Dood gevonden baby krijgt naam: Sem Vijverberg DOETINCHEM - De baby die eind januari dood werd gevonden bij een vijver in Doetinchem, heeft officieel een naam gekregen: Sem Vijverberg. De naam is bedacht door de twee kinderen die het lijkje vonden. Burgemeester Dijkstra tekende donderdag de geboorteakte, liet een woordvoerder van de gemeente weten. Het is wettelijk verplicht om aangifte te doen van de geboorte van een kind. De ouders zijn nog steeds spoorloos. Volgens de gemeente zijn er sinds de uitzending van Opsporing Verzocht in mei geen nieuwe belangrijke ontwikkelingen in de zaak. Er kwamen na de uitzending 25 tips binnen. De politie gaat uit van een misdrijf en zoekt al maanden naar de moeder. De politie heeft de resultaten van de autopsie op het babylijkje binnen, maar kan daar nog geen uitsluitsel over geven. De lijkschouwing kan de politie aanwijzingen geven hoe de zuigeling om het leven is gekomen. Overigens komen er nog steeds tips binnen van mensen die aangeven wie mogelijk de moeder is. De politie zegt in deze zaak puur afhankelijk te zijn van tips.
Wat mooi dat het kindje een naam heeft gekregen. Hopelijk vinden ze de ouders ooit nog maar ik denk het niet na al die maanden onderzoek.
ik vind dat ook mooi dat ze dat kindje een naam hebben gegeven ik denk dat ze die ook niet meer vinden
Wat mooi dat de kinderen die de baby gevonden hebben een naam bedacht hebben. Hopelijk komt er nog goede informatie binnen bij opsporing verzocht. Het zou echt goed zijn als ze de moeder van de baby vinden.
Prachtig dat die kinderen dat babytje een naam mochten geven. Zal voor die kinderen zelf ook een belangrijke manier zijn geweest om het te verwerken.