Cao schaal 25,zorg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kimmuh, 25 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Hoi allemaal,

ik heb een rare vraag ik kan zelf even niet wijzer worden namelijk.
    Ik werk in de thuiszorg, zit op schaal 25 en verdien als ik het goed uit mijn hoofd heb 10,45.
    dit is mijn uurloon.

Nou zat ik net even op een website te kijken, en staat er dit bedrag ook maar ook nog bedragen onder.
    Wat betekent dit precies?

Ik werk in de thuiszorg zoals ik al typte, maar kan werken in een verzorgingstehuis 10uur in de week en op schaal 25.
    Betekend dit dat ik gewoon hetzelfde blijf verdienen?
    (Er is mij altijd verteld dat je in thuiszorg meer verdient dan verzorgingstehuis.)

Hoor het graag, want kom er zelf niet helemaal uit.
    Oja, ben 22 jaar :) ook wel handig om te weten.

2. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    volgens mij verdien je juist meer in een verzorgingste huis dan in de thuiszorg?
    ik werk in een verpleegte huis.
    ik denk dat je dus gewoon het zelfde blijft verdienen ook ivm je leefdtijd pas als je 23 jaar ben schijnt het anders te zijn.

3. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Dat zijn jou gewerkte jaren. Aanloop schalen zijn dat elke jaar ga je er eentje bij krijgen...dus je loon gaat ook oer jaar iets omhoig

4. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blijft gelijk. Alleen de ort is hoger als je in verzorgingshuis werkt ;)

5. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    ORT? wat is dat?

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    De Cao's van de thuiszorg en verzorgings- en verpleeghuizen zijn samen gegaan, dus volgens mij maakt het niks uit. Heb je een Helpende diploma? Dan zul je in het verzorgingshuis ook in schaal 25 komen, misschien 30 als je helpende plus bent. Tenminste, zo gaat het bij ons in huis.

Je weet dat je in schaal 25 zit, dan moet je dus even kijken welke periodiek je hebt. Voor ieder jaar dat je in dienst bent, ga je een periodiek omhoog. Je begint in jouw geval dus met 10.27 per uur en na 9 jaar verdien je 14.09 per uur.

ORT is je onregelmatigheidstoeslag. Die krijg je omdat je op van die rare uren moet werken. Maar als je grofweg alleen maar tussen 7.00 en 20.00 werkt krijg je dat niet. (in het weekend wijken die tijden af, maar dat kun je nalezen in de CAO)

7. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Onregelmatigheidstoeslag

8. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    de ort is ook niet perdefinitie hoger in een verzorgings huis....

de thuiszorg heeft 1 tarief, alle onregelmatige uren krijg je 40%
    in een verzorgingshuis krijg je tussen 20 en 22 uur 22 % volgens mij, en dan 38%. dus dan maakt het al niet zoveel meer uit, alleen als je in de nachtdienst werkt kun je beter in een verzorgingshuis zitten.....

9. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Houdt ook rekening met het verschil tussen uitbetaling per maand of periode.
    In een verpleeghuis is het vaak per maand, ik weet niet of je nu per periode of per maand uitbetaald krijgt.

10. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    thuiszorg meestal 13 maand, om de 4 weken

11. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    en op de zondag 60 %
    Wij krijgen per maand uit betaald maar wel rooster van 6 wk....

12. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ja en jullie op zaterdagochtend tot 12 uur niet en wij 40%....

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Volgens mijzit er qua uurloon geen verschil tussen verzorgingshuis en thuiszorg. Alleen als je nachtdiensten zal doen. Er zit nu nog verschil tussen ORT van verzorgingshuis en thuiszorg maar die word binnen een oaar jaar gelijk getrokken met die van thuiszorg.

Maar ik zou er even goed over nadenken of je in een verzorgingshuis wilt werken. Er gaan ws veel verzorgingshuizen dicht door de bezuinigingen EN ik zou persoonlijk geen nachtdiensten willen doen. Daarnaast zit je de hele dag in dezelfde routine en binnen. Zou niks voor mij zijn.

14. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ik heb 11 jaar in het verpleeghuis gewerkt , en sinds januari in de thuiszorg, maar eerlijk gezegd ben ik er niet veel op achteruitgegaan, wel wat want ik werk nu vooral overdag en in het verpleeghuis alleen 's avonds en 's nachts.... en nu ook nog meestal maar 1 weekend per maand, heerlijk!!! en nog tijd voor de mensen..... ben echt blij met mijn overstap!

15. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    In principe zit er geen verschil tussen de schalen, daarbij weet je wat je nu verdient dus ik zou ook in een onderhandeling er voor zorgen dat je er niet op achteruit gaat.
    De kleine verschillen zit hem inderdaad in de ORT, dat is niet persé meer in een verzorgingshuis of verpleeghuis maar anders ingedeeld. De thuiszorg heeft één tarief voor ORT en de verpleeghuizen heeft verschillende tarieven. Maar dit wordt in januari 2014 allemaal gelijk getrokken. Dan komt er één CAO en wordt de ORT van een instelling aangehouden.

Aangezien TS in schaal 25 zit verwacht ik dat zij in de huishoudelijke hulp werkt? Dan zul je dus niks te maken hebben met de ORT en kun je de overstap prima maken.

16. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    In schaal 25 heb je bijna nooit te maken met ORT

Maar snap ff niet of je voor tzelfde' bedrijf' blijft werken? Anders kan je evt onderhandelen over je functiejaren of aanloopschaal

17. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    net in het nieuws, verzorgingshuis arnhem schrapt 200 banen....

18. Gazy

Gazy Niet meer actief

Jullie krijgen een dertiende maand om de vier weken! waoowww!!

(flauw!) :D

19. Gazy

Gazy Niet meer actief

Ik denk inderdaad dat het allemaal (ort etc) in verband staat met je functie.
    Vertel.. wat is je functie?

20. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik heb eerst ook ff in de thuiszorg gewerkt, verdiende dan wel minder maar kwam omdat ik meer overdag werkte.
    Nu werk ik vooral savonds waardoor ORT meer is.
    Thuiszorg is standaard 40%
    verpleeghuis verzorgingstehuis is
    22%( 20-22) , 38%( 22-23) 49%vanaf 20. op zaterdag avond daarvoor 38% uit mijn hoofd en op zondag standaard 60%

Deel Deze Pagina