Voor de dames van het aftel clubje

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Que, 16 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt helemaal Manny, elke voorbehoedsmiddel heeft zijn voor- en nadelen. En dan heb je ook nog eens dat vrouwen onderling verschillend kunnen reageren op hetzelfde middel.

Sassie, gatsie dat is wel irri, gedoe met je werk tijdens je verlofperiode! Wat voor afspraken je ook maakt, alles op papier laten zetten he! Begrijp ik het goed dat jij bijvoorbeeld 36 uur gaat werken maar op papier zal dat 32 zijn?
    Dat is nooit in het voordeel van de werknemer maar altijd voor de werkgever... Leuke regeling van je werkgever.

Bij mij is er een grote kans dat er een training is tijdens mijn verlof waar ze mij graag bij willen hebben. Beetje afhankelijk van de training bepaal ik of ik ga en dan alsnog wil ik daar een vrije dag voor terug. Ben benieuwd hoe ze daarop reageren.

Ik denk dat ik binnenkort weer een giga poepluier ga aantreffen, elke keer als ik haar kamer binnen liep, komt er een lucht uit die kamer zooooo ahaha en dat uit zón klein schattig moppie, hilarisch!

Fijn dat Tycho zo lang slaapt!! Hoe gaat het met zijn poepluiers? Heeft dat laatste middeltje geholpen?

@ Que, hoe is de gang van zaken bij jou?

2. Que

Que Niet meer actief

De gang van zaken hier....................

Pff ik wou dat hij smiddags ook eens ging slapen. Hij krijst het uit van de pijn iedere keer. Wordt er gek van. Gister even een instort moment gehad...... Noem je dat dan nog steeds kraamtranen???

Ow even kind troosten.......................

Even kijken hoor waar was ik gebleven............. Pff sorry typ straks wel verder

3. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen(nog vanuit mijn bed),

Onze mop was gister vrij onrustig gedurende de dag.Maar vervolgens zat er vannacht 7 uur tussen de voedingen.

Vandaag wil ik naar het CB om haar te wegen.Ik ben zo benieuwd,volgens mij is ze flink aangekomen!

Sassie,hoe ist afgelopen met je werkgever?
    Fijne dag meiden!

4. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Que,Hopelijk heb je goede nacht gehad na een dag zoals gister!Instortmomentje beetje achter je kunnen laten?

5. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Hopelijk hebben jullie vandaag een betere dag :(
    Over de kraamtranen.. ik denk niet dat je dan nog spreekt van kraamtranen.. Maar ik denk dat elke moeder wel eens een instort
    moment heeft hoor.. je zit ook nog helemaal vol hormonen he ;)

@Sunshine: Lekker meis 7 uur ertussen :D

@All: Hier heeft ons meisje van 22:00 tot 06:00 geslapen dus dat ging weer goed :) Me ventje kwam gister bij oma vandaan en weer met koorts :( het gaat nu weer wat beter, maar ik weet ook uit ervaring dat de temp meestal in de middag weer op gaat lopen.
    Komt allemaal wel weer goed ;)

Straks ook even naar CB om ons meisje te wegen en meten.. ben benieuwd, ze is erg gegroeid.

6. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Jeeeeeee gisteravond om 22.30 uur de laatste fles en vanochtend om 04.30 uur de eerste!! :$:D

Zo dat was lekker zeg:)

@sunshine lekker hoor meid! ben benieuwd hoe groot ze is!

@manny wat vervelend voor je ventje, hopelijk is hij snel beter! en succes op het cb ben benieuwd...

@que: gaat het vandaag beter? denk niet dat het kraamtranen nog zijn, maar ook mama's kunnen een dipje hebben :(

@cb: wij waren er vrijdag. ze was 4505 gram (geboorte gewicht was 3300) dus goed aangekomen ;) en 53 cm. wat gaat het hard!!!

@voeding: ben gestopt met voeden op verzoek, want ze ging super slecht drinken en zijn aan het rekken. denk dat we er ff door heen moeten :(

succes vandaag allemaal

7. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Ben ik weer :)

Ons meisje weegt : 4910 gram en haar geboortegewicht was 3740 dus dat is ook super! :D Het gaat echt zo hard.. dus dames lekker genieten he! voor je het weet ben je bezig met de 1e verjaardag plannen ;)

@ Sunnyday: O heerlijk meis!!! Dus je hebt lekker even bij kunnen komen.. tis in ieder geval al een begin.. 6 uur is heel netjes :D

8. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ik ook weer;)

Ze is nu met 6 weken 4550 gram was 3140 (geboortegewicht). Kreeg ik de opmerking van de wijkverpleegkundige, 'zo zo moeder heeft slagroom'...... :$Ja dat zei ze echt!
    Ik kon niet laten om daarop te reageren 'ze zit al sinds de kraamweek op kunstvoeding':p.

9. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Wauw wat een grote dame al :) goed zeg!

Ja is zeker een (heel goed) begin :D was gewoon heerlijk,

10. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Ow zij groeit ook super zeg! hahaha sommige mensen pffff ah ja ze doet het goed op kunstmatige slagroom ;)

Fijn dat de meiden het zo goed doen :)

11. Que

Que Niet meer actief

Hey meiden,

We zijn al sinds vanmorgen 4 uur in de weer. Hij ging gewoon spugen ruim 2 uur na zijn fles omdat hij zich zo druk aan het maken was. Heb hem vanmorgen om 7 uur maar weer een clysma gegeven omdat hij toen nog steeds niets in zijn luier had zitten. 3 poepbroeken achter elkaar :). Ik denk mooi hij zal opgelucht zijn en hoop dat het nu beter gaat met hem...........................................................:x:x:x:x

Helaas niets is minder waar. We waren in de prenatal met Sas en Tycho en ja hoor hij kreeg honger (dat klopte want het was zijn tijd). Nou ik daar de fles geven.............. Wat een drama weer pijn pijn pijn en nog eens pijn. Zo erg weer dat hij zo aan het wurmen is dat hij bijna uit je armen valt. Zelfs Sas zei moet ik je helpen om hem vast te houden. Echt hij is zo erg als hij pijn heeft dat hij echt bijna op de grond valt omdat hij zo aan het wurmen is. Ik denk dat hij 3 kwartier over de fles heeft gedaan (klopt dat sas??) maar leeg is hij niet gegaan.

Ik ben nu het johannesbroodpitmeel aan het afbouwen om te kijken of dat dat helpt, maar het spugen wordt inmiddels ook weer erger. Ik hoop dat er in de aankomende 2 dagen verbetering in komt anders bel ik het ziekenhuis op, want dit gaat echt niet meer.

Ga nu even snel proberen het eten voor vanavond klaar te zetten want hij begint al weer met kreunen en piepen.

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hello ladies!
    zijn de dametjes lekker aan het groeien? Mooie gewichten hoor! Tycho is 5ons aangekomen in 2weken, dus wij zijn ook tevreden. Volgende week maandag krijgt hij zijn eerste prikjes :(

@ Que: denk wel dat het zo lang geduurd heeft ja.

@work: sorry ik kan het niet echt kort houden, ben echt pissig !! :)

nou we zijn er niet uitgekomen. Ik ben het er niet mee eens dat als ik de ene week 30uur en de andere week 25 uur ( gemiddeld 28uur per week) werk en maar een contract krijg van 24uur per week. Die andere uren worden gerekend als overuren. Maarja, dat wil ik helemaal niet en zo was het niet afgesproken.
    Hij zegt: een normale werkdag is 8 uur, dus als jij 3dagen terug komt, is dat 24 uur per week. Maar nu werk ik geen 8uur per dag, maar 10 uur. Die andere uren blijven dan als + uren staan zeg maar. Die kun je gebruiken om bv eerder naar huis te gaan of als je een keer een middag vrij wil of iets dergelijks ( dan kost het je geen vakantie dagen) maar ik wil niet eerder naar huis gestuurd worden, ik heb gewoon die uren nodig! En als ik een keer een vrije dag wil, dan neem ik wel een vakantiedag. Ik heb die altijd over.

Hij was ook bang dat ik het te zwaar zou vinden en zo zou ik ook makkelijker kunnen zakken in uren. Nou werk ik daar al 4jaar en in die 4jaar heb ik me 10dagen ziek gemeld. Toen ik nog niet wist dat ik zwanger was, maar wel dus moe en misselijk, heb ik weken gemaakt van 44/45 uur omdat het hafle bedrijf ziek was. Ze hoeven maar te bellen en ik kom werken, verzet vakanties en draai meer uren en nu gaat ie zitten zeiken ( sorry) dat het te zwaar wordt enz. Want er waren nu ook al 2moeders die ziek waren doordat het te zwaar was. Nou en wat voor moeders zijn dat: 1 met pschyc problemen en 1 met een kindje wat achterloopt in ontwikkeling.... niet echt vergelijkbaar dacht ik zo.

En de opmerking dat mijn vriend mij dwingt om 28uur te gaan werken maakte het helemaal bont! Pff als het waar zou zijn waar bemoeit hij zich mee en wat weet hij daar nou van?? (is in goed overleg gegaan hier thuis hoor :)) Met andere woorden: als hij gewoon normaal blijft werken, zou er nu geen probleem zijn over dat contract.

En mijn werkgever vindt dat anderen niet de problemen van moeders met kinderen moeten gaan zitten oplossen. Moet je vooral een bedrijf beginnen waar 90% vrouw is ( bakkerij met 7 winkels ) Dus ik kan niet eerder naar huis omdat ik geen overuren spaar. Nou heb ik ver voor mijn verlof met hem afgesproken dat ik woe, vrij en za de hele dag werk ( en de andere week za half met de woe en de vrijdag), dus vind ik dat een vreemd argument want ik doe er juist anderen een plezier mee. Overigens heb ik deze optie ook besproken met de roostermakers. Die waren heel erg blij dat ik zo terug kwam, want het is namelijk mijn oude rooster, alleen een dag minder ( werkte de donderdag ook nog en was maandag vrij) Dus zij hoeven op deze manier alleen de donderdag op te lossen.

Dus ja geen idee wat nu...krijg er in ieder geval een mega punthoofd van als ik er weer over nadenk. grrrrrrrrrrrrr :x:x

13. Que

Que Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Ik dacht net na de fles van Sven weer lekker mijn bed in te kunnen........ helaas............. Staan opeens de schilders op de stoep. Ze komen ons huis aan de buitenkant schilderen. Hebben ze niet laten weten pff.................. Dat is niet lekker wakker worden.

Maar ja het komt er hopelijk mooi uit te zien!!!

Hier Sven vanmorgen weer een hoop pijn, weer geen poep. Pff echt moedeloos wordt ik er van. Kijk het vandaag nog even aan. Als er morgen geen verbetering in zit ga ik de kinderarts bellen.

Nou ik ga maar even ontbijten en dan straks zelf naar de fysio. Gelukkig kon mijn moeder oppassen.

14. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Que, meid wat vervelend toch zeg! Je kunt rechtstreeks met de kinderarts contact opnemen? Dat zou wel fijn zijn als je niet eerst nog langs de HA moet voor een doorverwijzing. Hopelijk kunnen ze daar iets beteken voor jullie!!
    Heerlijk dat je straks weer een mooi buitenkantje hebt met je huis! Dat knapt het altijd zo van op he!

@Manny, vervelend dat het niet gelukt is met je werkgever. Goed bijhouden hoeveel uren je extra werkt en die dan ook maar goed opnemen. Hopelijk heb je daar dan wel de mogelijkheid voor?

@all
    Ik ga maar eens douchen, de kleine heeft inmiddels al 2 voedingen en een badje achter de rug. Vannacht zat er 6,5 uur tussen de voedingen, zalig!!
    Ze groeit ook wat uit haar kleren dus heb maar wat maatjes 62 besteld via internet bij H&M en bij de Prenatal. Vind het nog wel lastig omdat de maten per merk onderling nog zo verschillen.

Hebben jullie trouwens ook zoveeeeeel knuffels gehad? Niet normaal joh! Ik vraag me af wat we daar mee kunnen doen? Heb al een tas vol met knuffels die in de kast staan.....

Fijne dag!!

15. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    @Que: zou gewoon lekker vandaag bellen. Je kan toch niet met de klisma's bezig blijven, lijkt me niet goed voor de darmpjes :(

@sunshine:lekker hoor 6,5 uur tussen de voedingen, kan je een beetje bijtanken....
    Bij onze eerste dochter ook onwijs veel knuffels ed gekregen. Nu op voorhand gezegd dat ze dit beter niet meekunnen nemen aangezien we er al zoveel hebben. Gelukkig nog geen één gekregen ;)

@Voeding: gisteravond om 20.00 uur gevoed. om 23.00 uur was ze niet wakker te krijgen dus maar weer neergelegd en we zien wel wanneer ze komt. Vaak krijgen we dan 2x een nachtvoeding.
    Maar nu werd ze dus pas om 04.00 uur wakker!!! Dus 8 uur tussen de voeding, jeetje weet niet wat ons overkomt, maar wel super lekker zeg!!

16. Que

Que Niet meer actief

Wat mijn schoonzus altijd doet met dingen die ze heel veel gekregen heeft is wegzetten en met kerst of sinterklaas inpakken en dan geven aan je kleintje. Ik heb er gelukkig niet zoveel gehad. Heb meer kleertjes gekregen waar ik geen hol aan vindt.

Het gaat nu redelijk met Sven. Kijk het vandaag toch nog even aan en geef geen clysma meer. Wel heb ik de lactulose opgehoogd. Van de KA moest ik het proberen af te bouwen naar 10cc en CB zei gister hoog maar op en anders met de KA overleggen. Heb het nu van 15cc opgehoogd naar 20cc. Als dat werkt dan wacht ik gewoon tot de darmpjes het zelf gaan overnemen en dan rustig aan met 1cc per dag of meerdere dagen afbouwen. In ieder geval niet te snel afbouwen. Ook krijgt hij s avonds door zijn laatste fles pap. Ik heb buikjes pap dat is met pruimen die geef ik meer dan de rijstebloem. En ik geef hem nu nog maar 1x per dag een potje ipv 2x per dag. Kijken of dat dat werkt.

Heerlijk dat ze door gaan slapen he!!

Nou ik ga even de post bekijken en dan lekker een boterham eten. Sven ligt eindelijk te slapen. Dat is wat zeg als ze gaan schilderen en schuren en je bent eigenlijk heel moe maar je wilt ook alles in de gaten houden (aldus de kleine man van 3 maanden (WIJSNEUS))

17. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Goedemorgen dames :)

Tycho heeft de fles gehad en ik zit nu heerlijk aan bakkie koffie en mn ontbijtje :D Hij besloot om half 5 wakker te worden vandaag pff. Gelukkig accepteerde hij een speen en is weer gaan slapen. Heb m weer zn oude speentje aangeleerd. Op een gegeven moment wilde hij die niet meer. Ralf had hem toen een ander speentje maar daar zit een ring aan. Niet handig want als ie dan uit zn mond viel op het matras, maakte dat dus geluid en hij wordt er vaak wakker door.

Gisteren had ie ook zo'n nacht: 2uur werd ie wakker en om kwart over 6 ook weer... Was vergeten wat dat ook weer was 's snachts wakker worden hahah. Hoop niet dat het een gewoonte word. Fijn dat er bij jullie meer tijd tussen de voedingen komt 's nachts!

@knuffels: ik heb er ook zo veel gehad!!! Niet alleen na de geboorte, maar ook tijdens de zwangerschap. Verder heb ik ook nog mega veel andere dingen gehad, sommige dingen ook voor de leeftijd van 2 of 3 jaar. Die pak ik ook wel een keer in voor kerst of sinterklaas ofsow! Al die knuffelbeesten staan hier nu in in de box en alles wat ik voor de geboorte heb geahd, staat op Tycho's kast. Wat ik ook veel heb gehad zijn die tutteknuffels zeg maar: die lapjes met een touwtje om een puntje zodat er een hoofdje ontstaat.

Vanavond heb ik nagym van zwangerschapscursus. En het is babybijeenkomst vandaag :D Super gezellig dus. Erg leuk om de baby's van de anderen te zien en verhalen uit te wisselen.

Ik ga maar eens de was sorteren en een stofzuiger door het huis halen. Fijne dag vandaag!! xxx

18. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hello Dames,

Vannacht zat er 5,5 uur tussen de voedingen. Ben een beetje aan het bedenken hoe ik van de 6 voedingen naar de 5 kan gaan.... hoe hebben jullie dat gedaan? Of ging dat gewoon vanzelf doordat ze langer gingen slapen?
    Eergister had ze namelijk 5 voedingen, gister 6 en vandaag zal ze ook weer op 6 uitkomen.

Net de plankjes die boven de commode horen in de grondverf gezet, vanmiddag nog een keer schuren en morgen in de verf zetten, fuchsia gaat het worden. Ben er nog niet over uit of die helemaal in die kleur gaat of ik de binnenkant wit doe...

Dan nog een wasje vouwen, boodschappen doen( hopelijk tussen de buien door).

Maar nu eerst die kleine mop van mij ophalen na 4 uur geslapen te hebben. Volgens mij is ze wakker. Vanmorgen kreeg ik een stralende lach:)!!!!

Fijne dag meiden!

19. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Hai .. Ik had dit idd ook de ene dag 5 voedingen en de andere dag weer 6. Dit hield ik toen ook even zo, maar al snel ging ze er 7 a 8 uur tussen doen dus toen was er gewoon een voeding weg gevallen en ze at haar flesjes ook helemaal leeg.. ik ben toen overgestapt op 5 flessen van 150. En deze drinkt ze ook allemaal helemaal leeg, maar hier zal ze het toch mee moeten doen :) Vannacht heeft ze van 22:00 tot 06:00 uur geslapen. Nou vragen ze vaak, waarom niet om 23:00 de laatste fles en 7 uur wakker.. Maar ik vind het prettig zo dat ik er s'avonds niet te laat in leg en... dat als ze om 6 uur de fles krijgt ik haar nog lekker terug kan leggen en me ventje pas om half 9 wakker wordt en als ze 7 uur wakker zou worden en ik half 8 klaar ben met de fles, me ventje wel wakker wordt.
    Hahaha heel verhaal waar je eigenlijk niks aan hebt.. maar ik zou nog even wachten met de ene dag 6 flessen en de andere dag 5.. ze gaat vanzelf langer slapen snachts ;)

20. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo net terug vd pedicure, mijn voetjes zijn weer zo zacht als een babyhuidje:D

Kleine uk was helemaal overstuur, krampen...? Huiluurtje... ? Zuigbehoefte... ? Geen idee. Nu ligt ze stil bij mij in een wikkeldoek half te slapen en dan weer te sabbelen.

Goedenacht allemaal!!

Deel Deze Pagina