HEy Que, vind die foto's echt helemaal leuk! VOoral die met Sven zn voetjes! Ik ben gek op baby voetjes hahaha! Dag 2 van het inbakeren was dagje met een dip... hij heeft het volgehouden om 2uur lang tre huilen en ik maar elke 10minuten naar boven om hem te troosten hahaha. Nou ja, zo gaan die kilo's wel snel eraf, das wel weer een leuke bijkomstigheid! Het gekke is: als hij eenmaal slaapt is ie in COMA! Ze gingen gisteren een rolluik ophangen met een electrische motor, dus moesten ze vanaf buiten naar binnen boren. Tycho lag er dus gewoon HEERLIJK doorheen te maffen! Hij gaf zelfs geen kick! Later gingen ze die bak ophangen, dus zaten die gasten flink in de buitenmuur te boren en zelfs daar werd ie niet wakker van! Ik heb me echt in moeten houden om hem niet op te pakken en te knuffelen.... jeetje dat valt niet mee hoor! Maar had ergens gelezen dat dag 2 en 3 dagen met een dip kunnen zijn, dus daar hoop ik dan maar op. Ben benieuwd wat vandaag brengt. Hij ligt er nu een uur in... Hij was ff een kwartier stil en toen begon ie weer te huilen. Vermoed dat ie wakker geworden is door iets. Zo maar weer eens naar boven om hem te troosten. Had trouwens het CB gebeld om een afspraak te maken voor dat inbakerverhaal. Officieel moet je eerst met hun overleggen of het mag en kan en hoe het moet enz enz.... Wat denken jullie: ik kan 6 SEPTEMBER terecht! Zeg nou dan is het niet meer nodig, dan kan ie onderhand zichzelf naar bed doen.... Wilde juist een afspraak maken om op het inloop spreekuur niet te lang die vrouw bezig te houden, maarja, bij deze hebben ze dan pech. Moeten ze maar zorgen dat ze meer tijd hebben voor afspraken of meer mensen in dienst nemen om afspraken te kunnen draaien. Verder heeft Tycho heerlijk doorgeslapen vannacht. Van half 1 tot half 7... mamma blij. Die sliep van half 2 tot kwart over 6, maar goed, het begin is er Ik ga nu maar ff stofzuigen ofsow... naar dat gehuil luisteren elke keer word ik helemaal week van hahaha. Merk wel dat het gehuil verandert, het is minder hysterisch en overstuur... dus in dat opzicht geeft het al meer rust... nu nog ff wat sneller inslapen! Fijn weekend ladies xxx sas
Hey Sas Goed door blijven zetten!! Hier ligt Sven net in bed. Op zijn buik . Heb van een vriendin een babyfoon met camera tijdelijk te leen. Kijken of hij dan ook wat makkelijker in slaap valt. Hij is er nu nog niet blij mee, omdat hij rond dit tijdstip nooit in bed ligt. Ik wil alleen dat hij wat meer gaat slapen. Ik hoop dat het gaat lukken. Nou ik ga even eten. Laat ik maar beginnen met een ontbijtje, want die heb ik nog steeds niet op . Nog 3 kilo te gaan dan zit ik op mijn oude gewicht en dan nog 5 extra eraf dat ben ik helemaal happy!! Fijn weekend meiden!
Super mooie foto's Que @Sassie: Ja belachelijk he dat het allemaal zo lang moet duren bij het cb... Maar als je nu al verandering in het huilen gaat horen, gaat het echt wel de goede kant op hoor Hier alles z'n gangetje.. alleen het gekke is dat wanneer ik haar voor haar laatste avond fles in het badje doe, ze minder lang doorslaapt snachts, als wanneer ik dit niet doe. Als ze hier onrustig is met haar armpjes en beentjes komt ze ook niet in slaap. Ons zoontje hebben we toen ook strak ingepakt en dan was het probleem over en sliep hij zo. Haar liggen we op der buik neer en dan slaapt ze ook. Alleen overdag want snachts gaat ze gewoon op haar zij of rug, maar dan heeft ze er gelukkig ook geen last van, want dan ligt ze strak onder haar dekentje. Hier 6 kilo minder als voor de zwangerschap hoop dat het zo blijft
Nou weet het niet meer... helpt het niet of moet ik doorzetten? Laten huilen? Bij me nemen? Zal ff vertellen hoe het tot nu toe gaat... 6:30 vanmorgen de fles: valt in slaap, in zn bed gelegd, niks aan de hand. 9:30 wakker gemaakt voor zn fles. 10:15 hij gaat geeuwen, dus naar bed. Hij heeft gehuild tot 12:15, toen viel ie in slaap. Maarja, wel weer tijd voor de fles bijna. 12:45 hij werd wakker, fles gegeven, door de moeheid heeft ie er bijna een half uur over gedaan. Maar toen ik m in zn bed wilde leggen was ie toch weer wakker. Dus heb ik m bij me genomen tot ie begin te geeuwen, dus weer in bed. En nu is het alweer de hele tijd janken geblazen.... Is dat een dip of werkt het toch niet? Zo'n kindje moet toch meer slapen dan 20minuutjes op een hele ochtend? Zo zielig voor dat mannetje. Ben net naast zn bed gaan zitten en toen was ie rustig... loop ik weg nog geen 3seconden later moet ie huilen... ow en heb er al een t-shirt van mij bij gelegd, maar helaas daar trapt ie dus niet in... Kl*te CB... dacht dat ze er voor je waren als je advies nodig hebt... Inmiddels hier alweer d etranen over mn wangen want dat gehuil gaat door merg en been.... xxx sas
@Que: leuke foto's, zo schattig die kleine handjes en voetjes he @sassie: ja cb kan heel vervelend zijn. als wij bellen dan moeten wij een bericht achterlaten en dan worden we in de loop van de week terug gebeld wat heb je daar nu aan. Kan me voorstellen dat het frustrerend is meid. Niet alle babies slapen veel. Dat was bij mijn eerste dochter ook het geval veel huilen en wakker pffff vanaf 3 maandjes ging het huilen beter maar ze sliep overdag als nog heel weinig of helemaal niet . Heb er ook verder geen tips voor dan wat je al gedaan hebt @manny: wat is je geheim ? pff was deze keer nog niet de helft aangekomen tov de vorige keer, maar moet zeker nog 6 kilo eraf hebben. pfff hier ook een kleintje wat goed slaapt (bij mama dan) en zodra je dr neerlegt gelijk wakker en huilen. Gisteren even boodschappen wezen doen, was drama want ze bleef huilen Ik neem haar dan elke keer bij me want dan is ze tenminste rustig maar goed heb er nog één rondlopen hier en is zo onhandig om dat elke keer te doen. Maar goed zal wel minder worden denk ik..... Esmée heeft trouwens al 2 nachten achter elkaar van 11 tot 03.30 uur geslapen. eindelijk meer dan 3 uurtjes wat ze eerst deed..... en dus 1x gekomen snachts. Maar goed misschien verwachten we te veel ze is morgen pas 14 dagen oud
ow en volgens mn vriend komt het doordat ik m altijd bij mij in slaap heb laten vallen en hij daarom nu niet in slaap kan vallen zelf in zn eigen bed. En hij zegt: ja een baby huilt nou eenmaal. Weet je toch inmiddels wel en dat heb je iedereen toch ook altijd horen zeggen? Komt zeker doordat het een man is... kan makkelijker zn gevoel uitzetten ofsow? Hij vindt het wel zielig voor Tycho dat ie zo moet huilen, maar hij vindt toch dat ik m moet laten liggen... Ging ik overigens net kijken boven om hem te troosten... ligt ie zo ongeveer halverwege zn bedje, zonder wikkeldoek, zonder laken, knalrood van het huilen en natuurlijk weer heerlijk zwaaiend met die armpjes... Pff heb m weer opnieuw ingepakt en zn bed gelijk nog wat lager opgemaakt zodat ie met zn voeten tegen het einde van zn bed zit. Misschien scheelt dat ook..... Hij protesteert momenteel heel erg tegen dat ingepakt zitten. Porbeert zich los te wurmen en wanneer dat niet lukt, gaat ie huilen. Ik hoop zo dat het echt de dip is van dag 2 en 3 en dat het morgen beter gaat want zo vind ik het alleen maar nog zieliger. Is ie niet alleen overstuur en warm van het huilen en niet kunnen slapen, maar dan zit ie ook nog eens strak ingepakt terwijl ie dat eigenlijk niet wil! Overigens is ie nu bijna stil.... durf nu alleen niks meer te doen want wil niet dat ie weer wakker schrikt. Hij zal toch nu echt een keer moeten slapen!
@ Sassie: Moeilijk hoor meis Ik kan je geen advies geven over het huilen, want zelf dacht ik altijd dat je een baby van zo klein, niet lang hoeft te laten huilen? Weet je ik heb haar bijna de hele dag in de box en savonds doe ik haar naar der bedje.. Als ze wat groter is doe ik haar wel gewoon smiddags der bedje in. Ze hoort nu de hele dag mensen om haar heen en savonds is alles rustig. Ik heb het idee dat ze daardoor weet of het dag of nacht is. Ze is rustig dus, denk ik dat ze het gewoon fijn vind om ons te horen. Sorry meis ik kan je verder geen info geven, maar vind het wel rot voor je Succes en ik hoop dat iemand hier je antwoord kan geven.
Lekker hoor, het scheelt ook echt of ze het dag en nacht ritme doorhebben Als ze dat eenmaal kennen dan slapen ze wel wat uurtjes door.
http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-kraamdeskundige/219665-regelmaat-volgen.html#post7790243 voor sassie.. tis niet veel, maar misschien heb je er wat aan.
@sas ik denk dat je moet stoppen met hem bij jouw in slaap te laten vallen. En ik denk dat je hem op 4 uur moet gaan zetten. Zeker als je hem wakker moet gaan maken voor zijn fles. Hij komt toch aan!? Als hij op 4 uur zit mag hij meer eten en kan hij tussendoor dus ook langer slapen. Sven bleef ook net zo lang wurmen tot er minimaal 1 armpje vrij was. Overigens heeft hij net 4 uur geslapen op zijn buik!! Ga ik dus nu voortaan gewoon doen. Hij slaapt dan dus veel meer en veel beter!!
Nou hier het hele ritme verhaal helemaal kwijt en heb hem vanmiddag langer laten slapen omdat hij 3kwartier voor zn voeding in slaap viel. Vorige voeding 20minuten voor flesjestijd... Net om 19:30 de fles gegeven en nu ligt ie sinds een half uur te slapen na een hele hoop heen en weer gedoe met speentje in, bij mamma, op ons bed, in zijn bed, wel ingebakerd, niet ingebakerd... Compleet oververmoeid mannetje dus vanavond! En daardoor onrustig, te boos om in slaap te vallen, huilen omdat slapen niet lukt, nog veel moeier... jullie kennen het wel. Ow correctie: nu weer wakker... half uurtje geslapen... pfff word er een klein beetje gek van..... weer een half uur voor zn fles wakker.... Het is zo'n lief mannetje, hij doet het zo goed, is zo lief en alles, ben ook niet boos op hem hij kan er niks aan doen maar het is zo frustrerend en vind het zo zielig! Que, dat inloop spreekuur maandag op het CB is voor mij hahah Ik ga maar weer een fles maken voor mn mannetje. xx sas
@sas ja dag!!!!!! ik wil ook ik wil ook ik wil ook!!!!!!!!!!!!! Nee hoor ik ga alleen even om te wegen en die inbaker hoes + boekje terug te brengen. Hoe laat ga jij? Want als ik nou eerder ben dan jouw dan krijg jij waarschijnlijk gelijk dat ding. Hier heeft Sven 7 uur achter elkaar geslapen!! Van 22.15 tot 5.15. Heerlijk! Ga vandaag even rondje rotte/bos wandelen, want ik wil nog meer afvallen hihihihihi.
Hey Que, hoop er om half 12 te kunnen zijn. Heb nogal wat vragen inmiddels. Vind het echt belachelijk dat ik pas 6 september terecht kan... dus ja dan maar het inloop spreekuur gebruiken ook al is dat voor korte vragen. Hier Kreeg tycho om 22:30 gisteravond de fles en heb mn wekker 6uur later gezet... en warempel ik moest hem gewoon wakker maken om 4:30.... krijg je ervan als je niet kan slapen overdag en alleen maar moet huilen. Mamma ging gelijk na de fles ook naar bed, dus heb ook ff lekker kunnen slapen. Na deze fles is Tycho ook weer in slaap gevallen tot 9uur, dus vandaag kan ik er hopelijk beter tegen dat Tycho gaat huilen... Vandaag maar eens kijken hoe Tycho reageert op om de 4uur 165cc... Misschien is dat een beter ritme. Overigens na de fles van 9uur heeft ie ff geslapen, kreeg toen last van krampjes, die heb ik weg gemasseerd en toen ie moe werd heb ik m in zijn bed gelegd en toch ( ja heel erg ik weet het) bij hem gebleven en m terwijl ie in zn bed lag toch met de speen in slaap gebracht... hij is toen heel lief gaan slapen en slaapt nog steeds. Morgen CB, dus dan vraag ik wel hoe ik dat het beste kan aanpakken met dat zelf in slaap vallen, dat ene dagje nog bij hem blijven tot ie slaapt maakt ook niks meer uit... Heb gisteravond ook weer naar het ziekenhuis gebeld, want heb sinds vrijdag weer last van mn buik/baarmoeder.... Ditmaal niet via de HAP, maar gelijk t lange land gebeld naar de kraamafdeling en die heeft de gyn terug laten bellen. En heel relaxed: de gyn zei: we houden lijnen kort. Dus als ik vandaag nog last heb (waar ik wel bang voor ben), mag ik vanavond weer naar haar bellen, dus geen gedoe met naar Gouda bellen, terug gebeld worden door een HA enz enz. Gyn adviseerde 6paracetamol per dag te proberen en temp in de gaten houden. Jullie snappen dat ik het dus heerlijk vond om ff bij te kunnen tanken vannacht! Voel me, afgezien van mn buik, weer aardig ok om de dag door te komen! Liefs sassie PS: ik geloof dat ik van Tycho vanmorgen een heerlijke glimlach kreeg toen ik m lag te masseren tegen zn krampjes... hij had zelfs pretlichtjes in zn oogjes... zucht... hopelijk doet ie dat vaker vanaf nu !
Zo ik heb heerlijk gewandeld vanmorgen!! Heb alleen wel halverwege mijn wandeling afgebroken, moest zo ontzettend nodig plassen. Ik heel heel heel snel lopen, kom ik het laatste stukje mijn vriend met de auto tegen ik HE STOPPEN IK MOET HEEL HEEL NODIG PLASSEN EN GA DAT NIET REDDEN ALS IK NAAR HUIS MOET LOPEN. Hij is toen verder gaan lopen en ik heerlijk met de auto naar huis gescheurt heb echt hard gereden, maar moest zo nodig hihihihi Sas misschien dat ik je nog zie maar weet dat niet zeker. Ik ga s morgens bij een vriendin op de koffie in Oude Lede dus misschien ben ik wat later. Vanavond lekker BBQ-en bij mams.
Je had ook hier kunnen plassen hoor, of was je dichter bij je eigen huis? Ik was de hele dag thuis. Morgenochtend komt er een vriendin om 10uur, dus hoop dat ik om half 12 bij het CB kan zijn. Lekker hoor dat wandelen, moet ik ook weer eens doen.... Hier inmiddels alweer een psotief verhaal gehoord over dat inbakeren. Meisje van zwangerschapsgym die precies herkent wat er gaande is hier, bij haar precies hetzelfde. Heb wat dingen van haar als tip gekregen.
@Sas Ja liep wel langs jouw ben via het kooipad terug gegaan en kwam vriendlief tegen bij de school. Ach joh ik heb het gered. Anders gaan we binnenkort toch samen even rondje bos/rotte doen? Moet wel zeggen dat ik erg moe ben nu. Heb zere benen en helaas begint mijn rug ook op te spelen. Sven wordt te zwaar voor mij om hem op te tillen....... lekker is dat hij is pas 2 maanden en weegt pas 6 kilo. Van de week maar even naar de fysio om te kijken wat we kunnen doen hieraan. Nou ga nu ff lekker bankhangen!! Sven ligt te slapen......... OP PAPA ZIJN BED. Slecht he hij wilde niet in zijn eigen bedje niet op zijn rug niet op zijn buik. Camera staat nu op mijn helft en hij ligt lekker op zijn buikje te pitten.
Vandaag bij het CB geweest. Sven drinkt nog maar 100cc per fles ipv 165. Moest een grotere speen proberen zij de zuster. Wordt ik net gebeld door de arts moet morgen ochtend me melden in het ziekenhuis. Ze vertrouwen het niet :x. Willen julliet met me mee duimen dat ze hem niet gaan opnemen!!! We hebben dit weekend een weekendje weg in de planning staan. Even er tussen uit. Even genieten met zijn 3tjes!!!
he Que wat vervelend zeg! Komt hij wel aan de hoeveelheid vocht/cc die hij met zijn gewicht over een dag moet binnen krijgen? Ik vraag me af wanneer wij het aantal cc weer moeten ophogen. Ze lijkt mij soms wat ontevreden na de fles(100cc), maar dat kan ook komen omdat ik het met heel veel pijn en moeite voor elkaar krijg dat ze hem niet sneller dan 10 minuten op heeft. Anders is die fles met 5 minuten leeg.... Wellicht is er dan nog zuigbehoefte....? Of toch honger...? Ff kijken hoe de dag morgen gaan anders wil ik even bij het weeguurtje langs gaan. Ben benieuwd hoeveel ze afgelopen week is aangekomen.