Honden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Saartje26, 3 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje26

Saartje26 Actief lid

19 aug 2006
    115
    0
    0
    groepsleidster
    Hengelo
    Wie heeft er ervaring met honden en baby's?
    Wij hebben een 2 jarige Jack Russel en die is behoorlijk enthousiast met mijn neefje en nichtje (11 maanden) :confused:
    Hoe went hij het snelst aan de nieuwe situatie? En zijn er nog tips wat ik moet of juist niet moet doen? :rolleyes:

Ik heb ook gelezen dat je de eerste poepluier van je baby aan je hond moet geven en daarna beschermt hij de baby met z'n leven.
    Vind dit persoonlijk wel erg ranzig.... :( Iemand hier ervaring mee?
    Of andere tips? Ik lees ze graag!

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik zou als de baby er is, hem/haar meteen aan de hond tonen. Dus op je knieeen met de baby en meteen laten snuffelen. Een poepluier geven zou ik niet doen.

3. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Wij hebben 2 Jack Russells, moeder en dochter.
    We hebben ze in het begin een poepluier en een plasluier laten ruiken, je moet het dus niet laten opeten :( .
    Vanaf het moment dat we met Rens thuiskwamen waren ze niet weg te slaan bij de kleine.
    Het gaat allemaal vanzelf en je moet ze vooral niet weghouden bij de kleine.
    Betrek je hond erbij en dan gaat het accepteren ook beter.
    Ben er zelf wel altijd bij als je hond bij de kleine is.
    Onze jongste Jack is nog steeds niet bij Rens weg te slaan, maar de oudste komt naar hem toe als zij dat zelf wil en anders gaat ze van hem weg.
    Geef je hond dus ook veel aandacht net als de baby en dan heb je al veel gewonnen.
    Succes!

4. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    je honde erbij betrekken dat wist ik ook inderdaad maar heb nog nooit gehoord over poepluiers laten ruiken???

zijn hier dan goeie ervaringenmee?

5. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

jou hond maakt jou zwangerschap ook mee, en kan dusj heel berschermd doen tegenover andere mensen. tegen je familie dusj opa en oma enzo,
    en de poep laten ruiken van het kind is ook goed jah.

maar je kind nooit alleen laten met de hond!!!

6. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ik heb ook twee jack russells, en dit was ook een vraag waar ik al een tijdje mee rondliep!

De babykamer is sinds v/d zo goed als klaar, en daar hebben ze toch wel een tijdje in zitten snuffelen.... dat was wel lief om te zien!

7. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Dat met de poepluiers is onzin zowel het ruiken als het opeten. Als je even op gaat zoeken met de zoekfunctie hier over honden vind je een heleboel info. Heb daar een paar grote lappen tekst neergezet over het hoe en wat. Ik kan je iig zeggen, Betrek ze erbij, verander alles wat er straks met de baby ook gaat veranderen, en laat het verder over je heen komen....je kan je druk maken maar vaak gaat het "vanzelf" goed....

Oh ja...hier ook 2 honden hier krijgen ze de doeken waar de baby als eerste mee is afgedroogd...

8. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Heb het even voor je opgezocht.....

Ik studeer zelf gedragstherapie hond en ook hier wordt het behandelt wat en hoe een kind aangezien een heleboel "gedragsgestoorde" honden er problemen mee hebben hoe de overstap gaat, vaak krijgen ze ineens minder aandacht en zien de baby hiervan als oorzaak, als je gewoon de regeltjes binnen "de roedel" aanhoud kom je een heel eind. Maar je moet je baby een positieve ervaring maken voor de honden. Ik heb hier dus ook twee staffs die helemaal wild zijn van mijn dikke buik en dondersgoed weten wat er aan de hand is. Mijn teef wist immers eerder dan ik dat ik zwanger was en beide zijn ze niet bij me weg te slaan, ook wel heel beschermend maar dan tov andere honden en niet tov mensen. Betrek ze er maar bij en verander nu de dingen die ws zullen gaan veranderen als de baby komt. Alles wat je nu verandert brengen ze niet in verband met de baby.

Wat ik hier doe is, nu de babykamer klaar is, ze af en toe eens mee naar boven nemen en ze eens ruim de tijd geven alle babyspullen te besnuffelen en te bekijken. Normaal mogen ze NOOIT boven komen...dus het is voor hun een leuk iets dat ze nu ineens wel boven mogen kijken.... Ook als er straks visite komt, de meeste honden krijgen als eerste (na de eigenaar) de aandacht van de visite. Zet een grote pot koekjes in de gang en doe net zoals anders....laat de visite binnen komen de honden begroeten en een koekje geven en dan pas naar de baby....zo voorkom je dat de honden "jaloers" worden op de baby...want immers kregen hun altijd als eerste aandacht!!! Daarbij is de baby het kind van de "alpha" (jij dus) en zullen ze altijd hoger in rang staan als de honden. Er heeft toen je zwanger was al een roedelverschuiving plaatsgevonden en dat is nu een kwestie van in de gaten houden dat ze niet hoger op willen komen. Het is gewoon een kwestie van logisch nadenken en de hond overal bij betrekken. Regeltjes toepassen moet je immers zelf doen jij staat namelijk aan het hoofd van de roedel en niet de visite!!

Het verhaal van de poepluiers en placenta opeten is allemaal onzin er is geen enkele hond die hier wat mee kan. Ik ga als het goed is gewoon thuis bevallen de honden blijven hier ook gewoon thuis tijdens mijn bevalling!!! De doeken waar ze de baby als eerste mee afdrogen gaan naar de honden. Laat ze maar snuffelen en met die doeken sjouwen...zo herkennen ze het geurtje van de baby....Laat ze daarna gewoon rustig (evt 1 voor 1 wel weer binnen de roedelregels dus dominanste eerst) eens snuffelen aan de baby waar je bij bent...Heel vaak gaan dingen gewoon vanzelf en maken wij als mensen ons vaak veel te druk over bepaalde dingen...doe gewoon als je altijd doet das voor de hond het beste!!!

9. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Oh dat is idd ook wel een idee Sam22!

Trouwens, toen ik de kraamhulp moest regelen vroegen ze of er huisdieren in huis waren. Ik heb gezegd dat we twee honden hadden. Ik heb er nog over nagedacht om ze een weekje bij mn broer te laten logeren, maar dat kan ik natuurlijk beter niet doen?!

10. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Nee kun je idd beter niet doen...Ze moeten toch wennen aan een nieuwe situatie. Ik weet niet of die van jou een bench gewend zijn?? Ik heb ze hier wat vaker in de bench als er visite is. Je krijgt natuurlijk ineens bergen visite en ze moeten gewoon ook wennen. Hier mogen ze dan eerst even met de visite keuvelen en dan gaan ze met een botje even in de bench. De kraamvisite blijft toch niet lang en de naaste familie is toch wel wat gewend van ze en daar kunnen ze wel bij los. Daarbij heb ik met mijn ouders de deal dat me vader of broertje ze komt uitlaten als mijn man er niet is. Zo hebben ze toch nog een op een quality time. Ik heb idd bij de kraamzorg ook aangegegeven dat ik iemand wil die niet bang is voor honden en katten is wel zo belangrijk!!!

11. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Onze JR had er meer last van dat ik 5 dagen niet thuis was (inleiding daarna herstel ks) en daardoor zat iue overdag bij mn schoonvader veel wat ie niet gewend was. Mn man was voortdurend bij mij in het ziekenhuis. Toen we thuis kwamen heb ik eerst de hond begroet terwijl mn man de maxi-cosi droeg. Nadat ik 'm had geknuffeld hebben we de maxi-cosi op de grond gezet en heeft ie ff aan mn dochter gesnuffeld (sliep) Verder viel het wennen reuze mee. Het duurt ff voordat hij besefte dat die baby blijvend was maar sinds ze wat meer ging rondkijken en grijpen was ie niet weg te slaan bij haar en nu ze 14 mnd is stoeien ze, dageen elkaar uit. Nu met de nieuwe baby zal het wel net zo gaan. Licht ook erg aan het karakter van de hond. Wel belangrijk is dat hij meteen zn plek weer weet in het gezin. Wij staan bovenaan met onze dochter, dan de kat en dan de hond.

12. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    In de woonkamer hebben ze alleen een mand, maar op de computerkamer staat hun bench, ik heb de grootste maat omdat ze er met zn tweetjes in moeten. Ze slapen hier snacht's ook altijd in, dus dat is wel heel er vertrouwd voor ze!! Ik hoef maar te zeggen slapie doen, en ze zitten er al in hahahaha.

Ik zit idd ook meer met het probleem uitlaten, de kraamzorg vertelde wel dat het aan de persoon ligt die bij je in huis komt, of ze wel of niet even met de hondjes wil gaan wandelen. Moet maar even kijken of ik eventueel iemand anders kan strikken om dat dan een weekje te doen.

13. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Wij wilden in eerste instantie de placenta laten ruiken aan de hondjes, maar dat ging niet door omdat ik onverwacht te vroeg ben bevallen in het ziekenhuis en de hondjes bij mijn ouders logeerden in die periode.
    Als ik thuis was bevallen hadden we ze eraan laten ruiken.
    Omdat ze zelf ieder 2 nestjes pups hebben gehad weten ze wat dat is en de geur is ook vrijwel hetzelfde, alleen bij hun eigen pups eten ze de placenta op. Op die manier wilde ik ze kennis laten maken met de komst van de kleine, maar dat kon niet, misschien deze keer wel.
    Ik weet dat het misschien raar klinkt, maar ik weet zeker dat mijn hondjes dan meteen weten wat er heeft plaatsgevonden.

14. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Ik heb ook wel eens gehoord dat je je t-shirt die je met de bevalling aan hebt aan de hond moet geven.
    Heb er geen ervaring mee maar heb het gehoord

Groetjes

15. Suus72

Suus72 Lid

3 aug 2006
    35
    0
    0
    Bij ons heeft de kraamhulp de honden er gelijk bij gelaten, ook aan de placenta laten ruiken en aan ons kindje, ze snuffelden even en het was goed. Verder niks aan de hand. Allemaal heel relaxed en natuurlijk verlopen.

Deel Deze Pagina