help, mag niet meer inbakeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door odet, 30 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. odet

odet Niet meer actief

vanaf vandaag heb ik besloten om mijn ukkie niet meer in te bakeren.
    hij moest vandaag toch inge-ent worden dus vondt ik dit een goed moment.
    het moest toch want hij kan al van zijn rug naar zijn buik rollen en andersom.

maar, hij is er nog niet klaar voor.
    hij kan niet zonder doek slapen (pacco)
    ik heb hem met slaapzak in bed gelegt, strak onder gestopt, maar het lukt niet.

heeft er iemand tips?

2. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik weet er alles van!
    Sanne rolt nog niet maar de bakerzak wordt nu wat te klein, ze heeft de Puckababy. Heb nu de opvolger besteld, de Puckabag. Dit is een slaapzak met lange mouwen maar zit ook wat strakker dan een gewone zodat ze nog wel het vertrouwd gevoel blijft houden. Met een gewone slaapzak lukt het ook niet om te slapen, ze is direct weer wakker.

3. odet

odet Niet meer actief

een bakerzak mag volgens mij ook niet meer als ze omrollen toch?

4. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

hoi,

Ik zou juist niet het stoppen met inbakeren stoppen als je kleine geent word, omdat ze zich dan niet helemaal lekker voelen. De bescherming van de bakerzak valt weg en ook nog niet helemaal lekker voelen is denk ik een te grote stap.

Ik zou proberen het afbakeren af te bouwen na de prikjes.

5. odet

odet Niet meer actief

je mag niet inbakeren als ze ingeent zijn.
    dus dit is het moment om te testen of het lukt.
    en dus ook het moment om te stoppen lijkt mij

6. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Bij Nova lukte het met 4 maanden ook nog niet, een paar weken later wel.
    Ik heb een slaapzakje van Ikkelief gekocht en een dekenhoes van Ikkelief.
    Hiermee kan ik haar heel strak instoppen. Ik deed dan evengoed haar armpjes naast haar lichaam en dan heel strak instoppen. Als ze onrustig was, dan bleef ik er naast staan en hield haar armpjes tegen totdat ze sliep. Als ze eenmaal sliep ging het goed.
    Nu slaapt ze altijd met haar armpjes boven haar hoofd, zo schattig. Ze wordt boos als ik ze onder de dekens stop.
    Mijn tip is dus: heel strak instoopen en misschien nog even geduld hebben.
    Ik heb trouwens met entingen gewoon ingebakerd. Ik gebruikte de swaddleme. Ik temperatuurde haar dan wel regelmatig, maar ze was nooit te warm.

7. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    hier ook tijdens de entingen blijven inbakeren. zolang je kindje geen koorts heeft mag je volgens mij gewoon inbakeren (maar pin me er niet op vast, ik ben geen arts......dit zeiden ze bij mij op het CB).

ik was een keer gestopt met inbakeren om te kijken hoe dat zou gaan, geen succes. totdat florian op een gegeven moment zichzelf steeds uit de swaddle me wurmde en het idee kreeg dat hij het niet meer zo prettig vond zitten. dit was nog toen eht koud was, heb toen een slaapzak met mouwen gekocht en hem strak ingestopt. Tadaa, werkte perfect.

Nu zijn we 2 maanden verder en slaapt hij inmiddels in een zomerslaapzakje, zonder beddengoed op zijn buik. hij heeft nog nooit zo rustig geslapen. Komt dus helemaal goed, je kunt het volgens mij niet forceren.

Ik hoor hele goede verhalen over de slaapzakken en lakens van ikkelief. ik heb zelf een winterslaapzak van ikkelief en die is voor de koudere dagen perfect.

Suc6

8. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Heb toevallig destijds ook een Ikkelief slaapzakje gekocht toen we met de Puckababy zijn gestopt en is echt een hele goede slaapzak. Erg tevreden over. Wij hebben toen haar beddegoed dwars over het bed gelegd zodat we steviger konden instoppen en dat werkte goed. Je krijgt van een bredere strook. Ook bleven we er zoals Mirthe zegt wel eens bijstaan om de armpjes vast te houden.

Verder hebben wij ook wel eens na een inenting na de laatste voeding van 22.00 uur ingebakerd. Ze was dan bijv. om 9.00 uur 's morgens ingeent en ze had na 21.00 uur nog geen verhoging gehad, dus hebben we haar voor de nacht gewoon ingebakerd. We hebben haar temp. toen goed in de gaten gehouden.

Draait je zoontje in bed om of alleen als je hem in de box ofzo legt? Want Mijn dochtertje draaide ook zelf om, maar deed dit eigenlijk nooit in bed.Wij hebben haar zelfs tot bijna 7 maanden ingebakerd in de puckababy 's nachts.

9. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Ook hier, Ikkelief zomerslaapzakje, stevig instoppen tot aan de kin en in het begin maar erbij blijven om even de armpjes weer onder de dekentjeste stoppen of zachtjes tegen te houden...

Anne is al 2 maanden van de puckababy af (zijn we colt turkey mee gestopt toen ze in het ziekenhuis lag). Slaapt nu heerlijk met haar armpjes rustig halverwege naast zich.Met inslapen somsnog wel een aan het wapperen. Dan stop ik een armpje onder de deken en de andere geef ik dan haar aapje.. en meetsal gaat het inslapen dan goed. Goed strak instoppen tot an de kin helpt hier echt heel goed!

10. odet

odet Niet meer actief

bedankt voor jullie reacties.

ik heb het lakendje dwars gelegt (werk erg goed)
    het inslapen gaat eigenlijk kei goed nu.
    alleen de slaapjes zijn korter dan normaal.
    vanacht is hij 1 keer wakker geweest en vanmorgen was hij om 5.45 wakker.

normaal slaapt hij bijna de hele dag en ook lange slaapjes.

ik denk dat ik het nu maar even een paar dgn ga doorzetten en dan nog maar eens kijk.

wat is er trouwens zo speciaal aan die ikkelief slaapzakjes?
    dat kan ik op de site er niet uithalen

11. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Klinkt idd goed Odet, nu doorzetten meid! Dat ie wat korter slaapt is normaal, maar dat zal met de tijd vanzelf wat langer worden. Hij moet weer ff zijn slaapritme vinden.

Wat ik zelf fijn vind aan de slaapzakjes van Ikkelief is dat het van dezelfde stof is gemaakt als de pacco bakerdoek (flanel). Doordat ze een-laags zijn (en niet van dubbel katoen bijv.) zijn ze luchtig dus ook als het iets warmer is geschikt. En een mouwtje is bij instoppen wat stroever, waardoor de armpjes niet zo snel los komen. Ook blijven ze mooi in de was (en in de droger).

Bovendien zijn de meeste slaapzakjes met mouw dikker en soms ook gevoerd en dat is vaak toch te warm. Ook in de winter.

Zo, kan ik van Ikkelief mijn bijdrage krijgen voor dit reclameverhaal, hahaha!

12. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    het is idd een kwestie van tijd en doorzetten volgens mij. Danielle slaapt ook vanaf een maand ongeveer in een bakerzakje eerst een kleintje later een grote van puckababy...omdat ze met 3maanden al kon omdraaien wou ik er graag van af..maar het lukte niet ze werdt echt hysterisch en sliep gewoon niet. nu is ze inmiddels bijna 6mnd en dat vondt ik een mooi moment om het nog eens te proberen...eerst met een slaapzakje met lange mouwen dat ging prima en nu in een gewoon slaapzakje..het lijkt gewoon alsof ze er nu ineens aan toe is.

13. odet

odet Niet meer actief

ja,hier gaat het nu toch wel goed moet ik zeggen.
    misschien wel beter dan met pacco zelfs.
    het inslapen lijkt nu veel beter te gaan en vancht heeft ie lekker doorgeslapen tot 7.00
    het gaat goed :0

14. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    nog even terugkomend op het koorts verhaal, mijn cb zegt dat je hoe dan ook niet mag inbakeren na het enten, omdat koorts ook kan komen opzetten terwijl je ze koortsvrij ingebakerd in bed gelegd hebt?

15. odet

odet Niet meer actief

ja, je mag 24 tot 48 uur niet inbakeren.
    ik zou het risico ook maar niet nemen hoor.

16. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    nouja vroeg me dat af, wat meerkat gedaan heeft ('s avonds alsnog inbakeren) zou ik er zelf nooit op wagen

17. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    We hebben haar de eerste keren na de prikjes ook niet ingebakerd. Dat durfden we niet. Op een gegeven moment kreeg ze weer prikjes en toen vroeg ik de arts wanneer ik weer mocht inbakeren. Hij zei me toen dat als ze 's avonds nog geen verhoging heeft gehad (ze kreeg haar prikken toen heel vroeg in de ochtend) ze wel weer ingebakerd mocht worden voor de nacht.
    Omdat ze nooit eerder een reactie had gehad op een prik hebben we dat toen zo gedaan. Na de avondvoeding van 22.00 uur ingebakerd. Dat ging toen prima.
    Ze lag toen trouwens niet meer strak in een Pacco ingebakerd, maar in een Puckababy bakerzak. Die zijn wat losser.
    Moet er wel bijzeggen dat ik toch op mijn hoede was en een aantal keer wakker werd om te voelen of ze t niet te warm had. Zij had lekker geslapen die nacht en ik was een tikkie brak ;) .

Deel Deze Pagina