voor de kampeerders onder ons: Je lekkere campingrecepten!

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door miekie82, 7 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Nog eventjes en we mogen weer!
    Met onze vouwwagen 3 weken op pad naar het Zuiden! Heerlijk buitenleven en dus ook zeker buiten koken.

Misschien dat we elkaar een beetje kunnen helpen met wat lekkere echte camping recepten!
    Lekker koken en eten met weinig ingrediënten en met weinig keukengerei!

Wij hebben zowel een gaspit als een scottel.

2. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Als wij met de camper weggaan nemen wij ook altijd de scottelbraai mee, echt ideaal. Wij nemen ook sowieso een vriezertje mee waar ik allemaal lekkere vis en garnalen, hamburgers, kipsaté, rosti rondjes etc. Lekker vlees scottelen met allerlei groenten erdoor, met salade
    of rijst/pasta. Ik kook eigenlijk nooit in de camper.
    Eventueel even de pasta of rijst, maar verder doe ik alles op de scottel.
    Pizza kan ook goed.
    Ik heb niet echt recepten, ik pak meestal gewoon vis of vlees waar we zin in hebben. En dan lekker veel groenten, en wokken maar:D
    Mijn oudste dochter maakt ook wel eens pannenkoeken er op.
    Maar dan zonder de schotel er op ( maar de kookpit laat maar zeggen) en dan met een koekenpan. Lekker buiten pannenkoeken bakken;)

3. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    wij hebben een paellapan op de scottel.
    echt een uitkomst!
    ml en dl zijn gek op in elkaar geflanste campingvoer.
    aardappeltjes groente en vlees in 1 pan gebakken ook lekker om er een woksausje doorheen te doen op het laatste moment.
    pannekoeken gaat ook heel goed op de paellapan.
    vind de wokpan die erbij hoort helemaal niks meer nu we de paella hebben.
    past ook veel meer in zonder dat je het over de rand veegt

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Ik was altijd na drie dagen aardig inspiratieloos, onlangs heb ik dit boek gekocht, staat veel lekkers in: bol.com | Caravanity camping kookboek, Femke Creemers | 9789021558530 | Boeken
    Ook om thuis te maken, heb al wat recepten uitgeprobeerd. Wij hebben ook gewoon een gasstel in de caravan en een skottelbraai, veel recepten uit dat boek zijn ook op de skottelbraai gericht, met ingrediënten die overal makkelijk te vinden zijn.

5. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    leuke reactie al.
    Wij maken ook meestal gewoon lekkere husseltjes van vlees en groente op de scottel.

paella is ook goed te doen! Wij hebben zo een grote platte schaal erop, die wel iets bol loopt. Is dat de wok of paella pan?

pizza op de scottel? hoe doe je dat dan?

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Husseltjes op de scottelbraai en daarnaast gaan wij voor de pastasalade (penne-gerookte kip-mozzarella-tomaatjes-paprika-groene pesto-rucola) en aspergesalade (asperges-gekookte eieren-tomaatjes-kaas-gemengde sla-yogonaise-peterselie-bieslook) ...en daar dan stokbrood bij.

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wat hier altijd een succes is (thuis ook) is penne met spinazie.
    Penne koken. Daarna kip in stukjes bakken, champignons in parten meebakken, spinazie mee roerbakken en tenslotte een hele grote schep boursin erdoorheen. En dan de penne er nog doorroeren.

Verder bbq-en wij heel veel in de vakantie.Niets bijzonders. Gewoon vlees grillen op de bbq. Meestal doen we er stokbrood bij met sla, komkommer, tomaatjes, paprika, noem maar op.
    Onze kinderen zijn ook dol op sperziebonen uit een pot of blik, vinden ze zelfs lekkerder dan vers (ik denk omdat ze zo zacht zijn). Ook lekker makkelijk in de vakantie.

Helaas houden ze hier niet zo van husseltjes met groente, dus dat doe ik maar niet al te vaak. Echte kaaskoppen zijn het, liefst aardappels, vlees en groente in een vakjesbordje, haha. Met appelmoes uiteraard, zucht....

8. kaatjuh81

kaatjuh81 Actief lid

20 apr 2015
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    leuk onderwerp! hierboven al lekkere dingen zien staan. ik gooi voor de inspiratieloze dagen de inhoud van pakje knorr wereldgerechten tussen de bagage, als inspiratie echt helemaal op is kunnen we nog kiptandoori of madras o.i.d maken. lekker makkelijk

9. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    haha dit doe ik ook altijd! Denk dat ik dit jaar de rottie en paella meeneem. Die kunnen beide op de scottel!

Ook de sperziebonen en worteltjes uit blik doen het hier goed bij de kinderen!

10. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

nu op npo 1. Bij Groeten van Max. Campingrecepten

Deel Deze Pagina