Sinds bijna 10 maanden zijn wij trotse ouders van een prachtige dochter! Mijn vriend heeft een fulltime baan en ik een baan van 24 uur per week. Ik vind mijn baan wel okay maar mijn ambities liggen eigenlijk in de zorg. Of dat nou met kinderen, ouderen of gehandicapten is, maakt mij niet zoveel uit. Enige nadeel is dat ik alleen een VMBO diploma op zak heb. Ik zou eigenlijk heel graag weer willen studeren omdat mijn droom toch een baan in de zorg is. Ik kan niet stoppen met werken want wij kunnen mijn loon absoluut niet missen dus ik zal moeten leren en werken tegelijk. Ik zou graag advies willen hebben van jullie want ik ben hier niet echt in thuis. Zijn er speciale subsidies voor moeders die zich willen omscholen? Hoe heb jij dit gedaan? Ik wil zoveel mogelijk informatie inwinnen maar weet ff niet waar moet beginnen dus vandaar hier advies gevraagd! Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar als je onder de 30 jaar bent (geloof ik) dan heb je nog recht op studiefinanciering. Mits je dat niet al hebt opgebruikt bij een andere studie. Zie www.duo.nl (voormalige IB- groep). Dit is wel afhankelijk bij welke onderwijsinstelling jij jouw studie gaat volgen en of het een deel- of voltijd studie is. Voor de rest zijn er weinig tot geen tegemoetkomingen in de kosten.
een duale opleiding misschien? Ehm.. BBL heet dat in het MBO geloof ik. Die zijn ook in de zorg te vinden, daarbij moet je solliciteren en volg je de opleiding terwijl je werkt. Je verdient dan op een gereduceerd niveau en ieder jaar meer(omdat je niveau ook groeit). Aan het einde van de opleiding heb je dan het startsalaris van de functie die je dan hebt. Bijvoorbeeld verzorgende, of verpleegkundige. Daarna kun je natuurlijk altijd nog doorgroeien.
Kijk eens op de websites van de ziekenhuizen bij je in de buurt, vaak hebben ze opleidingen die ze intern aanbieden (Al ben je dan nu wel wat te laat voor dit schooljaar, maar voor volgend jaar of wellicht in februari). zoals verpleegkunde, operatieassistent enz.
Vanuit ziekenhuizen wordt er vaak opleidingen aangeboden inderdaad. Ik zou eens informeren, vooral bij een UMC. Ik zou niet van studiefinanciering uitgaan omdat je ernaast wil blijven werken. Voltijd studeren kan dan wel erg heftig worden. Bovendien denk ik niet dat het de inkomsten van een baan opheft. Verder geen ervaringen. Ik heb wel gestudeerd (ben nu bezig met afronden), maar voltijd (zonder baan) en aan de universiteit.
hoi hier een studerende mama van 2 kindjes. ik moet doe de opleiding jeugdzorg in 1 jaar (normaal 4 jaar), ik moet 1 dag naar school, 3 dagen stage lopen en daarnaast werk ik nog 2 dagen. het is zwaar en ik krijg een hoop huiswerk mee. ik krijg wel studiefinanciering omdat het volgens duo een voltijdstudie is.maandelijks moet ik wel 355 euro betalen aan de opleiding maar dat betaal ik van mn studiefinanciering. er zijn geen speciale subsidies voor moeders die weer naar school willen alleen de studiefinanciering is er. mn huiswerk maak ik als de kids liggen te slapen, of als ze op het kdv zitten. als ik veel moet lezen dan doe ik dat overal en nergens, op het werk in de metro, zolang ik het maar af krijg. het is zwaar en pittig maar als je je tijd goed weet in te delen en alles bijhoudt en door de zure appel bijt dan is het te doen. succes
Ik heb de afgelopen 2 jaar wel mijn studie gecombineerd met 3 dagen werk en de kleine. Het is te doen, maar ik heb wel veel steun gekregen van mijn partner en mijn schoonouders op momenten dat het even niet ging lukken om alles te combineren. Dit soort momenten zijn bijvoorbeeld studeren voor een tentamen en momenten creëren dat ik aan mijn scriptie kon schrijven zonder afleiding. Uit je verhaal blijkt mij nog niet helemaal hoe je het voor je ziet. Als je er voor kiest om iets dergelijks te doen: ben je ervan bewust dat je veel moet gaan plannen om je week soepel te laten draaien en dat je voor onverwachte dingen, zoals bijvoorbeeld ziekte van de kleine, incalculeert in je organisatie. Maar het kan allemaal... ik ben net afgestudeerd afgelopen maand.