezen doet je meisje het idd goed op deze flessen. Ik hoop dat ze je op het cb wat meer tips kunnen geven.

Liefs Manny

6. Que

Que Niet meer actief

De ontlasting van Sven wordt steeds lastiger. Het zijn allemaal harde steentjes. Zo zielig!! Ondanks de 15cc lactulose en 2 hele theelepels olijfolie en masseren van zijn darmpjes.

Hij heeft vanacht van 22.00 tot 6.00 heerlijk geslapen. Ben er zo blij om!!

7. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    @manny, hoe is het met je ventje? Oorontsteking is zo vervelend. Echt naar voor die ukkies! Slaan de medicijnen al aan?

Ons meisje heeft denk ik hormoonpukkeltjes, zo vreemd dat het met een uur weg kan trekken en even later weer aanwezig is.

Ik heb weer een work-out gedaan vandaag, de vloer in de keuken, gang en eethoek in de olie gezet. En ik heb inmiddels ervaren dat billendoekjes multi functioneel zijn! Het fornuis wordt er mooi schoon van en de vlekken op de vloer verdwijnen ook als sneeuw voor de zon!
    Ben in de tussentijd even boven haar wiegje gaan kijken en genieten, heerlijk! Ze was ver weg in dromenland!

Nou Dames, hopelijk kunnen jullie kleintjes snel lekker poepen!!

XX

8. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    @Que: dus je hebt een goede nachtrust gehad?! Heerlijk :D
    Wel vervelend dat je ventje weer last krijgt met z'n ontlasting :(

Hier vandaag ook erg veel gedaan.. alles gestoft en gezogen, de hele badkamer uitgesopt, tuin opgeruimt, 2 wassen weg gewerkt... als ik eenmaal bezig ben kan ik ook niet meer stoppen :D
    We mogen weer trots zijn op onszelf ;)

9. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Wat denken jullie? Maak me er wel zorgen over.. Ze heeft het alleen in der gezichtje en nek, verder nergens.. gelukkig. (witte plekje is sudocreme.. even kijken op een klein plekje wat het doet:()

10. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat heeft ze een bos met haar zeg, gaaf hoor!
    Die bultjes lijken erg op wat Norah heeft. Zijn ze er constant of wordt het soms ook wat minder? Norah heeft het op haar wangetje, kin, nekje, maar wel wat minder als bij jou kleine moet ik eerlijk bekennen.

Als het warmebultjes zouden zijn zou dat toch over haar hele lijfje moeten zitten lijkt mij.

Hormoonbultjes zouden rood moeten zijn met wit puntje en af en toe wat minder worden en dan weer wat meer.

Zo nu snel ff eten nu het nog stil is boven...

xx

11. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Ja leuk he, vind het ook geweldig dat ze zoveel haar heeft, haar broer had dit ook.

Zoals jij het beschrijft gaat het bij mij meisje ook.. en idd rode bultjes met een wit puntje. De ene keer erger dan de andere keer.
    Ze heeft het alleen in haar gezicht en nek.
    Gaat het vanzelf over of moet ik iets smeren.. of juist niet?

12. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees overal dat je er niets op hoeft te smeren en dat het vanzelf overgaat. Ik houd het wel in de gaten dat het niet op vervelende plekjes (zoals oogleden) gaat zitten. of dat het kapot gaat ofzo.

Norah heeft blonde haartjes en ook best veel voor een blondine, ze heeft echt al een 'matje' in haar nek, grappig!

13. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Esmée heeft dit ook :( volgens het cb vorige week kon dit door de hormoontjes zijn...en indd alleen in haar gezicht en nekje. Ik kon gewoon bepanthen opsmeren en het zou binnen een aantal weken weer vanzelf overgaan. (insmeren hoeft niet omdat het vanzelf over gaat.)

14. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Hier een fototje, je ziet het wel maar niet zo duidelijk (en geen charmante foto van haar, maar goed) Haar hele gezichtje zit onder en als ze zich druk maakt zijn de bultjes roder dan in ruststand ;)

Morgen naar het cb, ben benieuwd of ze nog iets nieuws kunnen aandragen mbt de voeding. Ik ga wel ff doorzagen daarover ;)

15. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Al onze meisjes hebben dus hetzelfde :(
    Nou ze heeft er hier in ieder geval geen last van gelukkig!

Ja doen hoor meis, daar zijn ze immers voor.
    Ik hoop dat ze je daar tips kunnen geven.

Ben de laatste fles aan het geven!
    Tot morgen en een goede nachtrust allemaal.
    Slaap lekker.

Liefs Manny

16. Que

Que Niet meer actief

goede morgen meiden.

Hier heeft Sven erge last van zijn ontlasting. Hij is natuurlijk aan het overgaan op vast voeding maar daardoor wordt zijn ontlasting dus ook kei en kei hard. Hij krijgt al olijfolie en lactulose. Straks even naar de Drogist om van VSM Kindicol te halen. Dit schijnt de ontlasting zachter te maken bij die kleintjes. Ik hoop zo dat dit werkt want vanacht schreeuwde hij het uit van de pijn. Zo zielig!!

Sven had ook witte stipjes aan de binnenkant van zijn mond. De Kinderarts van het ziekenhuis heeft er naar gekeken t zijn talgbultjes. Hij heeft ze nu ook onder zijn oog. Niets aan doen komen en gaan vanzelf.

Verder niet heel veel mogen slapen helaas vanacht maar hopen dat het aankomende nacht beter gaat.

Ga zo Sven naar mijn moeder brengen dan kan ik het huis gaan soppen. Ideaal vind ik dat moet ik zeggen. Ga nu eerst even eten, afslankpil innemen en alvast beginnen met de was op vouwen want die kleine ligt weer net te slapen.

17. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Allemaal,

Goh wat zijn wij toch in een heerlijk seizoen bevallen, stralend weer dus we kunnen volop wandelen met onze ukkies8)

Ik was net op zoek op internet over 'doorslapen'. Ze slaapt nu 4 of 5 uur. Nu schijnt dat als een kindje 5 uur achter elkaar slaapt dat al als doorslapen wordt beschouwd. Ik heb besloten om me er maar niet meer op te focussen (hopen doe ik wel elke avond;)). Want dat kan gerust nog een paar maanden duren of met pech nog langer.

Voor de dames die kunstvoeding geven... Als ik op mijn borsten druk komt er nog steeds 'melk/gelige vocht' uit, terwijl ik in de kraamweek voor het laatst gekolft heb. Enig idee hoelang dit gaat duren?

Hebben jullie nog een eindgesprek bij de verloskundige prakijk?

Zo nu eerst maar eens de was vouwen en stof zuigen voordat de kleine mop wakker wordt.

Fijne dag Dames!!!

XX

18. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Pff ik heb alles gelezen, maar weet niet meer wat ik allemaal wilde zeggen daarop ;).. whahah je mist een hoop als je 2dagen niet niet online komt.
    Alle meisjes hebben last van plekjes en de jongens last met ontlasting :( Tycho heeft vanaf dinsdag niet meer gepoept. Maar hij lijkt nergens last van te hebben... zit niet te persen, heeft geen pijn, geen harde buik, geen lucht in zn buik. Geef hem nog steeds wel die lactulose.
    Tycho heeft doe rode bultjes ook gehad. Is bij hem vanzelf weg gegaan. Ik heb er niks opgesmeerd omdat ik er niks op durfde te smeren. Nu heeft Tycho een mega gaaf huidje, mama is jaloers hahaha.
    Tycho heeft ook veel haar in zn nek. bovenop minder. Van de week ff een kuifje gemaakt haha je zag er niet veel van maar ach wilde het ff proberen! Ik hoop wel dat ie mijn haar heft, want zn pappa is zo kaal als een biljartbal hahah!
    Doorslapen deed Tycho ook vrij snel. Alleen was mama er steeds om hem wakker te maken 6uur na zn laatste voeding :) beetje verkeerd voorgelicht... Nu slaapt hij meestal vanaf 22:30 / 23:00 tot 6:30/7:00. Ik laat m dus voortaan lekker liggen haha.

Gebruikt hier iemand toevallig de avent flessen? Ik heb van de week een fles gekocht met die ring erin voor lucht te laten ontsnappen, maar sinds ik die gebruik doet Tycho zoveel langer over zn fles. Als ik die ring eruit haal drinkt ie wel normaal. Ligt dat aan Tycho of aan die ring of doe ik iets verkeerd?

Sunshine, ik heb het zo af en toe ook nog wel eens dat spul uit mn borsten. Maar niet heel vaak hoor. Zal vanzelf wel een keer overgaan denk ik.
    Que, heb je sven nog in bad gedaan gisteren of heb je m lekker meteen in zn bed gelegd? Hoop dat het werkt dat spul voor zn ontlasting!

Pff hier staat een badkamer te wachten tot ie schoongemaakt wordt en ik wil nog ff het huis stofzuigen. Owja en er zit ook nog een was in de droger... druk druk druk! xxx

19. Que

Que Niet meer actief

Hier heeft Sven vandaag zijn 5de clysma gehad. Pff....... Had hem bij mijn moeder gebracht hij was alleen maar aan het gillen. Dokter gebeld en Clysma gekregen. Nu heb ik er nog 4 op voorraad. Ook heb ik die druppeltjes van Vsm gehaald. Ik hoop dat het gaat werken, want dit is gewoon te zielig!!

Gelukkig is wel mijn huis van boven tot beneden weer helemaal schoon. Nu heb ik net even een boterham gesmeerd.....

Ow ik moet weer naar boven.
    Doei

20. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Hey dames,

@voeding: ik mag nu voeden op verzoek, kijken of ze dan sneller verzadigd is en dat ze dan vanzelf wat uurtjes daarna tussen laat vallen.
    Kleine dame was al 4500 gram :$ en 53 cm lang, pfff ze groeit zo hard!

@afscheiding van uit de borst: Hier nog af en toe wat wit/geel achtige afscheiding. Heb het verder alleen in de eerste week heel erg last gehad van lekkage :p

Het is ook wat met al die jongetjes en meisjes, bultjes en ontlasting ;)

Deel Deze Pagina