Hij krijgt nu 760 cc ongeveer op een dag binnen, volgens zijn gewicht mag/moet hij 900 cc binnen krijgen. Wel komt hij nog steeds aan, deze week 200 gr. Maar hij heeft in het ziekenhuis gelegen omdat hij niet meer at. Toen heeft hij een periode gehad dat hij alleen nog maar wilde eten en nu wordt het steeds minder. Hij loopt sowieso nog bij de kinderarts vanwege ademhalingsproblemen (lees rare ademhaling). Ook zit hij nu aan de medicijnen 2 voor het spugen en 1 voor het slecht tot niet poepen. Hij heeft pas 4x een clysma gehad in 1,5 week tijd. Nu krijgt hij 15cc over de dag verdeeld aan lactulose en zelfs daarvan wordt het nog niet beter. Hij heeft zaterdag voor het laatst gepoept. Ik hoop zo dat ze hem niet gaan opnemen!! Wil hem niet nog een keer daar laten. vorige keer vond ik 2 weken echt super lang!! Wil gewoon het weekend lekker weg kunnen met mijn gezinnetje!!!
Nou meid, succes morgen in het ziekenhuis!! Hopelijk kun je je manneke gewoon weer lekker mee naar huis nemen!! Bah wel vervelend zeg die ziekenhuisbezoeken, medicijnen, clysma's! Hopelijk knapt hij snel op! XX
Sven heeft vanacht heerlijk geslapen van 22.30 tot 5.30 wat was dat heerlijk zeg!! Vandaag spannende dag!! Hoop gewoon dat het CB zich druk maakt om niets. Nou ga ff flessen schoonmaken, Sven terug in bed en ik lekker onder de douche!
Alles weer even bijgelezen, wij waren een weekendje weg dus vandaar even afwezig! Het was trouwens heerlijk! Fedde heeft weinig gehuild het weekend terwijl hij gister thuis de draad weer heelijk oppakte... We moeten vrijdag naar de kinderarts omdat het cb het niet normaal vind dat hij zoveel huilt. Volgens mij is er niets aan de hand maar goed. Que.. Sterkte vandaag! Ik leef echt met je mee en vind het zo sneu.. ik duim super hard dat je mannetje niet hoeft te blijven. Sassie, jeetje dat klinkt heftig hoor. 2 uren huilen voordat hij gaat slapen? Wow.. hier bakeren wij Fedde ook in en dat scheelt wel. Ik zou inderdaad gaat kijken naar de tijden van de flessen en hem niet wakker maken! Laat hem maar lekker zelf komen voor een fles, nu is hij misschien ook zijn slaap heen waardoor hij lang wakker ligt, slaapt hij net lekker en moet je hem weer wakker maken. Waarom maak je hem 's nachts wakker (of heb ik dat verkeerd begrepen) Hij mag wel lekker doorslapen toch? Sterkte, ik zal naar mijn mannetje. Voedingstijd!
Hey Butterfly! Heerlijk weekendje weg. Ik ga hier vanavond met Ralf zn collega's en aanhang uit eten. Dus ook hier er ff uit. Even wat anders dan baby baby baby hahah. Dat wakker maken 's snachts ja dat komt doordat er in het begin tegen ons gezegd is er mag niet meer dan 6uur tussen zn laatste en eerste fles zitten, dus vandaar. Maar op het CB zeiden ze gisteren dus dat er nu wel langer tussen mocht. Fijn te weten, heb m al 2x dus voor niks wakker gemaakt en dat die 6uur voor baby's tot 3weken is... hahah kijk dat soort dingen weet ik dan weer gewoon niet. Gisteren heb ik m laten slapen nadat ik bij het CB geweest was die zeiden ook laat m zelf maar wakker worden, dan kan ie ff goed bijslapen en uitrusten. Dus dat heb ik gedaan. Heb m alleen gisteravond om 23uur wakker gemaakt, hij lag al vanaf 19uur te slapen. Dus de fles gegeven en daarna is hij heerlijk in slaap gevallen tot 5uur en vanmorgen werd ik samen met hem om 9uur weer wakker. Dus hij gaat lekker vandaag tot nu toe. Nu vanmorgen is hij om 10uur er weer ingegaan , om kwart over 10 lag ie te slapen. Alleen nu is het weer ff huilen, ga zo ff kijken. Jullei ook al ziekenhuis met Fedde. We gaan niet echt goed met zn allen he? Sterkte vrijdag! Que sterkte vandaag! Hoop dat Sven lekker bij jullie mag blijven, ziekenhuisopname genoeg gehad dacht ik zo! Je bent trouwens wel vroeg met je onder de douche enz enz! xx sas
Hey meiden, Ben net terug van het ZH. Ik ga niet meer naar het CB luisteren. Er is werkelijk waar niets aan de hand!! Ook heb ik een manier van masseren van zijn buikje geleerd. Ze deed het en hij poepte gelijk..... toeval of niet, maar hij had gelijk geen buikpijn meer!!! Ik ga alleen nog naar het CB om te wegen en de entingen en verder kunnen ze de pot op!! Ik in de stress terwijl ze gelijk al zei. Hij is in 3 weken tijd 1 kilo aangekomen, wat is het probleem? Ik ja dat weet ik ook niet. Heb alleen daar gezegd dat hij ongeveer 760cc per dag drinkt. Ja zegt ze maar hij komt toch aan en groeit goed. Nee hoor geen zorgen maken!! Ook moet ik stoppen met de medicijnen voor reflux want volgens haar is hij daar nog veel te jong voor!! Wel moet ik nog door gaan met de lactulose tot het echt goed op gang is. @Butterfly Wat verveelend dat je ook naar het ziekenhuis moet!! Wanneer moet je??
meiden wat fijn dat er vandaag wat betere berichten zijn, Sassie, ik hoop dat het gaat helpen. Ik kan het me eigenlijk wel heel goed voorstellen dat je mannetje daar niet op zit te wachten. Ik zou ook helemaal gefrustreerd worden als iemand me steeds wakker zou maken.. haha Hoop dat het helpt en je kunt niet alles weten toch? Je bent voor het eerst moeder en je weet dat gewoon niet! Dat geldt voor iedereen. Que, wat fijn dat het meevalt! Daar ben ik erg blij om. Hier ook door gestuurd door cb, mijn eerste zoontje heeft een hele ernstige vorm van koemelkallegie, zo erg dat hij er in shock van kon raken. Ze zijn bang dat Fedde dat ook heeft, aan de andere kant geloof ik er niet zo in. Ik drink heel weinig zuivel, alleen zo nu en dan een ijsje en geef borstvoeding. Maar goed, we zullen zien. Feit is wel dat Fedde veel huilt dus ben benieuwd. Wij moeten vrijdagochtend, gelukkig ken ik de arts al goed door ons andere zoontje. Dan maakt de stap wat minder groot.
O ik heb echt weer een heerlijke nacht gehad. 23.00 tot 5.45!! Sas hoe is je avondje zonder baby bevallen??? Nou meiden ik ga even een poepbroek uit de tuin vissen en de straat schoonspoelen!! Sven zijn poepbroek was zo erg het liep overal langs dus de enige weg dat hij bij de container aan zou komen was via het raam hihihihii
haha! Hier is de oudste zinnerlijk aan het worden, nou ik kan je vertellen dat je je hart vast kan houden. Dan wordt nog heel vaak de straat boenen.. Hier ook een lekkere nacht gehad, Fedde sliep al steeds door maar sinds 1,5 week ineens niet meer. Vannacht heeft hij weer heerlijk door geslapen.
Zo, ik kom me ook weer eens melden. Ik geloof dat ik helemaal bij ben nu. Wat vervelend dat jullie allemaal ziekenhuisbezoekjes hebben zeg! Dat lijkt me supervermoeiend! Maar Que: eerst niet kunnen poepen en nu een poepbroek waar het uit loopt?? Dat is wel super zeg!! @ Sassie, hoe gaat het met voeden op verzoek? Misschien is dit de oplossing! Ik voed sowieso al vanaf het begin op verzoek, dat is mij toen verteld door de kraamzorg, dus ik weet niet beter. Tenzij het niet handig uitkomt, wil ik hem wel eens wat eerder aanleggen, maar ik heb gemerkt dat hij dan ook minder drinkt en dan weer sneller honger heeft. @ Butterfly: wist niet dat ze via borstvoeding ook last kunnen hebben van koemelkallergie... ik dacht dat borstvoeding juist goed was tegen allergieen... Kan er niet iets anders aan de hand zijn waarom hij huilt (geen spruw of pijn of zo?). Hier gaat alles goed eigenlijk. Wel last van de warmte, maar ik heb hem alleen in een luier en dan trekt hij het aardig. 's Nachts slaapt hij al redelijke stukken en overdag is hij veel langer wakker en dan ook vrolijk en gezellig Heb een mobiel voor boven de box gekocht en dat vindt hij helemaal geweldig, gaat dan allemaal geluidjes maken en lachen, super leuk! Wel wordt zijn hoofd aan de achterkant erg plat, we leggen hem al vaker op zijn buik en zij, maar als het aan hem ligt, ligt hij plat op zijn achterhoofd. Volgende week krijgt hij zijn eerste prikken en krijgen we waarschijnlijk een verwijzing naar de kinderfysiotherapeut. Meiden, fijne dag allemaal!! Groetjes!!
Hello Ladies, zo gisteravond eens een avondje zonder Tycho... En ik kan je vertellen: ZO GEK! We hebben hem om kwart over 5 afgezet en om half 12 weer opgehaald. Hele gezellige avond gehad en heb me kunnen bedwingen niet steeds te gaan bellen hoe het ging hahaha. Het gekke idee begon al dat we met zn 2en in de auto zaten en niet met zn 3en... en toen ook nog eens geen fles geven om 19uur en om 23uur.... en geen gehuil en "zal ik ff kijken of het nog goed gaat daarboven" Zo raar dat je met 6weekjes tijd al geeneens meer beter weet dan dat je kleintje er is en dat ie er helemaal bij hoort! Tycho was erg onder de indruk van zn avondje uit... heeft maar een uurtje geslapen en heeft de oppas lekker bezig gehouden, maar niet of amper gehuild. Gelukkig maar! Toen ik hoorde dat ie maar een uurtje had geslapen dacht ik echt van owjee als ie maar niet heeft liggen huilen dan de rest van de avond hahaha. Maar voordeel van de hele avond rondkijken en wakker zijn: hij ging in de MC in de auto en weg was ie... eenmaal thuis gekomen kon ie meteen door naar zn bed en werd ie niet eens wakker toen we hem naar zn bed overhevelden! Maar heerlijk gegeten, Japans aan de bakplaat. Werd zo voor je neus klaar gemaakt door een kok die nog wel eens met messen gooide of ff ging flamberen en eitjes gooien . Ging ik net Tycho naar bed brengen, in zn luiertjes gewikkeld... tien minuutjes later ging de deurbel: jaaaa mn puckababy is binnen dus die ga ik zo ff in de was gooien en zodra hij droog is meteen uitproberen En heb meteen een draagdoek besteld. Vriendin van mij heeft er ook zo een en die vindt het reuze handig, dus heb ik me over laten halen. Ziet er wel ingewikkeld uit, dus zal wel ff oefenen worden met een teddybeer eerst hahaha. @Asje: dat voeden op verzoek, hij slaapt maar en slaapt maar hahaha. Gisteren werd ie om de 4uur wakker, dus dat is prima! Kijken hoe het vandaag gaat. Maar hij is wel moe van gisteravond, dus zal m niet zo vaak zien vandaag denk ik. @ Que: en is je stoepje al schoon ? Fijn zo'n poepluier... Tycho hier nog niks vandaag, wel een hoop gepers en gekreun. Maar gelukkig geen buikpijn zoals maandag! @Butterfly: vind het wel lastig dat moeder zijn hahah. Soms snap ik niet zo goed wat ie bedoelt en wordt ook niet wijzer van dat Cb. Zo zeiden ze bijv dat Tycho een prikkelbaar kind is en dat ik m niet zo vaak mee moet boodschappen nemen, dagjes uit, visite moest krijgen enz. Wat moet ik dan? Net zolang thuis blijven tot ie het wel allemaal aankan? En dat ik m moest lapen slapen tot ie zelf komt voor de fles, maar ze geeft me wel een boekje waarin staat dat ik m wakker moet maken (lees max 4uur laten slapen) anders komt ie 's nachts zn tekorten inhalen? En dan moet ik een fles 180cc maken en geven terwijl ie over een fles 165cc al langer dan 20minuten doet en vorige week was 165cc nog teveel En bij het ene CB adviseren ze me olijfolie in zn fles te doen (voor zn moelijke ontlasting) en hier in Bleiswijk was ze er zowat van geschrokken dat ik dat deed.... dus ja soms vind ik het wel lastig! Ga hier vandaag eens een beetje bij boenen en opruimen. Maandagavond hebben we alle slingers, ooievaars ( of ooievaren ) kaartjes, cadeautjes, kleertjes en alles weg gehaald. Ralf werd het helemaal zat hahah. Moet zeggen, mn dressoir lijkt een meter langer nu die weer leeg is! We hadden echt zo'n gevoel als dat je de kerstboom weg haalt... ineens is het kaal, opgeruimd en weer lekker leeg! Fijne dag vandaag! xx
Hi Dames, @Sassie, was het niet spannend om Tycho bij iemand anders achter te laten? Ik heb hier al aanbiedingen gehad voor oppas, maar daar moet ik nog niet aan denken hoor. Maar dat komt vast vanzelf wel haha. Wel een geruststelling voor je dat het goed gegaan is, zonder al te veel gehuil. @Asje, Ons meisje heeft ook een voorkeurshouding. Ik wissel de houding nu steeds af. Ik ben benieuwd of we het afplatten zo een beetje kunnen voorkomen. Maar volgende week zitten wij voor het eerst bij het CB dus daar zullen we het wel horen mocht het niet goed zijn. Hopelijik krijg je goede oefeningen bij de Fysio waar je wat aan hebt! Ik hoor echt overal zulke rotverhalen over de CB's. Ik zie daar wel een beetje tegenop, bang om te horen dat we de dingen niet goed doen enzo. Gister bij het weeguurtje geweest (ik was nogal nieuwsgierig) en ze is 400 gr aankomen met 8 dgn. Ik helemaal trots joh! Haha, en ze bleef in de weegschaal in haar nakie met de benen wijd gewoon verder slapen. 'geneer je vooral niet hoor' Fijne dag allemaal!
Sassie, ik weet dat het moeilijk is maar probeer naar je eigen gevoel te luisteren.. Je bent zijn moeder en je gevoel zegt meestal wel genoeg. Voeden op verzoek is tegenwoordig heel normaal, ook bij flesvoeding. Probeer niet te veel op de regels te leven en gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt. Het ene kind heeft nou eenmaal meer en vaker voeding nodig dan het andere kind. Mijn eerste had vanaf het begin 4 uur tussen de voedingen met uitschieter naar 6 uren, 's middags (toen was hij al een paar weken hoor) En hij sliep met 5 weken helemaal door. Fedde drinkt nog steeds om de 2,5-3 uren en slaapt de ene keer wel door en de andere keer niet. Zo zie je maar dat het helemaal niks zegt. ik zou het gewoon eens proberen. Asje, veel kinderen merken het inderdaad niet als de moeder melk drinkt bij kma. Alleen mijn oudste zoontje had het zo ernstig dat hij het wel merkte. Hij groeide niet en had vele andere vaga klachten. Toen hij voor het eerst een flesje melk kreeg, kreeg hij daar een shockreactie op. Borstvoedins is inderdaad om de kans op allegie te verminderen maar als een kind het heeft dat heeft hij het. Dat zou betekenen dat geen enkel kind dat 6 maanden borstvoeding heeft gehad een allergie zou kunnen hebben. Fijne dag vandaag! Ik zal eens het huis opruimen, beide mannen liggen lekker te slapen! xxx
en wat betreft die prikkels.. Tsja dat is tegenwoordig helemaal 'in' Als een kindje maar een beetje meer huilt dat standaard wordt het als snel gezegd dat hij of zij gevoelig is voor prikkels. Persoonlijk geloof ik dat niet zo, er zullen heus kinderen zijn die het echt hebben maar tegenwoordig wordt het wel heel vaak gebruikt
Met de prikkels verhaal ben ik het ook niet eens. Toen Sven in het ziekenhuis lag (dus toen hij 2 weken oud was) werd mij gezegd neem wat speelgoed mee want hij heeft hier niet genoeg prikkels........
Met 2 weken, dat vind ik gewoon lach wekkend dat ze dat gezegd hebben. Niet genoeg prikkels.... Het feit dat ze 9 maanden afgeschermd hebben gezeten en dan op eens op z'on grote wereld te zijn lijkt mij al 'prikkels' voldoende te geven.
Hey meiden Hoe is tie hier? Hier alles z'n gangetje.. me meisje doet het goed en ik voel me goed, we hebben het ritme hier al helemaal te pakken Me ventje is nog steeds een super trotse broer en als iemand in de kinderwagenbak wil kijken, is hij degene die ze klep naar beneden doet en zegt '' lief is me zusje he?'' Lief he!! Ben helemaal trots op onze 2 kanjers! Vandaag gehoortest gehad en alles was goed. Sorry dat ik niet zo vaak van me laat horen, maar denk maar zo, geen bericht is goed bericht Nou meiden ik hoop dat met jullie ook alles goed gaat. Liefs Manny