Hoe is het om te wonen in Papendrecht?

Discussie in 'De lounge' gestart door pearls, 5 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    We zijn aan het orienteren naar een mogelijk andere woonplaats.
    Op dit moment wonen we in een klein dorpje met slechts enkele winkels.
    We zijn het beu om altijd minstens een half uur onderweg te zijn voor bijv. een Hema, Blokker, Action etc. Openbaar vervoer gaat hier maar eens per uur en duurt allemaal erg lang voor je ergens bent.
    Ook zijn er hier amper muzieklessen voor de kids en weinig mogelijkheden kwa sporten.
    En is het fijn om iets dichter bij mijn man zijn werk te gaan wonen zodat de reistijd minder lang is.

Papendrecht lijkt ons leuk kwa voorzieningen en toch niet al te groot.
    Woont iemand van jullie in Papendrecht? En hoe bevalt het? Is het leuk voor kinderen? Welke buurt is leuk en welke minder? Benieuwd naar ervaringen, leuk en minder leuk.

2. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    Grappig. Ik kom zelf uit een kleiner dorpje, en nu woon ik bijna 8 jaar in een stad en nu ik kinderen heb wil ik niets liever dan terug. Dan wel naar een naastgelegen dorp, met inderdaad iets meer faciliteiten. Maar geen grote stad meer.

3. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Nu we kinderen hebben en ook aan schooltijden gebonden zijn kunnen we gewoon veel minder makkelijk even ergens heen. Het reizen duurt dan al zo 3 kwartier en dan even een paar winkels af en weer gelijk terug. Het voelt nu enorm gebonden en opgesloten hier. Vandaar dat we aan het kijken en nadenken zijn.

Ik heb zelf het idee dat Papendrecht geen enorm drukke stad is. Maar ik ben dus benieuwd hoe andere dit ervaren?

4. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    Naar mijn inzien is het niet heel druk, wel groot nog opzich hoor!

5. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik soo. In ee dorp naast Papendrecht, dus ken het niet zo goed. Wat ik wel weet is dat ze een erg mooi en redelijk groot winkelcentrum hebben :)

6. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik zelf woon in Dordrecht. Maar man heeft wel jaren in papendrecht gewoond. Het is een prima plaats met alle voorzieningen. Niet de drukte van de stad maar ook niet dat hele dorpse. Qua wijken weet ik er helaas niet veel van.

7. NandaK

NandaK Actief lid

28 feb 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik woon er zelf niet maar mijn broer en zijn vriendin en vader wel. Ik heb er 1 jaar gewoond. Is een leuke plaats om te wonen. Er zit genoeg om niet voor alles naar dordt of Rotterdam te moeten. Het winkelcentrum is een aantal jaar geleden helemaal opgeknapt. Maar als je wel naar de stad wilt zit je er zo. Busverbindingen met Rotterdam zijn ook goed voor het geval je kids daar naar het hoger onderwijs gaan later. Goede scholen en veel sport clubs. Je zit zo op de snelweg. Er staat alleen vaak file voor de afslag Papendrecht dat is een minpunt.

8. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Oke het klinkt tot nu toe goed. Fijn ook dat de busverbindingen goed zijn!

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik heb er mijn hele jeugd gewoond, mijn vader woont daar nog steeds dus ik kom er wel met regelmaat.

Het dorp is langzaamaan best groot geworden, ik heb het er altijd goed naar mijn zin gehad. De voorzieningen zijn goed, veel winkels op De Meent en De Westpolder.

Qua wijken loop ik wat achter. De Molenwijk (waar ik heb gewoon) is een jaren 70 wijk met grote woningen, scholen (basisscholen en de middelbaar onderwijs). Maar er zijn nu complete nieuwe wijken gebouwd die volgens mij ook heel leuk zijn hoor.

Busverbindingen waren altijd heel goed, geen idee of dat nu is veranderd maar ik zat in Rotterdam op school en heb nog een tijd daar gewerkt, en deed dat altijd met de bus. Er ging/gaat een bus naar Zuidplein en Kralingse Zoom en de bussen naar het station in Dordt zijn er volgens mij ook nog. Vroeger was er ook een interliner naar Utrecht maar ik weet niet of die nog rijdt.

Deel Deze Pagina