Voor de eerste keer zwanger! zo blij maar zo eng ook!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pinky83, 5 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinky83

Pinky83 Actief lid

5 jul 2013
    122
    0
    0
    Flevoland
    Hoi Spidy!

Wat leuk dat jij gereageerd hebt!
    Je weet het vast niet meer, maar in het begin zat je in een ander clubje waar ik ook in zat. Die maand begonnen we toen allemaal met onze hormoonspuiten. Je hebt weinig mee gekletst ivm die operatie die je toen moest ondergaan.
    Had toen wel al meegekregen dat je zwanger bent. Goed om te lezen dat je al zo ver bent en dat alles goed gaat!

Je beschrijft het goed, als je uit de mmm komt heb je idd wat tijd nodig om het vertrouwen in je eigen lijf terug te krijgen. Je bent zo gefocust op de weg er heen, dat je soms vergeet waar je naartoe gaat.
    Ik ben er zo vanuit gegaan dat het allemaal heel lang zou duren (soort zelfbescherming denk ik) dat ik nu niet kan bevatten dat het ineens gelukt is en er een hele nieuwe fase aan komt!
    Ik vind het nog een beetje eng en onwerkelijk!

Moet er wel van gaan proberen te genieten.. het is zonde als ik de eerste 3 maanden zo aan me voorbij laat gaan.. zeker als alles gewoon goed gaat. Dan heb ik die maanden ' gemist'.

Wat heerlijk trouwens dat je niet ziek bent geweest. Het is wel een bevestiging natuurlijk, die kwaaltjes.. maar als ik zo om me heen hoor hoe beroerd je er van kan worden teken ik er voor om het niet te krijgen ;)

wat geweldig dat je je meisje nu ook voelt. Lijkt me zo magisch!!
    Voel je je verder helemaal goed? je hebt een soort voorbeeldzwangerschap jij! ;)

Heerlijk, geniet er van!!!

2. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooh wat leuk. Nu je het zegt weet ik het weer.
    Werd toen aan kanker geopereerd ja. Heftige tijd want 1 dag na de operatie positieve test.

Schrijf je nog mee in dat topic?

Een voorbeeld zwangerschap had ik in het begin wel ja. Nu word t iets anders. 2 wk terug bloedingen, naar ziekenhuis, verder last van bekken, veel hartkloppingen momenteel maar al met al mag ik nog niet klagen hoor.
    Maar ook emotioneel vind ik zwanger zijn een hele klus.
    Hoewel ik nu ook wel geniet.

Hoop dat jij dat binnenkort ook kan doen!
    Zo fijn dat je zwanger bent. Door middel van puregon/ pregnyl?

3. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Gefeliciteerd meiden!,

Hier ook een eerste zwangerschap, zit op 24 weken ondertussen.

Ik heb ook totaal geen symptomen gehad en het was dat mijn vriend dus zei dat hij mijn eetpatroon een beetje "raar" vond worden en daarna positief getest. En heb die dag ook 100 keer gevraagd of die test wel echt klopte.
    Wat dat betreft kan ik jullie onzekerheid wel snappen.

Alles is voor mij ook zo nieuw, en ook iedere keer als ik een controle of een echo heb wordt ik van te voren ook best wel onzeker. Bang dat sommige dingen niet goed zijn. Maar wordt gelukkig vaak gerust gesteld door mijn vriend en de VK.

Er komt ook gewoon veel bij kijken, kreeg de eerste afspraak ook zoveel informatie dat ik ook even dacht pff wat veel. :)

Zijn ook redelijk veel dingen die je moet regelen en over na moet denken.

-Ze gaan naar al je medische gegevens vragen en die van je partner en ziektes die eventueel in de familie voor komen.
    -Ze vragen of je zon test wil doen om te bepalen of je kindje het downsyndroom heeft.
    -Je moet bloedprikken
    -Je moet ook voor een bepaalde week kraamzorg hebben geregeld als alles goed gaat en omdat ik hier niet bekend mee ben moest ik ff goed kijken bij wie ik dat zou doen.
    -Je moet nadenken of je borstvoeding of flesvoeding wil geven
    -Je moet nadenken waar je wilt bevallen
    -Zorgen dat de babykamer op orde is
    -Mijn vriend en ik hebben ons kindje ook gelijk erkend bij de gemeente omdat wij niet getrouwd zijn.

En dan heb ik geloof ik nog niet eens alles opgenoemd.

13 januari heeft mijn vriend weer een controle in het ZH in Nijmegen. Ik heb nu al zin om mee te gaan en die dokter te showen dat alles goed is gekomen.
    Wij waren daar afgelopen keer in juli voor controle ook en toen werd er gezegd dat wij minimale kans hadden om gewoon zwanger te worden dus zaadonderzoek gehad.
    Mijn vriend heeft 5 jaar geleden teelbalkanker gehad en daar erg zware chemo voor gehad waardoor ze dachten dat zijn zaad aangetast zou zijn. En hij mist 1 teelbal waardoor de kans volgens hun dus ook kleiner was. 19 Augustus hadden wij een positieve test in handen dus dat is nog vrij vlot gegaan en geheel onverwacht:)

4. Pinky83

Pinky83 Actief lid

5 jul 2013
    122
    0
    0
    Flevoland
    @Spidy, ja inderdaad. Hoe is het nu met je wat dat betreft??

Ja schrijf daar nog mee! Best al een tijdje, dus super leuk.
    inmiddels zijn er (met jou en mij er bij gerekend) toch al 5 zwanger!

he bah, wat zal je geschrokken zijn van je bloedingen! met je kleine meid wel alles goed? Snap dat het op allerlei vlakken een beste opgave is hoor, dat zwanger zijn!
    ik voel me nog prima en heb nog nergens last van, maar als ik het zo lees kan dat zo ineens omslaan..
    Vind het best eng als ik zo lees wat me allemaal te wachten staat en hoe alles gaat veranderen.. nog maar te zwijgen over de bevalling en alle keuzes die we nog moeten maken!

Uiteindelijk is het mij ook gelukt met Puregon en Pregnyl!! :D

@Steeciaantos, bedankt voor je reactie! wat fijn dat het jullie ook gelukt is en een kindje verwachten!!
    en fijn om te lezen dat meerdere zo onzeker en angstig zijn :D
    heb je er inmiddels wat meer vertrouwen in? kan me voorstellen dat dat minder wordt zodra je je kindje echt voelt bewegen enzo!

oh enneh.. zie dat jullie ook nog gaan trouwen? gefeliciteerd!!

Deel Deze Pagina