Goedemorgen Dames, De schilders waren hier gisteren al klaar. Het huis is mooi geworden!! Volgend jaar gaan we de achtertuin doen. En dan hebben we eindelijk alles af!! Gisteren heeft Sven weer een clysma gehad. Gelukkig kreeg hij daarna vloeibare poep. Helaas vanacht een drama nacht gehad. Hij werd om 2 uur wakker even huilen en sliep weer verder, maar om half 5 brak de hel los. Huilen krijssen huilen. Niet leuk meer. Ben tot kwart over 5 bezig geweest om hem te troosten en te masseren. Toen zakte het af. Heb hem toen terug gelegd alleen dacht hij toen dat hij mocht eten. Dit heb ik weten te rekken tot 6 uur. Ik heb het idee dat hij die pijn krijgt van de avond pap die ik hem in zijn laatste flesje geef. Dus die gaat er per direct uit!! Gewoon terug naar het begin en de darmen rust geven. Nu ligt hij heerlijk te slapen in papa zijn bed!!! Nou ik ga alvast stoffen en straks als Sven wakker is breng ik hem naar mijn moeder zodat ik alles kan gaan schoonmaken. Hoe is het vanacht bij jullie gegaan?? @Sas hoe was je puf clubje? (lees kletsclubje)
Goedemorgen Allemaal, @Que, ga je de kinderarts nog bellen voor Sven? @Sas, was zeker leuk om alle dames bij elkaar te zien inclusief de nieuwe aanwinsten? Vannacht zat er 5,5 uur tussen de voedingen. Ik ga mijn brood opeten en de kleine mop uit bed halen voor haar badje en de fles. Mijn moeder komt gezellig straks en wellicht kan ik daarvoor nog even het kastje schuren voordat de 2e laag erop gaat. Fijne dag allemaal, hier schijnt de zon nog, hopelijk blijft dat zo! XX
Zo net bij de HA geweest. Had eerst gebeld met het ziekenhuis nee u kunt er niet tussen als u via de HA ingestuurd wordt kan het wel. Pff. Vrijdag 20 augustus gaan we naar het ziekenhuis. We moeten per direct stoppen met de potjes en de lactulose verhogen naar 20cc dit in 2x per dag. Ik snap het niet eerst mag ik wel potjes gaan geven en nu weer niet. Je weet dan toch ook niet meer waar je wel en niet goed aan doet. Maar ja. Ik hoop dat het vanaf nu beter gaat want dit is niet leuk meer. Zou gaan schoonmaken, maar dat komt er dan nu ook niet meer van. Ga het wel proberen om beneden te doen en dan morgen misschien boven. Wij hebben boven houten vloeren dus als hij op bed ligt is dit geen optie. Ga nu even wat drinken. O ja Sunshine t regent hier 8)
Hallo meiden, puf club was gezellig, ook al waren we maar met zn 4en en maar 3 baby's De missende baby had haar prikjes gehad en sliep eindelijk ( ze wordt altijd ingebakerd) dus ze had haar thuis gelaten. Zou ik ook doen. Die andere 2 zijn misschien op vakantie ofsow. Onze cursusleidster had ook geen afmelding gehad, maar het was erg gezellig. Hot news aangaande mn werk: mn baas heeft zn bedrijf verkocht... Er was gisteravond INEENS een speciale bedrijfsvergadering ( ik kreeg een mail over die vergadering om 15:45 woensdagmiddag) maarja, had al pufclub staan. En wilde die baby's niet missen! Maarja, zit ik natuurlijk met mn contract wat aangepast moet worden.... mn werkgever mag waarschijnlijk geen beslissingen meer maken over uren e.d. (gok ik zo) Het is de bedoeling dat 6 september alles ingaat en overgenomen wordt. Maar het fijne weet ik er nog niet van, want heb maar ff kort gebeld met een collega gisteravond. Pff moet ik vandaag mijn werkgever weer bellen. Had gehoopt dat hij mij zou bellen waarom ik er niet was hahahah. Hier gaat nu de zon een beetje schijnen... net dus wat onweer gehad met een flinke hoosbui :x Bij mij ging Tycho in het begin ook van 5 naar 6 en weer naar 6 flessen. Dat lag er maar net aan hoe laat hij 's ochtends wakker werd. En het is toen vanzelf ineens bij 5 flessen gebleven. Que, fijn dat iedereen het zo eens is over hoe je het beste om kunt gaan met dat soort problemen he? Tip van de dag van Sassie : Als je nu boven doet, kun je morgen beneden doen. Sven is er vandaag toch niet? Heb je ook geen last van die houten vloeren. En dan nog ff een horror story ( voor mij dan brrrr ) Ga ik net het raampje open doen op de logeerkamer... zie ik wat mini spinnetjes zitten ( HAAT DIE BEESTEN BRRRR, zeg altijd knap iemand die mij van die fobie afkrijgt)) Anyway, kijk ik verder langs de rand van de muur: ALLEMAAL baby spinnetjes !!! Ik wist niet hoe gauw ik de kamer uit moest rennen!!! Gelijk de ongediertebestrijder gebeld en die kan pas MAANDAG komen nou ik lig niet met een prettig gevoel in mn bed vanavond.... Ik ga nu maar snel even langs de winkel om zelf maar een middeltje te halen.... xxxx
Hey meiden even een vraagje.. Is er iemand van jullie van de standaard voeding overgestapt naar de forte? (voor hongerige babys) zo ja hebben jullie dit in 1x gedaan of per schepje?? Liefs Manny
Half om half. dus bijv 4 schepjes daarvan 2 standaard en 2 hongerige babys. Als je voeding op is helemaal over op hongerige babys. Je kan ook in 1x overstappen, maar dan heb je kans dat ze last van haar darmen krijgt. Zo verklein je de kans op krampen.
Geen ervaring met deze overstap. Ik zag wel als je googeld op 'overstappen naar forte' je ook op deze website uitkomt waarin dezelfde vraag in 2009 wordt gesteld. Wij hebben Friso voor Norah en daar staat een telefoonnummer op de verpakking welke 24 uur per dag bereikbaar is. Wellicht is dat ook bij Forte zo? Succes in ieder geval!! Ik ga nu ff bij manlief op de bank hangen. M'n kastje is erg roze maar wel erg leuk! @Sassie, je baas nog gesproken? Fijne avond!!
@sunnyday, hoe is het met jou en de kleine dame? Verloopt alles weer wat beter met de voedingen en de tijden ertussen?
De laatste 4 dagen komt ze 's nachts nog 1x rond een uurtje of 4. De laatste voeding om 23.00 uur is lastig, krijg haar helemaal niet wakker, maar dan slaapt ze vaak wel van 20.00/21.00 uur tot 04.00 uur dus echt super!! Voeden op verzoek zijn we mee gestopt omdat ze haar flessen allemaal standaard 50 cc liet staan. Het rekken gaat wat beter, nu komt ze elke keer een half uur tot een kwartier te vroeg en dat is al stukken beter! Maar las dat jouw kleine meid ook goed deed snachts! super hoor
hey Manny, Ik ben toen ook overgestapt. Je moet het echt heel heel rustig aan doen. Ik zou beginnen met als je 5 scheppen doet. 1 schep forte en 4 standaard, na een dag of 3 2x forte 3x standaard en zo om de 3 dagen om zetten. Als je het te snel doet raakt de kleine verstopt. @ Sassie Kleine is thuis gebleven, was gister weer 1 groot drama!! En wat je spinnen betreft. Wel eens gehoord van een stofzuiger???? Gewoon op zuigen die handel!!! Hij heeft vanacht goed geslapen van half 10 tot half 7. Na zijn fles weer in bed gelegd en nu begint hij te kletsen hihihi. Ik wilde net weer een poging gaan doen om schoon te maken. Nou ik ga de bedden afhalen, wasmachine aanzetten, stoffen boven, was buiten ophangen, beneden stoffen, stofzuigen en dweilen en als de kleine uk dan zich beneden zelf even probeert te vermaken boven stofzuigen. Boodschappen doen. En hopelijk vanavond wandelen gezellig met Sassie en Tycho.........?????????? En dan nog mijn zelf gemaakte luiertaart inpakken en nog het canvasdoek van Sven inpakken dan ben ik klaar voor de zondag.
Hallo meiden, baas nog niert gesproken. Bel m maandag wel ff. Had verwacht dat ik nog wel een telefoontje zou krijgen ( ze gingen namelijk iedereen bellen die er niet was, alleen mij niet... ) Pff schiet vandaag nog wel ff de winkel in. Ga ff de doos van Felicitas ophalen, ben ik toch in de buurt. Ik zou indd heel langzaam overstappen. Ik wilde toen van de Hypo naar de standaard en wist niet beter of dat kon gewoon in 1x... nou dat werkte dus niet, tycho kon mooi niet poepen hihi. Dus zou het wel langzaam aan doen. Toen ik van de Hypo naar Omneo ging, ben ik begonnen met 3 hypo en 2 omneo en elke week een schepje meer omneo. @ spiders ... brrrr we hebben de hele kamer leeg gehaald en alles gestofzuigd en schoongemaakt. EN we hebben het nest gevonden, pff wat een opluchting was dat haha ( heel origineel achter een groot schilderij :S). Ik werd helemaal gek, als je dacht alles gehad te hebben, kwamen er ineens weer een paar tevoorschijn. Durf nu ook niet te gaan kijken, bang voor nog meer... mag ralf straks gaan doen hahaha Que, we gaan wel weer ff een wandelingetje maken vanavond. Volgens mij wordt het vandaag weer super weer! fijne dag vandaag dames
Meiden, bedankt voor jullie antwoorden Ik ga zo forte halen en dan begin ik er vanavond met de laatste fles mee. Ik doe dan idd 2 schepjes forte en 3 schepjes standaard. Dit hou ik dan wel even zo en als het goed gaat dan steeds een schepje meer. Ik ga even de was binnen halen en boodschappen doen. Fijn weekend allemaal
Goedemorgen dames, Nou het poepen gaat hier goed hoor!!! EINDELIJK!! Gister zat de poep tot zijn nek . Gisteravond weer een poepluier!! Hij heeft gister om half 10 zijn laatste fles gehad en heb hem vanmorgen om half 8 maar wakker gemaakt. Hij heeft al die tijd geslapen. Wat was dat lekker zeg!! Vandaag verjaardag s-moeder en op kraamvisite. Nog even strijken straks. Druk dagje dus vandaag. Fijne dag allemaal!!
Wat een goed nieuws dat je ventje goed poept meis! En wat heerlijk dat hij zo lang heeft geslapen. Dat zijn nog is tijden Gefeliciteerd! Fijne dag vandaag. Hier zijn we begonnen met de forte, en ze is nu al veel meer tevreden na een flesje. We doen nu 2 forte en 3 standaard en zo lang dit goed gaat houden we het zo. Jammer van het weer he?! Gister zo een lekkere dag en nu weer zo helaas.. We hebben dan wel een hittegolf gehad enz.. maar verder vind ik het nog weinig zomer geweest. Nou meiden fijne dag
Que wat een tijden zeg! Hij moest natuurlijk ff slaap inhalen van al die dagen ! En fijn dat het poepen weer goed gaat! Hier poepen weer minder... had de lactulose afgebouwd, maar toch maar weer gegeven vandaag want Tycho zn buik was weer keihard en hij kreeg er weer niks uit! Dus ik hoop op een goede poepbroek vandaag ! Doe vincent de groeten van ons en gefeliciteerd met mams Hey manny goed dat je meissie zo reageert op je aanpassing. En als ze niet meer vraagt zou ik het voorlopig ook zo laten. Baal ook van het weer hoor! Pff is toch geen zomer dit? Wij vanavond een verjaardag... pff helemaal geen zin. Wie viert er nou een verjaardag op zondagavond?? Owk heb nog steeds verlof, dus hoef morgen nergens heen maar toch.... Vind de zondagavond gewoon lekker om als weekendafsluitng op de bank voor de tv te hangen en naar programma's te kijken waar je niet over na hoeft te denken 8) Fijne dag vandaag Ik ga stofzuigen en een was ophangen! xxx
@Que, dat moet een lekker poepklusje zijn geweest.... maar met alle liefde waarschijnlijk! Sven ook weer zichtbaar opgelucht? @manny, Wat fijn dat die Forte zo snel werkt, heerlijk voor je dametje! En voor jou ook uiteraard. Onze dame heeft afgelopen nacht van 22:30(laatste fles waar ze ook eigenlijk al bij sliep...) tot 6:30 geslapen, zoooo lang!! Daar staat tegenover dat ze overdag echt moeilijk slaapt de afgelopen paar dagen. Dat is wat nieuws, want slapen deed ze zooo goed! 4 uur achter elkaar, was geen probleem en ook het wegleggen gaf nooit problemen. Nu vaak huilen, speen, eruit, krampen, huilen omdat ze zichzelf tegen de spijlen heeft aangetrapt, huilen en sabbelen op haar knuistje terwijl ze 1,5 uur geleden gegeten heeft, beetje overstrekken(eng!!) en huilen om niets... Dat is nog wel het meest vervelend, echt geen idee wat we kunnen doen voor haar. Ze slaapt steeds een kwartiertje tot een half uurtje ongeveer. Ik vraag me af of we haar teveel eten geven met de 140cc (5 voedingen) en 4,5 kilo (afgelopen dinsdag) Of dat ze daar weer gewoon aan moet wennen...? Onze klein mop begint ook met nieuwe geluidjes te maken, kirren en lachen van plezier, zooo lief!! Vandaag was ik voor het eerst een hele dag weg van Norah. Ik was naar een dubbele babyshower, voor 2 vriendinnen. Ze hadden een BellyPaint cadeau gekregen, zo leuk om te zien! Super resultaat! En ik moet jullie teleurstellen want in het hoge noorden waar ik was was het stralend mooi weer, wolkjes en zon! Heb lekker buiten kunnen zitten. Fijne Avond meiden!
@ poepbroek Gister geen poep meer gezien :x:x. Hopen dat het vandaag komt. @ Slapen hij heeft gister om 21.00 uur zijn laatste fles gehad en vanmorgen om half 7 wakker gemaakt voor de fles. Weer 9,5 uur achter elkaar geslapen. @ Sunshine heb je al geprobeert om in te bakeren?? Misschien dat ze dan wat makkelijker in slaap valt en ze kan zich ook niet meer tegen de spijlen aanwerpen. Dit zou je ook (zeggen ze) met een slaapzak kunnen voorkomen maar ik kan je vertellen dat Sven het met zijn slaapzak aan ook lukt. Zelfs al leg ik hem in een grotere slaapzak en maak deze onder zijn matras vast. Hij weet hem los te krijgen en meneer ligt boven aan in zijn bed . @ het Weer ik vond toch dat we gister nog best goed weer hebben gehad. S ochtends was het erg fris maar in de middag was het toch echt wel warm! Ik ga straks lekker met Sven babyzwemmen!! Dan om 12 uur zijn 2de prikjes halen. Dus meiden jullie zullen mij waarschijnlijk vandaag niet meer zien. Ik hoop dat het niet net als de vorige keer gaat, want toen was hij er echt niet lekker van. Koorts huilen, huilen, huilen en nog eens huilen. Ow ja ga eerst even zijn paracetamol klaar leggen. Die krijgt hij gelijk als we van de prikjes thuis komen. Nou fijne dag allemaal!!!
Goede morgen dames @Sas & Que: succes strakjes met de prikken Que ik hoop dat je kleintje vandaag gewoon weer een goeie poepluier heeft! Veel plezier met zwemmen @Sunshine: Lekker hoor dat je kleintje zo lang heeft doorgeslapen Ik moet vanmiddag ook naar het cb, eerste keer. Verder hier alles z'n gangetje.. alleen wordt ons meisje sinds een paar nachten rond 4 uur weer wakker.. ik geef dan der speen en dan slaapt ze weer. Ze is verkouden.. dus misschien dat dat zit te broeien. Fijne dag meiden!
Zwemmen is niet door gegaan pfffffff!!!!!!!!!!!!!!! Kom je daar aan. Deur zou om kwart voor 9 open gaan. Om 5 voor 9 gebeurde dat pas. Nou snel om kleden kleine uit en aan kleden, kom je bij het bad aan wordt er gezegd SORRY HET GAAT NIET DOOR . Het water was niet goed. GVD hadden ze dat niet eerder kunnen zeggen. Heb me onwijs gehaast. Kleine ligt nu even op bed en dan straks naar het CB. Zie er zo tegen op!! Vindt het zo zielig voor hem!!