ha esther,jeetje zeg,wat een ellende voor je,en vooral nu je op het laatst loopt,en al je enrgie nodig hebt.... had je er al vroeg in je zwangerschap last van?
Toen ik zwanger was van Eva had ik vanaf 37 weken erge jeuk en kon ik ook niet slapen. Ik was toen ook veel op het forum te vinden en had een laatste berichtje getypt rond 3:30 uur in de ochtend ofzo... en om 5:45 braken mijn vliezen! (toen sliep ik dus net ) Ik heb toen een prima bevalling gehad, viel alleen in slaap tijdens de weeen , maar ging dus echt prima! Om 18:38 uur was Eva er na ongeveer 6,5 uur ontsluitingsweeen en 1 uur persweeen (de weeen begonnen niet meteen na het breken van de vliezen). Dit keer hoop ik in ieder geval geen last te krijgen van jeuk, maar ik lig sinds een paar nachten wel een uur of 2 wakker, door maagzuur. Heel gek, als ik naar bed ga is er niets aan de hand, maar ik word midden in de nacht wakker door het opgeven van maagzuur, niets helpt dan, en ik word dan ook erg misselijk. Maar vandaag heb ik wat anders gehaald (had alleen Rennie en vla, nu vloeibare gaviscon en maalox) en dan gaan we dat eens proberen.... En anders zien jullie me misschien wel hier vannacht
Hier ook een nachtbraker. Tijdens mijn zwangerschap en na de bevalling van Vigo heb ik eigenlijk al geen fatsoenlijke nacht meer doorgeslapen. Als ik 4 a 5 uurtjes op een nacht haal, is het veel. Ik had hiervoor voor zo af en toe een slaappilletje maar dat is nu ook niet al te verstandig In het begin van deze zwangerschap sliep ik als een blok, maar eigenlijk is het nu ook alweer een paar weken flinke ruk. Wordt gewoon wakker 's nachts... om niets eigenlijk. Hoef zelfs niet eens te plassen oid. Blijf altijd wel in bed liggen en val dan na 1,5 a 2 uur wel weer in 'slaap' maar ook dat is zo licht, dat ik uiteindelijk nog niet uitgeslapen en uitgerust wakker wordt.... Ik kan je vertellen: het doet mijn humeur geen goed! Probeer af en toe overdag nog wel een klein beetje te slapen, maar dat helpt eigenlijk ook niet echt...
juist geen last van gehad, e=is echt pas van de laatste dagen, daarnet na het douchen krreg ik toch ontzettende krampen zo erg heb ik ze nog niet gehad, en het zakte weer langzaam weg is nu een uurtje geleden denk ik, dus ik weet het niet hoor, het is in ieder geval flink aan het rommelen, maar ik ben allemaal bang dat jullie me vannacht hier wel zullen treffen denk ik, want ben nu al weer heel erg onrustig.
joehoe, ik ben vast niet de enige die nu alweer wakker is... Iphone doet wonderen hier, hoef ik gelukkig het bed niet uit en maakt minder lawaai dan de laptop Ik slaap zo slecht al sinds een week of 7 vd zwangerschap, toen al moest ik vaak naar de wc... En nu met de BI kan ik mijn draai niet vinden en moet ik om het uur plassen... Niet drinken in de avond helpt niet Dus het forum en ik zijn vooral snachts vaak dikke maatjes! Nog meer wakkere zieltjes op het moment?
nou hier ben ik ook weer hoor, nu is het niet van de voor weeén, maar van maag zuur pfffffff... maar ga zo wel weer terug liggen hoor, heb het op zich nog lang volgehouden kwart voor 4,
Ik heb gisteren vloeibare gaviscon genomen om 23 uur en tot nu toe helemaal geen last gehad van maagzuur! Dus vannacht ook niet, heerlijk! . Ik was er wel bang voor toch last te krijgen, want ik word dan ook altijd misselijk en die gaviscon is echt smerig, dus ik vraag me af of ik het dan binnen had gehouden. Ik had vannacht wel een beetje hoofdpijn, maar dat zal wel toeval zijn. Vanavond neem ik dus weer een beetje gaviscon!
ik heb op moment rennies, ben ik niet zo tevreden over, heb hiervoor maalox gehad, en die hielp toen veel beter, denk dat ik toch maar weer ga gebruiken, want wordt s'nachts ook vaak super misselijk wakker van het zuur, en heb dan het gevoel dat heel mijn maag weg brand. maar ik ben vandaag echt super down weet niet hoe het komt normaal ben ik echt vrolijk, maar ben het vandaag een beetje beu het zwanger zijn, mijn geduld begint echt op te raken, maar misschien is dat morgen weer helemaal anders, soms wordt ik echt gestoord van die stemmings wisselingen pffff...
Rennies werkten bij mij dus niet meer (toen ik zwanger was van Eva hielpen ze altijd super!). Nu dus vloeibare gaviscon gebruikt (tip van iemand van de yoga) en ik heb voor de zekerheid ook maalox tabletjes in huis gehaald. Maar voor die paar dagen tot weekjes zou ik als ik jou was geloof ik geen gaviscon meer halen, het kost 7,50, wel een beetje zonde als je het nog (hopelijk voor je) nog maar een paar dagen hoeft te gebruiken. Dat je het zat bent snap ik wel, is ook maar goed ook eigenlijk, klinkt een beetje lullig misschien , maar ik keek bijvoorbeeld zó uit naar de bevalling daardoor! Dat is een stuk beter dan opzien tegen de bevalling... Ik heb het idee dat de bevalling daardoor ook soepel verliep, ik had er écht zin in (al had ik halverwege ook wel zin in even een pauze )
ik kijk echt super uit naar de bevalling ben er echt niet bang voor, zou alleen maar een gat in de lucht springen als het zou beginnen hihi..... maar het zou goed nog tot de 41 weken kunnen duren pfffff..... moet ik eerlijk gezegd niet aan denken
Kijk, dat is in ieder geval fijn, dat je er alleen maar naar uitkijkt! Maar dat maakt het nu ook wel een beetje zwaar..... Van Eva ben ik met 41 weken bevallen, op het moment dat ik dacht dat ze er helemaal nooit meer uit zou komen . En zodra de bevalling begonnen was, was ik het lange wachten ook meteen weer vergeten. En jij hebt al aardig wat voorweeen gehad hè? Is nu misschien niet zo fijn, maar misschien gaat de bevalling daardoor juist wel vlot. Alles wat je nu gehad hebt, heb je dan misschien niet meer
ja je zou denken dat het al wat aan het rommelen is, gisteren kreeg ik ook ineens zulke krampen dat ik dacht nou als het nou niet begint, maar het zakte weer weg, en kwam niet meer terug, als het nou eens door deed zetten, net als nu heb ik weer wat lligte voorweeén, ik heb gelezen dat voorweeén niet voor ontsluiting zorgt, maar alleen dat de kleine verder indaalt waardoor de baarmoeder mond korter wordt of zo toch? begin deze week dacht ik sterk dat ik deze week zou gaan bevallen, maar daar ben ik nu weer niet zo zeker van, maar lees ook bij veel vrouwen dat bevalling ook in een keer uit het niks kan beginnen.
Het ligt aan de voorweeen denk ik, bij Eva heb ik wel indalingsweeen gehad (van 33 tot 37 weken), daarna helemaal niets meer. Die zorgen inderdaad voor het indalen. Echte voorweeen leiden meestal wel tot het weker worden van je baarmoedermond en soms ook ontsluiting. Ik denk dat je kindje al een tijdje ingedaald is? Dan is de kans groot dat het gerommel nu echt wel wat verweking/ontsluiting heeft opgeleverd! Toen ik zwanger was van Eva hebben ze verschillende keren geprobeerd te strippen, maar ik had geen ontsluiting en mijn baarmoedermond was ook nauwelijks verweekt, wel heel kort. Vrijdag was de laatste strippoging en zondagochtend braken uit het niets mijn vliezen. Rond een uur of 11 begon ik echt een beetje weeen te krijgen en om 18:38 was Eva er al! Dus zo snel kan het inderdaad gaan.
ik ben benieuwt het is gewoon af wachten, onze kleine is al helemaal ingedaald, dus dan zijn die voorweeén goed, dus wie weet, de kleine is wel super druk zeg, soms lijkt het of ie zowat langs mijn kont eruit komt hihi.....
nou ikben weer wakker hoor, nu niet van het zuur, maar net ineens enorme steken onderin, het kwam opzetten werd erger en erger en zakte weer weg, maar ja zal wel weer loos alarm zijn pfffff..... maar ja ben er wel weer wakker van, dan ligt mijn vriend ook nog eens gigantisch te snurken! zijn er meer wakker, of ben ik dit keer de enige?
OOk ik heb weer eens lekker slecht geslapen. Word er echt schijt gestoord van. Ook mijn ventje slaapt erg slecht en die zit er nu dus ook al bijna helemaal doorheen. Strippen is gisteren niet gelukt maar morgen mogen we naar het zkh voor ctg en consult en dan kijken ze verder hoop dat ze gaan inleiden want ik trek het niet echt meer. En me ventje ook niet. Morgen trouwens 41 weken zwanger.
pffff.... snap goed hoe je, je voelt, ik ben nog niet zo ver als jij, en zelfs ik zit er af en toe helemaal door heen, niet dat ik niet meer geniet, maar soms als ik me niet goed voel en alles mis gaat dan heb ik echt van die momenten dat ik van binnen schreeuw van kom er nou maar uit. en dan jij 41 weken pfffffff.... ik hoop echt voor je dat ze je inleiden ik zal voor je duimen.
zo ik laat maar weer eens een berichtje achter, zit alweer wakker, kwam vanavond al erg moeilijk in slaap, weer van de voor weeén uiteindelijk toch in slaap gevallen, maar als ik dan eenmaal weer wakker ben kan ik weer niet in slaap komen, pffff... wordt er een klein beetje moedeloos van. en dan nog een vriend naast me liggen, die een heel bos aan het omzagen is.