liam werd op mijn buik gelegd en ik weet nog dat hij heel erg nat was en erg glibberig. hij gleed alle kanten op en de verloskundige zei nog goed vasthouden en toen kwam de verpleegkundige met een doek dus toen ging het blijven liggen al beter. en toen was ik stil en verwonderd en verlieft, gelukkig, opgelucht want had een enorm zware bevalling, ik trilde als een rietje en het hielt maar niet op en toen vroeg ik ineens heel droog mijn bril want kon niet zien hoe mooi hij was. en daarna zei ik wat is hij mooi. en zei ook gelijk yes hij is blond (vader was als kind roodharig. is niet erg natuurlijk maar had stiekem wel voorkeur.) toen kwam de nageboorte en hebben ze hem verder droog gemaakt en gewogen en kreeg hem toen weer naakt terug en mocht die opzoek naar voeding en dronk hij ook gelijk en viel daarna in slaap en heeft me onder gepoept hihih.
Geweldig sowieso Nat en glibberig viel hier best mee.. maar was al mijn vruchtwater ook al kwijt. Eerste gedachte toen hij eruit was en ik naar hem keek: hee het is echt een baby.. (ja kon me dat echt niet voorstellen) en daarna: oh de pijn is eindelijk voorbij en ik leef gewoon nog Toen legde de vk hem op mijn borst en ik had geen idee wat ik moest doen.. hij voelde zwaar, ik was uitgeput en hij gleed weg, hij had flink gepoept dus zat ook nog onder haha. Voelde wat onwennig, het is een compleet nieuwe ervaring zo'n eerste keer. Maar trots was ik gelijk, dat was gewoon mijn zoon!! De mooiste baby ooit!
in 1 woord wauw ik vond het heerlijk zon warm en nat kindje op je buik wat 9 maanden lang in je buik heeft gezeten en dan kun je het bekijken en aanraken en ruiken de mooiste dag uit mijn leven bij alledrie mijn kinderen wat een wonder
Ik voelde een vreselijke perswee... (vanwege de moederkoek). Daarna voelde ik me doodmoe en duizelig en had het gevoel dat ik eerst moest slapen voordat ik nieuwe informatie zoals hoe mijn kindje eruit zag echt kon bevatten
Glibberig, warm, nat en een gevoel van oprechte verwondering: heeft zij in mijn buik gezeten en is dat ons kindje? Wat geweldig!
Wow dat is warm Is dat mijn baby? Is hij er uit? Het is een jongen! Wat is hij warm Wat kan hij schreeuwen Oh jongen kom maar huil maar niet Hij is er Ohhh hij is er Ik ben mama *traan* Ik ging daarna echt in de overlevingsstand, ik was doodop, kapot, bekaf. Ik 'moest' de kleine aanleggen maar ik viel in slaap.. De kleine vond het ook niet bepaald boeiend en heeft ook heerlijk geslapen.