Hallo allemaal, Ik zit met een vraagje mbt iui en nieuwe baan. Omdat ik van werkgever wil wisselen ben ik op zoek naar een nieuwe baan. Ik wacht nu op me maandstonden om vervolgens mijn eerste iui te krijgen. Echos maken kan alleen vanaf half 10 in de ochtend omdat er voor die tijd puncties voor ivf gedaan worden. Als ik ergens een eerste gesprek krijg zal ik dan melden dat ik in deze molen zit of geheim houden? Ik vind erg moeilijk want werkgever zit er niet op te wachten dat ik dan 4 maanden afwexig ben masr andere kant eerlijkheid duurt toch get langst?? Help!
Ik zou het niet melden. Dan weet je zeker in deze tijd dat je niet wordt aangenomen. Je moet wel een paar x in de eerste twee weken naar het ziekenhuis dus dat moet wel kunnen. Ik werk part-time en heb het geluk dat het dus goed te combineren is. Je zou het op je huidige werk eerst kunnen aankijken hoe vaak je weg moet en of het lastig is ja of nee. Bij je nieuwe baan weet je dan hoe het gaat. Heb je nu een vast contract? Als je niet gelukkig bent met je baan is het natuurlijk goed om iets anders te zoeken. Je weet ook niet hoe lang het duurt voordat je zwanger bent. Dus daarvoor zou ik ook niet bij de oude werkgever blijven. Ben je wel snel zwanger kun je er denk ik wel vanuit gaan dat je contract bij de nieuwe werkgever niet verlengd wordt. Succes met je keuzes en met de iui!
Ik zou het wel zeggen, misschien een beetje afhankelijk van hoe het gesprek gaat, of misschien pas bij het tweede gesprek (als duidelijk is dat ze serieus geinteresseerd zijn in je). Ik heb eens een collega gehad die het niet heeft verteld tijdens haar sollicitatie. Ze kwam een week nadat ze aangenomen was met het nieuws (zij was zwanger). Dat heeft de arbeidsverhoudingen zeer zeker geen goed gedaan!!!
Hoi Mar28, Bedankt voor je reactie. Bij mijn huidige baan ben ik idd niet gelukkig en de ene kant denk ik leven gaat gewoon door wie weet kan ik wel niet zwanger worden en zal het nooit gebeuren maar andere kant wie weet ben ik heel snel zwanger.. Ik heb geen vast contract nu dus dat houdt me ook niet tegen Zijn het de eerste twee weken dat je naar het ziekenhuis moet, om de dag ofzo? Ik zie dat jij zelf ook begin 2013 opnieuw gaat beginnen! Ik hoop voor je dat het snel goedkomt!
Bij IUI moet je op dag drie van je cyclus naar het ziekenhuis voor een uitgangsecho (als je hormonen moet spuiten, anders soms dat niet eens). Dan rond dag 10 een echo om te kijken of er iets groeit en dan misschien nog 1 of twee keer tot je ei springt. Het is een beetje afhankelijk van het ziekenhuis. Er zijn ook ziekenhuizen die IUI in de eigen cyclus doen, dus zonder hormonen (wel pregnyl). In dat geval hoef je enkel naar het ziekenhuis voor de inseminatie, dus maar 1 keer in de maand. Je eisprong wordt dan gemonitord mbv ovulatietesten...
Hoi Merah, Bedankt! Dat is mijn angst dus ook een beetje dat er dan gelijk al een scheve verstandshouding ontstaat. Maar de andere kant anders had ze die baan nooit gehad en zat ze misschien wel thuis in de WW, ik zeg maar wat in de tijden van de crisis. Eerlijkheid duurt het langst maar gaat denk wel ten koste van jezelf...
Hoi Bibi, Ja klopt, erg spannend idd! Hoop dat t 1 vd 6 keren raak is Merah heeft al uitgelegd hoe het in zijn werk gaat, lweet je of je hormonen moet? Je hoeft pas bij drie maanden aan te geven bij je werkgever dat je zwanger bent. Dus als je nog niet zwanger bent met de sollicitatie zou ik voorzichtig zijn. Wie weet ben je een jaar verder en nog niet zwanger. Zit je misschien nog steeds bij je oude werkgever waar je het niet naar de zin hebt omdat je vanwege je wens nergens aangenomen wordt. Het kan natuurlijk mee vallen maar als ze nu al weten dat ze misschien binnenkort extra kosten hebben omdat je er vier maanden uit moet dan nemen ze liever een andere kandidaat denk ik. Je moet doen waar je je goed bij voelt maar denk in deze situatie vooral aan jezelf dat doet een werkgever ook!! Heel veel succes iig. Ik hoop voor je dat je er uit komt en dat het snel raak is
Bedankt allebei! Ik moet ook hormonen spuiten. Vanaf me eerste dag van menstruatie begin ik gelijk.. rn dsn bellen voor echo ergens op dag 8 moet ik naar het ziekenhuis en vanaf dan is het mij nog onduidelijk.. dordat ik hormonen moet spuiten moet ik toch naar het ziekehuis en ik denk ergens als ik steeds later ben op werk door ziekenhuis bezoek gaan ze misschien ook wel denkrn wat heeft ze.. zullen misschien vragen of het goed gaar waardoor ik me opgelaten voel maar andere kant... je zou bijna denken blijf zitten waar je zit..
Je kan je inderdaad nu ook eerst focussen op zwanger worden en blijven waar je nu zit. En zodra je je kindje hebt verder kijken maar als je werkomgeving negatief is werkt dat waarschijnlijk ook tegen bij een zwangerschap! Heel veel succes met her maken van een keuze.
Ik zou het zeker niet vertellen. Kijk, bij jou gaat het niet op de eenvoudige manier. Maar een zwangerschapswens is voor sommige werkgevers een reden om geen vrouw in dienst te willen oid. Als je vertelt dat je er concreet mee bezig bent, ben je bewust stappen aan het zetten om iets met die wens te doen. Normaliter zou je je baas ook niet vertellen wat je in de slaapkamer uitspookt om je doel te bereiken. Ik zou blijven zitten waar ik nu zit, en later van baan veranderen. Je kunt een minder leuke baan een stuk dragelijker maken als je je voorhoudt waarom je daar nog een tijdje blijft. En incidenteel moet je naar de dokter, of moet je vrijnemen. En misschien is er bij je huidige werkgever wel een basis om te delen dat je in dit traject zit?
Blijven zitten waar ik zit is geen optie.. dat geeft ook teveel stress bij mezelf.. mijn huidige werkgever weet het al. Ze zeiden het is medisch maar nu beginnen ze, of ik vaak weg zal zijn en hoelang terwijl ik dit allemaal al verteld had.. ik zou het zeker niet in een eerste gesprek vertellen maar wachten op een tweede gesprek, dat lijkt me in elk geval beter.. het blijft lastig