Voor de lezers onder ons.

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaNiess, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Door dit topic weer helemaal zin om te gaan lezen.

Mijn favorieten zijn:
    Kluun: Komt een vrouw bij de dokter en de Weduwenaar.
    Khaled Hosseini: De vliegeraar en Duizend schitterende zonnen.
    J.K Rowling: Harry Potter reeks :)

Ik heb ook het boek de mannentester van Heleen van Royen gelezen. Weet nog niet helemaal wat ik daar van moest vinden. Was een apart boek. Verder al heel wat boeken versleten van verschillende schrijvers. Boekenkast is bijna te klein ;)

En net na het lezen van dit topic even naar de boekwinkel gewandeld en "Eten, bidden en beminnen" en "Haar naam was Sara" gehaald.

2. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

:(:(

3. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.

Zijn zeker mooie boeken, vooral komt een vrouw bij de dokter, moest gewoon bijna huilen om het einde! :):)

4. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hahah ja hier ook flink potje zitten janken om dat boek. Vooral het einde is echt zo zielig. Het mooie van dit boek vind ik dat er zoveel verschillende emoties vrijkomen. Medelijden, verdriet, afkeur etc.

5. fafa

fafa Niet meer actief

@mamamars: misschien bedoelt Ellen291982 een mannelijke schrijver? aangezien haar favorieten alledrie schrijfsters zijn?

maar mannelijke schrijvers zijn er gelukkig niet veel, dus dat maakt een hoop duidelijk ;)

6. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Tuurlijk is Harry Potter eigenlijk stilistische zooi, maar ja! Bedenk het maar eens, ik doe het haar niet na! ;)

Ik vind Stieg Larsson echt heel goed schrijven, maar volgens mij is het genre wat geschreven wordt door Skandinavische schrijvers ook iets wat je moet liggen. Zo vind ik de Wallander-boeken ook geweldig, maar ik ken ook zat mensen die daar niks aanvinden. En als je dat al niet leuk vindt, dan is Stieg Larsson echt DRAMA!

7. Lelle23

Lelle23 Niet meer actief

Ja, de aardkinderen heb ik ook nog staan en reeds gelezen!
    Fantastisch... Prehistorie van de nieuwe tijd is ook zo'n soort reeks, hoewel de eerste boeken beter zijn dan de laatste.
    Robin Hobb staat nog op mijn lijstje, maar ja kan niet alles tegelijk hè? Anders wordt het wel een hele dure hobby ;)

Gr. Marielle

8. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Daar had ik nou ook last van! Ben toen maar lid geworden van de bieb. Ideaal! Je pakt een lading boeken, waarvan je de helft meeneemt ´om te kijken of het wat is´, en dan valt het tegen en dan breng je ze gewoon terug :D!

9. MamaMars

Precies!!
    Volgens de site heb ik op dit moment 34 items te leen, en wat ben ik aan het lezen? de Viva.. ;)
    Krijg abo ieder jaar voor mijn verjaardag van schoonouders, wil echt nooit meer zonder.

10. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    34 items te leen?!?!?!?!? Jeetje, waar laat je al die boeken! Ik vind mezelf al een hele bikkel als ik er 5 in mijn tas stop in de bieb.... En de Viva is natuurlijk een fijn tussen-lees-literatuurtje!

11. MamaMars

heb een partner-pas, dus zijn ook voor man. En dan zijn het boeken, dvd's, cd's en tijdschriften (behalve natuurlijk die ik nu aan het lezen ben ;)). Kinderen hebben een eigen abonnement.
    Bieb zit hier tegenover de AH, dus is makkelijk even binnen lopen en wat meenemen, en dan 1 x per maand de hele stapel in de kinderwagenmand en in de brievenbus :)
    Heb het maximale abo, dus alles onbeperkt, en hoef ook niet te betalen voor cd's en dvd's. Als ik alles had moeten kopen wat ik nu thuis heb liggen was ik minimaal 3 x mijn abonnementgeld kwijt geweest. en dan heb ik het nog niet eens over wat er gereserveerd staat nu ;)
    Conclusie: als er ooit geen bieb meer zou zijn, word ik gek :D

12. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Oef.... ik ben afgehaakt halverwege deel 2. Ik had "de houding" toen net een beetje te vaak gelezen. :D

David Baldacci vind ik geweldig, gevolgd door Mary Higgins Clark, Tess Gerritsen, Dan Brown, Kluun en nog wel wat anderen. De Harry Potters zijn natuurlijk ook erg leuk om te lezen. Ben normaal geen lezer van verhalen over tovenaars etc, maar die vond ik wel erg leuk. Dapper daarna ook Tolkien gaan lezen, maar dat vond ik dus weer niks.

Ben begonnen aan het eerste deel van de trilogie van Stieg Larsson, maar ook hier afgehaakt. Als ik er niet gelijk (na een aantal hoofdstukken) in kan komen, dan ben ik niet de doorzetter die toch nog verder leest..:p

Na het boek dat ik nu lees, ga ik Pilaren van de Aarde lezen. (Heet dat boek eigenlijk zo? Te lui om even naar boven te gaan om te kijken...;)). Ben benieuwd wat ik daarvan ga vinden.

13. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Oeh!! Ook erg goed!!

14. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    absoluut!!!

15. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik was/ben helemaal fan van Renate Dorresteijn , die boeken heb ik allemaal in huis.
    Vind ''haar naam was Sarah'' ook erg mooi.
    Verder hou ik wel van thrillers.

16. Mama Esther

Mama Esther Actief lid

10 feb 2009
    160
    0
    16
    Thuismoederen
    Home sweet home
    Ik vind de boeken van Santa Montefiore mooi om te lezen, o.à. "onder de ombuboom". Gewoon zo'n lekker niet-nadenken leesboek.

Momenteel aan het lezen in "Moe is moe, maar voldaan" van Irene Wing Easton, moeder van 4 kids. Hilarisch en zooooooo herkenbaar, lijkt wel of het over mezelf gaat haha.

Lees ze!

Esther

17. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Ik lees graag boeken van onder andere Dan Brown, Stephen King etc... Maar als het maar spannend is! haha.

Momenteel ben ik verslaafd echt aan true crime boeken. Helaas wel in het engels, want nederlandstalig heb je ze helaas niet zoveel. Of iemand een tip voor mij? Engels is voor mijn geen probleem om te lezen en het is superspannend, vooral omdat het waargebeurd is ook nog.

18. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Mijn favoriet is De Vliegeraar, erg ingrijpend en emotioneel vond ik. Heb net 2 boeken uit: 'Alles te verliezen' van Ester Verhoeff en 'Op klaarlichte dag' schrijver daarvan weet ik even niet. Beide in 2 avonden uitgelezen, echte aanraders!
    Ga vanavond eens het hele topic lezen en wat boekentips opschrijven denk ik :D

19. Eowyne

Eowyne Actief lid

26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam

Haha, wat grappig. Ik heb een totaal andere smaak dan :):

De Stieg Larsson trilogie heb ik echt in één adem uitgelezen. Heb me ook niet gestoord aan manier waarop het geschreven is alhoewel de achterkant wel erg detaillistisch en stereotype beschreven was.

Wat betreft Arnon Grunberg vond ik juist Tirza niet om door te komen maar heb zijn boek Onze Oom verslonden.

Verder vind ik de boeken van Ben Elton (Popcorn, Blast from the Past en anderen) erg goed, en ook dat thriller duo Nicci French heeft een aantal erg goed boeken op hun naam staan.

20. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik ben nu voor het eerst in een stephen king boek begonnen op aanraden van een vriendin.
    Gevangen heet het echt geweldig!
    Verder lees ik het liefst thrillers.
    Maar duizend schitterende zonnen,haar naam was Sarah en de Harry Potter serie vond ik ook erg leuk om te lezen.
    Dan Brown heb ik verslonden!

Deel Deze Pagina