@ Sassie: jeetje Sassie, wat heb jij al een hoop meegemaakt in de paar weken! Hopelijk is nu alles achter de rug en kun je gaan herstellen! Het heeft je niet meegezeten zeg! @sunnyday: het was inderdaad een eerste bevalling voor mij. Raakt iedereen beetje bij beetje gewend aan de nieuwe samenstelling van het gezin? Hoe reageren de oudere broers/zussen op het nieuwe gezinslid? Ik ben steeds een beetje nerveuzig. Deze week is de eerste week dat ik alles helemaal alleen moet doen. Mijn vriend maakt lange dagen voor het werk en ook hij zal een nieuwe draai moeten vinden in de verhouding werk&prive. Best spannend hoe het allemaal zal gaan. X
Hey Meiden, vandaag een drama hier! Tycho heeft nog maar 1 poepluier gehad vandaag, drinkt zn flessen niet leeg. Had ie net een fles waar ie 25minuten over deed, en houdt nog steeds 70cc over..... Hij is al de hele ochtend wakker, aan het huilen, bij mij aan het liggen, aan het persen, aan het huilen en ga zo maar door.... zo zielig!! Heb hem net op zn bedje gelegd en hem laten huilen... weet het ook ff niet meer! Gelukkig is hij nu wel stil, weet niet of hij slaapt, durf niet te kijken, want straks wordt ie weer wakker en krijgt ie weer pijn. En dan bel je op naar het CB via een nummer wat bij hun op de website staat en dan wordt doodleuk verteld dat je dat nummer niet mag gebruiken omdat het geheim is enz enz..... Kreeg gelukkig nog wel een paar tips, maar ging niet van harte en moest maar wachten tot het telefonische spreekuur van 13uur.... Voel me toevallig vandaag zelf ook niet goed, moe en hoofdpijn, dus dat huilen van Tycho raakt me extra vandaag.... dus huil ik met Tycho mee.... Dus een k*tbui vandaag en zie het dus gewoon ff niet meer zitten. Sorry moest er ff uit! Denk dat het verlate kraamtranen zijn hahah, heb nog geen energie gehad om die te laten gaan na de bevalling. xx sas
he Sassie, Wat klote (excusez moi) dat je z'on K.. dag hebt!! En de hormonen zijn natuurlijk ook nog niet uit je lijf, gebroken nachten etc.. dat telt allemaal mee in de mate waarin jij het huilen van Tycho trekt. Ik heb vandaag (tot zover dan) een hele goede dag. Maar heb ook dagen dat Norah niet stopt met huilen vanwege de krampen. Je hoort dat echt opbouwen tot een piek bij haar tot het moment dat ik denk 'ze blijft er straks in hangen', 'we moeten naar het ziekenhuis'. Dan wordt ik zelf ook wat paniekerig en kan ook net zo hard mee gaan zitten huilen. Onze meid poept denk ik 1x per 1,5 dag ongeveer. Maar dan blijven we ook aan het vershonen, denk je dat ze klaar is, kakt madam weer de hele broek vol! Ze spaart het op denk ik.... En vrijwel elke verschoningsbeurt huilt ze heel zielig en eindigt ze woedend... We weten niet waarom? Ze doet het bij ons beide. Misschien heeft ze gewoon een hekel aan verschonen. Maar na zón beurt staat het zweet me op de rug, maar wat wil je met 28 graden op haar kamertje.. Nou meid, zet hem op, hou je taai of huil alles er maar uit. Dat lucht ook heerlijk op hoor! Is goed voor je! En hopelijk poept Tycho straks lekker zijn broek vol!! Het arme manneke! X
Hey meiden! @sassie: ahhh zielig he? krijgt Tycho fv of bv? Als ze fv krijgen hebben ze meer last van krampjes zei mijn kraamverzorgster (ga je gelijk schuldig voelen omdat we zelf fv geven ) en dat ze met fv niet persé elke dag poepen er kan zelfs een dagje tussen zitten....... Maar goed blijft zielig voor de kleintjes. Wij doen hier een massage over dr buikje (darmpjes) heel simpel rondjes rond de navel draaien met je hand met de klok mee. Dit stimuleert de darmpjes. Daarnaast zijn wij overgestapt op nutrilon omneo speciaal voor de darmpjes. En dit werkt bij ons nu super en ze poept iig 1x per dag nu. o...ja infacol helpt ook om de lucht uit de darmpjes te krijgen dus die krijgt ze ook voor elke voeding. Vooral 's avonds en 's nachts had ze super veel last, dus hebben we haar badjes naar 's avonds verschoven na haar laatste avondfles zodat ze lekker moe en ontspannen is. @sunshine: spannend zo'n eerste weekje alleen!! Ben blij dat mijn mannetje deze week nog vrij is en dan moet ik er volgende week aan geloven. Moet zeggen dat ik er toch een beetje tegen op zie hoor zo met met 2 kindjes, hoe ga ik dit allemaal doen???? Zal wel goed komen
@Sas: Lekker huilen wanneer je voelt dat je moet huilen. Tis allemaal niet die roze wolk.. wat iedereen zegt he ?! Tenminste hier niet hoor, en vind het soms best wel lullig dat er wordt gezegd van wel. Ook hier ging manlief binnen een week weer aan het werk, terwijl hij bij de eerste 3 weken vrij was geweest. Daar heb ik het heel moeilijk mee gehad en was sochtends ook erg nerveus omdat ik alles alleen moet doen (manlief werkt snachts). Goed nu 12 dagen na de bevalling, voel ik me moe, maar wel goed. Ik bekijk alles per dag en ga me niet meer druk maken over hoe het morgen zal gaan. Aan onze kindjes ligt het niet. Zoonlief slaapt van 19:30 tot 08:30. Dochtertjelief krijgt 6 flessen van 120 cc +4 sch. laat hier 4 uur tussen en snachts zelfs wat langer. Ik ben heel tevreden, maar moet zeggen dat ik het de eerste dagen ook erg moeilijk had. Het komt allemaal goed dames!! Onthou dat.. het gaat allemaal zo snel...
Hey meiden, Ik kom me maar even melden. Zal proberen in het kort (zeer lang) vertellen wat er gaande is. Vorige week dinsdag moesten we op controle komen. Blijkt dat zijn ademhaling is verslechterd. Er werd direct een longfoto gemaakt. Daaruit konden ze niets halen, dus werd ik weer op pad gestuurd om een echo van zijn buikje te maken, waarin ze gingen kijken naar zijn nieren en zijn mild. Daarna moest ik gelijk door om een hartfilmpje te maken. De uitslag kreeg ik de vrijdag daarop telefonisch te horen. Dus een aantal dagen in spanning afwachten. Wat een drama. Ik kreeg te horen dat zijn hartje iets is vergroot maar niet om je zorgen over te maken zei ze. Pff..... geen zorgen maken, nee jullie doen niet voor niets al die onderzoeken. Ook moest ik een afspraak met spoed maken voor na haar vakantie (van de arts dus). Oke spoed afspraak maar geen zorgen maken . Ze gaan dan verdere onderzoeken doen om te kijken wat er is. Maandag Ct scan voor mezelf laten maken. Sven bij mijn moeder gebracht. Nou dat weekend stond ik bij het hap met de kleine man. Had al dagen niet gepoept en had onwijze pijn. Geprobeerd met olijfolie door zijn flessen. Niets...... Termometer met zeep niets. Ik gebelt naar het hap. ja dan moet je zijn flessen gaan verdunnen. Ik nou dat doe ik al standaard en het probleem wordt daar nu niet mee opgelost of wel. Nou dan ga ik wel even vragen of u langs kan komen. Dus ik daar bovenop. Wat vragen of ik langs mag komen. Ik die kleine moet geholpen worden en als jullie dat niet doen dan ga ik naar de spoedeisende hulp en zal ik daar even haarfijn uitleggen dat ik bij julie niet terecht kan. Ja mevrouw maar hij is nog zo jong....... JA DUS????? Ow wat was ik kwaad. Kunt u binnen een kwartier hier zijn. Nee dat kan niet zei ik. Ik woon in Bwijk en jullie zitten in Gouda. Dat is een half uur rijden, wat denkt u zelf. Nou komt u dan maar rustig deze kant op en dan proberen we u er tussen te zetten. Wat nou proberen. Jullie moeten hem helpen. Gelukkig kreeg ik 2 clysma's en lactulose. Over de lactulose had hij gezegt die geef je tegelijk met de clysma. Oke zo gezegd zo gedaan. 3 poep luiers had hij die zondag. Wij blij. Sven weer een beetje opgeknapt. Dinsdag naar de huisarts. Hij blijft maar spugen en heeft pijn na zijn fles........ Reflux geconstateerd, dus medicijnen daarvoor gekregen en over gestapt op de omeo voeding. Woensdag Sven heeft nog steeds niet gepoept dus de 2e clysma er in. Gelukkig 2 poepluiers. Sven ietsje opgeknapt. Vrijdag huisarts Sven heeft weer veel pijn. Kan weer niet poepen. Nee krijg ik te horen dat ik met de lactulose door had moeten gaan pffff dat is mij niet verteld. Oke weer 2 clysma's mee gekregen. Vrijdag 1 poepluier. T ging nog niet veel beter. Inmiddels zit ik er compleet door heen!! Zaterdag ik mijn moeder gebelt wil even weg. Wil mijn tattoo gaan halen. Breng hem maar dan kan je even wat voor je zelf doen zei ze. Sven 1 poepluier maar het drinken gaat steeds slechter........ Zondag kraamfeest. Sven niet gepoept....... Ruzie met schoonmoeder. Ze had hem vast maar zijn hoofdje lag bijna naast zijn romp........ En lag pal in de zon. Ik zeg ik breng hem naar binnen hij ligt in de zon. Nee zegt ze ...... hij slaapt nu net en je moet hem laten liggen. Ik nee hij gaat NU naar binnen hij ligt in de zon. Nou zegt ze maar hij slaapt net. Ik nou dat kan me niet schelen hij gaat naar binnen klaar!!!!! Drinken wordt nog steeds niet beter. Laat veel staan 70cc per fles ongeveer wat hij laat staan. Maandag (vandaag) ik moet zelf naar het ziekenhuis voor de uitslag van de ct-scan..... Ja hoor moet worden geopereerd. T is niet goed. Ik heb 2 buisjes uit iedere nier naar mijn blaas. Normaal is dit er maar 1. 1 van die buisjes is verdikt en zit aan het uiteinde een uitstulping. Ook is mijn rechter nier er niet heel goed aan toe. Ze willen de operatie nu nog niet doen omdat ik nog maar 2 maanden geleden ben bevallen. De ingreep is erg heftig. Zoveel een operatie aan mijn blaas als aan mijn nier.......... Ik moet 27 oktober terug komen. Ook moest er gelijk bloed worden geprikt om mijn nier functies te controleren. Waarschijnlijk ga ik erg ziek (slecht voelen) van wat er in mijn lichaam aan de hand is. Als dat zo is dan gaan ze direct ingrijpen. Moet mijn tempratuur in de gaten blijven houden en als ik een blaasontsteking heb moet ik direct contact opnemen met het ziekenhuis...... nou lekker dacht ik. Ik kon wel janken, maar hou me groot voor de kleine man. Hij heeft me hard nodig!! Ook vandaag op het cb geweest. Sven heeft zijn eerste vaccinatie's gehad. Arm kind krijsen krijsen. Zo zielig!! gelukkig is hij 500 gr in 2 weken aangekomen, dus het is niet erg als hij niet veel drinkt. Wel 30 cc water blijven geven zodat hij toch genoeg vocht binnen krijgt. Nou als het goed is was dat het wel zo'n beetje....... Ik ben zelf dus erg aan het einde van mijn latijn!! Sorry maar volgens mij is het niet echt kort gebleven.....
@que: jeetje meis!! wat een gedoe zeg!! natuurlijk maak je je zorgen en indd waarom anders al die onderzoeken? Ahh zo zielig dat Sven niet kan poepen We hebben hier daar ook last van maar gelukkig niet zo erg als ik het lees als Sven. Wij kunnen gelukkig met wat truckjes de darmpjes op gang houden, maar wat lees ik dit de laatste tijd vaak zeg! Wel goed dat hij aankomt ondanks het slechte drinken! Pff kan me goed voorstellen dat je er doorheen zit hoor en praat maar lekker van je af en kan je het een beetje kwijt En ook balen van jezelf meid. Heb je er veel last van? Heb je een mooie tattoo kunnen halen?
Ik heb gelukkig alleen steken. Als het erger wordt dan krijg ik koorts en zal ik me heel ziek gaan voelen. Dan gaan ze actie ondernemen. Ik hoop dat dat nog heel lang gaat duren, want ik wil genieten van mijn kleine ventje en begin september gaan we een weekje op vakantie........ . Kleine man heeft vanmorgen zijn eerste vacinatie gehad. Heb hem om 6 uur paracetamol gegeven hij bleef huilen en schreeuwen. Hij had zo'n pijn. Nu slaapt hij heerlijk op de bank, al had hij wel om 19.00 uur zijn fles moeten hebben, maar durf hem niet wakker te maken. Ben bang dat hij dan weer pijn heeft. Hij is zoveel aangekomen, dat hij een flesje minder wel kan missen. Als hij wakker wordt krijgt hij gelijk eten. Ik ga even kijken waar ik de foto heb van mijn tattoo en dan zet ik hem hier even neer.
Que, wat ontieglijk klote zeg! En dan zit ik maar te klagen over Tycho dat ie vandaag een baaldag heeft! Ik kan me heel goed voorstellen dat je er HELEMAAL doorheen zit! Wat zul jij je machteloos voelen tegenover je mannetje en dan ook dat hele gedoe met jezelf ook nog eens! @Manny: mag ik vragen hoeveel je dochtertje weegt? Tycho krijgt 7 flessen, drinkt om de 3uur en dan ook 120ml+4 scheppen... Tycho zal nu iets van 5kilo wegen, misschien iets meer. Misschien krijgt ie kramp omdat ie teveel flessen krijgt? Hij heeft vanmiddag geslapen van half 2 tot 5, heerlijk, zelf een uurtje geslapen. Maar daarna is ie niet meer stil geweest... geen idee waarom niet!! Verder beetje meningsverschil over het in slaap laten vallen met mn vriend. Die vindt dat ik m teveel in slaap wieg en dat ie daarom niet zelf in slaap kan vallen.... maar moet ik dan elke keer dat mannetje uren laten brullen??? Als ik m niet in slaap wieg/sus, slaapt ie dus niet! Hoe doen jullei dat? Hij is na steeds meer flessen wakker... maar niet in slaap te krijgen als ik m niet wieg.... Cb adviseerde om wat vaker een kleine hoeveelheid flesje te geven, olijfolie in de fles te doen, pauzes tussendoor te doen, fietsen met zn beentjes, infacol, over zn buik met de klok mee. Dus ben benieuwd. Maar hij is nog steeds behoorlijk van slag, is weer vanaf 18uur ana het huilen. Alleen bij ons ie stil. Wat moet ik doen? Hem laten huilen tot ie in slaap valt of m bij me nemen? Radeloos word ik ervan! xx sas
@que: ow vervelend meid!! hoop dat het verder niet doorzet en dat je nog lekker op vakantie kan gaan! Mooie tattoo zeg!! En op een mooie plaats! Ahh inentingen, zielig he die prikjes @sassie: tot 6 weken kan je je kindje niet verwennen. Ja mannen denken altijd heel simpel hierover. Mijn dochter is nu 8 dagen oud en mijn man begint daar nu ook over. Gewoon laten huilen hoor ....pfff dat ga ik echt niet doen hoor! Heeft hij niet gewoon zijn huiluurtjes nu? bij ons is dat meestal rond etenstijd t/m net nog. Heb je geen draagdoek/zak waar je Tycho in kan doen? zo heb je wel je handen vrij en is hij toch lekker dicht bij mamma misschien helpt dat?
Wauw je dochter gaat echt lekker met de voeding! Hier drinkt ze echt om de 3 uur, maar komt na 2.5 uur dat ze al honger heeft 's nachts laat ze soms wel eens 1x 4 uur ertussen zitten en daarna gewoon weer 3 uur..... Ze krijgt nu 7x90cc en we bouwen elke dag 10 cc er bij op. Do komt het cb hier en dan bespreken we hoeveel ze dan mag hebben
Hij heeft ook wel huiluurtjes, maar nu is het al de HELE dag. Heb m net geprobeerd bij me te nemen, toen sliep ie, maar als ik m dan in zn bed leg, dan wordt ie weer wakker... Vind het zo zielig voor m. Ik heb al een beetje zitten kijken op internet en zag ook wat dingen over draagdoeken en inbakeren. Denk dat ik eens een afspraak met het CB ga maken en advies vraag daarover. Maar missch is het gewoon ff 1dag.... en is het morgen weer over? Hij huilt nu al zolang, hij komt nu echt niet meer zelf in slaap. Vind het patroon zoeken van eten, verschonen, spelen, slapen ook zo lastig... daar is ie vast van in de war nu.... Het maakt mij ongelooflijk onzeker of dat ik het wel of niet goed doe... bah wat een dag... raak er zelf ook steeds meer van slag van! xx sas
Probeer anders even met de wagen te gaan wandelen. Dit helpt hier. Zijn ze in diepe slaap en dan of in de wagen laten liggen of zo in bed. Hier heeft Sven inmiddels 38.1 graden. Heb het Hap gebelt. Moet om 23.00 uur terug bellen met de tempratuur en zijn gedrag. Gelukkig ligt hij nu te slapen op de bank wel eens waar maar toch. En o ja op zijn buikie. Ik heb hem om 6 uur paracetamol gegeven en om 6 uur morgen ochtend zou hij pas de volgende mogen hebben pfff...... Ik hoop dat zijn temp straks gezakt is of hetzelfde maar niet hoger. Ze adviseerde mij om hem in alleen een romper in zijn bed te leggen. Hij slaapt in een slaapzak dus heeft hij alleen een luier om en in zijn zak. Ook ben ik door alle stress gaan roken. Mijn vriend weet het alleen niet. Want dan breekt de hel los als hij het weet. Ik weet dat het slecht is maar ben er wel wat rustiger door. Ik stort anders echt in elkaar!! Vinden jullie het slecht dat ik dit doe??
@sassie: is normaal hoor dat je er onzeker van wordt! en misschien is het wel alleen vandaag. en indd in een wandelwagen leggen en dan rijden ? en anders lekker bij je nemen hoor als dat beter aanvoelt. gewoon je gevoel volgen.... Dit is mijn 2e kindje maar moet haar ook leren kennen. zij wil vandaag ook alleen maar bij mamma. ik denk dat het een fase (dag) is. tenminste dat hoop ik. ik ga vd week kijken voor een draagdoek zodat ze bij me kan zijn en ik toch mijn handen vrij heb. @ que: je doet het helemaal niet slecht hoor! snap dat alle stress nu echt te veel wordt je bent gewoon super bezorgd en dat is heel logisch!!!!! heeel veel beterschap met Sven en hopelijk zakt zijn temp straks en anders gewoon bellen hoor!! ga nu ff een badje proberen en hopelijk slaapt de kleine dame zo in dr eigen bedje ipv bij mij
Hey Que, Sven koorts? Jeetje wat vervelend! Ook dat nog eens. Hoop dat het inmiddels gezakt is! Logisch dat je het ff niet meer ziet zitten en hier gisteren ook trek in een sigaret hoor! Heb het niet gedaan, maar je bent dus niet de enige! Nou Tycho had gisteren gewoon ff een regeldaggie! Hij heeft de hele nacht bij mij geslapen tussen het voedingskussen in en mama op de uiterste rand van het bed, doodsbang over hem heen te rollen... ( lees van 23 tot 6uur ! Heerlijk, zo kon mamma ook ff bij slapen! En vandaag is alles weer normaal. Slaapt lekker, drinkt zn flessen, wil tussendoor niet bij drinken. Zelfs toen ik de fles een half uur vroeger deed ivm gyn afspraak, hoorde je m niet. Hij heeft niet eens gemerkt dat ie in de MC gedaan is en naar het ziekenhuis gereden is en weer terug hahaha. Ik ga ook kijken voor een draagdoek, dat als ie zo'n dag heeft, dat ik toch dingen kan doen maar hem toch ook bij me kan nemen. Afspraak bij de gyn was niks. Hebben het over de bevalling gehad en over die placentaresten. Heb netjes gezegd dat ik het niet zo leuk vond dat er bij de bevalling al gezegd werd: de placenta is rafelig, maar toch compleet en vervolgens 4weken later dat ik in het zhuis terecht kom voor het verwijderen van placentaresten... En ze zei nog dat ik niet in bad mocht en niet mocht zwemmen en dat als we seks zouden hebben dat dat met een condoom moest omdat de pil nog niet veilig was de eerste strip. Ow en ik heb foliumzuur tabletten mee gekregen voor een betere opname van het ijzer uit mn uizertabletten. Was met 20minuten ofsow weer buiten. Mmm kleine mannetje begint nu weer te huilen, zal eens kijken wat ie heeft. Ondertussen kook ik mn eten hahaha. Fijne avond meiden!!! xxx sas
Heerlijk dat je weer een goed dagje hebt gehad Sassie!! Zo gaat dat hier ook meestal, na een slechte dag komt meestal gewoon weer een goede dag. Gelukkig maar! Que, koorts alweer gezakt? Hoe kwam je erachter dat hij koorts had? Of temperatuur jij nog met regelmaat? Ff een sigaretje kan toch ook geen kwaad? Daar zou ik me niet echt druk over maken hoor. Als je wat beter in je vel zit kun je altijd nog stoppen. Zeg een vraagje voor allen. De kraamzorg had wat tips gegeven voor oefeningen die ik kon doen om o.a. baarmoederverzakking en urineverlies in de toekomst te voorkomen. Maar hoelang zou je door moeten gaan met die oefeningen....?
@sassie Meid ik ben trots op je!! En hoe vond hij het thuis in de wipper? Ik hoop dat je een heerlijk rustig nachtje tegemoet gaat!! En o ja ga nou over op om de 4 uur bepaal zelf je eind tijd en begin tijd. Zo went hij helemaal nog meer aan zijn ritme!! En kan jij tussendoor zelf iets meer ademhalen.