Leuk topic. Weer veel leuke titels voorbij zien komen die ik op mijn lijste heb gezet. Morgen maar weer eens naar de bieb
betreft de Aardkinderen van Auel (zag dat een aantal dames hier die lezen)... weten jullie dat er (eindelijk) in het voorjaar haar nieuwste boek uitkomt. Moet dan nog wel vertaald gaan worden dus zal hopelijk najaar zijn maar het werd wel eens een keer tijd...
ik ben trouwens ook fantasy fan, hebben jullie de boeken van David Eddings (voor de fantasyfans hier) gelezen? Kronieken van Belgarion zijn voor mij mijn favoriete boeken.
Ik ben helemaal gek op het boek 'Vera' van Jan Siebelink. Het verhaal wordt geschreven vanuit een ik-positie en beschrijft hoe een vrouw vanaf kinds af aan door het leven gaat met de nodige goede/leuke momenten en de minder leuke kanten. Het verhaal is meeslepend, humoristisch en vaak heb je het idee alsof je met haar meeloopt! Echt goed boek, heb het in 4 dagen verslonden
de reunie, komt een vrouw bij de dokter ben nu een boek aan het lezen maar weet zo even niet hoe hij heet, volgens mij...voor ik doodga (gaat over een jong meisje die doodgaat)...komt hij iemand bekend voor?
Mijn absolute nummer 1 is Christiane F. Wir Kinder vom Bahnhof Zoo Voor het eerst gelezen toen ik een jaar of 13 was....daarna nog een keer of 8 gelezen... Daarnaast de boeken van Dan Brown. Meisje met 9 pruiken (sophie van der stap) Boeken van kluun (tranen met tuiten gejankt bij komt een vrouw bij de dokter) De shopaholic serie. @Rica: volgends mij bedoel jij voor ik doodga van jenny downham. Mooi boek!
De scherven van mijn jeugd - Patricia Pattyn....zo'n enorm aangrijpend boek (waargebeurd) Heb hem vroeger al een paar keer gelezen. Vanmiddag besteld, wil hem weer lezen, maar ben erg benieuwd hoe ver ik kom, nu ikzelf een kind heb. Zat toen al vreselijk te janken.
Hier ook een lezer Ik ben echt een chicklit fan, maar tegenwoordig ook een Karin Slaughter fan, heb nog niet alles gelezen, maar heb er nu 4 gehad.. en verslavend! :O
@ Maia, bedoel je met Auel's nieuwste boek nog een deel van de Aardkinderen? Dat zou van mij nou echt niet meer hoeven, ik vond deel 5 eigenlijk al een beetje overbodig (en ook helemaal niet leuk...) Maar de eerste 4 blijven prachtig! En de boeken van David Eddings zijn dus wel an te raden? Nog niets van gelezen, maar ik zet het op de lijst
Heb er wel een paar - boeken van Kluun - Shopaholic serie - meisje met 9 pruiken (zoooo mooi dat boek) mijn favoriet (sinds afgelopen week) is PS ik hou van je.. Gaat over een getrouwd stel.. De man is ernstig ziek en overlijdt (man is al overleden als het verhaal begint) ooit hebben ze een afspraak gemaakt om een lijst op te stellen met dingen die de ander nog moet doen.. Deze lijst krijgt zij na een paar weken.. elke maand moet ze één envelop openen.. deze dingen moet ze ook doen.. Verschilt van een lamp kopen voor op de slaapkamer tot een vakantie met vriendinnen.. Super mooi geschreven (Cecilia Ahern) heb af en toe een traantje gelaten.. heb nu van dezelfde schrijfster de plek van verloren dingen.. ga ik vanavond in beginnen.
Heb het boek "ik zal je nooit vergeten" van cecilia ahern gereserveerd bij de bieb. Daarna ps ik hou van je ook maar eens gaan lezen.
op dit moment laatste deel van shopaholic (mini-shopaholic), zulke leuke boeken, jammer dat ik nu met laatste deel bezig ben. Verder twilight vond ik geweldig - films vielen tegen, alles van karen slaughter, kluun heb ik wat gelezen maar niet bijzonder, verwacht er veel van, maar vind het tegen vallen. inhet verleden veel king gelezen en koontz (zelfde genre als king) Nicci french helemaal geweldig. ook hier ooit een hele volle boeken kast, maar sinds half jaarjte heb ik een e-reader; heb meer als 2000 digitale boeken op me harde schijf staan, waar heel veel tussen zit wat ik nog niet gelezen heb, kan voorlopig nog wel even mijn gang gaan.
@magickwings: ja, het 6e deel (en schijnbaar het laatste). Hoop wel dat hij beter is dan deel 5, want die vond ik inderdaad ook erg overbodig, hij paste gewoon niet bij de serie. ja ik ben echt fan van David Eddings, maar het is ook een van de eersten waardoor ik met fantasy in aanraking kwam, dus misschien ben ik bevooroordeeld dat blijft je toch bij. Al heb ik een collega die afhankelijk van mij als eerste tegen me zei toen we erachter kwamen dat we dat allebei lezen, dat het ook haar favoriet is. Dus!
Ik ben de Fallen serie van Lauren Kate aan het lezen (Fallen en Tornment). Erg leuke serie! Helaas komt het 3e deel pas uit in de zomer! Ik heb pas ook Zondaarskind van Marion Pauw gelezen. Erg goed boek! Verder lees ik veel fantasyboeken (bijv. van Robin Hobb) en thrillers (Nicci french, Karin Slaughter).
Nou, De Aanslag heb ik halverwege aan de kant gegooid, wat een stom saai boek zeg. Ik zal wel een cultuurbarbaar zijn maar ik vond het helemaal niks. Om mijn mening kracht bij te zetten ben ik gelijk begonnen in Op Klaarlichte Dag van Simone van der Vlught en wat een goed boek weer, in één zondag uitgelezen. Dit weekend begonnen in De Bekentenis van John Grisham, nog maar een paar pagina's maar het beloofd veel goeds. Nu alleen nog van het forum af zien te komen
Heb het boek gekocht maar kom er op de een of andere manier niet doorheen. M'n zusje zei dat ze het ook had maar toch door bleef lezen en het een ontzettend mooi boek vond uiteindelijk
Gisteren is het nieuwste boek van Suzanne Vermeer uitgekomen. Zwarte piste. Het duurde nog even voordat ie in de bieb is, maar als ie komt ligt die als eerste hier Haha...kom dadelijk nog tijd te kort met al die boeken die ik wil lezen
hoi allemaal de boeken van chantal van gastel verslind ik zo mooi zwaar beproefd zwaar verliefd geknipt voor jou veel liefs mieke