Voor de dames van het aftel clubje

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Que, 16 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Que

Que Niet meer actief

Dat telt ook hoor meid!!! Ben trouwens met de kinderwagen geweest. Ik deed voordat ik was bevallen met de paarden wandelen ruim 1,5 uur ook door weer en wind. Vond het altijd heerlijk!! Regenpak aan en gaan met die banaan ;)

2. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemrgn Meiden,

Poeh hee,vannacht zat er maar 4,5 uur tussen haar avond en ochtendfles.Eerst nog geprobeerd met speen maar ze liet zich niet foppen.Op zulke momenten denk ik altijd maar 'ach ze zal het nodig hebben en er komt misschien een sprongetje aan'.En dat maakt het weer goed dat ik al tollend vd slaap m'n bed uit stap.

Haha ons bed staat trouwens nog op kratjes... Hopelijk regelt mijn vriend dat binnenkort.

Vndg staat op het programma;was vouwen/opruimen, laatste deel vloer oliën,wandelen+gelijk wat boodschappen.

Veel plezier met babyzwemmen!!

3. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Goede morgen :)

Veel plezier met babyzwemmen!!

@Sunshine: Dat had ons meisje de laatste dagen ook idd.. die kon ik gelukkig wel foppen met haar speentje :)

Gisteravond heeft ons meisje voor het eerst iets van haar laten horen qua huilen.. nog nooit meegemaakt haha.. werd helemaal bang dat ze ergens pijn had ofzo :( maar na haar badje en de fles is ze toch lekker gaan slapen en heeft vannacht gelukkig ook weer lekker doorgeslapen :) Van 22:00 laatste fles tot 07:15, daar moest ik haar voor wakker maken.

Ons ventje is vandaag vandaag voor het eerst weer na de psz.. Ging veel beter als de eerste x toen we het probeerden ( 8mnd geleden ofzo) nu zwaaide hij in plaats van huilen :D

4. Que

Que Niet meer actief

Babyzwemmen was heerlijk!!! Hij heeft zelfs onder water gezwommen. Hij keek beduust toen hij boven kwam, maar ging niet huilen!!!

@ Manny, is dat niet een beetje lang??? Sven mag nu max 10 uur doorslapen en Tycho van Sas 8 uur. Dit ivm het bloedsuikerspiegel gehalte.

Nou ga even boterhammetjes smeren en hopelijk die lekker op mijn gemakkie opeten. Dan nog even strijken en de badkamer soppen.

Fijne dag allemaal!!

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hallo dames,
    Heb Tycho net in bad gedaan en zn bed verschoont... whahah ja rare tijd en waarom: POEP POEP POEP en nog eens POEP!!! Hij zat werkeleijk helemaal onder en dus ook zn romper, zn broek, zn trui, zn sokken en dus ook zn bed. Dat had ik gisteren net verschoont Had m om 13uur in bed gelegd en hoorde m een half uur lang al de hele tijd geluiden maken en lachen enz. Dus ik naar boven en ik rook het al toen ik zn kamer binnen ging.... en toen ik over de rand van het bed keek kwam er toch een big smile. Echt zo van: zo heb ik ff een leuk klusje voor je! Hij snapte overigens niet waarom hij met klaarlichte dag in bad moest. Zat me zo stom aan te kijken in dat bad hahaha. ALs ik m zo had schoongemaakt was ik een heel pak billendoekjes kwijt geraakt!!

En vandaag weer een mijlpaal: hij past in maatje 62 :D maatje 56 werd aan allebei de kanten een beetje te kort... alleen moet ik nog wel ff wat bijshoppen want hij heeft niet van die relaxte "babyzachte" broekjes in die maat. Vanaf die maat hebben we alles gekregen en het meeste is spijkerstof of andere harde stof zeg maar. Ligt niet echt lekker in je bed denk.

Nou hoor m al weer piepen, tijd voor de fles :D Groetjes Sassie

6. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    @Que:
    Mij is verteld dat er max. 9uur tussen mag zitten..
    Ik heb net voor de zekerheid een ander nummer gebeld, waar je zulke info kan vragen en die mevrouw zei ook dat er max 9 uur tussen mag zitten.
    Ligt ook aan het gewicht enz.

@Sassie :D Zie het helemaal voor me, hoe hij je ligt op te wachten met die smile op z'n gezichtje :D
    Hoe veel weegt jou zoontje??

7. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahaha Sassie wat een verhaal! Tycho zal wel gedacht hebben 'joepie de POEPpie verassing voor mama'

Vroeger heb ik een keer een logeetje gehad van 1,5jaar ongeveer en die moest slapen maar ik hoorde haar lachen in haar bedje, ging ik kijken..... de poep zat op de muur, in haar gezicht, op de grond.... Toen heb ik mijn moeder maar even geroepen hihi.

Wat een heerlijke dag vandaag!! 1 was gedraaid, 2 wassen gevouwen, inniminie strijkje gedaan, Norah lekker in bad geweest, weer een stukje van de vloer geolied, boodschappen gedaan en 2,5 uur gewandeld. En vriendje is al onderweg naar huis, gezellig en lekker vroeg eten dus.

Vandaag heb ik eigenlijk voor het eerst iemand gemist die ook bijvoorbeeld met verlof is, die lekker mee kan wandelen. Volgende zwangerschap ga ik denk ik toch maar op een of andere cursus zodat je wat meer contacten kunt krijgen. Achteraf gezien was dat misschien toch wel leuk geweest.

Zo lekker shoarma eten, met de beste knoflooksaus ter wereld van de slager...

Fijne avond meiden en eetsmakelijk!

8. Que

Que Niet meer actief

@ Manny
    Ow oke. Ik dacht dat het aan de hand van de leeftijd was...... Maar goed dat je het dan toch nog voor de zekerheid hebt nagevraagd. Hoe zwaar is jouw meisje dan?? Sven weegt inmiddels 7,7 kilo :$ (hobbetje;))

@Sunshine
    Hier ook niet naar een puf club geweest hoor. Ik kwam Sas hier op het forum tegen. Waar woon je dan eigenlijk (ongeveer)? Misschien kun je wel met ons aan de wandel. Hihihihi zou leuk zijn!! 2,5 uur joh dat is best veel!!

Hier vanavond een poging gedaan om bij een vriendin op visite te gaan. Wat een drama, huilen, huilen, en nog eens huilen. Weer pijn in zijn builk!! Zit me nu af te vragen of het dan darmkrampjes zijn of van het poepen. Weet een van jullie misschien of je van die darmkrampjes moeilijker gaat poepen?
    Totaal ongeveer 1,5 uur gewandeld vanavond. Hij ligt nu al lekker in bed en ik ga mijn bed ook maar opzoeken.

Nou fijne avond nog en slaap lekker voor straks!

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hahaha, joepie de POEPIE! das een leuke. Nouja, blij dat ie het kwijt is denk ik dan weer. Heb alles meteen in de wasmachine gegooid en alles is nu weer fris en poepvrij :D

Hey manny, mijn mannetje weegt nu 6,5 kilo. Maar van wat ze hier zeggen op het CB zou ik me niet al teveel aantrekken hoor. Maar over dat ´s nachts wakker worden: Ik denk dat ik nog een fles ga verhogen van 150+5 naar 180+5. Vanmorgen werd Tycho alweer wakker en zat te sabbelen op zn handjes, dus wel honger. Maar hij accepteerde zn speentje wel en is weer in slaap gevallen. Maar goed in principe mag hij alle flessen op 180+ 6 hebben nu, maar hij krijgt er maar 2... Overdag vraagt hij namelijk niet om meer, dus ik dacht dat ik goed zat haha. Ik ga het eens proberen vandaag.

Pff gisteravond hier paniek in de tent. Ik ben een avond weg en meteen is alles hier ontregeld en in paniek. Eerst kreeg ik al telefoon dat Tycho al een kwartier aan een fles lag te zuigen waar niks uitkwam... geen idee hoe het kwam. En later kreeg ik telefoon dat Tycho zo erg aan het huilen was en dat Ralf m niet meer stil kreeg. En dan zit je als mamma zijnde op een uur rijden afstand en hoor je je kleine mannetje zou huilen :(:( Uiteindelijk heeft ralf m op mijn plekkie gelegd in bed en toen werd ie stil en viel ie haast meteen in slaap. Wel een fijn gevoel dat ie me mist ;) Vanavond moet ik ook weer weg...hou nu mn hart al vast.Maar gelukkig hoef ik nu niet zo ver.

Ben benieuwd hoe het gaat met Tycho vandaag door dat hele gedoe van gisteravond. Jullie ook een fijne dag vandaag :D

10. Que

Que Niet meer actief

@ Sas
    Gelukkig dat hij stil is geworden!! Het word een mama's kindje:D:D:D

Ik heb hier net 2 slaapkamers staan stofzuigen!! Hij is niet eens wakker geworden. Durf alleen onze slaapkamer niet te doen, omdat hij daar ligt te slapen, maar goed ik ben alweer een stap vooruit dat dit me gelukt is. Ga nu tandenpoetsen, trap naar beneden stofzuigen en de was buiten ophangen, nieuwe was erin. Beneden stoffen en zuigen, sven aankleden, flesje geven en dan dweilen en boodschappen halen. Wil eigenlijk ook nog strijken. Ben benieuwd of het me allemaal lukt. Denk het niet, maar goed als ik maar een groot gedeelte heb kunnen doen.

Nou fijne dag allemaal!!

11. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Que, jij bent nogal wat van plan vandaag, goed bezig! Hopelijk ook nog een lekkere wandeling met dit weer?

Vannacht kwam de kleine mop alweer 4,5 uur na haar laatste voeding.... Zelfde ritueel als de avond ervoor. Speen erin, eruit, weer erin, weer eruit, en huilen. Al met al weten te rekken tot half 6. Het begint erop te lijken dat ze in de nacht hetzelfde ritme houdt als overdag. Ach ja het zal wel een keer weer goedkomen.

Hoe gaan jullie om met het uitbesteden van de zorg als jullie aan het werk gaan? Ons meissie gaat 2 dagen naar het kinderdagverblijf en 1 dag komt mijn schoonmoeder bij ons thuis oppassen. Als ik er aan denk krijg ik al wel de kriebels in mijn buik...
    Ik ga aan mijn schoonmoeder vragen of ze al een paar keer eerder wil komen oppassen zodat we er allemaal (oma, norah en ik) aan kunnen wennen. Het liefst houd ik haar gewoon lekker helemaal voor mezelf.....

XX

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hey Sunshine,
    hier komt mn schoonmoeder 1x in de week oppassen en ralf gaat vrijdag thuis werken. De zaterdag is ral fook thuis, dus die ga ik ook werken. Dat gevoel van wat je hebt heb ik ook... en de dag dat ik weer moet gaan werken komt steeds dichterbij ....

Hier ook druk geweest: badkamer en wc gedaan, 2 wassen opgeruimd, 2 wassen in de wasmachine gedaan, dakgoot schoongemaakt,het hele huis gestofzuigd, vuilnisbak schoongespoten en nu alleen nog de wc beneden en beneden dweilen. Maar missch doe ik dat dweilen morgen wel. Fles voor de kleine man staat nu af toe koelen, dus die gaat er zo in. Dus voordat die weer naar bed gaat is het zo weer een uur verder.

Ik hoor al wat gerommel boven, dus hij zal zo wel echt wakker worden. Precies op tijd :D Hier vanmrogen weer om kwart over 6 wakker. Dus maar eens kijken heo het gaat als ik vanaf 15uur met flessen vanaf 180+6 ga geven.

xxx

13. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Ja dat zei ze ook idd. Want ze vond haar wel jong, maar met haar gewicht mocht het wel :( Ze weegt nu +/- 5200 gr . En ze is nu precies 7 wk en 1 dg. Ze zei ook ja de 1 regelt alles gewoon sneller als de ander ;) Ik zorg gewoon dat ik er nooit meer dan 8 en een half uur tussen laat dan weet ik zeker dat het goed blijft gaan :)

@Sassie: zoals je het uitlegt klinkt het idd als honger waardoor je ventje wakker wordt. Ik zou idd ook wat meer eten geven.. hij zal het wel nodig hebben dan ;) Ben benieuwd of dat het is en je mannetje vannacht wel weer lekker doorslaapt.

Ahh toch wel lief dat hij gelijk rustig werd, nadat hij op je plekje werd neergelegd :D kun je nagaan hoe gek die nu al z'n moedertje is :D

@Sunshine: hier is het niet nodig om de zorg uit handen te geven gelukkig :) wat dat betreft ben ik verwent ;)

14. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Goedemorgen,
    Tycho werd om kwart over 4 wakker vannacht. Ben er maar uitgegaan en heb kunnen rekken tot 5uur en ben toen zn fles maar gaan maken en gooi nu alles maar op de 180. Ik kom dus rot uit vandaag met de eindtijd Maar vraag me wel af hoe dat straks gaat want hij drinkt dus nu een liter per dag en das toch maximaal? Hij krijgt 5 flessen 180 + 6...

Heb Tycho net voor het eerst weer eens niet ingebakerd in bed gelegd... het is bij jammeren gebleven ( ipv overstuur huilen) ben op een gegeven moment gaan kijken en toen lag ie wel met zn oogjes dicht. Maar heb m toen zn speentje maar gegeven. Als ik nog ff had gewacht had ie misschien wel zelf in slaap gevallen. Dus dat gaan we bij het volgende slaapje maar eens proberen. Ben al super blij dat ie in ieder geval niet meer zo overstuur raakt en dus nog meer met die armpjes in de rondte dwarrelt!

Gisteren heb ik al zn kleertjes maat 62 gewassen. En ga straks nog ff wat dingen shoppen want met 2 broekjes kom je niet echt ver. Heeeeeeel vervelend hoor dat shoppen :p Maar nu eerst ff dweilen :D

xxxx

15. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Hoe weten jullie wanneer je het aantal cc moet ophogen? Hanteer je het overzicht van het CB of gewoon op de verpakking van de voeding? Dat verschilt bij ons namelijk een beetje.
    Onze dame doet het nu goed op haar 140cc (5 of 6 flessen) met haar 4,7 kilo en bijna 8 weken oud/jong. Maar ik vraag me dus af wanneer we naar 150 cc moeten gaan. Want als zij 150 cc drinkt maar op 6 flessen gaat uitkomen is dat weer wat veel denk ik.

Hoe was jullie dag vandaag? Mooi weer he! Hopelijk hebben jullie daar nog wat van kunnen genieten.

O ja , ik weet niet meer wie het vroeg maar ik woon in Amersfoort

Vandaag boodschappen gedaag, een wasje, toen nog een wasje ( dametje had gespuugd in de kinderwagen) Ze had de stukjes melk op haar kin liggen en lag te kijken of er niets aan de hand was... hihi) vanmiddag kraamvisite gehad, erg gezellig, lekker in de tuin kunnen zitten. En nu wachten tot de hartige tonijnquiche klaar is.

Fijne avond, ik ga denk ik maar eens zo'n fout programma kijken,holland's got talent of popstars...

XX

16. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Das een aardig eindje lopen dan naar Bleiswijk hahaha ! Ben je wel gelijk klaar voor de eerste week !

En over die voeding: wij deden altijd 150 x lichaamsgewicht : aantal flessen en dan weet je precies wat ze moeten hebben. Ik bied het wel aan, maar als ie wat laat staan ( wat bijna niet gebeurd) dan ga ik het er niet inproppen. Momenteel ben ik een beetje aan het stoeien met die voeding, omdat ie waarsch te weinig krijgt.

Gisteravond had Tycho zn laatste fles om half 10 en heb m vanmorgen maar eens om half 7 wakker gemaakt, want anders ging ie wel erg lang slapen... Heerlijk was dat zeg, gewoon weer een keer een goede nacht. Toen de fles gegeven en al slapend weer terug gelegd.

Hoeveel slapen jullei kleintjes eigenlijk? Tycho slaapt erg veel (misschein teveel?)... is zo'n beetje een uur of 5 kwartier wakker na zn fles en begint dan in zn oogje ste wrijven. Vanmorgen werd ie om 10uur wakker, hij lag te kletsen in zn bed. Hij kreeg zn fles pas om kwart voor 11. Heb m daarna geprobeerd wakker te houden, maar hij werd helemaal huilerig en wilde echt gaan slapen.... dus heb m maar terug gelegd. En vrijwel direct ging ie weer slapen en slaapt nu nog steeds...

xxx

17. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Hey dames,

Pff het is hier druk druk en druk. Soms niet eens tijd voor mezelf. Ben je blij dat de oudste op bed ligt zodat je wat tijd hebt, heeft de jongste huiluurtjes mmmmm zal vanzelf wel overgaan ;)

2 dagen geleden hebben we de wieg op haar eigen kamertje gezet en sindsdien slaapt ze van 23.30 tot 06.30 uur heeeeerlijkkk :D
    Misschien werd ze 's nachts wel wakker van ons (slaapgeluiden he ;) )Ik hoop dat het zo doorzet....

@sunshine: he grappig mijn ouders wonen ook in a'foort in nieuwland.

@sassie: ene kindje slaapt meer dan een ander. Die van mij is veel wakker, maar ja was bij de eerst nog veel erger (heb gewoon hyper kinderen hahahaha) maar goed moe is moe en als hij 's nachts ook nog lekker slaapt is er niets aan de hand hoor.

@de rest: Verder alles goed met de kids?

18. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Allemaal,

Onze dame heeft na haar laatste fles van 22:15 uur 6 uurtjes geslapen. Ze krijgt altijd 140cc en drinkt dit tot de laatste druppel altijd op. Daarom twijfel ik ook of ze wel genoeg krijgt. Maar afhankelijk van hoelaat ze in de ochtend wakker wordt krijgt ze 5 of 6 flessen over de dag heen. Als ze 6 flessen krijgt zit ze 15 cc boven wat ze maximaal mag krijgen.

Onze dame slaapt ook veel, soms gaapt ze al direct na haar fles en dan leg ik haar gewoon gelijk in bed. En als ze nog lekker wakker is reken ik vanaf de fles maximaal een uur wakker en dan naar bed. En dat gaat prima. Veel slapen is niets verkeerds aan, daar groeien ze goed op. Zolang ze maar goed helder zijn als ze wakker zijn.

Ik kan me de kraamweek nog goed herinneren, ze was niet wakker te krijgen. Lag ze in haar romper, soms gewoon alleen in haar luier(hittegolf) koud washandje in haar gezicht, kietelen onder haar voeten. Het lag toen aan haar suikergehalte (hoe heette het ook alweer?).

@sunnyday, lekker druk dus in huis! Wel erg fijn dat je nu wat meer uurtjes slaap kunt pakken!!

19. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh moet het even kwijt, weer een stapje verder.
    Mijn meisje ligt voor het eerst in haar ledikant. Ze lag tot op heden wel in haar eigen kamer maar in het wiegje. Het was geen gezicht haha z'on inniminnie meisje in dat 'grote' bed.

Ik ben zo benieuwd hoe het gaat. Ik heb de deur op een kier gelaten om zo eventjes stilletjes te kunnen spieken. De deur die klemt nogal en gaat niet geruisloos open.

Fijne avond verder meiden!!

20. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Spannend hoor!! maar ja een grote(re) baby in het wiegje staat op den duur ook niet hahahaha :D

Deel Deze Pagina