@Daantje Ik en vriend zijn collega's. Werken beide in Zutphen, in de zorg. Als we kopen in Lochem, moet ik mijn rijbewijs halen en moeten er 2 auto's komen ivm onregelmatigheid. Als we eerst in Zutphen gaan wonen, bespaart ons dat een hele hoop kosten. We hebben dan geen auto nodig. Daarbij zijn de prijzen in Lochem voor ons nog niet te betalen. De koopprijzen liggen daar fors hoger. Vandaar dat we eigenlijk eerst in Zutphen willen gaan wonen.
Idd zuur, in de stad waar we nu wonen ligt heel de woningmarkt stil, zeker appartementen.. Maar goed, meer doen dan ons best kunnen we niet helaas.
Hier staan de meeste appartementen ook heel lang te koop, is echt niet omdat ze er zo belabberd uitzien ofzo, maar er staat teveel te koop en daarnaast blijven ze hier maar nieuwbouwwijken de grond uit stampen. Als je langs de appartementencomplexen loopt, zie je echt tig bordjes 'te koop' hangen.
Ons appartement is om januari 2010 te koop gezet en was een week later verkocht . We hadden hem wel heel scherp geprijst (122.500 voor 80 m2, met recente keuken+badkamer, laminaatvloer etc).
Ons appartement staat nu 5 maanden te koop. Hebben ongeveer 14 kijkers gehad, verder niks meer van de kijkers gehoord.
Eind aug 2011 ons appartement te koop gezet en in september kopers die het sinds oktober 2011 in hun bezit hebben. Redlijk wat overwaarde door het opknappen, maar we hadden het appartement wel scherp geprijst.