wanneer bekend maken op facebook?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tifa, 21 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nou 10 weken zwanger en heb inmiddels al 3 goede echos gehad met kloppend hartje en bewegend vruchtje.
    Vrijdag moet ik weer heen.

Tot nu toe weet alleen mijn moeder het en de baas van kijn vriend, en een vriendin.
    schoonouders nog niet, dat willen we aankomemd weekend gaan doen.

ik vraag me af vanaf wanneer jullie het aandurfden of vanaf wanneer het gebruikelijk is om het nieuws te delen op facebook.
    Ik ga kaartjes maken voor vriendinnen en familie en deze ga ik na 12 weken versturen.
    Ik wil het dus in ieder geval bekend maken als de kaartjes zijn ontvangen, maar ik twijfel erg over 12 of 16 weken of misschien nog langer.

Wanneer hebben jullie het gedaan?

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met 12 weken, helemaal na zoveel goede controles zou ik het wel aan durven.
    Maar gewoon doen waar jij je goed bij voelt!

3. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    #3 rijo, 21 apr 2014
    Laatst bewerkt: 21 apr 2014
    Met 11 weken, na de termijnecho. Alle naasten waren toen natuurlijk al op de hoogte.

4. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Ik heb het helemaal niet via Facebook bekend gemaakt. Wij hebben het onze familie en vrienden persoonlijk verteld en de rest kwam er wel via via achter. Ik vond het niet zo nodig om het op die manier bekend te maken.

Leuk idee van die kaartjes voor je vriendinnen en familie. Misschien later dan 12 weken? Dan weet je zeker dat iedereen de kaartjes hebben ontvangen. Op die manier komen ze er ook niet achter via Facebook :D

5. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Ik zou inderdaad wachten tot de belangrijksten het weten..
    En daarna ook niet te lang meer wachten met Facebook, want voor je het weet zet iemand anders een felicitatie op je Facebook.. En het is natuurlijk net zo leuk om het nieuws zelf als eerste erop te zetten.
    Zou het dus rond 13 a 14 weken doen.

6. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik ga het op facebook zetten zodra mijn moeder het weet. Want als zij het weet weet in notime iedereen het.

7. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Wij hebben het na de 12 weken bekend gemaakt op facebook.
    De week ervoor hebben we het onze vrienden in het echt verteld.

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Niet!
    Ik vind Facebook echt niet de plek daarvoor.

9. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Na de termijn echo met 12 weken. Al wisten een hoop vrienden en familie het al veel eerder!

10. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    Ik ga het eerst aan mijn vriendinnen en familie (ouders op eerste plaats) vertellen met 12 weken en daarna mag t op facebook.

Ik wil het eerst persoonlijk zeggen aan diegene die me dierbaar zijn

11. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Met 10 weken gedaan. Al vrij snel de directe familie verteld, met de verjaardag van ons eerste kindje de vrienden (9 weken met goede echo op zak). Op fb toen de mensen die we het zelf wilden vertellen het dus wisten en we het op ons werk verteld hadden.

12. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze familie hebben we meteen ingelicht, werkgever en collega's rond 10 weken. Volgens mij was ik 13 a 14 weken toen we het op Facebook hebben gezet.

13. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Bijna iedereen wist t met 12 weken en toen ook op fb gezet voor mensen die ik minder vaak zie of spreek

14. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Helemaal niet op fb gezet, maar zet hier nooit zoveel op. Niet iedereen hoeft alles maar te weten. De mensen die dicht bij mij staan persoonlijk verteld en de rest komt er ooit wel achter haha

15. boerin

boerin Lid

3 apr 2014
    30
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Ik had het met 6 weken al aan ouders en schoonfamilie verteld. Daarna echo gehad en. Aan meer familieleden verteld. En met 9 weken al uitgelekt op fb. Als een felicitatie naar mij toe. Toen uiteindelijk met 11 weken op fb gezet. Zodat er over praten makkelijk werd. En toen kon het ook wel na twee echo's. Maar volgende keer wacht ik echt tot 12 weken. Alleen aan de opa's en oma's zal ik het eerder vertellen. Dat wel. Verder niet.

16. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Echte naasten wisten het al snel of zelfs supersnel. Ergens tussen 5 en 7 weken. Facebook deden we na de termijnecho met 11 weken ongeveer. Moet daarbij wel zeggen dat we geen complete vreemden op FB hebben, alleen mensen die een miskraam waarschijnlijk ook wel te horen zouden krijgen. Dus dat maakte er lang wachten wat overbodig in ons geval.

17. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Onze families em belangrijkste vrienden wisten het al voor de 1e echo en we hebben het bekend gemaakt op FB na de termijnecho met 10 weken. :) Uiteraard wel eerst mijn manager en regiomanager eerst ingelicht voor het echt bekend werd gemaakt.

18. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wij hebben het verteld tegen de mensen die ons dierbaar zijn. Familie, vrienden en kennissen waar we normaal contact mee hebben. Facebook zal me een rotzorg zijn, eerlijk gezegd :)

Als je het op Facebook wil aankondigen dan zou ik zeggen: doen wanneer het goed voelt :)

19. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Met 11.0 weken, had die ochtend de 6de echo gehad, en het was ook direct de termijnecho.
    De volgende kreeg ik met 12.6 weken en dat duurde me te lang haha!

20. angel1990

angel1990 Actief lid

29 dec 2013
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons helaas te vroeg...
    Door wederom een ziekenhuis opname net als bij de eerste.
    Grootste verschil toen 10 weken nu pas 7 weken.
    Mensen vragen waarom opname... tja wat zeg je dan?

Deel Deze Pagina