Mijn zoontje van 2,5 jaar slaapt heel onrustig, gaat zijn hele bed door (slaapt in een campingbed ivm hoofdbonken en wiegen) en ligt regelmatig dwars in bed of tussen gaas en matras. Zou het helpen om hem in een eenpersoonsbed te doen? Ik ben wel bang dat hij dan steeds zijn bed uitkomt en er uit valt.
Chloe doet dit ook, niet het hoofdbonken maar wel het wiegen, ze gaat van links naar recht hahaha en doet dit al vanaf dat ze baby was! Hier zit het in de genen want oma en papa doen dit ook. Tja hij kan niet eeuwig in een ledikant blijven liggen dus probeer een groot bed zou ik zeggen, misschien gaat het wel heel erg goed, hij heeft dan wel meer ruimte! Zou wel met een peuterbed beginnen dan lijkt het ineens niet zo groot!
Ons zoontje gaat ook het hele bed door en heeft sinds maart een peuterbed. Dit gaat heel goed mede omdat de zijkanten nog gedeeltelijk dicht zijn. Het is altijd een verassing hoe hij ligt maar is er tot nu toe nog maar 1 keer uit gevallen. Als ik niet was gaan kijken had hij toen op de grond verder geslapen. Uit bed komen is gewoon een kwestie van streng zijn en duidelijk zijn. Consequent blijven. Hier is zoontje er misschien 5 keer uit geweest en steeds terug gelegd en gezegd dat hij in bed moest blijven. Heb ook nog even zijn tut gebruikt omdat die alleen voor het slapen is en als hij toch niet ging slapen dat ik hem dan mee nam. Dat wilde hij niet dus hij luisterde echt goed.
Wat leuk lisa2005. Weer een stapje naar het groot worde. Houd er wel rekening mee dat het kan zijn dat hij het grote bed eng vind of er steeds uitkomt omdat het kan haha. Hier helpt het om erbij te blijven zitten tot hij slaapt. Eerste paar keer duurde het een uur en nu nog maar 10/15 minuten. Hij is nu zn 3 weken over
In een ledikantje slapen volgens mij veel kids alle kanten op. Je zou het kunnen proberen in een groot bed. Eruit vallen hebben ze bij ons beide een keer of drie gedaan. In het begin legde ik het ledikant matrasje op de grond. En je hebt ook van die bedhekjes, bij ikea bijvoorbeeld.
Hier ging ie ook het hele ledikant door maar in z'n autobed blijft ie keurig liggen Ik moest de eerste drie avonden boven blijven tot ie sliep en had er in het begin een matrasje naast liggen maar hij is er nooit uit gevallen.