Hoi, Ons zoontje heeft afgelopen donderdag zijn 14 maanden vaccintatie gehad. Hij kreeg 2 prikjes waarvan voor het eerst ook 1tje in zijn arm. Hij is er nog nooit ziek van geweest. Alleen de allereerste enting na de geboorte had hij in de avond iets verhoging maar daar was alles ook mee gezegd. Omdat ie nu ook de BMR prik heeft gehad vertelde de arts dat hij over ongeveer een week hier wat ziek van zou kunnen worden. Voornamlijk koorts. Maar nu is hij dus sinds gister. (dag na de enting ) ineens verkouden! Niks bijzonders natuurlijk maar hij is het zelden en ik vroeg me gewoon af of het mogelijk is dat hij het van het vaccineren heeft... Omdat het toevallig de dag erna is begonnen???
Ik denk toeval, al is zijn weerstand misschien wel wat lager. Hier heeft onze kleine man eergisteren zijn 11 mnd dktp gehad en hij was al flink verkouden (geen koorts). Hij is nu helemaal niet in zn hum (slecht eten, terwijl het normaal niet aan te slepen is). Er komen ook nog tandjes door. Soms heb je pech en komt alles tegelijk .
Hier was het toeval. Eerst tandjes, waardoor we nog bijna hadden afgebeld. Hij was er zo ziekjes van. Toch maar gedaan, werd onze schat nog verkouden ook Zodra de weerstand laag is, door die prikken, hebben ze zo een verkoudheid te pakken.
Inderdaad, het heerst nu. Die van ons is deze week ook verkouden, en toevallig ook vaccinaties gehad. Maar die verkoudheid had ze al, toen pas prikjes.