Voor de dames van het aftel clubje

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Que, 16 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hey Sunshine,

hahah ja ziet er niet uit h zo'n mini in zo'n groot bed! Hier inmiddels wel aan gewend en hij wordt steeds groter ;) Tycho heeft de eerste week bij ons op de kamer geslapen in zn eigen bedje. Na een week lagen wij op de logeerkamer omdat we niet konden slapen van zijn geluidjes :S Hahah zei toen tegen ralf: als hij op onze kamer alleen kan slapen kan hij dat op zn eigen kamer ook en zodoende hebben we zn bed weer in zn eigen kamer gezet. Dat was de eerste nacht even wennen voor hem, maar dat was snel weer over. Gaat je meissie na een uur wakker zijn gelijk in dr bed ( dus zonder teken van moeheid zeg maar?)

@Sunny: hij slaapt 's nachts echt fantastisch. Dus daar ligt het niet aan. Hij zal zn slaap wel nodig hebben. Als ik het ga zitten rekken, dan wordt hij heel huilerig en is op een gegeven moment niks meer goed. Maar vroeg het gewoon omdat Tycho na zn fles max een uur tot 5 kwartier wakker is en dan nog ff 10 - 15 min huilt in bed en daarna gewoon in slaap valt... dus hij slaapt na zn fles tot de volgende fles zo'n 3,5 uur elke keer. En lees overal verhalen dat een baby van zijn leeftijd zo'n 16uur slaapt op een dag en daar zit Tycho ver over heen.

Ik ben benieuwd naar het weer vandaag... ziet er niet zonnig uit, maar dat was het gisteren ook niet echt en toch was het warm. Fijne dag vandaag :D xxx

2. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik leg haar inderdaad ook wel op bed zonder dat ik tekenen van moeheid zie. Soms is dat met een uur en soms langer. Gister kwam ik thuis van boodschappen doen en was ze (mijn vriend was bij haar) bijna 2 uur wakker incl. voeden en spelen en in de box tijd. En nog geen tekenen van moeheid, ze lag heel rustig naar haar muziekmobiel te kijken die uit stond. Ik heb haar toen wel gewoon in haar eigen bed gedaan. En in haar eigen bed was ze binnen no-time vertrokken.

Wij hebben haar de 1e drie dagen op een voedingskussen (sloop eromheen) tussen ons in bij het hoofdeinde gehad. Dat vond ik echt superfijn! Ze was nog wat misselijk van de bevalling en kokhalste soms wat slijm op. En dan was ik zo blij dat ik haar gewoon direct kon helpen door haar overeind te houden. En overdag lag ze in haar wiegje bij het voeteneinde, maar doordat ik amper sliep als ze bij ons lag hebben we haar op dag 4 in haar eigen kamer gelegd in haar wiegje. De misselijkheid was toen ook over.

Lekker weertje.... maar niet heus!

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Huilt ze niet als je haar in bed legt? Hier kan ik Tycho niet op bed liggen zonder dat ie moet huilen. Nu probeer ik hem te laten slapen zonder in te bakeren, maar hij maakt zich nog steeds zo druk. Loop nu momenteel naar boven om zn speen erin te doen...maarja, das ook niet handig want dan kan ik volgende keer elke keer omhoog en die speen erin duwen!
    Pfff lastig lastig ! Wil hem eigenlijk niet meer ingebakerd hebben, omdat ik het zo zielig vind...

Weer is niet echt dat je zegt van jeeey, maarja het is in ieder geval wel droog. Gelukkig maar voor Que, kan die lekker wandelen in droog weer ;)

Hey Que, is het nog gelukt gisteravond eigenlijk :p

xxxx

4. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze huilt heel af en toe als ik haar op bed leg. Maar dat is niet echt noemenswaardig. Niet dat ze nooit huilt hoor...:D maar niet met het naar bed brengen. Tycho is vast een gezeldschap dier, wil dan niet alleen in zijn bedje achterblijven:D

Ik kan me voorstelle dat je van het inbakeren af wil. Maar als Tycho er rustig door wordt en zolang hij er gebaat mee is geeft het toch niet? Of werkt dat anders? Ik ben niet zo thuis in het inbakeren.

En vanwege de speen krijgen wij wel weer een goede conditie:D Trap op, trap af, trap op trap af...;)
    Maar ik probeer ook zo min mogelijk de speen te gebruiken als ze in bed ligt. Eigenlijk alleen als ze zuigbehoefte heeft na haar fles, of als de laatste toonladder in het huilen is bereikt of net voordat ze de fles krijgt even (scheelt denk ik weer in de zuigbehoefte).

Ik ben bang dat ik de speen teveel ga gebruiken om het huilen te stoppen. Daarom let ik daar eigenlijk extra op. Ik denk toch dat huilen ergens goed voor is, hun enige manier om te communiceren en als ik haar dan de speen geef dan stop ik dat. Net alsof ik haar dan het zwijgen op leg en ze hierdoor later moeilijk haar gevoelens kan uiten.... (tsja over doordenken gesproken...) Mijn vriend vind dat wat vergezocht. HIhi is het misschien ook wel, maar ja zo voel ik het nu eenmaal.

Zo ik ga weer naar buiten, kijken of ik mijn kastje kan gaan afschilderen..

5. Que

Que Niet meer actief

Zo ik kom me maar weer eens melden.......

Ben even net aan de opruiming begonnen. Heb nu 18 dingen op marktplaats gezet. Ga zo nog even verder maar eerst even pauze. Tijd voor mezelf!!!

@ Sas was gelukkig nog een beetje droog thuis gekomen hihihii

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Fijn te horen ! Het ging nog best ff hard op een gegeven moment.

Hier Tycho beetje uit zn doen. Hij was erg zweterig en besloot te tempen en had 37.6 ... Hoop dat het hierbij blijft en niet hoger wordt. Hij komt niet in slaap en als ie slaapt, slaapt ie niet langer dan 10 minuutjes. Hij ligt nu in zn rompertje. Hij slaapt gelukkig nu wel... Wilde hem eigenlijk in bad doen, maar laat hem nu denk ik maar liever even slapen tot zn laatste fles.

Toevallig zag ik vanmiddag een vraag van iemand hier op het forum over koorts 10dagen na een inenting, kon m alleen niet meer vinden nu. Maar heb ff gegoogeld en het komt soms voor dat er na 5 tot 12 dagen na de enting nog koorts optreed. Hoop het niet. Arme kind heeft het perfect doorstaan en dan zou ie nu nog koorts krijgen...

Hey Sunshine,
    ja het inbakeren helpt hem enorm, houdt zn armpjes op zn plek zodat ie wat rustiger inslaapt. Hij is soms zo wild! Maar hoopte dat hij al wat meer controle had over die armpjes, maar helaas dat is nog niet zo. Hoop echt dat dat nog komt!

xxx

7. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Hey dames,

Nou weet niet wat me overkwam vanochtend. Gisteren laatste fles om half 8 gegeven. natuurlijk kon ik haar weer niet wakker krijgen om 23.00 uur dus laten liggen en vreesde dat ik er vanacht weer uit zou moeten......

Schrok dus vanochtend om half 7 wakker, jeetje heeft ze dus 11 uur zonder voeding gedaan :$. Ze was trouwens pas rond half 10 gaan slapen maar toch heeft ze 9 uur geslapen. Weet dat het eigenlijk niet goed is zolang zonder voeding maar ja als je kindje doorblijft slapen ongeacht wat je doet (of uithaalt hahaha net zo'n lappepop):D.

@slapen/wakker zijn: mijn oudste dochter was een echte huilbaby en sliep amper, alleen 's nachts 6/7 uur achter elkaar en overdag half uurtjes dus aan de tijd die ze geven dat babies slapen kwam ze lang niet aan :(. Zullen dus wel gemiddelden zijn die ze geven....

Esmée slaapt overdag wisselend tussen de 1 en 2.5 uur tussen de flessen door. 's avonds tussen 5 en 8 huil uurtjes en slaapt ze dus niet tussen de voeding door. maar die komt wel in de buurt van de aantal uren slaap.

8. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    goh kun je gewoon nu al zien dat die ukkies allemaal Uniek zijn!
    Andere eetgewoontes, poepgewoontes, slaapritmes, huilgewoontes, troostgewoontes etc...

@sunnyday, kan me voorstellen dat je daar geschrokken van bent vanmorgen! Ik zet altijd nog de wekker, maar niet dat het nodig is eigenlijk. De laatste 2 dagen zat er rond de 6 uur tussen. Misschien komt het wel doordat ze overdag zo uitmuntend slaapt! 3 tot 3,5 of 4 uurtjes achter elkaar!

@sassie, hopelijk zakt de koorts snel van Tycho!!

9. Que

Que Niet meer actief

@ Sunnyday
    Zolang slapen zou ik even met het CB overleggen. Sven mag niet langer dan 10 uur slapen. Ze zeggen dat als ze te lang slapen dat hun bloedsuikerspiegel te ver daalt. Het lijkt mij niet goed dat die van jouw nu al zoveel slaapt!!!

Hier was Sven vanavond (gisteravond) erg aan het huilen. Hij was erg moe, heeft overdag niet tot bijna niet geslapen, was maar 3 uurtjes totaal. Kwart voor 9 de laatste fles gegeven en hoop dat hij voorlopig even slaapt. Hoor hem nu wel iedere keer mekeren.

Ik zelf kan niet slapen door de warmte en de pijn. Heb even paracetamol ingenomen en ga zo weer naar bed toe.

Nou meiden, tot morgen!

10. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Hallo meiden.

Jeetje wat schrijven jullie veel!!
    Fijn dat alles over het algemeen goed gaat en wat doen jullie kleintjes het al goed zeg! Fedde is een van de oudsten maar die is nog lang niet zo ver als die van jullie. Overdag drinkt hij nog steeds om de 3 uren en 's nachts komt hij nog een keer.
    Gister negen uur de laatste voeding, vannacht 3.00 uur, toen 6.00 uur, 8.30 uur en nu ligt hij net weer te slapen na 10 minuten gebruld te hebben. Het is nog steeds zoeken hoe we de nacht in moeten delen. Als ik rond elf uur de laatse voeding geef komt hij ook rond vijf uur en ik vind het ook wel erg prettig dat hij nu rond half 10 in bed ligt, kan ik zelf ook weer eens op tijd naar bed.
    Fedde is nu 5 kilo, vandaag ook maar weer eens begonnen met de strijd tegen de kilo's. Was na mijn bevalling lichter als voor de zwangerschap maar in de afgelopen drie maanden zo mijn boekje te buiten gegaan (en veel honger door bv) dat ik gewoon 6 kilo ben aangekomen :)

Ben ik nou de enige die borstvoeding geeft? Ik hoor alleen maar van alles over flesvoeding?
    Vanavond nagym van de zwangerschapcursus, zin in!
    Heerlijk weer op zoek naar een beetje ritme!

11. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Nou vanacht er gewoon weer uitgeweest. ze heeft om half 10, half 3 en half 8 haar voeding gehad. Dus om de 5 uur.

@Butterfly: oehh dat is dan weer jammer dat je bent aangekomen. Hier nog 2 kilo eraf voor mijn oude gewicht en wil het liefst totaal nog 6 kilo eraf maar dat is puur dat ik dat wat mooier vind dan dat het echt moet ;)

Ja hier fv. Bij mijn oudste dochter kwam ze niet van bv aan en ik moest met een tepelhoedje geven omdat ze niet kon aanhappen. veel drama gehad, kind alleen maar honger en niet aankomen dus nu gelijk fv en ben blij dat ik dit gedaan heb, geen gestress meer of ze wel genoeg heeft of goed aankomt....

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Goedemorgen :D

Ik dacht ff snel kijken voordat ik mn gesprek heb met mn nieuwe baas
    Tycho had geen verhoging meer vanmorgen pff gelukkig !! Hij werd alleen om 6uur wakke ripv 7uur. Dus vandaag zijn we een uurtje eerder dan normaal hihih. Mamma moet even wennen want het ging al 3 weken elke dag alles op hetzelfde tijdstip hahah

Hier ook FV. Ik heb geprobeerd borstvoeding te geven maar door die zware bevalling en doordat ik me dus zo moe en gammel voelde, lukte het niet goed en raakte ik erg in de stress of ie wel of niet genoeg had gehad. (komt ook door die ene nacht). Heb toen geprobeerd af te kolven, maar dat kostte me helemaal veel energie: eerst 2x10 min afkolven en daarna Tycho 20min aan de fles. Was ik dus 3kwartier bezig en dan moest het 3uur later weer. Dus toen overgestapt. Heb me er wel schuldig over gevoeld moet ik zeggen. Gewoon omdat ik in mijn zwangerschap al zei dat ik graag BV wilde geven en ik ervan overtuigd was om te blijven proberen als het niet lukte.

Butterfly, lang niet gezien hier :D Hoe is het met jou? Wanneer is Fedde nou ook weer geboren?

Nou ik ga mn spullen verzamelen. Schoonmamma komt op Tycho passen. Die zal ook zo wel komen. Wel gek eigenlijk dat ik alles al rond had en nu ineens weer opnieuw moet "vechten" voor die uren en dagen. xxx

13. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Goede middag dames :)

@Sunnyday: Das dan wel weer een verschil met de dag ervoor he?! Maar goed meis, lang zal het niet meer duren tot je meisje ook een vast ritme aanneemt. Hier ook dan weer een week wel een vast ritme.. en dan weer een paar dagen niet. Komt vanzelf wel een x goed ;)

@Sassie: Succes meis.. hoop dat je nieuwe baas niet moeilijk gaat doen!

@Butterfly: wilde ook al vragen wanneer Fedde ook alweer geboren is? :)

Hier ons meisje alweer 2 nachten wakker om 5 uur, dan de speen geven en weer slapen, dan maak ik haar wakker om half 7, dan doe ik 2x overdag een kwartiertje eerder de fles dus dan ik de laaste fles kan geven om 22:00 uur. Vind ik laat zat ;)

Hier vrijdag de Mirena laten plaatsen, was alweer snel ongi geworden dus ik dacht ik maak gelijk een afspraak :)
    Donderdag een echo om te kijken of ie helemaal goed zit.
    Ik hoop het dan heb ik als alles goed zit en lekker voelt, 5 jaar nergens omkijken naar :)

14. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ sassie, hopelijk houden ze rekening mee dat je net een kleine uk hebt en je lekker de uren krijgt die je wilt!

@butterfly, hier ook fv. Ons meisje hapte niet goed aan na de bevalling>daarom vingerfeeden> daarom kolven om borstvoeding op gang te helpen>tepelhoedjes en dan met spuitje via het hoedje, kleine aanleggen ( waarom zijn we geboren met maar 2 handen... hihi ik kwam echt tekort)>toen einde van de kraamweek overgegaan op de fles. Enorme opluchting was dat!
    Jij geef dus borstvoeding, hoe is het opstarten gegaan bij jou?

@allen, hier vliegen de uurtjes weer voorbij. Vannacht zat er 6 uur tussen de voedingen en verder gewoon weer 4 uurtjes. ze ligt net weer in bed en ik heb het kastje een 2e laag verf gegeven. Straks de plankjes nog en dan is het klaar en kan het weer op de muur, ik ben zo benieuwd hoe het staat!

15. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hey Sunshine,
    je bent wel lekker bezig met dat verven he? Hihi wel gaaf hoor, kun je tenminste zeggen dat je dingen zelf hebt gedaan. Hier gewoon alles kant en klaar uit de winkel laten komen. En met de gratis in-elkaar-zet-service van Babydump waren we erg blij. Waarom moeilijk doen als zij het in een paar uurtjes gedaan krijgen hahah.

@ work:
    Zo gesprek gehad met de nieuwe baas ( nouja een afgevaardigde daarvan dan) Maar het komt erop neer dat ik wel 28uur kan krijgen, maar dan moet ik er een halve dag bij gaan werken omdat zij maar 8uur per dag werken. Dus die constructie met 3 lange dagen van 10 uur en die week daarna 2 lange en een halve dag, dat gaat helaas niet (dat kon wel als het niet overgenomen was) :S:S Baal er enorm van!! Ook omdat alles geregeld was en nu moet ik mn schoonmoder vragen om een halve dag extra op te passen. Dat doet ze met liefde en plezier daar niet van, maar zij heeft ook haar eigen leven toch? Maarja, het kan niet anders. Heb t net gelijk voorgesteld en ze doet het graag, gelukkig maar hahah. Maar ik denk dat er nog heel veel problemen gaan ontstaan met anderen die ook kinderen hebben en die dus allemaal kortere dagen moeten gaan werken....

Hier nog steeds niet ongesteld :S Ga het deze week nog even afwachten (voel wel ongesteldheidspijn namelijk) en anders ga ik wel weer langs de HA. Die gyn in het ziekenhuis zei toen (27juli) dat het nog wel 4 weken kon gaan duren. Dus dan zou het nu zo'n beetje moeten komen.

Ik ga gauw de aardappels schillen enz. Tycho krijgt hier om 18uur de fles... heel onhandig aangezien mn vriend om half 7 thuis komt, eten we dus weer laat. Voorheen kreeg Tycho de fles om 19uur, dat was makkelijker in te passen. Ruimde Ralf af en deed ik de fles. Nu eerst de fles geven en daarna koken en alles.

xxxx

16. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    @sassie: mijn zusje is toevallig ook vorige week ongi geworden en haar dochtertje is al 15 weken vandaag.. Ik geloof dat er 16 weken voor staan? Dus het zegt nog niks dat je nog niet ongi bent ;)

17. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sassie, hahah zo zijn wij ook hoor. Als het kan laten we alles gewoon doen. Maar het kastje boven de commode die officieel bij de kinderkamer hoorde vonden we handig dus hebben we een andere gekocht van blank hout. En die wilde ik schilderen in een kleur, afhankelijk of het een jongetje of meisje zou worden. Dus bij deze wordt hij fuchsia roze. En om daar iemand voor te laten komen vond ik wat te ver gaan hihi. En dat is niet te groot en vind ik dan nog wel leuk om te doen:)

@manny, Pff staat daar echt 4 maanden voor? En als je het dan nog niet bent geworden dan moet je aan de bel trekken bij de huisarts...? Ik zit er ook op te wachten, kan mij niet snel genoeg eigenlijk. Dan weet ik dat het allemaal weer werkt en kan ik de implanon laten plaatsen.

Fijne avond meiden!

18. Que

Que Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Zo hier heeft kleine man om 20.30 de fles gehad en werd vanmorgen om kwart over 6 pas wakker!!! HEERLIJK!!!!!!

Nou ik ga snel de auto naar buiten rijden, spullen pakken, sassie en Tycho ophalen en dan lekker naar de Makro.

Sas tot straks!!

Dames, fijne dag allemaal!!!

19. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    aaahh naar de Makro, altijd leuk, lekker inslaan? Shopse!

Hier ook een super nacht gehad!! Dame had haar laatste fles om 22:45 en werd 8 uur later om 6:45 wakker!

Vandaag ga ik van alles en nog wat doen, schoonmaken, was, puzzel,verfen, consultatiebureau, baderen met Norah.

Hopelijk blijft het dit weer vandaag want het ziet er heerlijk uit!!

20. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Goede avond meiden :)

Makro, vind ik ook altijd errrrug leuk om heen te gaan.

@Sunshine: lekker he! 8 uur ertussen.

Hier ons dametje om 22:00 de laatste fles gehad en vanmorgen 6 uur wakker.
    Lekker hoor!!

Ik doe haar ook niet meer voor de laatste fles in bad, ze gaat nu gewoon rond 7 uur en dan tot de laatste fles slapen dan de fles en daarna weer lekker gelijk haar bedje in. (ben net lekker met m'n 2 kanjers in bad geweest)
    Komt alleen maar goed uit voor wanneer 7 uur haar laatste fles wordt :)

Fijne avond meiden :D

Deel Deze Pagina