Zoals de titel al zegt, wat is jullie modestijl? Volg jij een bepaalde stijl? En vind je het belangrijk dat jou stijl jou persoonlijkheid benadrukt? Ik zal mijn stijl omschrijven als klassiek/chique met invloeden van retro en bohemien. Ik draag draag nette blouses/shirtjes, maar wel met kleurrijke details en/of in combinatie met een hippe (spijker)broek. Als kleur veel zwart/grijs/blauw/paars/roze. Ik heb een paar jaar geleden een kleurentest gedaan. Daar wijk ik nimmer van af. Een belangrijk onderdeel vind ik mijn make-up. Altijd smokey-eyes, oogschaduw wel met natuurlijke kleuren. Ben benieuwd naar jullie stijl!
Alternatief. Ik volg de mode niet, heb er niets mee en ook nooit gehad. Het gebeurt maar zelden dat ik in een reguliere winkel iets kan vinden dat ik mooi vind dus ik shop meestal online, op festivals en liefst tweedehands. Ik draag voornamelijk enkellange rokken, harem(tuin)broeken maar heel af en toe ook wel eens een spijkerbroek met een simpel shirtje. Maar dat maak ik dan weer af met een suede jasje dat nog van mijn moeder is geweest, toen ze een jaar of 20 was. Verder draag ik altijd een sjaaltje in mijn haar om mijn grote bos met dreads goed op zijn plaats te houden. En omdat ik dat gewoon mooi vind. Ik draag voornamelijk natuurtinten en dan vooral groen maar ook wel eens paars of blauw. Make-up gebruik ik nauwelijks, hooguit wat mascara maar meer dan ook niet.
Geen, ik trek aan wat ik leuk vind Van blouse tot hempje of t-shirt met print, spijkerbroek met gympen tot rok/jurk met panty en pump. Ik kijk ook niet naar trends etc., houd niet van make-up (soms wat mascara maar dat is het echt wel) of bijv nagellak (vreselijk vind ik dat!), haar altijd simpel.
Een modestijl heb ik niet echt. Mijn voorkeur gaat wel uit naar rokken en jurken. Ik heb een hele stapel broeken, waar ik er misschien 2 soms van aandoe. Wat dat betreft ben ik dus echt een meisje meisje. Ik zal nooit de deur uitgaan zonder make-up. Ik hou van shoppen en je wilt niet weten hoeveel paar schoenen ik heb. Maar ik zie soms vrouwen lopen in een 'stoere' stijl. En dan denk ik ook weleens, wow! Dat is gaaf! Maar dat heeft op mijn lijf helaas niet dezelfde uitwerking....
Stoer denk ik. Ik hou van een goede jeans, sneakers, bikerboots. Maar ook van trenchcoats en leuke bloesjes. Ook leren jasjes. Met dit weer heb ik trouwens wel jurkjes aan, met sandalen. Of een short met een topje. Make up is mijn ding als visagist dus dat is vaak helemaal in orde. Ik hou van een naturel look, maar wel goed zichtbaar. Dus een mooie highlighter, goede wenkbrauwen, nude kleur lippenstift. Ik heb knalroze haar, tot mijn schouders in 1 lengte.
Je kan mij eigenlijk uittekenen in een spijkerbroek, shirt en jasje/colbert. Heb er teveel van die laatste. Soms wil ik nog wel eens een jurkje dragen, maar niet heel vaak. Op dagen als vandaag dan weer wel. Kleur die het meeste voorkomt in mijn kast is zwart, simpel, kleed af en past overal bij. Al komen streepjes ook veel voor.
Ehm, vriendinnen van mijn zusje (15) noemen mijn stijl gothic . Zelf vind ik dat een beetje puberaal klinken maar heb er nog geen ander woord voor gevonden. Vind het ook onnodig om er een naam aan te plakken, het is gewoon wat het is. Ik hou van wat bijzondere jurkjes en rokjes met leggings, draag zelden een broek en als ik dat doe is dat er een van nepleer. Spijkerbroeken bezit ik niet. Make up is net waar ik tijd voor heb . Altijd wel iets maar afhankelijk van de tijd is dat even snel mascara of wat langer voor de spiegel. Mijn haar vind ik wel belangrijk. Heb me zelfs tijdens de zwangerschap een aantal weken echt slecht gevoeld omdat mijn haar er niet uitzag. Tot ik het aandurfde om het te verven zodat ik weer op mezelf leek. En ik baal er echt van als ik een dag heb dat mijn haar niet zit...
Heb niet echt een officiële stijl. Spijkerbroek met shirtje, trui of vest, laarzen of sneakers. Lekker basic dus. Ben verzot op de truien/vesten van miss america, verder hangt er veel Anna field in de kast. In de zomer wel meer rokjes en jurken. Draag veel donkerblauw en zachtroze, streepjes, camel leer qua schoenen/tassen. Hier en daar een flink gekleurde uitschieter, vandaag toevallig een zomerjurk die niet zou misstaan bij de psychedelic op de Kermis Verder meer less is more, geen overdreven sieraden of make-up.
Ik zou mijn stijl beschrijven als casual chic. Ik hou van nette kleding en neig snel naar de wat duurdere merken. Bloesjes en colbertjes/jasjes draag ik vaak, gecombineerd met jeans. Maar ik draag ook regelmatig nette rokken en jurkjes. Hakken en sneakers wissel ik af. En in de zomer sandaaltjes. Ik ben niet zo van de (felle) kleuren. Ik draag veel zwart, grijs, donkerblauw, wit, leger groen, beige en pastelkleuren. Ik draag altijd make-up, en dan niet alleen wat mascara. Ik steek daar echt wel wat tijd in. Met mijn haar wissel ik af. Staart, knot, vlecht of los. Ene keer krul ik het en de andere keer laat ik het steil. En ik draag ook altijd sieraden.
Ik hou het meest van 2 stijlen combineren. óf een spijkerbroek met sjiek jasje/topje/blouse óf een klassieke rok met iets stoers erop. Beide klassiek of beide stoer doe ik niet zo snel. Al heb ik de laatste jaren amper kleding gekocht, steeds teveel kilo's er aan door de zwangerschap, nu moeten er nog steeds 3 af, maar ik kan wel mijn gewone maat weer aan, dus pas maar eens wat broeken geshopt. Nu nog voor iets er op, want de vestjes en jasjes die ik altijd draag kunnen met dit weer echt niet meer.
Redelijk netjes maar wel volgens de laatste trend. Ik volg niet alles klakkeloos, kijk wel wat bij mijn figuur staat. Hou heel erg van zwart, vind dat een fijne kleur. Probeer het wel altijd op te frissen door of met accessoires te werken of een gekleurd kledingstuk aan te doen. In de zomer kies is vaak buiten m'n 'comfortzone' voor witte kleding of pastelkleurtjes. Ik hou erg van rokjes en jurkjes en combineer bijna alles met een blazer. Loop graag op hoge hakken, maar vind sneakers ook leuk onder een broek. Draag élke dag make-up en dan echt een hele look inclusief oogschaduw en lippenstift. Vind het belangrijk om er goed uit te zien. Ik heb lang en heel dik haar wat ik elke dag verzorg. Ene keer stijl ik het, andere keer krul ik het. Elke dag of in een hoge staart, knot of los. Dit zijn outfits die ik graag draag. Ben ik trouwens niet op de foto. Maar heb vergelijkbare kleding dus
netjes, klassiek, simpel. spijkerbroek met shirtje en vestje of jasje. simpele jurkjes maar ook wel lichte broeken met shirt met print nette rokjes mode volg ik niet ik trek aan wat ik leuk vind make up elke dag maar neutraal. pumps vind ik prachtig maar door mn reuma kan ik er slecht op lopen. heb bv nu een leuk jurkje aan maar ik hoef nergens bijzonders heen dus wel mn ecco sandalen eronder. de eleganste die ik kon vinden haha
alles eigenlijk. stoer, meisjesachtig, classy haha Ligt aan de situatie, weer en mijn mood wat ik dan aantrek. Make up en nagellak ben ik dol op Maak me altijd op met mascara, natuurlijke kleuren oogschaduw, soms eyeliner, en blusher. Nagellak heb ik in alle kleuren en merken, maar heb mn nagels al een hele tijd niet meer gelakt ivm met een drukke bijna puber peuter Wil voor de vakantie mn teennagels sowieso weer mooi gaan lakken
Teennagels zijn bij mij altijd gelakt. Vingernagels soms, meestal in een mooie niet al te opvallende kleur.m Ik h Chr heel veel nagellak. Tot grote vreugde van mijn kleuter. Ze mag soms ook haar nagels lakken
Deze zin omschrijft wel een beetje mijn 'stijl'. Buiten draag ik volledig bedekte kleding, dus een lange jurk en lange hoofddoek, daardoor vinden mensen me vaak "ouderwets". Zijn dan helemaal verbaasd dat ik thuis heel andere dingen draag.
Interesse vraagje, ik begrijp hieruit dat je moslima bent? Heb je binnen jullie cultuur ook verschillende stijlen? En dan bedoel ik wat je buiten de deur aantrekt. Ik weet dat er verschillende manieren/kledingstukken zijn om je bedekken. Maar kun je hierin ook voor een deel je in smaak in kwijt? Of ligt het heel erg vast wat bij elk kledingstuk hoort? Ik zie in mijn woonplaats onder de moslima's veel verschillen. Jonge meiden met hoofddoek, maar verder juist heel hip gekleed. Hier heb ik soms het idee dat de hoofddoek meer een mode-item is en niet veel meer te maken heeft met religie. Is mijn interpretatie hoor, het zal vast anders zijn. Daarnaast veel moslima's, meestal de wat oudere, die volledig gedekt gaan. Ik had vroeger een klasgenootje waar het andersom was. Thuis bedekte kleding en op school kleedde ze zich om in de wc's.
Ik ben moslima inderdaad. En qua bedekking kijk ik alleen naar wat het geloof voorschrijft, dus geen culturele uitingen (ik ben overigens Nederlands) of iets dergelijks of zoals sommigen doen, ene hoofddoek als mode-accesoire beschouwen... Wat jij zegt klopt dus wel een beetje hoor, helaas zien de meesten het meer als iets om hip te doen in plaats van een uiting van het geloof. Maar natuurlijk kan je wel een stijl zoeken die bij je past, of kleuren e.d. Ik draag voornamelijk donkere kleuren (zwart, donkerpaars, donkerblauw) maar dit deed ik ook al voordat ik deze soort kleding droeg. In de stad waar ik woon zijn best wel wat jongere moslima's met dezelfde soort kleding als wat ik draag.
Ik heb niet echt een stijl maar klassiek en vrouwelijk probeer ik het wel te houden. Draag eigenlijk altijd jurkjes of rokjes. Mij in een broek zien lopen is echt een uitzondering. Soms een beetje kak met polo shirtjes/jurkjes Makeup verschilt een beetje hoe mijn bui is. Maar ik heb hele lichtblauwe ogen en donker haar en wenkbrauwen van mezelf en behoorlijk rode lippen zonder de lippenstift. Dus vaak ben ik met een beetje oogschaduw en mascara wel klaar. Gewoon om het wat te accentueren.
Ik heb beetje een eigen stijl die ik aanvul met de mode trends. Make up heb ik niet nodig. Ben van mezelf al mooi genoeg. Voor een bezoek of feest in de avond doe ik wel een beetje make up op. Onze dochter is een echte fashionista. Loopt heel graag in de nieuwste trends. Heeft leuke hoedjes, kettingen en voor elke outfit wel bijpassende schoenen. Ze is ook wel een beetje een trendsetter. Op school is ze ook altijd tot in de puntjes mooi gekleed.