heb een aantal lievelingen - stuk (judith visser) - haar naam was sarah (tatiana de rosnay) - duizend schitterende zonnen (khaleid hosseini) - in een sluier gevangen (betty mahmoody) - negentien minuten (jodi picoult) - memoires of a geisha (arthur golden) - blauw water (simone van der vlught) en nog veel meer eigenlijk maar dit zijn toch wel de mooiste boeken in mijn boekenkast... die trouwens echt te klein aan het worden is op dit moment!!
haar naam is Sarah vond ik heel erg mooi en verder lees ik graag Saskia Noort & simone van der vlugt.
Pfff... teveel om op te noemen. Heb ook een erg uiteenlopende smaak moet ik zeggen. Zo ben ik megafan van David Baldacci maar lees ik bijv. ook wel graag Virginia Andrews. Verder heb ik Kaart voor verdoolde geliefden van Nadeem Aslam in de boekenkast staan. Vond ik ook erg goed! Een luchtig romannetje op z'n tijd vind ik ook wel fijn. Vooral in de zomervakantie. Op m'n verlanglijstje staat nu Eten, bidden, beminnen van Elizabeth Gilbert. Denk dat ik hier maar eens de Engelstalige versie ga opzoeken in een boekhandel hier in de buurt....
Hmm... moeilijk want er zijn zoveel mooie boeken! Maar welke erg indruk op mij hebben gemaakt, zowel in mijn jeugd als later; De Vliegeraar - Khaled Hosseini Alleen op de wereld - Hector Malot De hut van oom Tom - Harriet Beecher-Stowe Marley & Me - John Grogan (Aanrader voor hondenliefhebbers!!) Verder lees ik erg graag boeken van Dean Koontz, Harlan Coben, Minette Walters, Karin Slaughter en Mo Hayder, dus redelijk lugubere of heftige thrillers. Maar ook een roman op z'n tijd is niet verkeerd, Het Diner van Herman Koch bijvoorbeeld, of Joe Speedboot van Tommy Wieringa.
Met stip op nummer 1 is de trilogie van Stieg Larsson. Ik heb echt nog nooit zo hard gebaald dat een boek uit was... Daarna komen toch wel op een gedeelde tweede plek de boeken van Dan Brown en Sophie Kinsella. Van die laatste eigenlijk alleen de Shopaholic! serie, ik heb geprobeerd 'Wat spook jij uit?' te lezen maar ik kwam er niet door heen... Momenteel lees ik De Aanslag van Harry Mulisch. Had ik nog nooit gelezen Verder liggen hier nogg De Bekentenis van John Grisham en Op Klaarlichte Dag van Simone van der Vlught te wachten. Vroeger kocht ik m'n boeken altijd, hebben hebben hebben! Een hele kast vol hier en boven op zolder nog meer. Tegenwoordig ben ik lid van de bibliotheek, is iets goedkoper Oh ja, en Duizend Schitterende Zonnen is ook fantastisch mooi (ik heb gehuild!) net als de boeken van Lauren Weisberger. Waargebeurde verhalen vind ik ook mooi... ach, eigenlijk vind ik alles wel leuk om te lezen zolang het maar lekker vlot geschreven is en het verhaal je meeneemt.
Hier ook Sophie Kinsella, en Twilight serie. Nu ben ik bezig met de Sukie Stackhouse serie (True blood).
Dan moet je echt het boek van betty mahmoody lezen, in een sluier gevangen. Gaat over een amerikaanse vrouw die getrouwd is met een irakees. Als ze een keer met hun dochtertje op vakantie gaan naar iran pakt hij hun paspoorten af en houd hun daar gevangen. Ze gaat dan ontsnappen met haar dochter! waargebeurd en echt fantastisch boek!!
ik heb meerdere favorieten maar ook de sophie kinsella serie (ook madeleine wickham waaronder ze schrijft) Ik vind Esther verhoef, Jane Fallon, Jill Karoly ook erg goed. Verder lees ik weleens een boek van een schrijfer
Hier ook een echte boekenwurm hoor Mijn favorieten zijn toch wel fantasyreeksen, heb er al heel wat verzameld inmiddels: - Deverry reeks - Twilight serie - Robert Jordan: Het rad des tijds - Prehistorie van de nieuwe tijd - Terry Goodkind: De wetten van de magie - Julliet Marillier: De Trilogie van de Zeven wateren - Markus Heitz: De Dwergenserie - Bernard Hennen: De Elfenserie - Shannarareeks van Terry Brooks - Lord of the Rings - Eragon reeks (nog steeds wachtend op boek 4!) - James Clemens: Verboden en Verbannen Verder nog wat aardige boeken in mijn boekenkast: - Sophia McDougall: Romanitas - Lynn Austen: Bevrijdend Licht - Hector Malot: Alleen op de wereld - Nicholas Evans: De Paardenfluisteraar - Louanne Johnson: Dangerous Minds - Scot O'Dell: Het eiland van de blauwe dolfijnen - Sabine Dardenne: Ik was 12 en fietste naar school - Natasha Mostert: Strandwolf - John Grogan: Marley and Me En verder nog heel wat historische romans, van die verstand-op-0-boeken, heerlijk! Gr. Marielle
Ja klopt maar wat vond jij van het einde? Dat had er voor mij niet bij gehoeven dat 'hollywood boy meets girl einde'8)
Ik wil um ik wil um ik wil um! En morgen ben ik jarig!!! Iemand bekend met Josie Loyd en Emilyn Rees! H E E R L I J K!
Ja, inderdaad heel mooi, ook een van mijn favoriete series! Lelle23, heb jij de boeken van Robin Hobb wel eens gelezen? De eerste serie is Boeken van de Zieners, dan komt Boeken van de Levende Schepen en dan de Boeken van de Nar. Als ik jouw rijtje zo zie, vind je deze vast ook geweldig! Ik ben dus ook echt een fantasy fan. Momenteel lees ik de serie 'de Bezieling' van Fiona McIntosh. Tot nu toe erg leuk. Een geweldige serie, origineel, spannend en grappig vind ik de serie 'de Poort des Doods' van Weiss en Hickmann. (wel als enige serie, de rest vind ik niet zo van dit schrijversduo...) Wat ik ook erg mooi vind (mede vanwege alle details en het besef van al dat onderzoek wat de schrijfster ervoor heeft uitgevoerd) is de serie 'de Aardkinderen' (over Ayla) Maar als Vader van de Fantasy staat natuurlijk Tolkien met 'in de Ban van de Ring' op 1!
De "Sara Linton" reeks van Karen Slaughter vind ik heel erg goed.. Tevens verknocht aan de "Kay Scarpetta" reeks van Patricia Cornwell.. (edit; naam schrijfster toegevoegd)
Ik vond joe speedboot ook erg leuk. Een mooi verhaal vind ik ook de blanke masai. Verder ben ik fan van renate dorrestein. Nu ik zo in mijn boekenkast kijk heb ik zoveel boeken die ik nog moet lezen, maar ik blijf er maar bij kopen. Nu lees ik vinexvrouwen van naima el bezaz, erg grappig.
Net 'Haar naam was Sarah' gelezen, zo ontzettend mooi!! En nu ik zelf een kind heb, lees ik het verhaal met zoveel meer gevoel dan dat ik voor mijn zwangerschap zou doen! Ik ga nu 'Thirza' lezen, begin er steeds maar niet aan omdat het me niet zoveel bijzonder lijkt maar ben toch wel benieuwd, haha.. Ik vind 'De Alsielzoeker' van Grunberg nog steeds super en laatst 'een keukenmeiden roman' gelezen, schrijver weet ik niet meer. Over de rassenscheiding etc. Zo'n fijn weg-lees boek, ook heel indrukwekkend en absurd om te lezen.
Absolute topper is toch wel de Harry Potter reeks! Wat een geweldige fantasiewereld heeft Rowling gecreeërd zeg!! Die boeken kan ik helemaal stuk lezen. (ook al ben ik dan al bijna 30 jaar )... En verder: hoe ranziger / spannender hoe beter: Kay Scarpetta, Karin Slaughter, Mo Hayder, James Patterson, Joe Kellerman etc etc. Echt heerlijk griezelen! Stieg Larsson, ook al zo'n hit! De boeken van de stam van de holebeer: heerlijk !! En absolute geweldige weglezers: de boeken van Wilbur Smith. Heerlijke verhalen over met name het Zuidelijk Afrika ten tijde van de bosjesmannen en de kolonisatie van Zuid-Afrika door de westerse landen. Zucht..... Geef mij een boek en een vrije dag en je hebt geen kind aan me
Ik snap er echt geen reet van dat Stieg Larsson hier zo vaak genoemd wordt... wat is dát slecht geschreven meuk! Gisteren toevallig het laatste deel van de mini-serie van 'mannen die vrouwen haten' gekeken om te weten hoe het verhaal afliep, omdat ik uiteindelijk toch wel benieuwd was naar de afloop, maar gewoon niet door het amateuristisch geschreven verhaal heen kwam. Arnon Grunberg (en vooral Thirza en de asielzoeker) is wel heel goed (al lijken al zn boeken wel een beetje op elkaar), En Harry potter is inderdaad stiekem ook heel leuk. Stilistisch ook crap, maar de verhalen zitten briljant in elkaar. Maar mn absolute favoriet is de Japanse schrijver Haruki Murakami. Heel typisch genre, dus je moet er van houden... soort van fantasy meets realisme.