En wat gebeurd erdan moeten ze in die machine blijven om warm te blijven aangezien ze geen moeder hebben En wat eten ze zo klein
Leuk! Wij hebben sinds vorig jaar Wyandotten 5 hennen en een haan. Afgelopen zaterdag en zondag zijn er 7 kuikens geboren. Echt geweldig om te volgen hoe ze het doen.
Wij hebben speciale kuikenmeel voor ze gekocht waar de moeder ook van mee pikt, zij krijgt nu graan waar we wel wat legkorrel door mengen om haar er aan gewend te houden, voor de rest alles wat ze vinden in de aarde.
Dit klinkt heel bijdehand,maar dat is absoluut niet mijn bedoeling Er zitten donkere en lichte kuikentjes in dus het zijn dan altijd meerdere kleurslagen (Maar ik begrijp je vraag heel goed hoor,vooral als je het zelf nooit bij de hand hebt gehad) Ts,ik ben ook wel benieuwd naar het ras.
Nee, geen bepaald ras, gewoon het resultaat van onze verschillende hennen, en drie hanen (1 zwart, 1 Sussex en 1 witte). Genealogisch gezien heel onverantwoord, maar we hoeven er geen prijzen mee te winnen De kleuren lopen uiteen van heel donker naar heel licht - er moet er nog één uitkomen, en als ze droog zijn mogen ze onder de lamp, dan zal ik er wat betere foto's van maken.
Ik begrijp wat je bedoelt, alleen als het dus verschillende rassen zijn of mixjes dan kan je ook al de verschillende kuikenkleuren hebben, vandaar de dubbele vraag. Ik weet even niet welk ras het is, maar bij bij sommige heb je zelfs kleurverschil tussen hennetjes en haantjes. Om even niet heel bijdehand terug te reageren.
Ach dat maakt voor jezelf ook helemaal niet uit wij hebben haan en 2 hennen in goud zwartgezoomd, 1 zilver zwartgezoomd, 1 buff zwartcolumbia, en 1 wit zwartcolumbia. De kuikens zijn van de goud zwartgezoomd en de buff zwartcolumbia. Het was de bedoeling dat ze hun eigen eieren gingen broeden maar helaas de witte werd broeds dus we hebben eieren gewisseld. We wilden sowieso de goud zwartgezoomd hebben om de kleur te behouden. Maar ik vind de mengelmoesjes vaak heel erg leuk.