Tsja, echt verstandig vind ik het allemaal niet. Ik ben eerlijk gezegd ook niet bang aangelegd en voordat ik kinderen kreeg had ik ook overal "schijt" aan, ik heb heel vaak ruzie gehad, ben een aantal keer in elkaar geslagen en was niet zo voorzichtig met mijn leven. Maar dat is echt veranderd toen ik kinderen kreeg. Vind mijn eigen veiligheid niet zozeer belangrijk, maar vind het wel belangrijk dat mijn kinderen een moeder hebben.. Ik heb ruim 3 jaar geleden, toen ik net terug was van zwangerschapsverlof, een gewapende overval op mijn werk gehad. Waar ik altijd gezegd heb 'ze krijgen niks, ze moeten met hun poten van andermans spullen afblijven' had ik nu zoiets van laat ze alles maar meenemen als ze mij maar met rust laten. Mensen aanspreken doe ik nog steeds, ik heb ook altijd in de horeca gewerkt, maar ik ben wel meer op mijn hoede.
Ik ben net zo. Maar ondanks dat ik zo ben heb ik wel geleerd om mijn veiligheid op 1 te zetten en ben ik wat getemperd maar niet om angst maar omdat ik kinderen heb die hun moeder nodig hebben
Tja sorry dat ik het zeg maar ik vind je dan idd ook een beetje dom. Helemaal als je een kind/kinderen hebt vind ik dat je best wat voorzichtiger mag zijn. Dat je niet zo snel bang bent oké.. maar je weet zelf ook dat er genoeg gure typen rondlopen en dat je niet zomaar altijd kan doen alsof je superman(vrouw) bent. Wat als je wél een mes tussen je ribben krijgt omdat je je ergens mee bemoeide ofzo? Hebben je kindjes geen mama meer of in ieder geval een mama die naar het ziekenhuis moet.
Maar als je s'nachts wat hoort kan het ook een egeltje zijn, ja ik wordt er wakker van, mijn hond ook, dus als ik niet ga kijken wat het is met alle lichten even aandoen, dan blijft de hond tekeer gaan. Extra sloten op de deur, kan hier niet, wel haal ik altijd de sleutels uit het slot en leg die op een vaste plaats vlakbij de deur neer, niet te hengelen door de brievenbus. In het donker fietsen ja waarom niet, soms moet je eruit en ikw ordt er doodmoe van altijd de auto te pakken voor die 600 meter naar school. de hond uitlaten in het donker doe ik ook gewoon. Ik heb de hond toch bij mij, die niet lief is voor vreemden, en ik hoef geen jongeren aan te spreken op dingen die niet mogen onze hond is volgens mij in een vorig leven politiehond geweest die heeft er een neus voor en begint al te blaffen, werkt vele malen beter, De deur open doen doe ik ook gewoon in de avond, al heb ik een glazen deur dus kan al snel zien wie het is, Het enige wat ik niet doe is zomaar iedereen binnen laten, verkopers die brutaal de drempel overstappen, hup weg naar buiten ben er niet van gediend en dat zeg ik ook. Trouwens sowieso wil ik niet iedereen altijd over de vloer hebben dus dat laat ik ook duidelijk merken. Maar ook als je niet bang bent kan je toch gewoon nadenken voor je wat doet of actie onderneemt? Ik vindt niet dat ik hiermee onverantwoordelijk bezig ben.
Ik denk dat je een verantwoordelijkheid hebt naar je kinderen toe. En dan kies je er niet voor om stoer te doen in bepaalde situaties, maar zorg je ervoor dat iedereen veilig is. Dan maar geen grote mond tegen iemand tegenover je met een mes of vuurwapen. Denk je nou echt dat zoiets effect heeft op iemand en dat je daarmee de wereld verbetert?! Genoeg mensen die dat ook deden en het niet overleefden. Dus waarom dom doen? Zorg ervoor dat je kinderen hun moeder kunnen houden en laat de rest aan professionals over. Daar heeft iedereen het meeste aan!
Maar zoals ik vorige week meemaakte hele dorp op zijn kop hebben 1 route om van noord naar zuid te komen en ik woon in noord en school zit in zuid, over die route moeten fietsers voetgangers en automobilisten plus het verkeer wat daar aan het werk is. Ik wacht netjes voor het stoplicht rijd over de platen er is geen voetpad ja dus ik rijd niet op het randje maar iets meer naar het midden die platen zijn ook nog eens best wel glad en modderig. Steek netjes mijn hand uit dat ik naar links wil en kijk om en sla af, meneer denkt mij vervolgens nog even in een bocht een plein op in tehalen waardoor ik dus nog net van mijn fiets af kan springen en mijzelf overeind kan houden. Draait die zijn raampje open dat ik mijn klauwen uit moet steken en een grote waffel? Ik ga er niet vanuit dat meneer wat bij zicht heeft moet ik dan mijn mond houden, terwijl je net bijna met je dikke buik op de motorkap van een auto lag omdat meneen enorm opgefokt is door een verkeesropstopping? Ik kan het dan niet laten mijn mond open te trekken en te vragen of meneen misschien zijn bril op wil zetten ipv op het dashboard te leggen en vooral beter te kijken voor die actie onderneemt naast anders maar beter thuis te blijven zitten. Ik ga er niet vanuit dat ik dan gelijk neergeschoten wordt ofzo, maar is dat dan bij de meesten van hier wel zo?
Ik herken best veel in mezelf wat ts schrijft. Ik werk ook in de horeca en kom ook af en toe vervelende mensen tegen, en tja, dan moet je inderdaad "je mannetje staan". Maar als het vuurwapens/messen betreft (1x voorgekomen buiten bij de kroeg naast mijn werk) hou ik me toch écht afzijdig en laat de politie het opknappen. Maar goed, ik ben dan wel weer doodsbang om in een kassarij te staan (paniekaanvallen).
Ik vind het heel fijn voor je dat je niet het gevoel hebt bang te moeten zijn, want leven in 'angst' brengt ontzettend veel met zich mee en heeft een impact op je leven. Ik ben dus wel doodsbang, dat betekent niet dat ik ook zo leef en het impact heeft op mijn dagelijks leven, maar na wat er op vandaag allemaal in de media komt van moorden, mishandeling, vechtpartijen en noem maar op kan ik heel snel bang worden. Als ik zou denken dat er bij mij zou worden ingebroken zou ik mijn dochter en vriend meenemen naar de badkamer en ons opsluiten, uit angst kunnen de inbrekers ook schieten of neersteken, nee daar pas ik voor ik wil nog langer van mijn gezin genieten. En dat genieten gaat al moeilijk genoeg op vandaag met alle ellende in de wereld.
Nee ben niet bang maar het ligt er ook nogal aan waar je woont en inderdaad wat mensen hier ook zeggen.. ik heb 3 kinderen en het is niet mijn taak om de held uit te hangen. Ik heb 3 kinderen die van mij afhankelijk zijn, ik ga me over het algemeen niet nog om anderen bekommeren op straat. En ik denk ts, dat je in mijn straat ook niet snel s'nachts de straat op zou lopen, alleen naar huis zou fietsen of hangjongeren zou aanspreken. Het stikt hier van de dealers en weet ik het allemaal. Wanneer ik 20 meter uit mn deur ben ben ik bijv al 6 camera's tegen gekomen, en die hangen er niet voor niks.
Ik ben ook niet zomaar bang voor iets, maar laat wel mijn verstand een beetje werken. Sinds ik moeder ben, ben ik toch iets voorzichtiger, ik zie graag mijn dochter oud worden. Maar als je soms de dingen om je heen ziet gebeuren, dan wordt je toch met de neus op de feiten gedrukt. Ik spreek gerust iemand aan, fiets in het donker, laat de hond midden in de nacht uit. Maar bescherm mijn dochter wel tot zo ver het kan.
was ik maar niet zo bang Als ik 's avonds laat 1 piepje hoor dan slaat mijn hart al 10 slagen over. Vind het knap!
Dit dus. Voordat ik kinderen had deed ik ook vanalles, Fietsen op de meest vreemde plekken,mensen aanspreken op hun vreemde gedrag en noem maar op. Nu ondertussen 3 kinderen rijker ben ik toch een stuk voorzichtiger.Niet bang maar wel meer bewust van veel gevaren. Ik hoef mezelf niet meer zo nodig te laten gelden.Ik heb een collega van 23 jaar die ook altijd loopt te roepen van ik fiets in het donker door het Zuiderpark blablabla,ik noem haar naief.
Ehm nee ik ben juist wel bang.. vind het eigenlijk ook een beetje dom.. Juist de mensen die de held willen zijn gebeurd wat mee..
Je hoeft niet bang te zijn maar hoeft het ook niet op te zoeken. Ben ook niet bang aangelegd maar denk wel na of het verstandig is om te doen.
Ik vind het een beetje onverantwoordelijk. Wat iemand anders al zei, je kan wel overal op in gaan en de confrontatie opzoeken, maar ik heb liever dat mijn kind straks ook een moeder heeft. Hoor en lees het te vaak, dat dappere dodo's het leven laten vanwege zinloos geweld. Opsporing verzocht zit er vol mee. Er hoeft maar 1 malloot te zijn die daadwerkelijk een mes/pistool trekt en bye bye mama. Nee, dan maar chicken, maar ik ga geen dief achterna en de deur blijft 's avonds dicht. Als het belangrijk is komen ze overdag maar terug.
Ik ben ook totaal niet bang aangelegd. Maar geloof me er zijn bepaalde plekken in Amsterdam waar je 's nacht niet graag een wandeling maakt hoor
Volgens mij ziet iedereen mij al tussen de hooligans springen Whahahaha Dat is niet wat ik bedoelde Het mes en vuurwapen waren voorbeelden, bij de messen ben ik meteen weggelopen en bij het vuurwapen was het ook schrik denk ik, hun hadden ook door dat ze het verkeerde huis hadden toen ik open deed. Maar even een ander voorbeeld. Er is al 3x poging tot inbraak geweest bij mijn alleenstaande buurvrouw. Als jullie iets zien, een vreemde die rondhangt bij haar huis zouden jullie dan echt niet vragen of je hem ergens mee kan helpen? Of als je wakker word van een geluid zou je dan echt niet door de gordijnen gluren? Of naar beneden gaan?
Ik ben ook voor de duvel nie bang, maar ik let tegenwoordig wel heel goed op met wat ik zeg en doe, want heb wel 2 kleine kindjes thuis die me nodig hebben