Voor de knutseldames: welke lijm?

Discussie in 'De lounge' gestart door tassie, 6 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Ik heb bij de Action knutselsetjes gekocht. Hartstikke leuk om tijdens het partijtje van mijn dochter te maken. Het zijn mdf-figuurtjes, die je kunt beplakken met het bijgeleverde papier. Met een lintje en kraaltjes maak je er dan een slinger van.
    Het papier is van dat licht glimmende. Alles zit er bij en is al voorgestanst, ik mis alleen de lijm om dat papier op het hout te plakken.
    Welke lijm is daarvoor het meest geschikt? Het moet ook geschikt zijn voor knutselende meisjes van 7/8 jaar :p. En het moet na 3 uur zo opgedroogd zijn dat ze het mee naar huis kunnen nemen zonder dat het weer loslaat.

2. bibaboe

bibaboe Niet meer actief

Je zou een soort van modpodge zelf kunnen maken. Dit doe je door witte kinderlijm te vermengen met water.

Wat ik zelf nogal eens doe is lijmen met behangplaksel. Ik heb een lege groentepot. Vul hem 3/4 met water en een scheutje behanglijmpoeder erin. Deksel erop en schudden. Dit kun je later nog regelmatig voor diverse knutselwerkjes gebruiken. Gewoon de deksel er weer op en wegzetten.

Veel knutselplezier!

3. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    De modgepodge is inderdaad geschikt, maar die kun je ook gewoon kant en klaar kopen bij de action, dan heet het creapodge zo uit mijn hoofd..

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    MDF met papier zou ik met behanglijm doen.

Zet dan even de kachel aan en laat ze daar op drogen. Gaat super snel.

Voordeel van behanglijm is dat je het nog heel goed kunt verplaatsen als het niet helemaal goed zit.

En als je nog tijd hebt kun je ze ook nog aflakken daarna ( met spuitbus blanke lak Action)

5. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Ik gebruik maar 2 soorten lijm voor de hobby (ik hobby heel veel en ook met veel verschillende soorten materiaal)

1. Witte houtlijm van de action (ponal D3) deze gebruik ik eigenlijk overal voor van stof tot hout.
    2. Tacky glue van Aleene's de gouden pot. deze droogt iets sneller dan de witte houtlijm, maar de houtlijm vind ik beter, hoop dat deze nooit uit het asortiment gaat :D:D

6. sjak

sjak Niet meer actief

Gewoon de creapodge van de action. Niet moeilijk doen met mengen enzo. Smeert de lijm op het mdf en daarna over het papier. Wordt superleuk!

7. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0

Precies. Laagje lijm op het hout, papier erop. Drogen met fohn of verwarming en laagje lijm erover.

8. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Gebruik veel de fotolijm van de hema.

Deel Deze Pagina