Voor de dames van het aftel clubje

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Que, 16 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hallo damens :)

ik heb er weer één: een BLAASONTSTEKING yeah ;);)
    Weer een antibiotica kuurtje gehad. Als het over 5dagen niet weg is, moet er wat urine naar het lab. Dus ben benieuwd!

Voor de rest ziekenhuisbezoekje niet veel wijzer geworden. Ze ging eerst heel fijn met zo'n eendenbek naar binnen, daarna deed ze dr vingers er bij in en daarna wilde ze nog een inwendige echo maken... En ze bleef maar zeggen: ontspan ontspan.... Yeah right, je doet me zeer mens haha. Ze vond mn baarmoeder nog wel erg gevoelig, maar dat is alles wat ze erover kon zeggen. Ze kon wel zien dat er een eitje klaarlag om te gaan springen, dus binnen nu en een paar weekjes word ik ongesteld... dus even een doosje voorbehoedsmiddel halen bij de drogist en dan maar even door het hele vervelende gevoel heen bijten haha

Dus ik ga maar weer aan de paracetamol en met mn antibioticakuurtje beginnen en dan zien we het wel.

Hey Sunshine, ik ging de eerste nacht toen Tycho tot 7uur sliep om 5uur ook ff kijken of het nog wel goed ging hoor! Ik schrok toen wakker zo van owjee als dat maar goed is... Op de een of andere manier ben ik er in me slaap ook mee bezig. Vast moederinsticnt ofsow hahah

Nou Tycho ligt heerlijk te slapen nu... meestal heeft ie zn huiluurtje op dit tijdstip. Dus ik ga ff genieten van de rust :) Fijne avond! xx

2. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou Sassie dat kan er ook nog wel bij he, een blaasontsteking.
    Hopelijk heb je er niet teveel last!
    Wat apart dat ze gewoon kon zien dat er een eitje klaar lag! Zag ze dat door de echo?
    Wel bizar eigenlijk als je daar over nadenkt dat uit zón zelfde eitje de vorige keer Tycho voort is gekomen.

Onze kleine heeft de hele dag al huilmomentjes. Scheetjes/krampjes die dwars zitten denk ik. Hopelijk gaat het niet de nacht door...

Fijne nacht allemaal!!

xx

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    #163 sassie25, 28 jul 2010
    Laatst bewerkt: 28 jul 2010
    Hey Sunshine,

heeft jullie meisje een beetje geslapen vannacht? Tycho hier om half 6 ff wakker, is toen weer in slaap gesukkeld tot half 7 en toen begon de ellende.... alleen maar persen persen persen. Zo zielig, huilen van de buikpijn...
    Dus ik masseren en fietsen met zn beentjes enz. Toen om 7uuur de fles gegeven en daarna weer in bed gelegd. Hij heeft een half uurtje geslapen toen begon het weer opnieuw. Dus ik m eruit gehaald en op de commode gelegd en met de thermometer even voorzichtig naar binnen. Dat werkte, meteen begon ie te poepen. Uiteidnelijk is er ene klein beetje uit, maar goed alle beetjes helpen. Hij was zo opgelucht dat ie tussendoor zat te lachen als een gek. Gelukkig had ik mn telefoon in handbereik, heb ff gauw een paar fotootjes geschoten!
    En om half tien begon ie weer te huilen, nou ja zeg maar krijsen van de pijn. Dus de dokter gebeld en die gaf nog wat tips en als ie morgen nog niet gepoept heeft moet ik ff langs komen. Nu ligt ie weer in zn bed heerlijk te slapen... nou ja zolang die slaapt heeft ie in ieder geval geen pijn denk ik dan maar weer.
    Als de achterbuurman nou ook maar zachtjes blijft doen met zn timmer en boorwerk....

Ja en die blaasontsteking... het is al de 2e sinds Tycho is geboren. De eerste had ik van die catheter in het ziekenhuis. Waar deze vandaan komt geen idee. Maar pijn doet het wel. En die overstromende goot naats mn slaapkamerraam deed mij niet veel goeds giseravond... moest ik nog meer van plassen en dat doet weer auw... hahah

Ja dat eitje, vond ik ook bizar maar je zag dat gewoon liggen/hangen... Zag eruit als een soort bolletje watten zeg maar. Dus ik zei al tegen ralf als vanaf nu doen we het veilig, want anders komt er heel snel een nummer 2 hahaha

xxx

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    vergeet ik toch die foto... zo lief! Hij was blijkbaar zo blij dat ie eindelijk poepen kon vanaf zondag!

5. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    @sassie:leuke foto! Goh het zit jou ook niet mee he? nu weer een blaasonsteking. Hoop voor je dat dit het laatste is.

@sunshine: heb je een redelijke nacht gehad?

@voeding: vd week naar het cb geweest, zij waren het ook eens met deze voeding. Maar goed gewoon je gevoel volgen, oke teveel wisselen met voedig is natuurlijk niet goed voor de darmen.
    Ze komt nu gelukkig om de 3 uur ipv elke 2 uur dus het werkt wel. Ze is wat meer tevreden nu en niet voor elke voeding een uur gekrijs omdat je het moet oprekken tot 3 uur :(

6. Que

Que Niet meer actief

Hey meiden,

Hier heeft Sven van 22.00 tot 5 uur geslapen. Toen gilde hij het uit. Pijn?? Of honger?? Ik snapte er niets van.

Ik ben vandaag alleen onwijs moe. Echt niet normaal. Kan mijn ogen bijna niet open houden. Hoe dat nou komt?? Zou het komen omdat ik ongesteld moet worden of door de door het ritme wat opeens veranderd. pff moet echt mezelf van de bank sleuren als Sven zijn flesje moet hebben.

7. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    @ sassie: tjonge jonge meis... ook ik hoop voor je dat dit het laatste is, wat je krijgt voorgeschoteld.
    Leuke foto van je mannetje!!

Ik hoop trouwens ook dat de operatie het laatste is wat ik heb moeten mee maken! Maar daar ga ik maar vanuit ;)

Lekker Sunnyday dat het nu wat beter gaat met de voeding enz.

Hier slaapt ons meisje na de laatste fles ook 6 uur achter elkaar en overdag om de 4 uur.. heel netjes dus. Gaat hard allemaal ze kan ook al echt lachen.. zo lief!!

@que: kan idd zo zijn dat je ongesteld moet worden meis.. hier heb ik ook van die dagen ertussen dat ik zo moe ben, maar dat kan ook weer komen door de narcose van vrijdag natuurlijk.

Ik hoop dat het met de rest ook goed gaat!

Zal zo ook even een foto plaatsen van ons dametje ;)

8. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Hier is ze dan :D

9. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    @manny, wat een schatje is ze zeg!! Heerlijk hoor! En fijn dat ze al lekker op de regelmaat zit!
    @ sassie, ook een mooi ventje zeg! Echt al een jongenskoppie!

Onze dame wordt volgens mij nog wel eens voor een jongen aangezien. Komt ook door de kleur (paars achtig) van de kinderwagen denk ik. Hier een foto van onze lieve meid Norah

Vannacht heeft ze gelukkig geen krampen gehad, vandaag al wel een lekkere poepluier! Maar na de 6 uur doorslapen van gister kwam ze nu al na 4 uur, nog een keer 4 uur, daarna 3 uur en de rest weer om de 4 uur. Ben benieuwd naar deze nacht. In principe regelt zich dat vanzelf toch op een gegeven moment het 'doorslapen'?

Zo ff koken..

XX

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hey Que,
    missch ff een dipje vandaag? Had het van de week. Geen zin om iets te doen, gewoon alleen maar luieren op de bank. Gewoon aan toe geven, is helemaal niet erg! Weet je al waarom Sven zo vroeg wakker werd? Hoe is ie tot nu toe overdag geweest? Misschien was ie toch ff van slag door die pap... of heb je dat toch niet door zn fles gedaan?

Hey Sunnyday,
    ik dacht dat er voor voeding tussen de minimaal 2 en maximaal 4 uur stond... dus als ze nu na 2uur komt mag je dr toch voeden? Is wel kort die 2uur maar kan dus wel. Maar gelukkig dat het nu beter gaat!

hey Manny,
    welcome back! Hoe is het gegaan vrijdag? En hoe is het met je pijn? Echt een dametje indd jullie meissie! Hahah wat is ze lief! Hoop ook voor jou dat dit alles was!

Hey Sunshine,
    volgens mij is jullie meisje heerlijk in dromenland op die foto! Word er gewoon jaloers van hahah. Lekker ongeneerd met die beentjes opzij en die armpjes heel relaxed! Hier ging Tycho ook ineens langer slapen. Eerst tot 4 - 4:30 uur, daarna tot uurtje of half 6 en nu dan sinds een paar dagen tot 7. Dus ik denk dat het met Nora ook nog wel gaat komen.

Pff ik hier ineens helemaal niet lekker tijdens eten koken. Helemaal shaken, hartstikke misselijk en stond te draaien op mn benen, liet ook van alles uit mn handen vallen. Ralf vroeg zich af of het missch een reactie is op de antibiotica... heb al zoveel gehad laatste 6weken... misschien dat mn lichaam zich ertegen gaat verzetten. Geen idee of dat kan. Hou het maar even in de gaten.

xxx

11. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    @sassie: jeetje wat eng!! misschien indd een reactie van jouw lichaam op wat er de afgelopen 6 weken allemaal is gebeurd?

@voeding: als ik om de 2 uur zou voeden kwam ik vaak op 9 voedingen uit per dag vandaar het rekken naar 3 uurtjes. Ik wou dat ze er wat meer tijd tussen liet vallen. Ook s nachts laat ze er max 4 uur tussen vallen en dat is dus in het begin van de nacht daarna komt ze gewoon om de 3 uur....

Van de week heeft ze wel tot 2x toe van 20.00 tot 02.00 uur geslapen, dus ze kan het wel pffff dan heb je een tweede maar af en toe snap ik er geen hout meer van ;)

@Manny: hoe gaat het nu met je?

@foto's: echt leuke foto's dames!

@sunshine:ach al had ze knal roze kleertjes aan, dan nog presteren mensen om te vragen of het een jongetje is hoor! pfff mensen kijken niet verder dan hun neus lang is......

nou vooruit hier een foto van mijn dames :D

12. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sunnyday, hoe schattig is dat zeg, die meiden van jou! Om bij weg te smelten, wat een plaatjes!

Ik ben gisternacht ( laatste nachtvoeding) volgens mij iets van 3 kwartier bezig geweest met verschonen van Norah! De luier ging af en ze bleef maar poepen:$ hahaha:D. Dacht ik dat ze klaar was, billetjes weer schoon en ingesmeerd, schone luier en HOPA daar ging ze weer, hydrofile luier die op de commode lag onder de poep, billendoekjes op. Ik was weer klaarwakker toen ik klaar was.

Morgen 1e afspraak bij ConsultatieBureau, iemand enig idee wat ze doen zón 1e afspraak? Ze zal vast nog wel gewogen worden?

O ja iemand nog tips hoe we met Norah kunnen oefenen om haar nekje te sterken?Zal ik ook vragen aan CB.

@Sassie, ben je dat nare gevoel van gister al kwijt? Niet meer duizelig?

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hey meiden,
    gelukkig geen last meer van dat vage gevoel. Wel hoofdpijn. Heb de bijsluiter gelezen van die antibiotica ( lees nooit bijsluiters ) daar staat ook in als bijwerking misselijkheid en braken. Dus dat gevoel dat kan wel kloppen. En er stond ook nog dat het aantal rode bleodlichaampjes agfgebroken kon gaan worden en het kan bloedarmoede veroorzaken... laat ik nou net nieuw bloed gekregen hebben en al bloedarmoede hebben van dat bloedverlies bij die curreatage en de bevalling... dus ik kijk het vandaag nog even aan en anders bel ik de dokter morgen eventjes op. Kreeg deze antibiotica van de assistente. Bij ons kun je zo bij haar zonder afspraak te maken bloed ed laten controleren.

Nou Sunshine, gaat het beter met poepen dan hier. Vandaag nog steeds niks. Vanmorgen ff gebeld met de dokter. Assistente zei als ie verder geen pijn heeft zou ik het even zo laten en anders kun je altijd nog langskomen voor onderzoek. Ze zegt om het nu al gelijk medicijnen te geven, legt de darmpjes zo stil. Dus ik wacht het nog heel even af en indd zolang hij geen pijn heeft. Dat beetje wat ie gsiteren gepoept heeft, heeft net ff de druk van de ketel gehaald. Ik ga braaf door met verdunnen van zn flessen, wat olijfolie in zn flessen en masseren .

xxx

14. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Ja het gaat wel hoor, nog wel wat pijn en af en toe moe, maar goed. Ik zal blij zijn als ik weer helemaal de oude ben.
    Ik moest alles trouwens ook allemaal snel weer alleen doen hoor.. manlief heeft maar 1 nacht vrij gekregen na de operatie.
    En dit ook alleen maar omdat ik anders een nacht in het ziekenhuis moest blijven, omdat je de dag van de operatie absoluut niet alleen mag zijn.

@Sunshine : 3 kwartier bezig geweest met je meisje der luier is niet niks.. snap dat je daarna weer klaar wakker was :)
    Volgens mij de eerste x alleen wegen, meten en gesprek over hoe alles verloopt enz.
    Sorry heb geen tips voor je over het trainen van de nekspiertjes..

@Sassie: Gelukkig ben je van dat vage gevoel af meis..
    Ik lees ook liever nooit de bijsluiter :) staat altijd wel iets in waar ik me dan zorgen over ga maken.
    Ik wou dat het hier kon dat je bloed zomaar wordt gecontroleerd enz.

15. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    @manny, nou dat is ook wel pittig voor je, bevallen en daarna nog een operatie en dan veel alleen moeten doen. Hopelijk voel je je snel weer topfit!

Het is toch eigenlijk van de gekke dat de man maar 1 of 2 dagen vrij krijgt van het werk? Als ik terugdenk aan hoe druk mijn vriend het had in de kraamweek en hoe moeilijk het was toen hij weer aan het werk moest! We hebben maar een staatslot gekocht....:D

Vraagje; Ik ben benieuwd bij welke momenten jullie je kindje wel op zouden kunnen vreten/compleet verliefd voelen.
    - als ik haar wakker moet maken voor een voeding en zij zich met haar armpjes in de lucht compleet uit rekt en z'on geluidje erbij maakt ( ooohh smelt ik gewoon helemaal)
    - als ze moet niezen en een niesje lukt niet helemaal, het klinkt als aahhieeuw(ach ja moet je horen denk ik hihi)
    -als ze met haar hoofdje helemaal wegkruipt in je nek tussen je kaak en je schouder, heerlijk warm hoopje mens tegen je aan!
    - als ze in bad in m'n arm dobbert en bijna in slaap valt.
    - als ze huilt en ik pak haar op eindigt het huilen vaak in zón een trillend kinnetje ( zo zielig maar ook lachwekkend)

En ik wens iedereen weer een lange goede nacht toe.

xx

16. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hey Sunshine,
    heerlijk die momentjes die jij beschrijft hahaha. Ik heb het al als ik hem wakker ga maken voor de fles. Dan kijk ik eerst ff hoe lief die ligt te slapen. En verder vind ik het ook geweldig als ie bij mij op zn buik ligt en dan met doe grote blauwe ogen van hem zit rond te koekeloeren over mn schouder heen met zn koppie omhoog. En zo af en toe valt zn koppie weer naar beneden want dan is het net ff iets te zwaar aan het worden. hahah zo lief!
    En wat Tycho ook weleens doet: een uur voordat ie zn fles krijgt wakker worden en dan heerlijk in zichzelf gaan zitten kletsen. Dan lig ik in mn bed lekker naar die babygeluidjes te luisteren die uit dat kamertje komen. En das vooral erg gezellig als het buiten rotweer is, dan voel ik me alsof de zon schijnt hahaha.

Tycho heeft zn eerste klisma gehad vanmorgen :( Hij zat weer zo verstopt om 6uur dat ie alleen kon persen en kon huilen... zo zielig. Heb toen maar besloten ff langs de dok te gaan. Gelukkig was Que thuis om ff te helpen met die klisma. Nou spul werkte als een speer en ik heb weer aan happy baby :p kijken hoe lang het duurt hahah.

Heb vandaag eens een keer geen schoonmaakdingen en wasjes gepland. Gewoon eens een heerlijk dagje lekker rustig beetje internetten, boekje lezen,tv kijken... soms moet ik dat gewoon eens ff doen :)

17. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooh dat klinkt ook heerlijk die momentjes die jij beschrijft! Van die knikkenbollende koppies die nog net te zwaar zijn.

Ik ben benieuwd wanneer bij Norah de brabbel geluidjes beginnen.

Heel goed gedaan Sassie, ff een dagje relaxen! dat huishouden kan altijd nog gedaan worden he!

Vanmorgen zijn wij naar het CB geweest. Bij geboorte woog ze 3,1 kilo, nu is ze 4,1!En 56 cm (was 49cm). Bij de controle van de arts was ook alles goed! Helemaal blij weer!

Ze heeft al wel sinds de kraamweek 3 witte puntjes in haar gehemelte. We dachten toen aan spruw, maar het wordt niet meer, ze heeft geen pijn, drinkt goed, en in mijn herinnering zaten die puntjes eerst op 1 lijn en nu zitten ze wat meer bij elkaar. Ik denk zelf dat het met groeien (van haar gehemelte) te maken heeft. Maar toch maar afspraak maken bij de huisarts op aanraden van de CB arts.

Heerlijk weertje vandaag he dames!

Mijn broer is nog langsgeweest met mijn nichtjes (2+5), heerlijke meisjes en zo lief en voorzichtig met Norah! Die zijn ook om op te vreten:) Gezellig in de tuin gezeten.

Zo nu even boodschappen doen voor het weekend! En vanavond een BBQ bij mijn schoonzus.

Fijne dagen meiden!

18. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja Sassie, hebben ze enig idee hoe het komt dat Tycho zo'n moeite heeft met poepen? Of heeft dat gewoon nog te maken met het opgang komen van alles in zijn darmen?

19. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Volgens de huisarts was het indd zo dat het daarmee te maken kon hebben. Maar ik ben ook bezig met het wisselen van voeding. Van hypoallergeen naar Omneo. Dus ook dat kan ermee te maken hebben. Maar ben daar nu bijna 2weken mee bezig en volgens zeggen heeft een baby 2weken nodig om aan nieuwe voeding te wennen dus ik wacht het weer ff af. Heb een reserve klisma mee gehad zodat als het nodig is ik het nog een keer kan doen, maar als het blijft ga ik wel weer ff terug. Bedoel die Omneo zou er toch voor moeten zorgen dat het makkelijker gaat?

Maar vooralsnog heeft die klisma van vanmorgen gewerkt want hij heeft de hele dag geen pijn meer gehad. Maar volgens mij is ie ook te moe om wat te doen. Na de fles van 15uur is ie meteen in slaap gekukeld en meestal wordt ie wel rond etenstijd wakker maar nu ook niet. Was net ff in zn kamer iets uit de commodela pakken en deed m ff iets te hard weer dicht (oeps): oogjes open ...... oogjes weer dicht .... diepe zucht .... en in dromenland hahaha. Ik stond buiten zn gezichtsveld dus hij zag me niet, anders was ie vast niet meer gaan slapen hahaha. (een heel lief momentje :p)

20. Que

Que Niet meer actief

Hey Meiden,

Pff hier bezig geweest vandaag met schoonmaken.

Heb al veel gedaan al zeg ik het zelf.

- Potjes bloemkool gemaakt voor de kleine veelvraat
    - Badkamer helemaal (tegels, douchecabine, wasbak, wc en vloer)
    - Wilde de toiletpot kitten, maar helaas niet meer de juiste kit in huis dus dat staat op het lijstje voor volgende week.
    - Boodschappen lopend gehaald
    - Vaatwasser 2x uitgeruimd
    - 1,5 uur gestreken en helaas er ligt nog steeds strijk.
    - geboorte sticker eindelijk van het raam verwijderd (werd wel een tijd hihihi)

En nu zit ik even op mijn gat op de bank!!!

Ik doe bij Sven iedere dag schone kleren aan. Schone romper, schoon shirt, schone broek en schone sokken. En soms moet ik dit 2x per dag doen, omdat hij er dan weer een zooitje van heeft gemaakt.

Hoe doen jullie dit?? Ik heb zo onwijs veel was iedere week en dus ook zo ontzettend veel strijk. Dus wil even van jullie weten hoe jullie dit doen.

Nou ik ga nog even voedingen klaar zetten en waarschijnlijk nog even verder strijken, dan Sven eten geven en weer dat vresselijke eten koken!!

Deel Deze Pagina