Hoi iedereen, Ik moet het allemaal even van me afschrijven.. Voor wie mijn verhaal niet kent: Ik had in april 24 een MA en in oktober 24 een biochemische zwangerschap. Deze ronde had ik na wat voor mijn gevoel mijn menstruatie was toch na een aantal dagen een positieve test. (Getest omdat ik me niet zo denderend voelde en wat klachten had) Vrijdag had ik een bloedafname en jawel positief voor HCG - toen 202. Gisteren opnieuw een bloedafname en HCG was mooi gestegen naar 748. Vandaag had ik al sinds de ochtend wat buikpijn. Niets noemenswaardig gewoon irritant. En de buikpijn trok weg na de middag. Sinds 14u deze namiddag had ik plots bloedverlies.. rood en nog steeds aanwezig. Deze nm een echo gekregen door de voorgeschiedenis maar er was jammer genoeg niets te zien. (Wat volgens de gyn volkomen normaal is voor deze termijn) Morgen opnieuw een bloedafname om te kijken wat mijn HCG gedaan heeft. Indien gezakt moet ik uitgaan van een spontaan miskraam. Indien niet gezakt donderdag opnieuw echo. Wat is dit toch een lijdensweg.. Al dat verdriet en zoveel onzekerheid weer.. Ik wil de hoop nog niet opgeven maar anderzijds wil ik mezelf ook niet voorliegen..
Dankjewel, heel lief. Ik wil de hoop nog niet opgeven maar gezien de hoeveelheid bloedverlies vrees ik dat we moeten uitgaan van het slechtste..
Ach wat heftig, veel sterkte! Je progesteron was extreem laag (las ik in je andere topic). Progesteron is nodig om je baarmoederslijmvlies in tact te houden. Mijn gynaecloog wilde de progesteron minimaal boven de 60 zien. Dit zou goed de oorzaak van je bloeding kunnen zijn m.i. en ik zou hier zeker met je arts over in gesprek gaan. Veel sterkte nogmaals!
Dankjewel, ik neem idd extra progesteron omv de lage waarden.. Mocht er nog niet met stoppen.. Ik neem het zeker mee.. wie weet kan dit de oorzaak zijn dat het telkens misloopt..
Dat was het bij mij wel. Meerdere miskramen gehad. Bij onderzoek in Duitsland bleek progesteron veel te laag. Daarna met progesteron 2 goede zwangerschappen (en geen miskramen meer gehad). Hopelijk neemt het bloeden snel af en ben je op tijd met progesteron gestart (als het probleem idd de progesteron is)
Dankjewel voor je verhaal. Ik neem het zeker mee en het geeft me hoop dat er bij jou positieve gevolgen aan waren. Op dit moment is het bloeden terug gestopt. Daarnet een nieuwe bloedafname gehad en de raad gekregen om zoveel mogelijk plat te liggen..
Ach wat vind ik dat erg voor je! Heel veel sterkte! Ik zou zeker je progesteronwaarde bespreken als je je arts weer spreekt. Met deze super lage waarde lijkt progesteron vanaf de eisprong heel zinvol!